Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() - Je kunt stoom afblazen bij iemand waardoor je vervolgens op een normale wijze feedback kunt geven aan de persoon in kwestie. -Zo kunnen nieuwe werknemers door roddels veel leren over de cultuur en groepsnormen van hun nieuwe werkomgeving en is het tevens een manier om emoties en meningen over patiënten en collega’s te uiten en om troost en steun te krijgen. Na een stressvolle gebeurtenis kan roddelen dienen als een soort nabespreking. Als je kunt zeggen: ‘Ik krijg een punthoofd van die lastige hartpatiënt’, vermindert dat stressgevoelens. Kortom: de minder prettige kant van roddelen, kwaadsprekerij, wordt ruimschoots gecompenseerd door de positieve kanten, namelijk het uiten van emoties, betrokkenheid en zorg voor elkaar.
||
Citaat:
1 Vrouwen krijgen vaker dan mannen te maken met een depressie. 2 Eetstoornissen komen meer voor bij vrouwen. 3 Tijdens een depressie vertonen vrouwen vaker atypische symptomen, zoals slapeloosheid of vreetbuien. 4 Vrouwen hebben vaker dan mannen angst- en paniekstoornissen. 5 Schizofrene vrouwen reageren beter dan schizofrene mannen op therapie. Bovendien begint de stoornis later en hebben ze minder symptomen dan mannen. (SW)
||
Citaat:
Over dat roddelen kun je eigenlijk niets anders zeggen dan dat het een stereotype manier is van de zaken presenteren.
||
Citaat:
||
Citaat:
roddelen heeft enkele sociale functies, en iedereen is er toe in staat. Zowel mannen als vrouwen. Of vrouwen het meer doen dan mannen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er niet zoiets bestaat als een roddel-gen of een macho-gen. Er is iets voor te zeggen om dat op hormonen te gooien (oestrogeen zorgt voor socializing-gedrag, testosteron voor het nemen van risico's), maar ook dat is vrij onzeker. Ik hou het er op dat dit soort gedragingen grotendeels aangeleerd zijn.
||
Citaat:
Mensen hebben nu eenmaal de neiging om iedere keer nog nét ff meer te hebben of nét ff meer te kunnen dan de mensen om zich heen om zich op die manier te onderscheiden. Als dit even niet lukt ga je wellicht hetgeen waar je enige jaloezie voor voelde omdraaien naar iets negatiefs zodat je er zelf beter door lijkt. Dit hebben echter zowel mannen als vrouwen. The point is denk ik dat het toch bij de mannen en vrouwenrol hoort. passief geweld* past meer bij vrouwen. Meisjes worden anders opgevoed dan jongens. Van meisjes wordt toch, ook in deze tijd, verwacht dat ze meer teruggetrokken, minder ruig en stiller zijn. Van jongens dat ze lekker wild zijn en rondbanjerren. dit krijg je mee in de opvoeding. Jongens/mannen zullen om die reden eerder wat 'uitknokken' en meisjes/vrouwen zullen iemand 'geweld' aan doen door bijv. te roddelen.** roddelen is een vervelende eigenschap trouwens. vooral als het over jou gaat ![]() * ik weet niet zeker of dit de eigenlijke benaming is, ben het even kwijt ** verhaal is slechts mijn theorie hoor, komt niet echt ergens vandaan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Het huidige FB systeem Verwijderd | 419 | 15-01-2013 16:19 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |