Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2005, 15:16
Schranktür
Schranktür is offline
is het dan mogelijk dat ik het collegegeld voor de periode februari-juli (half schooljaar) terugkrijg? Zo ja: als ik mijn ov wil houden zou ik ondanks mijn diploma nog een half jaar ingeschreven kunnen staan?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2005, 17:40
Iduna
Iduna is offline
Als je eind januari je diploma ontvangt, moet je je OV-kaart uiterlijk op 7 februari inleveren (nou ja, in de buurt van die datum, want het is geloof ik van dit studiejaar).

Ik weet verder niks af van collegegeld terugkrijgen, maar misschien zou je het in termijnen kunnen betalen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 17:57
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 24-06-2005 @ 18:40 :
Als je eind januari je diploma ontvangt, moet je je OV-kaart uiterlijk op 7 februari inleveren (nou ja, in de buurt van die datum, want het is geloof ik van dit studiejaar).
Ja, maar ik zou dus, als het kan, het hele jaar collegegeld kunnen betalen en dan dus nog een half jaartje gebruik kunnen maken van mijn ov(ik reis veel namelijk, dus dat kan wat dat betreft wel uit).
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Schranktür schreef op 24-06-2005 @ 18:57 :
Ja, maar ik zou dus, als het kan, het hele jaar collegegeld kunnen betalen en dan dus nog een half jaartje gebruik kunnen maken van mijn ov(ik reis veel namelijk, dus dat kan wat dat betreft wel uit).
Je OV is ook een lening cq een gift, dus je moet hem wel gewoon terugbetalen. Ik weet niet of die constructie die jij wilt, wel kan, eigenlijk.
Is je 4 jaar stufi nog niet op dan?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 10:53
Verwijderd
Zoals je weet betaal je je collegegeld niet aan de IB-groep maar aan je opleidingsinstelling. Of je geld kunt terugkrijgen is dus volledig afhankelijk van de regels van je eigen opleiding. Bij ons is het zo dat je bij afstuderen het collegegeld per maand die je eerder afstudeert terugkrijgt. Dus studeer je in januari af, dan krijg je februari tot en met juni terug, zes maal een twaalfde van 1476 euro collegegeld dus. De maanden juli en augustus tellen bij ons niet.

Als je afstudeert word je uitgeschreven als student. Je recht op studiefinanciering houdt dan op. Je hebt dan dus ook geen recht meer op een OV-studentenkaart. Zodra bij de IBG bekend is dat je bent afgestudeerd - en dat wordt ook doorgegeven door de instelling - krijg je bericht dat je de kaart moet inleveren, met zoals gezegd een boete voor elke halve maand dat je hem te laat inlevert.

Als je je collegegeld ineens betaalt in september en je studeert halverwege het jaar af, heeft dat dus geen invloed op je OV-studentenkaart. Het recht daarop vervalt gewoon zodra je afstudeerd bent, ook al heb je het volledige collegegeld vooraf betaald.

Of je jouw opleiding zover kunt krijgen dat ze je nog een half jaar ingeschreven laten staan, betwijfel ik
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 11:16
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2005 @ 11:53 :
Dus studeer je in januari af, dan krijg je februari tot en met juni terug, zes maal een twaalfde van 1476 euro collegegeld dus. De maanden juli en augustus tellen bij ons niet.
Ehm....5 maal een tiende?
Reageren

Regels voor berichten