Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2005, 21:52
Otis
Otis is offline
okey ik had het net met iemand op msn op maximaal lenen , ik dacht namelijk altijd dat je maximaal 253 euro BIJ kan lenen.
En dan heb ik t niet over een aanvullende beurs voor wanneer je ouders weinig verdienen maar echt Bijlenen.
ik zat dus met 253 euro in mn hoofd omdat ik dit tabelletje altijd zie staan op de ib site:

En nou zei iemand tegen mij nee joh ik LEEN ongeveer 500 euro extra erbij. En ze had t niet over een aanvullende beurs maar echt lenen.

Okey dat is dus maximaal blijkbaar maar waarom staat dat dan nergens op de site? Ik kan niets vinden?
Of mis ik nu iets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2005, 22:33
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Heb je geen recht op een aanvullende beurs, dan mag je die ook extra bijlenen.
Oud 19-07-2005, 11:04
ganralph
ganralph is offline
je krijgt om de zoveel tijd een Bericht van de IB-groep en daar staat altijd op "maximaal bij te lenen". daar zou ik op af gaan.

toen ik nog stufi kreeg was dit ong 390 euro.

diegenen die jij gesproken hebt, kreeg dan waarschijnlijk geen aanvullende beurs. heb je geen recht op aanvullende beurs, dan kun je dat bedrag van "aanvullende prestatiebeurs" optellen bij het "nog bij te lenen" bedrag.

ik geloof dat iedere student recht heeft op evenveel geld.
basisbeurs + aanvullende beurs + ouderlijke bijdrage + lening is altijd hetzelfde bedrag. (als ik me niet vergis)
heb je geen recht op aanvullende beurs, of is de ouderlijke bijdrage erg laag, dan wordt dit opgevangen doordat je meer mag lenen.

zoiets is het. maar kijk dus gewoon op je eigen Bericht wat je nog mag lenen.

in welke context staat dat tabelletje van jou? is het niet gewoon een voorbeeld of zo?
Oud 19-07-2005, 11:58
Otis
Otis is offline
okey dus t is gewoon die aanvullende beurs die je kan zien als lening?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 12:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ganralph schreef op 19-07-2005 @ 12:04 :

in welke context staat dat tabelletje van jou? is het niet gewoon een voorbeeld of zo?
het is het tabelletje op de site van de ib-groep. 'bedragen' heet t geloof ik. t zijn de standaard bedragen voor de stufi.
Oud 19-07-2005, 12:05
thunder110
thunder110 is offline
Ja, omdat jij geen aanvullende beurs krijgt mag je dus naast je basisbeurs nog het bedrag vande aanvullende beurs én de lening bijlenen.
Oud 19-07-2005, 12:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
t komt er feitelijk op neer dat elke student recht heeft op hetzelfde bedrag, alleen de manier waarop dat gefinancierd is verschilt afhankelijk van je situatie. (en uitwonenden krijgen meer dan thuiswonenden).
Oud 19-07-2005, 23:31
Verwijderd
Lening
Je bepaalt zelf of je nog een lening aanvraagt naast je basisbedrag prestatiebeurs en eventueel aanvullende prestatiebeurs. Het bedrag dat in de tabel bij 'lening' staat, kun je lenen als je de maximale prestatiebeurs ontvangt. Maar minder lenen kan natuurlijk ook.

Krijg je niet de hele aanvullende prestatiebeurs? Dan kun je het bedrag dat ingehouden wordt op je aanvullende prestatiebeurs extra bijlenen.

-----------------

Die vriend van jou krijgt dus geen (of een zeer geringe) aanvullende beurs, en dan kun je ook meer lenen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:00
Liss
Liss is offline
Je kijkt verkeerd. Dat is een tabelltje waarin staat hoeveel de gemiddelde (nja, volgens de ib het bedrag waarmee je dus kan leven) student uitgeeft.
Tis dus meer een tabel met een bedrag wat je kan lenen waarmee je volgens hun rond komt en dus niet het maximaal te lenen bedrag. Dit zie je ook eronder, daar is het gesplitst per soort uitgaven.
Oud 21-07-2005, 12:03
Verwijderd
Ik snapte dat eerst ook niet en dacht dat je max 253,27 kon lenen. Niet dus, je kunt max het bedrag bij aanvullend + het bedrag bij lenen lenen.
Dus dan kom je op bijna 500 euro idd.

Stom dat dat niet op de site staat trouwens.. erg verwarrend.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 12:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-07-2005 @ 13:03 :
Ik snapte dat eerst ook niet en dacht dat je max 253,27 kon lenen. Niet dus, je kunt max het bedrag bij aanvullend + het bedrag bij lenen lenen.
Dus dan kom je op bijna 500 euro idd.

Stom dat dat niet op de site staat trouwens.. erg verwarrend.
staat er wel hoor.
Oud 21-07-2005, 12:07
ganralph
ganralph is offline
verwarrend is synoniem voor IBG

maar nogmaals: op je eigen overzicht staat als het goed is ook hoeveel je nog bij kunt lenen...
Oud 21-07-2005, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 20-07-2005 @ 19:00 :
Je kijkt verkeerd. Dat is een tabelltje waarin staat hoeveel de gemiddelde (nja, volgens de ib het bedrag waarmee je dus kan leven) student uitgeeft.
Tis dus meer een tabel met een bedrag wat je kan lenen waarmee je volgens hun rond komt en dus niet het maximaal te lenen bedrag. Dit zie je ook eronder, daar is het gesplitst per soort uitgaven.
Nee, het is echt de tabel met de exacte bedragen die je krijgt, alleen ze hebben het niet goed uitgelegd.

@MM:
Ze zeggen wel "Krijg je niet de hele aanvullende prestatiebeurs? Dan kun je het bedrag dat ingehouden wordt op je aanvullende prestatiebeurs extra bijlenen", maar iedereen denkt natuurlijk dat het bedrag achter lenen het maximale leenbedrag is.
Ik vind dat ze erbij hadden moeten schrijven van "wanneer je geen aanvullende beurs ontvangt is het maximale leenbedrag automatisch .."
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 12:56
thunder110
thunder110 is offline
Mijn quote ("Heb je geen recht op een aanvullende beurs, dan mag je die ook extra bijlenen.") staat ook letterlijk op de site van ib-groep. Lijkt me toch duidelijk genoeg.
Reageren

Regels voor berichten