Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2005, 15:42
Verwijderd
oke,....
Ik weet niet of jullie weten hoe het werkt bij de mac donalds, hoe ze daar met het personeel omgaan, maar in iedergeval bij ons FLUT!

Oke nu ga ik mijn verhaal vertellen.
Ik heb meer dan een maand vrij gevraagd voor koninginen dag, niet omdat ik dan ga feesten ofzo, maar omdat we *gezellig* vijf dagen weg gaan met de familie.
Later kwam er een briefje te hangen met: Je kunt niet meer vrij vragen voor 30 april.
Dus toen kwam ik zaterdag op mijn werk, en stond ik gvd gewoon ingeroosterd.
Zegt die manager: Je moet zelf vervanging zoeken, we hebben zoveel mogelijk rekening gehouden met iedereen, en wij hebben ook mensen nodig.
Nou, ik moest aan het einde mensen gaan opbellen om dus te kijken of ze konden werken op koninginen dag. Heb er een aantal opgebelt, maar natuurlijk kunnen ze niet.
Toen vertelde ik dat later aan wat personeelsleden, en die zeiden dat ik gek was omdat ik vervanging aan het zoeken was. Toen dacht ik ze hebben gelijk, toen ben ik naar huis gegaan(want ik was klaar).
Toen heb k het verhaal aan mijn moeder vertelt. En die heeft die manager gebelt, ik moet dus langskomen om een oplossing te vinden, en ze vroeg ook of ik ze allemaal had gebelt. Ik zei ja, en toen zei ze lijkt me sterk want het zijn er meer dan honderd.
Na ik wou langskomen, maar ik belde toch maar even of ik ze moest op bellen, zegt dat mens Dat zien we dan wel, of iets in die richting.

Oke, mijn vraag was zouden jullie langs gaan, en wat zouden jullie dan zeggen.
Ik vind het echt heel triest
hellupie,

Een boos persoon.

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 17:41.
Advertentie
Oud 25-04-2005, 15:49
BBEM
BBEM is offline
gewoon niet komen opdagen, en dat van te voren vertellen lijkt me dat jij heel redelijk bent geweest door het van te voren te vertellen
Oud 25-04-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 25-04-2005 @ 16:49 :
gewoon niet komen opdagen, en dat van te voren vertellen lijkt me dat jij heel redelijk bent geweest door het van te voren te vertellen
Maar dan hek wel geen baan meer.
Oud 25-04-2005, 16:01
Pierreke
Pierreke is offline
ga gewoon en probeer het uit te praten. Je hebt duidelijk aangegeven dat je niet kon die dagen, dus in princiepe heb je gewoon gelijk. Is er niemand van getuige geweest dat je dat hebt aangevraagd? Niet gaan lijkt me inderdaad niet snugger omdat je dan denk ik nooit meer hoeft te komen..
Oud 25-04-2005, 16:04
Verwijderd
Nee dat is dus het probleem, je krijgt geen bevestiging dat je die dagen vrij kan krijgen.
Ja ik ga ze niet allemaal opbellen hoor, dan ben ik wel weg.
of is dat niet verstandig.
Oud 25-04-2005, 16:07
state_of_mind
state_of_mind is offline
Ik werk bij een callcenter, gewoon alles bellen

Als ik in 3 uur 100 mensen kan bellen en er 3 een hypotheekberekening willen doen,

moet jij in een half uurtje zeker makkelijk je mensen hebben gevonden.

En natuurlijk een beetje commercieel overkomen

McDonalds zuigt aars, ik heb er ook gewerkt. zwoegen voor minimumloon.
Oud 25-04-2005, 16:08
Tiño
Tiño is offline
laat zien datje et op tijd hebt gevraagd, en niet onbelangrijk, vermeldt de reden erbij.

Bij mijn MacDonalds gaat 't al 5jaar goed, in mijn geval.
Oud 25-04-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 25-04-2005 @ 17:08 :
laat zien datje et op tijd hebt gevraagd, en niet onbelangrijk, vermeldt de reden erbij.

Bij mijn MacDonalds gaat 't al 5jaar goed, in mijn geval.
De reden weten ze allang, en waneer ik ook.
Ze zijn gewoon triest.

Ik werk in woerden en jij/?
Oud 25-04-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
state_of_mind schreef op 25-04-2005 @ 17:07 :
Ik werk bij een callcenter, gewoon alles bellen

Als ik in 3 uur 100 mensen kan bellen en er 3 een hypotheekberekening willen doen,

moet jij in een half uurtje zeker makkelijk je mensen hebben gevonden.

En natuurlijk een beetje commercieel overkomen

McDonalds zuigt aars, ik heb er ook gewerkt. zwoegen voor minimumloon.
dan betalen ze me eerst maar uit de tijd die ik bel.
ga niet in m'n vrije tijd veel mensen bellen.
maar denk je echt dat er iemand wilt werken op koningen dag, er is niet voor niets personeels tekort op die dag.
Oud 25-04-2005, 16:13
Tiño
Tiño is offline
Capelle.

Niet komen is trouwens erg stom en kost je je baan op een gegeven moment.

Je kan het rooster erbij pakken en even goed kijken hoe of wat, misschien kun je ruilen met iemand die set up heeft ofzo? dat jullei smiddags weg gaan met je familie?
Oud 25-04-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 25-04-2005 @ 17:13 :
Capelle.

Niet komen is trouwens erg stom en kost je je baan op een gegeven moment.

Je kan het rooster erbij pakken en even goed kijken hoe of wat, misschien kun je ruilen met iemand die set up heeft ofzo? dat jullei smiddags weg gaan met je familie?
we gaan vrijdag al weg.

ik sta ingeroosterd voor 4 uurtjes, ik heb al iemand gevonden die 1 uur kan werken, en dat vinden ze al niet goed ze moeten iemand voor 4 uur echt te triest.
Oud 25-04-2005, 17:14
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Tsja, ach...je moeder laten bellen is wel heel weird, vind je niet?
Oud 25-04-2005, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-04-2005 @ 18:14 :
Tsja, ach...je moeder laten bellen is wel heel weird, vind je niet?
nee, vind het gewoon triest dat dat nodig is.
als hun niet eens er begrip voor hebben, en me maar inroosteren en doen waar ze zin in hebben..
Oud 25-04-2005, 17:42
gurl19
gurl19 is offline
anders bel je voor de zekerheid na de MAC over dat werken. Hun weten er dan van dat je zeker weten niet komt, en jij bent van het probleem af toch..
Oud 25-04-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
soulflytribe schreef op 25-04-2005 @ 18:40 :
als hun niet eens er begrip voor hebben, en me maar inroosteren en doen waar ze zin in hebben..
Jij bent nou ook niet bepaald een voorbeeld van inlevingsvermogen.

En hou in godsnaam eens op met dat 'hun hebben'.
Oud 25-04-2005, 17:50
Levitating Nun
Citaat:
soulflytribe schreef op 25-04-2005 @ 18:40 :
Je bent 16, dit soort onbenulligheden moet je zo onderhand zelf kunnen oplossen.
Het is niet nodig, onderneem zelf actie en niet mekkeren.
Oud 25-04-2005, 17:59
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
zoiets was ook bij mij

ging ik 2 weken op vakantie.. had ik 6 weken van tevoren netjes aangegeven..

stond ik alsnog in de 2 weken ingeroosterd

heb daar toen ook niet nog langer gewerkt
Oud 25-04-2005, 18:11
MTpower
MTpower is offline
Heb ook zoiets meegemaakt, wel niet bij de Mac, maar het kwam op hetzelfde neer.
Ik wist dat ze zoiezo krap zaten met personeel, dus daar heb ik handig gebruik van kunnen maken, ik had tegen mn baas gezegd: Jouw pech, ik was er op tijd mee...
En ben vervolgens gewoon niet op komen dagen, volgende dag een preek gehad, verder niets aan de hand.
Maar weet niet hoe ze daar bij jou op zouden reageren
Oud 25-04-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-04-2005 @ 18:50 :
Je bent 16, dit soort onbenulligheden moet je zo onderhand zelf kunnen oplossen.
Het is niet nodig, onderneem zelf actie en niet mekkeren.
nou en, ben gewoon een pieker mensch.
Oud 25-04-2005, 18:15
Verwijderd
Citaat:
*** Sido *** schreef op 25-04-2005 @ 18:59 :
zoiets was ook bij mij

ging ik 2 weken op vakantie.. had ik 6 weken van tevoren netjes aangegeven..

stond ik alsnog in de 2 weken ingeroosterd

heb daar toen ook niet nog langer gewerkt
Ook bij de mac?

Nou als ik niks laat horen dan ben ik de sjaak, maar jammer dan.
Ik ben op vakantie, hun hebben mensen nodig.
Oud 25-04-2005, 18:24
Levitating Nun
Citaat:
soulflytribe schreef op 25-04-2005 @ 19:15 :
Ik ben op vakantie, hun hebben mensen nodig.
Jahaha! Jij gaat voor de hole-in-one, zeker!?
Oud 25-04-2005, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-04-2005 @ 19:24 :
Jahaha! Jij gaat voor de hole-in-one, zeker!?
Oud 25-04-2005, 21:26
Verwijderd
En waar heb ik net dus gesolliciteerd ?
Oud 25-04-2005, 22:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Als jij vrij hebt gevraagt voor 30 april word dat hun probleem, probleem nu is dat je niks zeker hebt idd. dat maakt het opzich lastig.
Ik weet wel dat Koningendag bij ons op "vrijwillige basis" is maar jah dat is een supermarkt ik lees heel veel dat het verplicht is. Gelukkig bij ons dus niet, hoe je het kan oplossen ga op zoek naar iets anders weg daar!
Oud 26-04-2005, 02:17
Verwijderd
bij 'mijn' mac hing er al ver voor koninginndedag een memo dat je verlofaanvraag voor koninginnedag afgewezen kan worden, en dat je zelf voor vervanging moest zorgen als je toch ingeroosterd was.

Maar wij moeten verlofbriefjes altijd in tweevoud invullen..
Vreemd dat jullie dat niet hoeven, dan weet je toch nooit of je verlof is toegestaan of niet?

En verder, je kan toch maar beter voor vervanging zoeken nu, want niet op komen dagen is bij ons een schriftelijke waarschuwing, 3 daarvan is ontslag. Maar als je een contract voor bepaalde tijd hebt, is het natuurlijk helemaal niet slim om zomaar niet te komen...
Advertentie
Oud 26-04-2005, 06:35
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
regel zelf je zaakjes en laat niet je moeder bellen,
zon zaak heeft personeel nodig op zon dag omdat het erg druk wordt dus zullen er wel veel moeten werken en zullen er veel vrij gevragen hebben

zoek zelf vervanging en bel iedereen en als er niemadn kan ga dan werken want als je niet op komt dagen zul je wel mogen vertrekken
Oud 26-04-2005, 07:03
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Corinne schreef op 26-04-2005 @ 03:17 :
bij 'mijn' mac hing er al ver voor koninginndedag een memo dat je verlofaanvraag voor koninginnedag afgewezen kan worden, en dat je zelf voor vervanging moest zorgen als je toch ingeroosterd was.

Maar wij moeten verlofbriefjes altijd in tweevoud invullen..
Vreemd dat jullie dat niet hoeven, dan weet je toch nooit of je verlof is toegestaan of niet?

En verder, je kan toch maar beter voor vervanging zoeken nu, want niet op komen dagen is bij ons een schriftelijke waarschuwing, 3 daarvan is ontslag. Maar als je een contract voor bepaalde tijd hebt, is het natuurlijk helemaal niet slim om zomaar niet te komen...
hhahaha, bij ons ligt er 1 verrotte agenda in de crewroom waar je gewoon wat inschrijft en die bekijkt de roostermanager tijdens het maken van de roosters.
Oud 26-04-2005, 08:24
rubenrtv2
rubenrtv2 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-04-2005 @ 22:26 :
En waar heb ik net dus gesolliciteerd ?
Ik werk er ook hoor en tis best wel chill werk als je leuke collega's hebt.

Koninginnedag is bij de Mac gewoon een verplichte werkdag, staat in je contract. Als ze dan mensen nodig hebben kunnen ze je oproepen, zo simpel is het.
Oud 26-04-2005, 08:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
rubenrtv2 schreef op 26-04-2005 @ 09:24 :
Ik werk er ook hoor en tis best wel chill werk als je leuke collega's hebt.

Koninginnedag is bij de Mac gewoon een verplichte werkdag, staat in je contract. Als ze dan mensen nodig hebben kunnen ze je oproepen, zo simpel is het.
als het in het contract staat so be it dan he ;-)
Oud 26-04-2005, 09:17
miro
miro is offline
Het is toch fijn dat je manager zegt dat je langs kunt komen om een oplossing te vinden? Waarschijnlijk krijg je dan heus wel vrij hoor....
Oud 26-04-2005, 09:36
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 25-04-2005 @ 16:58 :
Maar dan hek wel geen baan meer.
en??? het gaat hier toch over de mac?

ik ben altijd van mening dat een manager niet hoeft te bepalen wanneer jij recht hebt op plezier (vrije dag), dus als je het op tijd aangeeft, moeten ze niet zeiken (ik weet dat dit op de grote mensen arbeidsmarkt niet werkt, maar he, je bent 16. live a little)
Oud 26-04-2005, 12:33
Schuah
Schuah is offline
Tja, als je werkgever je oproept om te komen werken, ben je dat volgens je contract verplicht, in de zin van: als hij op dat moment persooneelstekort heeft en jij hebt vrij gevraagd, mag hij die vrije dag van jou intrekken.
Oud 26-04-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 26-04-2005 @ 08:03 :
hhahaha, bij ons ligt er 1 verrotte agenda in de crewroom waar je gewoon wat inschrijft en die bekijkt de roostermanager tijdens het maken van de roosters.
ghe, dan is het bij ons toch wat beter geregeld wel...
Oud 26-04-2005, 14:13
rubenrtv2
rubenrtv2 is offline
Bij ons ligt er ook gewoon een boekje ...
Oud 26-04-2005, 14:26
Naru
Naru is offline
waarom meld je je niet gewoon ziek? kunnen ze je niets maken
Oud 26-04-2005, 15:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
Naru schreef op 26-04-2005 @ 15:26 :
waarom meld je je niet gewoon ziek? kunnen ze je niets maken
Tuurlijk wel. Iedereen weet toch dat je dan gewoon 'spijbelt'. Dan wordt je natuurlijk voortaan op de meest kutte momenten ingedeeld
Oud 26-04-2005, 16:50
Verwijderd
Nou, mensen
ik ben dus langs gegaan. en jawel, wat ik al dacht schrijft dat mense 26 nrs op.
nou dan neem ik dat maar aan he, misschien aan de ene kant stom van mij.
maargoed ik heb ze allemaal gebelt en de helft is niet berijkbaar, en de rest kan natuurlijk niet. ik vind dat ze het zelf maar moeten uitzoeken nu, want tik heb me best gedaan.

het is toch te gek da je ze allemaal gaat bellen?
Oud 26-04-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 26-04-2005 @ 10:17 :
Het is toch fijn dat je manager zegt dat je langs kunt komen om een oplossing te vinden? Waarschijnlijk krijg je dan heus wel vrij hoor....
NIET DUS.
STELLETJE BOSAPEN.
Oud 26-04-2005, 16:56
Naru
Naru is offline
als ik jou was zou ik me gewoon ziekmelden, en iemand anders laten bellen.. dan gaan ze tog niet zeuren. en ze kunnen niet bewijzen dat je niet ziek was!
Oud 26-04-2005, 17:00
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Naru schreef op 26-04-2005 @ 17:56 :
als ik jou was zou ik me gewoon ziekmelden, en iemand anders laten bellen.. dan gaan ze tog niet zeuren. en ze kunnen niet bewijzen dat je niet ziek was!
arbo kan langskomen

ga gewoon niet en ga bij een andere mac werken
Oud 26-04-2005, 17:01
fractuur
fractuur is offline
Leer eerst gewoon Nederlands alsjeblieft.

Verder: 4 uurtjes moet toch wel te overbruggen zijn? Als je al iemand gevonden hebt voor één uur, dan kan je vragen of iemand die na jou moet werken even twee uurtje eerder begint, en dan hoef je nog maar één iemand te zoeken die dat uurtje opvult. Of idd even rondbellen of er iemand anders is die vier uur kan werken. Lijkt me geen probleem met 100 man, een verplichte dag in het contract, en 200% uitbetaald. Slordig van je werkgever, absoluut. Wat beter werkt is een briefje voor vrij vragen invullen, en gewoon daarin redelijk duidelijk maken dat je er gewoon niet bent. Desnoods draai je de week ervoor of erna extra dienst. Als je een paar keer invalt als ze krap zitten heb je vaak krediet..
Oud 26-04-2005, 17:02
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Naru schreef op 26-04-2005 @ 17:56 :
Zou ik ook doen idd. De ambtenaren van de arbo zitten rond die tijd aan de Oranjebitter.
Oud 26-04-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 26-04-2005 @ 18:02 :
Zou ik ook doen idd. De ambtenaren van de arbo zitten rond die tijd aan de Oranjebitter.
kzit op vakantie dan
en als ik die mensen heb gebelt en niemand heb gevonden dan volges mij zoeken ze zelf maar een oplossing.

maar ik had dus een lijstje van 26 gekregen. 15 ken ik niet berijken ofzo.
Oud 26-04-2005, 17:10
Verwijderd
Nou, mensen
ik ben dus langs gegaan. en jawel, wat ik al dacht schrijft dat mense 26 nrs op.
nou dan neem ik dat maar aan he, misschien aan de ene kant stom van mij.
maargoed ik heb ze allemaal gebelt en de helft is niet berijkbaar, en de rest kan natuurlijk niet. ik vind dat ze het zelf maar moeten uitzoeken nu, want tik heb me best gedaan.

Oud 26-04-2005, 17:21
Levitating Nun
Citaat:
soulflytribe schreef op 26-04-2005 @ 18:10 :
Nope het is deels JOUW probleem, dus je mag best actie ondernemen.
En, trouwens, als jij vrij vraagt, heb je nog geen RECHT die vrije dag.
Oud 26-04-2005, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-04-2005 @ 18:21 :
Nope het is deels JOUW probleem, dus je mag best actie ondernemen.
En, trouwens, als jij vrij vraagt, heb je nog geen RECHT die vrije dag.
wel als je het ruim van te voren hebt gedaan, en als er nog geen briefje hangt dat het niet meer kan.
en dat je op vakantie bent
Oud 26-04-2005, 18:43
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 26-04-2005 @ 18:28 :
wel als je het ruim van te voren hebt gedaan, en als er nog geen briefje hangt dat het niet meer kan.
en dat je op vakantie bent
Nope, zolang het een verplichte dag is, en jouw contracturen op zaterdag vallen, is het een gunst van je baas. Natuurlijk heb je om de zoveel gewerkte uren recht op vrij, maar dat hoeft dan nog niet op de door jou aangevraagde dag te zijn. Helaas.
Oud 26-04-2005, 19:25
Verwijderd
Nou ik vind dat ik mijn bestje wel weer heb gedaan,
sommige pakken niet op.
ik bel donderdag gewoon en zeg dat ik geen vervanging heb gevonden.
zo heb ik toch nog mijn goede wil getoont.
voor de rest is het hun pakkie an.
Oud 26-04-2005, 19:36
Levitating Nun
Citaat:
soulflytribe schreef op 26-04-2005 @ 20:25 :
voor de rest is het hun pakkie an.
Nee, niet dus.

Wat doe je hier?! Hup, bellen!
Oud 26-04-2005, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-04-2005 @ 20:36 :
Nee, niet dus.

Wat doe je hier?! Hup, bellen!
hhiihi
had ik al gedaan, moet donderdag terug bellen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten