Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 22:58
Verwijderd
Ramen kunnen niet op slot

Tamtamtam, of zouden de vliegen komen?

Ze staart door, voor zich uit al uit ze zich door staren, voor,
voor wie voor hem voor hij voor zij zichzelf aan hem verloor.
Achter een volgens haar, buiten gewoon misschien
en binnen in of boven al, haar straat gaat eeuwig door.

Haar raam kriekt zij en open zal het krakend zijn;

Wolken woorden zou zij vangen en ze bleven daar maar hangen
tot de wolken nekwol werden en de woorden zouden tolken.

Zij klaart de lucht maar weg, zij is de straat is weg.

Omdat het de tijd is van de experimenten blijkbaar, gooide ik maar eens gewoon alle woorden in mijn hoofd op het papier. Daar gaat het geloof ik ook over.

Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 23:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2005, 23:12
Verwijderd
Ik vind het erg leuk. Maar vooral vanwege de klanken, niet vanwege de inhoud.

En ik vind het jammer dat je mijn meesterwerken 'experimenten' noemt, slechts omdat ze niet in jouw kader van normale gedichten passen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 23:40
CSN
CSN is offline
Dit

en

Wolken woorden zou zij vangen en ze bleven daar maar hangen
tot de wolken nekwol werden en de woorden zouden tolken.

Zij klaart de lucht maar weg, zij is de straat is weg.

Werkelijk geniaal, prachtig etc: wat leest het fijn, je zou verwachten bij zoveel alliteratie klanken en alles te gaan struikelen, maar het is zo goed doordacht, ik doe dat niet.

Zij is de straat is weg. Fantastisch einde.

Citaat:
gooide ik maar eens gewoon alle woorden in mijn hoofd op het papier
Jaja, geef gewoon toe, je werkt hier al dagen aan want anders kan het niet.
Oud 28-06-2005, 23:42
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 29-06-2005 @ 00:40 :

Jaja, geef gewoon toe, je werkt hier al dagen aan want anders kan het niet.
CSN. Houd nou eens op met van die loze axioma's.
Waarom zou iemand dit niet in een kwartier geschreven kunnen hebben, of zelfs in vijf minuten? Natuurlijk kan dat.

Waarom kom je met zoiets? Serieus!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 23:45
CSN
CSN is offline
Waar bemoei je je mee? Ik quotete thoughtful en niet jou.
Of je had niet door dat ik dat niet serieus bedoelde (ik weet best dat zoiets in zeer korte tijd kan), óf je bent een gefrustreerde rotpuber met een te groot ego.

Of beide. Ook een optie.
Oud 28-06-2005, 23:52
Verwijderd
Als er geen kern van waarheid in jouw axioma had gezeten had je het niet gezegd. Je geeft een onhebbelijk deel van jezelf bloot.

Het is niet erg dat je dat hebt, maar het is ook niet erg dat je er dan kritiek op krijgt.

En daarnaast, je post vaker dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 00:00
CSN
CSN is offline
Citaat:
Als er geen kern van waarheid in jouw axioma had gezeten had je het niet gezegd. Je geeft een onhebbelijk deel van jezelf bloot.
Je liegt, je kent mij niet. Ik ken Thoughtful, ik plaag haar, ik doe dat altijd, ik ken haar, zij vindt dat niet erg, zij doet dat terug, jij hebt daar niets mee te maken.

Maar afijn, nu jij kritiek hebt gegeven op mijn postgedrag, zal ik jou er bij deze op wijzen dat jouw berichten veelal arrogant overkomen en een naar mijn mening grote hoeveelheid interessantdoenerij bevatten. Ik zal je hier verder niet op afrekenen, want zoals jij mij niet kent ken ik jou niet, en ik zal enkel zeggen dat je zo óverkomt en niet dat je zo bént, maar je lijkt me een verschrikkelijk persoon.

Edit: Nu mag je, mocht je dat willen, mij verder PM-en: ik wil Thoughtful's topic hier niet mee verpesten.

Edit 2: Hoe kun je van een kern van waarheid in mijn zogenaamde axioma spreken als axioma's niet te bewijzen zijn?

Laatst gewijzigd op 29-06-2005 om 00:05.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 00:04
Verwijderd
you got it babe, komt ie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 12:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het niet echt een experiment, hoor... Het is best wel heel erg Thoughtful en dat is positief

Ja, mooi gedichtje, beetje vaag en toch wel moeilijk lezen af en toe, maar ik vind hem goed. En de inhoud is niet helemaal duidelijk, maar dat is niet erg Dit gedicht moet je vaker lezen om het te kunnen begrijpen en het goed te kunnen lezen, denk ik...
Oud 29-06-2005, 14:43
scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Waarom zou je iemand die je kent niet kunnen plagen?

Ik vind het een zeer geslaagd experiment Het loopt heel snel en lekker en ondanks dat het allemaal bij lekaar geraapte woorden zijn lijkt het alsof er n heel verhaal achter zit.
Oud 29-06-2005, 15:10
Verwijderd
jaa heerlijk! Het loopt zo lekker, zo vloeiend. Heerlijk om te lezen dus

Citaat:
met deze zin had je me verliefd.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:34
Verwijderd
Dank jullie wel voor de reacties. Het was in zoverre een experiment dat ik echt niet nagedacht had over wat ik ging schrijven, dat ik eigenlijk gewoon maar wat schreef en normaal doe ik dat niet.

@ Vogelvrij: Hm, dat het een Thoughtful-gedicht is, vind ik eigenlijk helemaal niet zo positief Ik blijf een beetje vast zitten in dezelfde soort gedichten. Hoe kom ik hier uit?
En dat het vaag is weet ik, maar zo ben ik nu eenmaal geloof ik, als ik dicht.

@ scrooping~paper: Er zit ook wel een verhaal achter hoor, maar dat zal er wel niet uit te halen zijn.

@ James_25cm_Bond: Ik had het niet over jouw gedichten.

@ CSN/Ave: Dank jullie wel
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:40
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hij was niet toegankelijk genoeg dat ik hem de eerste keer zag, maar toen ik hem de tweede keer zag -voorzichtig, dat moest haast wel- maakte dat het juist dat ik hem echt zag staan.

ik ben zoo moeoe

als je het niet erg vind, thoughtful, bekijk ik hem net zo lang vanavond tot ik in slaap val.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:37
scrooping~paper
Ik heb hem nog een paar keer gelezen en af en toe lijkt t wel alsof k n beetje snap waar het over gaat, maar misschien houd ik me teveel aan de titel vast. Okee, dit is wat ik eruit haal:

Iemand kan niet slapen en beschrijft dan de buitenwereld en waar degene op dat moment aan denkt, maar wil eigenlijk het liefst het raam dicht doen, zodat de buitenwereld de gedachten niet meer kunnen onderbreken.

(oef, was dat even een lange zin )
Oud 30-06-2005, 10:24
Verwijderd
@ scrooping~paper: Het meisje wil juist het raam wél open doen en ontsnappen aan alles, en vooral aan het dichten en schrijven en de wolken die maar voor haar raam hangen zodat ze niet verder kan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 29-06-2005 @ 18:34 :
Dank jullie wel voor de reacties. Het was in zoverre een experiment dat ik echt niet nagedacht had over wat ik ging schrijven, dat ik eigenlijk gewoon maar wat schreef en normaal doe ik dat niet.

@ Vogelvrij: Hm, dat het een Thoughtful-gedicht is, vind ik eigenlijk helemaal niet zo positief Ik blijf een beetje vast zitten in dezelfde soort gedichten. Hoe kom ik hier uit?
En dat het vaag is weet ik, maar zo ben ik nu eenmaal geloof ik, als ik dicht.
Oké, nu snap ik wat je met dat experiment bedoelde. En jij vat alles weer veel te negatief op, want ik bedoelde dat natuurlijk positief. Met die stijl die je nu hebt, kun je nog hartstikke lang vooruit, juist omdat het een stijl is waarbij je niet echt vast zit aan een aantal regels of zo... En al maak je allemaal dezelfde soort gedichten, dat maakt heus niet uit want ze zijn mooi
Oud 30-06-2005, 18:34
scrooping~paper
Citaat:
gepost op 30-06-2005 @ 11:24

--------------------------------------------------------------------------------
@ scrooping~paper: Het meisje wil juist het raam wél open doen en ontsnappen aan alles, en vooral aan het dichten en schrijven en de wolken die maar voor haar raam hangen zodat ze niet verder kan.
okee, ik heb in ieder geval een poging gewaagd
Oud 30-06-2005, 23:46
Not for Sale
Not for Sale is offline
Mijn reactie liet even op zich wachten. Ik vind het een bijzonder gedicht. Ik probeerde het te begrijpen maar dat is niet echt gelukt. Sommige dingen vind ik geniaal en andere storen me enigszins.

Volgens mij zou het gaaf zijn om jou dit te horen voordragen, btw.
Formuleringen zijn mooi, raar, maar ik vind de tweede regel niet fijn. Ik weet het niet, overdreven denk ik.

De nekwol, die vind ik echt schitterend
Oud 01-07-2005, 08:48
Verwijderd
@ Vogelvrij: Weet ik, en dank je, maar ik vat dingen nu eenmaal graag verkeerd op

@ scrooping paper: Ja, en dat vond ik ook leuk

@ Not for Sale: Je hebt wel gelijk, geloof ik, maar ik ga het lekker niet meer veranderen, want dan waren het niet meer mijn gedachtenspinsels. Ik zou het best willen voordragen (dat zou sowieso vaker moeten gebeuren op DoP!), maar ik heb geen microfoon.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:47
xineof
xineof is offline
Het is geweldig .

De voor-voor-voor maakte me horendol, dat is precies de bedoeling volgens mij .
Oud 02-07-2005, 17:20
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 29-06-2005 @ 00:12 :
En ik vind het jammer dat je mijn meesterwerken 'experimenten' noemt, slechts omdat ze niet in jouw kader van normale gedichten passen.
James, ben je nog niet klaar met het vormen van nepkarakters op dit forum of ben je écht zo?

Ontopic: Thoughtful, ik vind dit echt meesterlijk van je. Het was voor mij ook een beetje ontoegankelijk de eerste keer, ik probeerde vooral alle woordspelingen eruit te vissen. Daarom ga ik hem nu nog een paar keer lezen *leest*.
Ja, geweldig, het loopt ook zo lekker. Die klanken, hmm.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 19:02
Verwijderd
Dankjulliewel
Ik vind het zelf elke keer onbegrijpelijker worden en volgens mij is dat niet echt goed, maar wel erg Thoughtful volgens mij. Hmpf.

In ieder geval bedankt voor de reacties, dat stimuleert mij wel om vaker in vage buien toch maar te gaan dichten. Of zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten