Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 20:13
Verwijderd
Hallo mensen,

even de volgende vraag: op de site van de IB-groep staat dat je tot 25 september de tijd hebt om je in te schrijven voor een HBO-studie.
Nu wil ik volgend jaar een HBO-studie gaan volgen op het Windesheim in Zwolle.

Daar werd aangegeven dat je je voor 1 september moet inschrijven.

Wie heeft het bij het rechte eind? Is de IB-Groep hier abuis of wil het Windesheim voorkomen dat er studenten zijn die zich op het laatste moment aanmelden?

heeft iemand enig idee wat ik moet geloven? of zijn er misschien mensen die ervaring hebben met het aanmelden voor een studie na 1 september?

B.V.D.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2005, 20:20
Verwijderd
De termijnen op de site van de IBG zijn ten eerste algemeen. De instelling zelf heeft altijd het laatste woord als het gaat om termijnen, de IBG kan instellingen natuurlijk geen dingen opleggen, die verdeelt alleen het geld. Ten tweede, weet je zeker dat die datum de site van de IBG niet slaat op de laatste datum waarvoor je je moet inschrijven, wil je nog recht hebben op een volledig jaar stufi?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:55
Iduna
Iduna is offline
Waarom zou je je niet gewoon inschrijven voor 1 september, het scheelt immers een hoop gezeik en gedoe (studiefinanciering op tijd, collegekaart en andere benodigdheden).

Ik weet niet wie er 'gelijk' heeft, maar het beste is om je zo snel mogelijk in te schrijven, dus dan zou ik naar de vroegste datum kijken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:55
justhanna
justhanna is offline
Ik weet van een klasgenoot (die later instroomde) dat je je inderdaad tot de 25ste kan inschrijven, maar dat betekend wel dat je pas in Oktober begint en dus achterloopt... Niet echt een handige start van het schooljaar...
Oud 30-06-2005, 09:01
ganralph
ganralph is offline
ik denk dat wat nare man zegt wel klopt. het zal wel met de aanvraag voor je stufi 2005/2006 te maken hebben.

(de ib-groep controleert misschien rond de 25e of je ook wel echt staat ingeschreven bij je hbo, zodat anders je recht vervalt)
Oud 30-06-2005, 10:31
Verwijderd
Wat logisch is, omdat rond die datum je stufi wordt overgemaakt. Je kunt je natuurlijk niet inschrijven en retroactief je stufi over september nog krijgen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 11:41
NN
NN is offline
Geloof nooit wat de IBG tegen je zegt. 9 van de 10 keer heeft zo'n telefoniste die je te woord staat zich niet eens in jouw situatie verdiept en weet ze niet waar het over gaat.
Reageren

Regels voor berichten