Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind de boodschap wat beter verwoord. Bij het lezen heb ik meer op de inhoud / verwoording gelet. Bij het tweede gedichtje vind ik die wat mysterieuzer, maar ook scherper en pakkender. Gedicht 1 vind ik ook minder door die laatste zin. Die verprutst het een beetje. Ik kan niet precies zeggen wat ik er niet goed aan vind. Maar het is zo'n dooddoener. Zo oudbollig.
|
Ach, bij korte gedichtjes is het belangrijk een pakkende slotzin te hebben denk ik zo, be that oubollig of niet.
Zepp, bedoelde je bij deze Het leven, de appel smaakt me zoetzuur. zin dat het leven zoet is en de appel zuur, of allebei zoetzuur (omdat de spreekwoordelijke appel vaak zuur is).
|
1 vind ik niet zoveel persoonlijk. het niet zo lopen lijkt mij eigenlijk al gelijk in het niet rijmen van zuur te zitten, omdat je dat in de tweede strofe wel hebt gedaan. iig vind ik het een heerlijk gedicht, doelend op de tweede strofe vooral, het loopt daar juist wel fantastisch. mss ook simpel lettergrepen tellen om de eerste strofe er bij te halen en hetzelfde schema?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|