Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 19:06
calling_star
calling_star is offline
hoihoi,

Ik werk sinds een paar maanden bij een supermarkt (kassa). Ik werk best veel, vaak 5 dagen per week, soms halve dagen, soms ook hele dagen.
Vaak als ik achter de kassa zit, heb ik van die momenten dat ik traanogen krijg, mijn ogen halfdichtzitten (en ik krijg ze dan niet meer helemaal open), en af en toe heb ik het gevoel dat ik 'even weg val'. Ik voel dit van te voren aankomen. Meestal is het pas als ik al een aantal uur aan het werk ben. Na een minuut is het dan ook weer weg. Maar meestal komt het even later ook wel weer terug.
Ik vraag me af wat dit is en hoe dit komt. In mijn pauzes eet en drink ik genoeg. Is het soms vermoeidheid, of is het heel normaal?
Misschien dat jullie een antwoord/suggestie hebben...
thnx iig
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:15
Vejji
Vejji is offline
lekker gaan slapen, ik heb er zelf ook wel last van.
vermoeidheid is oorzaak van veel problemen, maaruh gaat het niet beter na een weekje lekker rusten zou ik toch ff naar huisarts gaan

edit:
mijn ogenleden gaan btw ook altijd als een gek trillen, weet niet of jij daar last van hebt maar bij mij is het zo dat as ik ff lekker rustig gal iggen het zo weer over is
Oud 06-07-2005, 19:32
keukentrappetje
keukentrappetje is offline
Ik had vandaag voor het eerst dat mn ogen (oogleden dan) trilden. (ik werk ook achter de kassa) Ik weet ook niet hoe het komt?
Oud 06-07-2005, 20:18
calling_star
calling_star is offline
Het is niet dat mijn oogleden gaan trillen. Maar ze gaan gewoon halfdicht en dan kan ik ze niet open maken en ze gaan tranen. Echt heel irritant. Ik denk dat ik zowieso maar weer eens een weekje op tijd naar bed moet gaan om te kijken of het dan misschien minder wordt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:31
phink
phink is offline
Misschien zit je tegen een griepje aan. Dus dan is 't inderdaad wel goed om maar gewoon de kans te geven om "ziek"te worden, in plaats van het tegen te houden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:43
George
George is offline
Citaat:
calling_star schreef op 06-07-2005 @ 21:18 :
Het is niet dat mijn oogleden gaan trillen. Maar ze gaan gewoon halfdicht en dan kan ik ze niet open maken en ze gaan tranen. Echt heel irritant. Ik denk dat ik zowieso maar weer eens een weekje op tijd naar bed moet gaan om te kijken of het dan misschien minder wordt.
Ik heb hetzelfde ook wel eens, zat vandaag van half 9 tot 5 achter de kassa, nou, daar heb je het al. Ik denk zelf dat het vooral komt doordat je overal zo op moet letten achter de kassa, je moet je ogen constant gefocust houden en hier worden ze gewoon moe van. Ik zie het als een soort spierpijn, maar dan zonder pijn, zegmaar. Maar ik kan het net zogoed helemaal mis hebben.
Oud 06-07-2005, 21:14
calling_star
calling_star is offline
Citaat:
phink schreef op 06-07-2005 @ 21:31 :
Misschien zit je tegen een griepje aan. Dus dan is 't inderdaad wel goed om maar gewoon de kans te geven om "ziek"te worden, in plaats van het tegen te houden.
dat is het iig niet (een griepje) want ik heb het namelijk altijd..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:16
calling_star
calling_star is offline
Citaat:
George schreef op 06-07-2005 @ 21:43 :
Ik heb hetzelfde ook wel eens, zat vandaag van half 9 tot 5 achter de kassa, nou, daar heb je het al. Ik denk zelf dat het vooral komt doordat je overal zo op moet letten achter de kassa, je moet je ogen constant gefocust houden en hier worden ze gewoon moe van. Ik zie het als een soort spierpijn, maar dan zonder pijn, zegmaar. Maar ik kan het net zogoed helemaal mis hebben.
Dus meer mensen hebben er last van. Misschien is het dan wel normaal ofzo.. die reden die jij noemde kan best kloppen.
Iemand anders nog ideeën?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
calling_star schreef op 06-07-2005 @ 22:16 :
Iemand anders nog ideeën?
Misschien zit ik er volkomen naast, maar lees hier en hier eens iets over RSI, oftewel Repetitive Strain Injury.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:51
calling_star
calling_star is offline
Citaat:
mrboot schreef op 06-07-2005 @ 22:45 :
Misschien zit ik er volkomen naast, maar lees hier en hier eens iets over RSI, oftewel Repetitive Strain Injury.
Hey, thnx iig! Maar ik vraag me af; is RSI niet alleen dat je klachten hebt zoals pijn in je schouders, rug enz....? Want dat heb ik niet.. alleen dat van mn ogen enzo, en dat gevoel van af en toe even 'wegvallen'. (moeilijk te omschrijven, maar dat gevoel komt waarschijnlijk doordat ik niet goed kan zien op dat moment).
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 08:10
Verwijderd
Weet ik niet precies, misschien staat dat in de heldere en lange definitie van RSI.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 08:32
Silverchoice
Silverchoice is offline
RSI ontstaat doordat je bepaalde spieren (te) veel gebruikt voor een handeling. Dat lijkt me met je ogen niet echt het geval aangezien je die ook de hele dag gebruikt als je niet werkt. En je gaat tijdens het werk niet ineens anders kijken oid
Oud 07-07-2005, 08:46
Verwijderd
Dan zat ik er toch volkomen naast
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 08:51
Vejji
Vejji is offline
het kan ook zijn dat je te veel oplet, dat klinkt wat dom, maar je ogen kunnen ook vermoeid raken van te veel indrukken op 1 dag waardoor ze weigeren mee te werken.

ik heb dat persoonlijk vaak op vakantie, dan zie ik zo veel mooie/indrukwekkende dingen waardoor mijn ogen gewoon vermoeid raken.

gewoon veel slapen
Oud 07-07-2005, 11:55
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Misschien komt het omdat je weinig met je ogen knippert + dat het altijd best wel "koel" is in de winkels, airco enzo. Worden je ogen ook droog van en raken ze geirriteerd.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:08
Krieltje
Krieltje is offline
Ik zit ook achter de kassa, en heb er ook weleens last van. Ik denk zelf dat het komt door vermoeiende ogen omdat ik er meestal pas later op de dag last van krijg. Ik denk dat het komt omdat je ogen heel erg veel mee moeten bewegen, ieder product dus dat je scant, en steeds maar weer van klant naar klant kijken. Maar ook de andere factoren zoals airco (die bij ons boven de kassa's hang) kunnen er aan mee helpen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:20
KMBA
KMBA is offline
Als het doorgaat kun je altijd nog naar de huisarts e.d gaan.

Maar je kunt ook bijv. je oogleden en eromheen masseren of je handen wrijven en die op je ogen leggen.. dit brengt je ogen tot rust.

KMBA
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:28
I love stars
I love stars is offline
Mischien bril nodig ofzo...

Ik had vermoeide ogen die gingen tranen toen ze wat slechter werden...
Oud 07-07-2005, 20:32
Krieltje
Krieltje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 07-07-2005 @ 21:28 :

nu je het zegt, ik heb zelf ook slechte ogen en ga binnenkort lenzen aanmeten. Misschien dat de vermoeidheid bij mij dan een stuk minder wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:03
calling_star
calling_star is offline
Citaat:
I love stars schreef op 07-07-2005 @ 21:28 :

ik heb al een bril en lenzen... misschien dat die imiddels iets sterker moeten zijn, maar dat zou minimaal zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 09:04
KMBA
KMBA is offline
tenzij je een hele grote sterkte verschil hebt, dan kan een bril een oplossing bieden, maar onthoudt wel dat een bril de ogen lui maakt...

KMBA
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten