Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2005, 22:08
loveoxyde
loveoxyde is offline
Heyy

ik zit met een probleem: ik was er al helemaal vanuit gegaan dat ik gezakt zou zijn maar nu ben ik 'per ongeluk' toch geslaagd. Ik heb alleen nog helemaal niet nagedacht over een vervolgopleiding en ik heb me dus ook nog nergens ingeschreven. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en wat gaan jullie dan het aankomende schooljaar doen? Ik weet alleen dat ik zeker verder wil studeren, maar wat.. en weet iemand of ik al studiefinanciering aan kan vragen als ik nog niet weet wat ik wil?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 22:12
Verwijderd
Bedenk eerst eens rustig wat je wil.. Doe eens een beroepskeuze test of studiekeuze test en gebruik bijvoorbeeld www.schoolweb.nl om jezelf te orienteren aan de hand van trefwoorden.

Misschien als je hier post wat voor interesses je hebt dat we misschien wel een richting kunnen verzinnen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:17
loveoxyde
loveoxyde is offline
Het enigste vak wat ik echt leuk vind is geschiedenis. Maar om me de rest van mn leven daar mee bezig te houden..? Ik wil iig geen leraar worden. Uit beroepskeuzetests komt dat ik iets commercieels moet gaan doen en iets met leiding geven. Ik heb rechten overwogen maar omdat ik veel negatieve dingen over hbo-rechten heb gehoord heb ik dit idee maar weer laten varen. Mijn profiel was e&m (economie met een 5 afgesloten dus dat is ook nix). Het bedrijfsleven trekt me wel, ik wil iets met mensen doen dus niet heel de dag achter de pc zitten. Maar ook zeker geen psycologie oid. En als laatste wil ik graag snel uitgestudeerd zijn, snel een baan en VEEL geld verdienen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
loveoxyde schreef op 23-06-2005 @ 23:17 :
Het enigste vak wat ik echt leuk vind is geschiedenis. Maar om me de rest van mn leven daar mee bezig te houden..? Ik wil iig geen leraar worden. Uit beroepskeuzetests komt dat ik iets commercieels moet gaan doen en iets met leiding geven. Ik heb rechten overwogen maar omdat ik veel negatieve dingen over hbo-rechten heb gehoord heb ik dit idee maar weer laten varen. Mijn profiel was e&m (economie met een 5 afgesloten dus dat is ook nix). Het bedrijfsleven trekt me wel, ik wil iets met mensen doen dus niet heel de dag achter de pc zitten. Maar ook zeker geen psycologie oid. En als laatste wil ik graag snel uitgestudeerd zijn, snel een baan en VEEL geld verdienen
Wil je iets doen met management? Je wil niet voor de klas? En cultuur hoe sta je daar tegenover?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:24
Verwijderd
word je een dure call girl
veel geld, weinig studie én je werkt met mensen!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:26
Verwijderd
communicatiemanagement?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:31
Verwijderd
Wat je het beste kunt doen is nu een site opzoeken van een hogeschool (bijv. Fontys) en een groot aantal studies bekijken. Ga afstrepen wat je absoluut niks lijkt en schrijf een aantal studies op die je wel interesseren.

Je kunt ook eerst ergens je P halen en daarna naar de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 23-06-2005 @ 23:26 :
communicatiemanagement?
Ik hoor dat er grote werkeloosheid is onder pas afgestudeerden
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:50
Keith
Keith is offline
Welk profiel hjeb je gedaan? Want we weten allemaal natuurlijk dat technische studies verreweg het leukst zijn om te doen, maar dan moet je wel het jusite profiel hebben gedaan.
Oud 23-06-2005, 22:52
Verwijderd
Citaat:
loveoxyde schreef op 23-06-2005 @ 23:17 :
En als laatste wil ik graag snel uitgestudeerd zijn, snel een baan en VEEL geld verdienen
Dat gaat dus niet lukken. Luiheid wordt nooit beloond, tenzij je van je twintigste tot je vijfentwintigste geld wilt verdienen als mennedzjer en dan de rest van je leven afwijzingen op sollicitatiebrieven wilt inlijsten.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:54
El Kim
El Kim is offline
Ik zou zeggen, probeer bedrijfskunde.
Oud 23-06-2005, 22:58
Keith
Keith is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-06-2005 @ 23:52 :
Dat gaat dus niet lukken. Luiheid wordt nooit beloond, tenzij je van je twintigste tot je vijfentwintigste geld wilt verdienen als mennedzjer en dan de rest van je leven afwijzingen op sollicitatiebrieven wilt inlijsten.
Snel willen afstuderen is niet lui, dat is juist ijverig! Rutte is vast heel gesteld op je. En het willen verdienen van geld is waar onze maatschappij zo'n beetje om draait.
Oud 23-06-2005, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 23-06-2005 @ 23:50 :
Welk profiel hjeb je gedaan? Want we weten allemaal natuurlijk dat technische studies verreweg het leukst zijn om te doen, maar dan moet je wel het jusite profiel hebben gedaan.
Dat zei ze toch al, ze heeft E&M gedaan en Economie met een 5 afgesloten.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 23:24
MTpower
MTpower is offline
ik heb hetzelfde probleem, niet dat ik er van uit was gegaan dat ik zou zakken... maar ik was gewoon lui, nog niet ergens voor gekeken. Sta nergens voor ingeschreven ook..
Ik ga gewoon een jaartje werken om eens rustig te kunnen bekijken wat ik nou eigenlijk wil gaan doen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 08:39
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 24-06-2005 @ 00:24 :
Ik ga gewoon een jaartje werken om eens rustig te kunnen bekijken wat ik nou eigenlijk wil gaan doen
Dan zou ik dat ook wel doen (dat bekijken wat je nou eigenlijk wilt doen), je hoort heel vaak dat mensen die eenmaal gaan werken niet meer gaan studeren. En dat lijkt me erg zonde.

@loveoxyde: Studiefinanciering kun je alleen aanvragen als je werkelijk gaat studeren (en ingeschreven staat bij een hbo-instelling/universiteit ed).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:27
bloemetje16
bloemetje16 is offline
hey!
ik weet niet of je er wat aan hebt .. maar ik zit in echt bijna de zelfde situatie als jij. Je moet misschen veel brochures aan vragen, heeft mij tenminste geholpen.
Ik wil ook iets met mensen doen, maar ook de management kant op. Nou heb ik VWO gedaan na mijn examen havo ( misschien ook iets voor jou als je het echt niet weet en ook niet wil werken)
mja zoals ik ... weet het na mn vwo nog niet maar wat dacht je van personeel en arbeid anders ??

groetjes
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:35
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2005 @ 09:39 :
Dan zou ik dat ook wel doen (dat bekijken wat je nou eigenlijk wilt doen), je hoort heel vaak dat mensen die eenmaal gaan werken niet meer gaan studeren. En dat lijkt me erg zonde.

@loveoxyde: Studiefinanciering kun je alleen aanvragen als je werkelijk gaat studeren (en ingeschreven staat bij een hbo-instelling/universiteit ed).
Als ik niet ga werken zit ik dus elke dag thuis... dat een jaar lang, dan word ik gek!!
Maar ik weet zeker dat ik nog wel verder ga studeren
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:36
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
bloemetje16 schreef op 24-06-2005 @ 23:27 :
hey!
ik weet niet of je er wat aan hebt .. maar ik zit in echt bijna de zelfde situatie als jij. Je moet misschen veel brochures aan vragen, heeft mij tenminste geholpen.
Ik wil ook iets met mensen doen, maar ook de management kant op. Nou heb ik VWO gedaan na mijn examen havo ( misschien ook iets voor jou als je het echt niet weet en ook niet wil werken)
mja zoals ik ... weet het na mn vwo nog niet maar wat dacht je van personeel en arbeid anders ??

groetjes
Lijkt me nou een opleiding die zoutloos is....
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:54
Verwijderd
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 24-06-2005 @ 23:36 :
Lijkt me nou een opleiding die zoutloos is....
Mmm...zoutloos weet ik niet. Voor sommige mensen zal het echt een geweldige opleiding zijn.

Ik weet wel dat die opleiding erg algemeen overkomt. Er zit van alles wel wat in, Onder andere computervaardigheden, psychologie, management.

Een aantal jaren terug was ik somehow serieus geinteresseerd erin, maar je moet ook goed gebekt zijn, stel dat je mensen moet ontslaan, conflicten tussen het management en het personeel moet oplossen en dergelijke. Not my favorite waste of time...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 23:11
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ga een jaar werken ofzo en bedenk onder tussen wat je wilt doen kan ook
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 08:33
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
tja, beetje zelfde situatie hier. Misschien kun je inderdaad jaartje werken of je vwo-diploma halen en dan kiezen, en dan ondertussen heel veel open dagen bezoeken en gesprekken aanvragen met studie-adviseurs of decanen van opleidingen die jou wel wat lijken.
(zelf ga ik management,economie & recht doen, deeltijd, naast mn werk. misschien is een deeltijdopleiding ook wel wat voor jou, als werken je na een jaar te goed bevalt. Tis vrij lastig om van werken weer terug naar de schoolbankjes te moeten, van een redelijk salaris terug te moeten naar stufi enz. hou er wel rekening mee dat een deeltijdopleiding (tenminste die die ik ga doen) je op jaarbasis zo'n 2500 euro gaat kosten.)
Oud 25-06-2005, 08:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Vraag elke brochure op die je eventueel wat zou kunnen lijken en lees ze door. Dat heb ik ook gedaan en dat kan heel verhelderend werken. Je kan dan in ieder geval doorstrepen wat je niet wilt. Maar even wat actie ondernemen, want je bent behoorlijk laat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten