Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En ja hoofdlettergebruik, heb je er problemen mee? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt mij dat je het in MS Word hebt ingetypt en niet de moeite hebt genomen de automatische hoofdletter aan te passen. De hoofdletters zijn ongepast en verstoren het gedicht, evenals het ontbreken van de interpunctie op sommige plaatsen. Ik vind het een heel interessant idee, dat badkamergedoe, maar de uitwerking laat voor mij zeer te wensen over. |
![]() |
||
Citaat:
Waar ik me ook wat aan stoor is het feit dat je suggestiever dat het (alleen maar?) gaat om het vermelden van je gevoelens. Dichten gaat over het spelen met de taal of hoe je het ook wil noemen, dansen op papier van mij part, maar het draait in ieder geval niet om of je je gevoelens goed op papier zet. Natuurlijk, dat vinden de meeste jonge dichters, maar waar worden dichters bekend om? Omdat ze goed kunnen zeggen hoe ze zich voelen of omdat ze meesterlijke zinnen schrijven? Genoeg daarover, nu het gedicht. Zoals je zelf al zei schrijf je dit spontaan en waarschijnlijk binnen een paar luttele minuten, mijn advies: niet doen! Neem de tijd voor een gedicht, besteed er uren, dagen, jaren aan, het kan niet lang genoeg. Het idee erachter, het bad, best leuk, maar hoe je het dan verwoordt; bah. Als je de enters weghaalt is het gewoon een stukje tekst uit. Niks geen woordspellen, goed woordgebruik, mooie beelden, interessante wendingen of raadsels, gewoon bam that's it. Dat kan ook best leuk zijn, maar hier is het saai. Maar nogmaals, het idee is leuk, maar de uitwerking niet. Trouwens, moet het toevallig niet zijn "En als de deuren weer open zijn gegaan”? Dat is een perfect voorbeeld van de (enorm) vele nadelen van snel even iets schrijven zonder het ook maar een keer over te lezen. Nog een vraagje voor James, vind je het hoofdletter gebruik treffend/passend/goedgekozen? Waarom wel/niet?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense Simon | 16 | 10-02-2015 21:30 | |
Liefde & Relatie |
Tips! Hoe vraag je verkering? Jongen naar meisje Schattekuuhh | 4 | 04-01-2013 08:31 | |
De Kantine |
persoonlijke vragen ;) Fantôme | 27 | 07-10-2005 23:08 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Vragen bedenken bij thema 'moeders' Dolores | 5 | 19-04-2004 13:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Vragen WolterB | 1 | 19-01-2004 22:38 | |
Software & Hardware |
javascript vraagje ldv | 7 | 29-04-2002 11:37 |