Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2005, 20:39
Jouri
Jouri is offline
Nou heb ik ook eens zitten denken en ik kwam tot de volgende conclusie:

God kan niet zonder mensen, en sommige mensen kunnen niet zonder god.

Het 2e deel lijkt me vrij logisch.

Het eerste deel: Zouden de mensen niet bestaan, dan zou god niet bestaan. Want ik vind het raar, waarom zou (een) god allerlei dieren op aarde maken, maar alleen de mensen er van bewust laten worden dat hij bestaat. Ik heb namelijk nog nooit een dier zien bidden of een andere teken zien maken waaruit blijkt dat dat dier in god geloofd. Dus als de mens er niet zou zijn zou niemand (/niets) meer iets laten zien van enige religie, en zou god (feitelijk) niet meer bestaan.

Waarbij ik bij het volgende kom, sommige mensen zeggen dat als je niet geloofd dan kom je niet in de hemel...Maar dieren dan? Het zou me een beetje lullig van jullie god lijken als hij zegt de dieren mogen de hemel niet in. Maargoed eigenlijk het gegeven dat als je niet in god geloofd dat je dan niet in de hemel komt is in tegestelling met wat de bijbel zegt, want heeft jezus niet gezegd: "iedereen is gelijk". Lijkt het me raar dat god ineens onderscheid gaat maken tussen mensen die geloven en die niet geloven.

En als wat daarboven waar blijkt te zijn, ach ja dan ga ik de laatste maanden van mijn leven toch gewoon in god geloven, dan verspil ik tenminste niet mijn hele leven aan de religie
Advertentie
Oud 14-07-2005, 20:44
Verwijderd
Volgens de Bijbel is het ook toegestaan om dieren te slachten en niet toegestaan mensen te slachten. God maakt dus wel degelijk onderscheidt tussen mensen en dieren.
Maar wat wil je hier nu verder mee?
Oud 14-07-2005, 20:49
Jouri
Jouri is offline
Citaat:
God maakt dus wel degelijk onderscheidt tussen mensen en dieren
en jezus niet... en daarom kan ik best zeggen dat jezus een wijs man was, maar ik geloof niet in god, en stel dat die er wel was en zou zien wat voor ellende hij/zij allemaal op zn kerfstok zou hebben dan zou die zich kapot schamen (hoop ik )

Wat ik verder met dit topic wil, gewoon wat reacties zoals dat gebeurt bij elk topic
Oud 14-07-2005, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Jouri schreef op 14-07-2005 @ 21:49 :
en jezus niet... en daarom kan ik best zeggen dat jezus een wijs man was, maar ik geloof niet in god, en stel dat die er wel was en zou zien wat voor ellende hij/zij allemaal op zn kerfstok zou hebben dan zou die zich kapot schamen (hoop ik )

Wat ik verder met dit topic wil, gewoon wat reacties zoals dat gebeurt bij elk topic
Maar een topic heeft dan wel een (vraag)stelling nodig
Oud 14-07-2005, 20:56
Jouri
Jouri is offline
Citaat:
Maar een topic heeft dan wel een (vraag)stelling nodig
ik geef gewoon mijn visie over bepaalde dingen, en dan kan je zeggen of je het er mee eens bent of juist niet en vooral waarom niet... of kan dat soms niet in een forum?

maar voor de mensen die een vraagstelling nodig hebben: Wat vinden jullie van de dingen die ik in mijn eerste post zeg ?
Oud 14-07-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Jouri schreef op 14-07-2005 @ 21:56 :
ik geef gewoon mijn visie over bepaalde dingen, en dan kan je zeggen of je het er mee eens bent of juist niet en vooral waarom niet... of kan dat soms niet in een forum?

maar voor de mensen die een vraagstelling nodig hebben: Wat vinden jullie van de dingen die ik in mijn eerste post zeg ?
In dat geval sluit ik hem, als iedereen hier z'n visie op het geloof gaat uiten krijgen we erg volle pagina's.
er is vast wel een ander topic waarin je hem kwijt kan.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten