Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2005, 11:54
*4
*4 is offline
Ik moet een onderwerp gaan verzinnen voor mn profielwerkstuk (zit nu in 5vwo) Maar ik werk het liefst alleen (of is dat geen goed idee?) maar dat mag alleen als je hele goede redenen hebt: bv voor Grieks zou ik een onderwerp kunnen kiezen want dat wil haast niemand. Het meisje waar ik het heel misschien mee doe wil iets met geschiedenis en muziek, bv de geschiedenis van de blues, wat mij niet echt interesseert. Ik zou liever dan iets over de tweede wereldoorlog doen. Ik heb het profiel C&M en zou ook wel iets maatschappelijks willen, een probleem of weet ik veel. geschiedenis is ook leuk. Of een onderwerp dat ik in mn eentje zou kunnen doen. Heeft iemand het met Grieks gedaan?
Hebben jullie misschien ideeen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2005, 11:55
*4
*4 is offline
vind trouwens iets met geloof ook interessant en dan vooral christendom.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 15:35
Keith
Keith is offline
Alleen je PWS is doen was bij ons iig vrij normaal. Iets met grieks is echt een leuk idee, je weet dan ook zeker dat je je leraar kalssieke talen als begleider krijgt .
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:13
Verwijderd
Bij mij op school moet je ook per se met zn 2jen het maken. Echt als het niet anders kan of je een goede reden hebt mag het alleen of met zn 3jen. Iets wat ik echt stom vind, maar goed.

Met grieks kan je natuurlijk een hartstikke leuk PWS maken, kijk hier eens:
http://huiswerk.scholieren.com/werks...verslagid=8948
http://huiswerk.scholieren.com/werks...erslagid=24096
http://huiswerk.scholieren.com/werks...k=Grieks&type=
http://huiswerk.scholieren.com/werks...rofielwerkstuk

En ja over de tweede wereldoorlog is ook harstikke veel te vertellen. Probeer gewoon een super goed plan te maken met wat je wilt onderzoeken + een goede reden waarom je het alleen zou moeten doen.

Tip: zeg dat je pws van groot belang is voor je vervolg studie en dat je er dan veel aan kunt hebben. Doet het volgens mij bij ons op school super goed.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:43
muts8848
muts8848 is offline
bij ons mocht je gewoon zelf weten of je met in je eentje, met zijn tweeen of zelfs met zijn drieen het pws ging maken. Ik heb het alleen gedaan omdat ik veel te kritisch ben op gebied van verslagen ed. En dan kun je ook veel makkelijker plannen, en je kan dan echt een onderwerp kiezen wat je écht leuk vindt, je hoeft dan geen rekening met die van een ander te houden. Maar ik hoefde geen reden op te geven. Is mij prima bevallen om het gewoon alleen maken.
Oud 18-06-2005, 19:43
Verwijderd
- Godsdienstbeleving in het oude Griekenland
- Sport, bouwkunst, positie van de vrouw, oorlogsvoering in Griekenland ( of Peloponnesische/ Perzische oorlogen)
- De cultuur van Sparta
- Historiografie Tweede Wereldoorlog (egodocumenten, oid)
- Historische Griekse bronnen (Herodotus, Thucydides, Aristoteles)
- Denkbeelden van het Nazisme/ Opmars van het Nazisme (in Duitsland/Nederland/Europa)
- Het verzet (organisatie, structuur, geschiedenis)
- Welke sporen heeft WOII tot vandaag de dag nagelaten
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:43
*4
*4 is offline
ik zat zelf te denken aan , voor grieks, iets met de bijbel en het grieks te combineren. Het neiuwe testament dus iets mee... maar ik weet niet of ik daar ver mee kom..!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:12
Verwijderd
Citaat:
*4 schreef op 18-06-2005 @ 21:43 :
ik zat zelf te denken aan , voor grieks, iets met de bijbel en het grieks te combineren. Het neiuwe testament dus iets mee... maar ik weet niet of ik daar ver mee kom..!
Ik zie de links tussen die twee nog niet helemaal (of ligt het aan mij )
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:07
*4
*4 is offline
ja ik weet ook niet wat voor hoofdvraag je daarbij kan bedenken, maar iets te doen met de bijbel en het grieks. Omdat het neiuwe testament in grieks is
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:13
Verwijderd
hmm je zou natuurlijk ook iets met de vertalingen van de bijbel kunnen doen. Want tijdens dat vertalen zijn er mss fouten gemaakt oid. En die kan je mss onderzoeken.
lijkt me wel heel moeilijk:\
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:25
*Sbien
*Sbien is offline
Ik heb mijn pws ook in mn up gedaan. Was bij ons geen probleem, de leraren vonden het zelfs een goed idee; "dan kan je laten zien wat je echt zelf kan" hmm stakkers maar goed..

Ik heb altijd veelste veel moeiten met dingen uit handen geven (slechte eigenschap, vermoeiend) plus dat ik vaak 's nachts pas actief word als het om school gaat. Profielwerkstukje prima gelukt, alleen de presentatie in je eentje vond ik wat minder.
Oud 20-06-2005, 15:49
*4
*4 is offline
ik heb een heel nieuw idee samen bedacht met mn mentor. DE VRAAG Of ik het alleen mag doen is aan de afdelingsleider..helaas, want die is er tegen maar dat zie ik dan wel ewer. Maar ik kan bv vier bijbelvertalingen naast elkaar leggen: NBG, statenvertaling, nieuwe bijberlvertaling en naardense bijbel en dan kijken wat de verschil;len zijn. Hiermee kan ik nederlands en grieks combineren. Lijkt dit jullie te moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:02
*Sbien
*Sbien is offline
denk dat t wel te doen is, vooral omdat je nu al begint. maar zou je er een heel profielwerkstuk mee vol krijgen?
Oud 20-06-2005, 18:17
Verwijderd
Mijn zusje heeft haar profielwerkstuk ook alleen gemaakt, ze heeft het Christendom, het Jodendom en de Islam met elkaar vergeleken. (Soortgelijk onderwerp dus.)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 23:31
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
*4 schreef op 20-06-2005 @ 16:49 :
ik heb een heel nieuw idee samen bedacht met mn mentor. DE VRAAG Of ik het alleen mag doen is aan de afdelingsleider..helaas, want die is er tegen maar dat zie ik dan wel ewer. Maar ik kan bv vier bijbelvertalingen naast elkaar leggen: NBG, statenvertaling, nieuwe bijberlvertaling en naardense bijbel en dan kijken wat de verschil;len zijn. Hiermee kan ik nederlands en grieks combineren. Lijkt dit jullie te moeilijk?
Ik heb vorig jaar een PO moeten maken over de NBV bij Grieks. Op zich heb je een leuk idee. Ik heb van meer mensen gehoord die het daarover hebben gedaan. Ik zou me in elk geval focussen op maar een heel klein stukje tekst. Misschien is het een idee om je eigen vertaling te maken en te kijken hoe die overeenkomt met andere vertalingen. De vertaling alleen al kost je iets van 10 uur denk ik (als je het echt goed wilt doen). Als je dan verder wat geschiedenis (over de vertalingen bedoel ik) erbij vertelt en grammaticale ontwikkelingen door de eeuwen heen ben je al een heel eind op weg naar de 80 uur.

Of je alleen wilt werken of samen moet je zelf bedenken natuurlijk, maar bij ons op school wordt het voor C&M-vakken afgeraden omdat je dan misschien teveel tijd verliest met proberen samen te werken.
Oud 28-06-2005, 11:09
Juturna
Juturna is offline
Ik heb het ook in mijn eentje gedaan. Ik hou er niet om van een ander afhankelijk te zijn als het om school gaat.

Bij ons op school was het ook redelijk normaal.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 17:43
Verwijderd
Ook ik heb het alleen gedaan, was wel toestemming voor nodig van de coordinator maar dat ging allemaal vrij soepel.

Onderwerp voor Grieks. Lastig, maar ik geloof dat dit jaar er voor het eerst iemand bij ons op school Grieks had gebruikt. En nu moet ik heel hard denken waar het over ging, ik geloof de invloed van Socrates of Plato op de democratie (hoewel die lui in mijn herinnering niet bepaald democratisch waren) in Nederland of welke elementen van hun ideeen je terug zag in verschillende partij-programma's. Maar goed, je zou dus bijvoorbeeld het democratisch bestel in Athene kunnen vergelijken met Nederland tegenwoordig. Het is tenminste origineler dan de Griekse kunst oid bespreken. Maar wat Belgarath zegt is ook wel een idee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten