Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2001, 06:08
dystopia
dystopia is offline
In Linux. Hoe spoof/verander je het MAC address van ethernet en dan bedoel ik een IP alias of virtuele netwerkkaart?

Is daar een util voor?
Oud 28-11-2001, 07:17
Verwijderd
http://www.linuxsecurity.com/feature..._story-89.html

Ik weet niet of je er wat aan hebt, ben niet echt een linux gebruiker maar goed...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 16:20
Spacey
Spacey is offline
kan t voor windows ook, als ik namelijk van netwerkkaart wissel moet ik een dag wachten totdat mijn internet het weer doet, dat zuigt. dus via spoofing kan ik dat voorkomen.
Oud 29-11-2001, 12:48
Spacey
Spacey is offline
?
Oud 29-11-2001, 13:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
McLaren schreef:
http://www.linuxsecurity.com/feature..._story-89.html

Ik weet niet of je er wat aan hebt, ben niet echt een linux gebruiker maar goed...
Uhm tja.. de had ik ook al gevonden via Google staan bijzondr interessane dingen in, maar niet datgene wat ik wil

Dit gaat over hoe je pakketjes kunt spoofen. Ik direct in het OS het MAC address 'veranderen', eventueel in een IP alias (eth0:X) of een virtuele ethernet device (eth2, die officieel niet bestaat).

Anyways bedankt dat je meedenkt draai je nu zelf al 'ns Linux?
Oud 29-11-2001, 13:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Spacey schreef:
kan t voor windows ook, als ik namelijk van netwerkkaart wissel moet ik een dag wachten totdat mijn internet het weer doet, dat zuigt. dus via spoofing kan ik dat voorkomen.
Hey.. ja ik weet het dus niet jij wilt precies hetzelfde als mij, alleen geen virtuele device of IP alias maar gewoon in je echte NIC.

In dat geval kun je 'ns kijken of daar geen tools voor zijn waar je je NIC kunt configureren. Dan doe je het dus hardwarematig.

Weet niet zeker of je het MAC address direct zou kunnen veranderen in de hardware of dat je OS het echt moet spoofen, en hoe dat dan. kijk 'ns op de site van de NIC?
Oud 29-11-2001, 14:16
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Je kan je MAC-adres via Linux wel (tijdelijk) veranderen. Dat moet dan bij iedere boot gebeuren, omdat het 'echte' MAC-adres van een NIC gewoon vast ligt en - geloof ik - niet hardwarematig te veranderen is.

Beetje zoeken via Google geeft o.a. het volgende:

Citaat:
ifconfig eth0 hw ether 00:30:04:63:89:6C 196.1xx.1xx.1xx broadcast 196.1xx.xxx.255 netmask 255.255.255.0
Komt hiervandaan.

Conan... weet dat het werkt - maar niet of dat ook precies *die* syntax is
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 20:39
dystopia
dystopia is offline
A'ight i see. Nou.. nee dat werkt dus niet..

Wreed die ga ik iig gebruiken tijdens het opstarten

Werkt niet op een IP alias. Bagger!
SIOCSIFHWADDR: Device or resource busy

Weet er iemand hoe je een virtuele ethernet device aanmaakt?
Reageren

Regels voor berichten