Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 13:34
ArjenvanD
ArjenvanD is offline
Hallo allen,

Ik moet even mijn verhaal kwijt, misschien dat jullie mij tips kunnen geven.

Afgelopen weekend heb ik een zwaar uitgaansweekend gehad, met leuk vrouwelijk aandacht.
Het is een lang verhaal, maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik door stomme pech met een erg leuke (verliefd!!!) dame geen contact meer kan hebben. (zelf verkeerd mailadres gegeven.)

Omdat dit echt een heel leuk meisje was, ben ik hier al 2 dagen aardig kapot van.

Gisteravond zat ik dit in de auto allemaal nog eens te overdenken. En nu komt het..... ik was zo diep in gedachten dat ik er helemaal niet bij stilstond dat je tegenwoordig ook trajectcontroles hebt, die werken in combinatie met de matrixborden.

Er knipperde steeds..... "90" "80" "50"..... ik bleef gewoon standaard 100 rijden, wat daar normaal mocht.
Ik denk mede doordat er geen hond op de weg was.
Dit was ergens bij Utrecht. (vanuit richting Rotterdam.)

Ik weet bijna zeker dat dit een erg dure boeten gaat worden en misschien nog wel erger.
De auto is van mijn vader en zelf heb ik nog maar een paar maanden m'n rijbewijs! (punten!!).

Ik zit nu heel erg in de stress, omdat ik ten eerste bang ben voor mijn rijbewijs en ten tweede de boete.

Binnen hoeveeltijd kan je tegenwoordig boetes van tjajectcontroles en palen verwachten? 2 a 3 weken?
Momenteel hebben wij in het gezin aardige geldzorgen en dit kan er NIET bij.

Nu kan ik eigenlijk aan niks anders meer denken, terwijl ik juist in een drukke periode van mijn studie zit. Ook durf ik de auto niet meer te gebruiken of m'n ouders echt aan te kijken.

Het klinkt misschien erg stom, maar de spanning van weken of maanden wachten, op wat komen gaat trek ik niet.
Ik slaap er echt niet van, ook omdat mijn ouders al zoveel aan mijn rijbewijs betaald hebben.

Hoe moet ik hier mee omgaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2005, 13:38
Nona
Nona is offline
Wow, relax. Een boete is niet leuk, maar zeker niet het einde van de wereld. En je krijgt hem ook niet maanden later binnen, als je vorig weekend geflitst bent kun je binnenkort een envelop verwachten. Ik weet niet precies hoe lang het duurt, heb nog nooit een boete gehad.

Misschien kun je er, voor hij in de bus valt, eens met je ouders over praten. Vertel dat je wat stoms hebt gedaan, dat je te hard hebt gereden en dat er nu waarschijnlijk een boete komt.
Ligt er trouwens een beetje aan waar je dan geflitst zou zijn, want als je 100 reed waar je 50 mocht heb je een groter probleem dan als je 100 reed waar je 90 mocht.
Oud 08-06-2005, 14:07
ArjenvanD
ArjenvanD is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-06-2005 @ 14:38 :
Wow, relax. Een boete is niet leuk, maar zeker niet het einde van de wereld. En je krijgt hem ook niet maanden later binnen, als je vorig weekend geflitst bent kun je binnenkort een envelop verwachten. Ik weet niet precies hoe lang het duurt, heb nog nooit een boete gehad.

Misschien kun je er, voor hij in de bus valt, eens met je ouders over praten. Vertel dat je wat stoms hebt gedaan, dat je te hard hebt gereden en dat er nu waarschijnlijk een boete komt.
Ligt er trouwens een beetje aan waar je dan geflitst zou zijn, want als je 100 reed waar je 50 mocht heb je een groter probleem dan als je 100 reed waar je 90 mocht.
Nee, zeker niet het einde van de wereld, maar ik kan het er op dit moment alleen even niet bij hebben zegmaar.

Als ik wist, dat ik b.v. met 20 km geflitst was.... oke, zo'n bedrag valt uit te reken en ik ga alvast sparen zegmaar.

Maar nu is het meer die onzekerheid waar ik last van heb. Was het met 50 km, dan moet je zelfs voorkomen. Dat gaat een jonge bestuurder punten en/of z'n rijbewijs kosten.

En ja.... op dit moment is voor ons €100-, al vreselijk veel geld. Wat er nu even niet is.
En er over praten met ouders of broer, doe ik liever niet, omdat ik ze niet ongerust wil maken.
Mijn vader gaat er dan echt nog eens een keer aan onderdoor, nog meer geldzorgen.

Vandaar dat ik een manier zoek om het even wat weken uit m'n hoofd te zetten!
Het komt misschien heel triest en zeikerig over, maar ik zit er echt vreselijk mee.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:12
Balance
Balance is offline
ik zou met je vader gaan praten, aangezien de auto op zijn naam staat. De trajectcontrole kon niet zien dat jij in die auto zat en dus zal de bekeuring ook naar hem gericht zijn.
Wat dat betreft is het probleem van het puntensysteem dus van de baan; je bent niet aangehouden en men weet dus niet dat jíj te hard reed. De boete blijft natuurlijk en dat kan een behoorlijk bedrag zijn.
Oud 08-06-2005, 14:22
evanescence
evanescence is offline
heb je geen bijbaantje? boete betaal je gewoon van je eigen geld..logisch is dat...en ja ik zou met je vader praten..serieus vertellen dat je verliefd bent maar verkeerde mail hebt gegeven en dat je helemaal in gedachte was en te hard reed...etc
weet je zeker dat je geflitst bent? of denk je dat?
Oud 08-06-2005, 14:22
ArjenvanD
ArjenvanD is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-06-2005 @ 15:12 :
ik zou met je vader gaan praten, aangezien de auto op zijn naam staat. De trajectcontrole kon niet zien dat jij in die auto zat en dus zal de bekeuring ook naar hem gericht zijn.
Wat dat betreft is het probleem van het puntensysteem dus van de baan; je bent niet aangehouden en men weet dus niet dat jíj te hard reed. De boete blijft natuurlijk en dat kan een behoorlijk bedrag zijn.
Ja.
Maar het feit blijft toch ook nog dat je moet voorkomen bij 50 km te hard. Dit kan ik best gereden hebben, met correctie eraf.

De eigenaar van de auto zou dan moeten voorkomen, om de hoogte van de boete te bepalen. Dit kan ik mijn vader niet aandoen, dus ben ik dat.

Of heb ik het nu heel erg mis?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:30
Nona
Nona is offline
Citaat:
ArjenvanD schreef op 08-06-2005 @ 15:22 :
Vragen met betrekking tot de boete en rechtssystemen kun je beter op WG&R stellen, met deze vragen duidelijk in het topic. Daar heb je wat meer kans op antwoord. (Hoewel mensen die hier komen het misschien ook wel weten.)

Tja, het is heel vervelend dat je geldzorgen hebt, maar je kunt problemen niet blijven ontwijken. Je zult er op een zeker moment wat aan moeten doen en een oplossing proberen te vinden. Je kop in het zand steken zorgt vaak alleen maar voor grotere problemen.
Oud 08-06-2005, 14:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
ArjenvanD schreef op 08-06-2005 @ 15:22 :
Ja.
Maar het feit blijft toch ook nog dat je moet voorkomen bij 50 km te hard. Dit kan ik best gereden hebben, met correctie eraf.

De eigenaar van de auto zou dan moeten voorkomen, om de hoogte van de boete te bepalen. Dit kan ik mijn vader niet aandoen, dus ben ik dat.

Op http://www.snelheidsinfo.nl/index2.html kun je meer vinden over boetes (in dat blauwe balkje op 'bekeuringstarieven' klikken).

Daar staat dat vanaf 71 km/u te hard een dagvaarding volgt.

Dat van 50 km/u is bij staandehouding. Maar dat is bij jou niet het geval.
Oud 08-06-2005, 14:40
evanescence
evanescence is offline
ik heb t ff opgezocht

Rijd je 71 km/u of meer te hard, dan volgt een dagvaarding van de rechtbank. De rechter zal hierna de hoogte van de boete vaststellen. Ook krijg je een aantekening op je persoonlijk strafblad (Verkeersovertredingen).
Bij staandehouding wordt, bij snelheidsoverschrijding, al vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden naar de rechtbank.

jij hebt iets van 50 te hard gereden? geen zorgen dus, naja wel zorgen maar niets over een dagvaarding...succes..
Oud 08-06-2005, 15:04
ArjenvanD
ArjenvanD is offline
Citaat:
evanescene schreef op 08-06-2005 @ 15:40 :
ik heb t ff opgezocht

Rijd je 71 km/u of meer te hard, dan volgt een dagvaarding van de rechtbank. De rechter zal hierna de hoogte van de boete vaststellen. Ook krijg je een aantekening op je persoonlijk strafblad (Verkeersovertredingen).
Bij staandehouding wordt, bij snelheidsoverschrijding, al vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden naar de rechtbank.

jij hebt iets van 50 te hard gereden? geen zorgen dus, naja wel zorgen maar niets over een dagvaarding...succes..
Tja, dat scheelt al iets.
Ik heb constand 100 of net iets meer gereden.....
Of het moet even wel heeeeel zwart voor mijn ogen geweesd zijn. Maar nee.....

Dat van die 71 km/u wist ik niet.
Ik kan al wat beter ademhalen!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:07
Balance
Balance is offline
Ik wist trouwens niet dat die dingen zich aanpasten aan de matrixborden
Waarom moest je overigens 50 op de snelweg rijden? Dan lijkt me dat d'r toch iets geweest is als een opstopping of werkzaamheden? Heb je die dan ook niet gezien die hele rit?
Oud 08-06-2005, 15:22
ArjenvanD
ArjenvanD is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-06-2005 @ 16:07 :
Ik wist trouwens niet dat die dingen zich aanpasten aan de matrixborden
Waarom moest je overigens 50 op de snelweg rijden? Dan lijkt me dat d'r toch iets geweest is als een opstopping of werkzaamheden? Heb je die dan ook niet gezien die hele rit?
Dat wist ik eigenlijk ook niet.
Bij flitspalen schijnt het nog niet te kunnen en/of gebeuren, maar bij trajectcontroles wel.

Het scheen voor werkzaamheden te zijn, daarom was er 1 strook dicht, maar amper verkeer.
Totdat ik in mijn achteruitkijkspiegel keek en zag dat eigenlijk iedereen die achter mij reed wel echt 80 en 50 ging rijden.

Eerst dacht ik.... lekker rustig.
Maar later.... van mmmm, iedereen die ZO braaf is. Er moet hier wel geflitst of op andere manieren gecontroleerd worden.

Vandaar!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:35
Freestyler*
Freestyler* is offline
1) weet je wel zeker dat daar trajectcontrole was?
het heeft geen zin nu contstant te piekeren over hoe hard jij gereden hebt en evt controles
2) boete betaal jij zelf neem ik aan, niet het gezin
begin maar gewoon met sparen, komt er geen boete dan kan dat geen kwaad
3) dat meisje heeft er niks mee te maken toch?
je wist wel dat je minder hard mocht rijden, dus je was gewoon stom om je niet aan de snelheidsbeperking te houden
4) praat er maar over met je ouders als je de spanning kwijt wilt
dit is ook niet te doen voor je, zeker omdat je niet eens weet of er een boete komt en dus misschien maanden nodeloos in spanning zit.
Oud 08-06-2005, 21:26
ArjenvanD
ArjenvanD is offline
Nee, met m'n ouders er over praten is op dit moment echt even geen optie.
Daarmee zitten ze meteen in dezelfde onzekerheid als ik nu. Dat wil ik niet.

Maarja.... het is zeker kut....
Ik zoek nu meer naar een manier om het tijdelijk te "vergeten". Of er tenminste niet 24u per dag aan te hoeven denken.

Vanavond maar eens in bad met stevige muziek en het leven is goed overdenken.
Ik voelde mij vorige week al niet lekker, door stress op een ander gebied.
Nu gaat dit natuurlijk helemaal niet meer.

zucht.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 08:47
phoxetis
phoxetis is offline
mijn god, ga een collecte houden. volgens mij kun je beter je huiswerk gaan maken en later veel geld verdienen als je een diploma hebt

edit: ik kan behangen met alle overtredingen van permanente trajectcontrole bij Overschie, ja, uiteindelijk went het wel hoor.
Oud 10-06-2005, 10:19
ArjenvanD
ArjenvanD is offline
Ja, dat zal best wennen.
Het gaat mij nu alleen gewoon heel erg om de situatie.

kort gezegd:

-Waarschijnlijk een grote overtreding en ik weet niet wat de gevolgen daarvan zullen zijn.

-Geen idee wanneer de boete komt.

-Ik leen al veel geld van m'n ouders voor m'n vakantie over een paar weken.
Als dit er nog eens bij gaat komen, dan kan ik mijn vakantie wel helemaal vergeten.... of de boete komt pas als alles al betaald is.

-Op dit moment door studie en andere activiteiten geen tijd om extra geld bij te verdienen.

-Studie..... vakantieplannen..... andere activiteiten gaan nu helemala niet goed, door deze spanningen.

Een grote vicieuze cirkel dus, waar ik al dagen totaal niet uitkom.
Als mijn ouders nu zeggen... "Ach, pak vanavond gewoon de auto maar even hoor...." of... "Hier heb je nog 100 euro, koop maar wat kleding!" dan voel ik mij ERG schuldig.

Nogmaals... het zal misschien stom klinken, maar zoals ik het beleef is het een erg groot probleem.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 10:58
Delicate
Delicate is offline
Als jou ouders aan jou vertellen dat je wel 100 euro mee mag om kleding van te kopen vraag ik me toch echt af hoe groot de geldzorgen zijn.

En je zegt over die vakantie, als de boete echt zo hoog is kun je het altijd nog daar van betalen, dan zul je de volgende keer zeker wel opletten voor je te hard rijdt.

''Een grote vicieuze cirkel dus, waar ik al dagen totaal niet uitkom'

Een vicieuze cirkel duurt niet een paar dagen hoor. Het gaat nu even kut, jammer dan. Ik snap zowiezo niet waarom je dit op psychologie zet want dit heeft dus totaal niks er mee te maken.

Dat moest ik even kwijt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 11:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
ArjenvanD schreef op 10-06-2005 @ 11:19 :
Ja, dat zal best wennen.
Het gaat mij nu alleen gewoon heel erg om de situatie.

kort gezegd:

-Waarschijnlijk een grote overtreding en ik weet niet wat de gevolgen daarvan zullen zijn.

-Geen idee wanneer de boete komt.

-Ik leen al veel geld van m'n ouders voor m'n vakantie over een paar weken.
Als dit er nog eens bij gaat komen, dan kan ik mijn vakantie wel helemaal vergeten.... of de boete komt pas als alles al betaald is.

-Op dit moment door studie en andere activiteiten geen tijd om extra geld bij te verdienen.

-Studie..... vakantieplannen..... andere activiteiten gaan nu helemala niet goed, door deze spanningen.

Een grote vicieuze cirkel dus, waar ik al dagen totaal niet uitkom.
Als mijn ouders nu zeggen... "Ach, pak vanavond gewoon de auto maar even hoor...." of... "Hier heb je nog 100 euro, koop maar wat kleding!" dan voel ik mij ERG schuldig.

Nogmaals... het zal misschien stom klinken, maar zoals ik het beleef is het een erg groot probleem.
sorry maar het komt onderhand best wel overdreven over. D'r zitten hier heel wat mensen met ergere problemen.
Als ik het zo lees ben ik het behoorlijk met Qwuartz eens. Enorme geldproblemen en toch 100 euro om aan kleding te besteden?
Of toch op vakantie? Dat klopt gewoon niet.

Dan ga je een paar avondjes minder uit, fiets je wat vaker dan dat je de auto vol gooit met benzine of weet ik het. Er is echt wel ergens wat te besparen.

En je zegt dat je niet weet wat de gevolgen van die overtreding zullen zijn, maar dat weet je wel: je krijgt gewoon een boete. klaar.
Oud 13-06-2005, 22:32
phoxetis
phoxetis is offline
Ja, geld lenen voor iets als vakantie is trouwens vaak een slecht idee, terwijl je weg bent moet je 't ook maar terug zien te gaan betalen, maar allez.

We hebben al 100x gezegd dat je vermoedelijk geen of een beperkte boete krijgt. Volgens mij ben je niet echt geinteresseerd in onze antwoorden hè?
Oud 13-06-2005, 22:47
Verwijderd
ik snap dat je er ontzettend mee zit, maar als je dit zeer grote problemen noemt en het hier neerzet, zal je weinig reacties krijgen... de meeste mensen die hier zitten hebben wel wat grotere problemen...
maar goed nu even ontopic:
ik denk dat je er sowieso beter over kan praten, misschien worden ze boos ja, maarja, daar heb je het zelf naar gemaakt. ze zullen bozer worden als ze opeens een rekening krijgen en helemaal van niets weten...

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 00:17
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Je wilt het niet horen, ik weet het, maar:

Je leert met vallen en opstaan

Sprak grootvader wijs
Oud 14-06-2005, 00:22
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-06-2005 @ 23:32 :
We hebben al 100x gezegd dat je vermoedelijk geen of een beperkte boete krijgt. Volgens mij ben je niet echt geinteresseerd in onze antwoorden hè?
Dat soort 'negeergedrag' stoort mij ook altijd een beetje. Werkelijk 'wijs' advies word vaak genegeerd of in ieder geval niet opgenomen.
Oud 14-06-2005, 08:29
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 14-06-2005 @ 01:22 :
Dat soort 'negeergedrag' stoort mij ook altijd een beetje. Werkelijk 'wijs' advies word vaak genegeerd of in ieder geval niet opgenomen.
misschien moet het Grote Klaag-en-Zucht Topic worden geopend voor mensen die gewoon de problemen van zich af willen schrijven
Oud 14-06-2005, 12:32
Verwijderd
Heel easy, zeg tegen je pa dat je op die dag waarschijnlijk te hard hebt gereden, en als er een bon komt, dat je hem zelf zult betalen...

Klaar.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:34
Verwijderd
PS je zult waarschijnlijk toch tijd moeten maken voor een bijbaantje, geld komt niet altijd vanzelf, het is heel normaal om als 19jarige je eigen geld te verdienen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2005, 23:37
Tiño
Tiño is offline
voor die boete kan je toch werken, lenen of stelen

je bent 19

komop zeg.

ik ben 19 en woon op mezelf, heb vast werk, studeer ,heb een eigen auto en een ipod
Oud 21-06-2005, 15:22
Nona
Nona is offline
Citaat:
Tiño schreef op 21-06-2005 @ 00:37 :
voor die boete kan je toch werken, lenen of stelen

je bent 19

komop zeg.

ik ben 19 en woon op mezelf, heb vast werk, studeer ,heb een eigen auto en een ipod
Met die auto overdrijf je ook wel een beetje he, op je 19e.
Oud 21-06-2005, 15:36
Verwijderd
Ik sluit mij aan bij de rest.

Lees zelf nou eens wat je getypt hebt. Je ouders hebben helemaal geen geldproblemen als ze je geld kunnen lenen voor de vakantie en je honderd euro geven voor kleding. En als jij geldproblemen hebt, en je kunt die boete niet betalen, dan ga je maar niet op vakantie.

Zowiezo ben ik niet voor het lenen van geld voor dingen die niet nodig zijn.

Maar je komt er vanzelf wel achter.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 13:15
Icemancool
Icemancool is offline
Ik weet niet of het al eerder is gezegt, maar wat de punten betreft hoef je je geen zorgen te maken, die punten kunnen alleen worden afgetrokken als je staande word gehouden, op heteredaad betrapt bent voor zover ik weet.
Reageren

Regels voor berichten