Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2005, 12:25
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik ben van plan binnenkort een laptopje aan te schaffen, heb er al 1 op het oog, en vroeg me af of jullie nog wat commentaar hadden, of dat ik iets mis omdat ik er niet zo gek veel van weet (niks, min of meer)
Ik wil hem alleen hebben voor:
- Office,
- beetje Internet, maar bijv geen films downloaden oid
- zeker GEEN veeleisende games, (eventueel iets van Age of Empires 1 of 2, maar is geen must).
- DVD-tjes kijken en divx filmpjes van sitcoms etc...
- beetje photoshoppen

Ik heb het liefst dat hij een beetje portable is (dus niet te zwaar), toch minstens 3 uur op de accu kan werken (zit er vaak mee in de bibliotheek of trein zonder stopcontact), en dvd's kan lezen en branden.
Het hoeft dus geen superding te zijn.

Ik heb gevonden:
Toshiba M40 x-141

Specs:
- Processeur : Intel Mobile Celeron M-370 (1,5 GHz)
- Disque dur : 40 Go
- Ecran 15,4 pouces TFT WXGA
- Intern geheugen : 512 M - Lecteur de carte 6 en 1
- Videokaart : Intel Graphic Media Accelerator 900 (64 MB shared)
- DVD Super Multi DC (compatible DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD-RAM)
- Carte Wireless LAN 802.11b/g (Wifi staat er ergens bij)
- Accu : tot 3,25 uur

+- 800 Euro.

Nou zegt mij dit niet heel veel, maar ik heb een beetje in eerdere topics gelezen dat een Celeron kut is, maar een Celeron M wel oke...dus wat dat betreft moet het lukken, denk ik.
De videokaart is vooral het grote vraagteken: denken jullie dat dit goed genoeg is om dvd-tjes en andere filmpjes af te spelen? En eventueel wat bewerkingen op Photoshop uit te voeren? Veel meer zal ik niet van het dingetje vragen, daar heb ik mijn desktop gewoon voor.
Of als je eventueel andere opmerkingen hebt, schroom niet
Oud 22-06-2005, 14:10
Johnns
Johnns is offline
test wezen uit dat het verschil tussen celeron-m en pentium-m niet zo heel groot zijn. De videokaart is niet super, ook omdat ie shared is, waardoor er 64mb geheugen van je intern geheugen zal verdwijnen voor de videokaart. Maar volgens mij wel goed genoeg voor age of empires of het bekijken van een dvd-tje etc.

photoshop weet ik niet zeker... ik draaide ook photoshop op een p2 met een voodoo 2 van 12 mb... maarja, niet lekker. Kan zijn dat photoshop dus niet helemaal relaxt draait.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 14:25
M@rco
M@rco is offline
Lijkt me zeker goed genoeg ja
Oud 22-06-2005, 15:02
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Johnns schreef op 22-06-2005 @ 15:10 :
test wezen uit dat het verschil tussen celeron-m en pentium-m niet zo heel groot zijn. De videokaart is niet super, ook omdat ie shared is, waardoor er 64mb geheugen van je intern geheugen zal verdwijnen voor de videokaart. Maar volgens mij wel goed genoeg voor age of empires of het bekijken van een dvd-tje etc.

photoshop weet ik niet zeker... ik draaide ook photoshop op een p2 met een voodoo 2 van 12 mb... maarja, niet lekker. Kan zijn dat photoshop dus niet helemaal relaxt draait.
Verschil tussen een Dothan en een Celeron M is wel groot. Maar waar voor de TS zijn laptop wilt gebruiken is het niet nodig.

Ga maar eens gamen, vooral cpu afhankelijke spellen UT 2004/Half life 2, kijk maar wat je dan voor een verschil ziet.
Oud 22-06-2005, 15:15
Johnns
Johnns is offline
ja met gamen idd ... maar voor bij het normale huis, tuin en keuken computergebruik zal je het niet merken.

neem zelf binnenkort een laptop met een amd64 turion 1,8ghz ; al had ik liever een pentium-m ; maarja, het was de videokaart die me voor de amd deed kiezen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 00:11
Da DvD
Da DvD is offline
Ik betwijfel ten zeerste of deze laptop wel 3 uur mee zal gaan. Een Celeron-M heeft namelijk geen SpeedStep. Verder is 40 GB HD toch wel weinig, maar ja, als je geen spellen installeerd of downloadt, zal het wel genoeg zijn.

Toch denk ik dat je een betere deal kan krijgen, als je even verder zoekt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten