Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2005, 17:46
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Hoi...

Het is de eerste keer dat ik hier wat plaats, maar ik heb de hulp hard nodig.

Ik heb op het voortgezet onderwijs ontzettend veel meegemaakt waar ik nu nog steeds enorme last van heb. Ik kan het hele verhaal niet vertellen. Daarna ben ik de havo gaan volgen, maar ben daar mee gestopt omdat ik steeds werd herrinerd aan wat er is gebeurt. Nu zit ik al langer dan een jaar thuis. Het enige wat ik heb is mijn thuis studie en mijn muziek. Daar leef ik voor.
Nu kreeg ik laatst bericht van het vgz dat ik mijn verzekering moet gaan betalen. Ik weet alleen niet waar ik dat van moet doen. Normaal zou je zeggen: goed ik zoek een baan. Maar dat is in mijn geval heel moeilijk. Ik wil zo min mogelijk met mensen te maken hebben, omdat er in het verleden mensen zijn geweest die me enorm hebben gewetst. Ik durf geen nieuwe contacten te leggen, en ik durf buiten de mensen die ik ken niemand te vertrouwen. Ik heb geen idee hoe ik verder moet leven, of hoe mijn toekomst eruit zal zien. Het liefst wil ik de persoon die daar voor gezorgd heeft aanklagen wegens emotionele schade. Ik kan hetgeen hij mij heeft aangedaan niet tollereren. Nu is mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? wie kan mij helpen? zijn er goeie links?

alvast enorm bedankt,
TM
Oud 27-06-2005, 17:59
keeszor
keeszor is offline
Hm ik zal eerst is aan jezelf denken en naar een psycholoog gaan en als je er weer bovenop bent is gaan kijken of je denkt dat het jezelf gelukkig stemt diegene aan te klagen of toch alleen maar nare herinneringen omhoog haalt.

succes
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 18:05
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Er is een hele tijd geweest dat ik er niet meer aan dacht, maar het komt elke keer weer terug. Ik ben bij een psycholoog geweest, en heb hulp van jeugdzorg gehad, maar ik heb niet het gevoel dat het opgelost is.
Oud 27-06-2005, 18:12
Verwijderd
Daar zou ik weinig heil van verwachten.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 18:12
dr dribble
dr dribble is offline
het lijkt me dan dat die psycholoog zijn werk niet goed gedaan heeft, ik denk ook dat iemand aanklagen voor jouw de problemen niet minder maakt. aanklagen zou ik cker doen als er dingen zijn gebeurt die niet door de beugel kunnen. maar ik zou eerst voor jezelf zorgen en dan is misschien een goede psycholoog wel het beste.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 18:17
Gothic
Gothic is offline
Hoe wil je dit bewijzen?

Daarnaast, wat wil je bereiken, hier los je je psychische problemen niet mee op. Misschien heel even voldoening, maar verder? Daarnaast weet ik niet wat je verwacht, maar ik het voordeligste geval zul je niet meer dan een vergoeding kunnen krijgen voor de proff hulp.
Oud 27-06-2005, 21:07
MB
MB is offline
Het hangt er natuurlijk ook nog vanaf wat die persoon heeft gedaan. Als dit duidelijk wettelijk verboden is en als het duidelijk is dat hij wist dat hij verkeerd bezig was enzo, dan zou het misschien kunnen.
Oud 27-06-2005, 21:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 27-06-2005 @ 22:07 :
Het hangt er natuurlijk ook nog vanaf wat die persoon heeft gedaan. Als dit duidelijk wettelijk verboden is en als het duidelijk is dat hij wist dat hij verkeerd bezig was enzo, dan zou het misschien kunnen.
maar strafrechtelijk vervolgen is wat anders dan schadevergoeding eisen, dat gaat namelijk via het privaatrecht volgens de onrechtmatige daad. Wil ze dat hij straf krijgt, zal ze hem moeten aangeven en kijkt de politie en het OM wat ze ermee doen. Als hij iets 'legaals' heeft gedaan, is het overgens wel gemakkelijker aan te tonen dat hij onrechtmatig heeft gehandeld, de rechter neemt dan dat oordeel over.
Oud 27-06-2005, 22:08
Verwijderd
Ik kan zonder voorbehoud zeggen dat zoiets niet mogelijk gaat zijn. De bewijsproblemen zijn enorm, de kosten en de moeite ook, om nog maar te zwijgen van het feit dat je dan al moet aantonen dat je op 'enige wijze in de persoon bent aangetast', zoals de wet dat uitdrukt - daarvoor zal in de regel een in de medische wetenschap algemeen erkend ziektebeeld voor nodig zijn.
Nee, ik raad het sterk af, dat gaat gewoon niet lukken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-06-2005 @ 23:08 :
Ik kan zonder voorbehoud zeggen dat zoiets niet mogelijk gaat zijn. De bewijsproblemen zijn enorm, de kosten en de moeite ook, om nog maar te zwijgen van het feit dat je dan al moet aantonen dat je op 'enige wijze in de persoon bent aangetast', zoals de wet dat uitdrukt - daarvoor zal in de regel een in de medische wetenschap algemeen erkend ziektebeeld voor nodig zijn.
Nee, ik raad het sterk af, dat gaat gewoon niet lukken.
Ze heeft proff hulp gehad... Dat zijn kosten toch die dan evt (aangenomen dat het bewezen kan worden dat hij haar zodanig iets heeft gedaan dat ze hulp nodig had) vergoed zouden kunnen worden?

Maar vaak vergoed de verzekering dat volgens mij...
Oud 27-06-2005, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-06-2005 @ 23:14 :
Ze heeft proff hulp gehad... Dat zijn kosten toch die dan evt (aangenomen dat het bewezen kan worden dat hij haar zodanig iets heeft gedaan dat ze hulp nodig had) vergoed zouden kunnen worden?
Voor vergoeding is natuurlijk wel een reden nodig om iets op een ander af te wentelen. Dat kan hier alleen een onrechtmatige daad zijn. Nu moet het op zichzelf geen probleem opleveren om aan te nemen dat jarenlang treiteren onrechtmatig is, maar het probleem zit in de vergoeding van de immateriële schade.

Dokterskosten, medische behandeling, verlies van arbeidsvermogen e.d. zijn allemaal vermogensschadeposten die gewoon voor vergoeding in aanmerking komen. Maar immateriële schade wordt alleen vergoed voor zover de wet er recht op geeft en dat is in dit geval alleen de 'aantasting in de persoon' van art. 6:106 lid 2 sub b (uit mijn hoofd, kan er ietsjes naast zitten).

En ik neem voor die dokterskosten wel aan dat ze die dus onder haar eigen verzekering wel vergoed heeft gekregen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 00:46
Sithan
Sithan is offline
Zou je niet aan jezelf moeten gaan werken eerst? Als ik je verhaal mag geloven, zit je te diep in de shit om ook maar aan geld of aanklagen te denken.

Ik bedoel OK stel in het geval dat je hypothetisch gezien geld zou kunnen krijgen? Wat heb je daar dan aan? Dan kan je nog langer thuis blijven...Daar schiet je ook vrij weinig mee op of wel?

Maak jezelf nou maar niet wijs dat dat geld je gelukkiger gaat maken, want dan kom je bedrogen uit.
Aanklagen klinkt misschien heel erg mooi, maar veel blijer zul je van al die sores niet worden.
Oud 28-06-2005, 08:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sithan schreef op 28-06-2005 @ 01:46 :
Zou je niet aan jezelf moeten gaan werken eerst? Als ik je verhaal mag geloven, zit je te diep in de shit om ook maar aan geld of aanklagen te denken.

Ik bedoel OK stel in het geval dat je hypothetisch gezien geld zou kunnen krijgen? Wat heb je daar dan aan? Dan kan je nog langer thuis blijven...Daar schiet je ook vrij weinig mee op of wel?

Maak jezelf nou maar niet wijs dat dat geld je gelukkiger gaat maken, want dan kom je bedrogen uit.
Aanklagen klinkt misschien heel erg mooi, maar veel blijer zul je van al die sores niet worden.
Ik wilde zelf ook wel eens iemand aanklagen, puur omdat ik zo boos was op diegene voor het 'verpesten' van m'n leven . Het is gewoon wraakgevoelens, onderbuikgevoelens uiten. Misschien krijg je daar even voldoening van, maar daarna kom je toch terug in het leven waarin dit meisje duidelijk ongelukkig is en die voldoening lost dat niet op. Ze doet het duidelijk om de verkeerde redenen...
Oud 28-06-2005, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-06-2005 @ 09:04 :
Ik wilde zelf ook wel eens iemand aanklagen, puur omdat ik zo boos was op diegene voor het 'verpesten' van m'n leven . Het is gewoon wraakgevoelens, onderbuikgevoelens uiten. Misschien krijg je daar even voldoening van, maar daarna kom je toch terug in het leven waarin dit meisje duidelijk ongelukkig is en die voldoening lost dat niet op. Ze doet het duidelijk om de verkeerde redenen...
Aanklagen? En dat voor een jurist! Dagvaarden verdomme, DAGVAARDEN!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 20:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2005 @ 19:18 :
Aanklagen? En dat voor een jurist! Dagvaarden verdomme, DAGVAARDEN!
Lieverd, dat was een terugblik, hoe ik het vroeger wilde ... ik weet ook wel hoe dat heet hoor . Bleef alleen even in termen van de TS.
Oud 28-06-2005, 20:20
Verwijderd
Weet ik wel

Nouja, om kort te zijn, ik denk niet dat gaat lukken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten