Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ah toe, een lullige opmerking, eentje maar! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
(En schrijf nog eens wat, hoe meer - hoe beter je er van wordt!)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij hebt immers geen ballen... |
![]() |
||
Over de titel: dat heb ik expres gedaan. Eerst typte ik wat te snel, maar toen dacht ik: 'what the f#ck, het is toch een kinderverhaal' en toen heb ik het maar laten staan.
Wat die foutjes betreft: ik heb het laten checken door mijn moeder ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik het verhaal maar volledig corrigeer, als je een verbetering niet snapt, spui gerust in dit topic
![]() koenders schreef op 28-06-2005 @ 21:24 : Het lijk bewoog toen de lijkgravers het lijk in de graftombe gooiden. “Zo” zei de eerste grafgraver, “dat was de laatste.” “Jep,” zei de tweede, die er overduidelijk mee eens was, “rotoorlog! Ik heb al meer dan honderd man moeten begraven”. “Tja,” zei de eerste graver, “zolang Noord en Zuid niet met elkaar willen praten, blijft het zo doorgaan”. De twee grafgravers liepen zwijgend naar hun barakken. Tweehonderd jaar later. Henry was aan het graven naar een schat, in het verboden veldje, wat eigenlijk geen veldje was, want het was dichtbegroeid met struiken en bosjes. Henry had er zijn hut gebouwd en was nu op zoek naar een piratenschat, die daar was begraven door kapitein Eenoog. Hij was zo bezig in zijn verhaal, dat hij niet merkte dat het al avond was. Dat maakte op zich niet uit, want zijn ouders bleven vandaag bij vrienden slapen. Henry besloot op het verboden veldje te slapen. Het was zomer en mooi weer. Hij ging naar huis om zijn slaapzak, luchtbed en zaklamp te pakken. Toen hij terug kwam was het inmiddels al elf uur. Normaal moest hij al om half negen naar bed. Hij maakte zich slaapklaar en ging liggen. Hij zocht naar de schat van kapitein Eenoog en toen hij hem vond, werd hij overvallen door de piraten van kapitein Eikpoot. Hij riep 'help kapitein Eenoog!'. Toen kreeg hij een klap met een zwaard. Hij schrok wakker. Henry keek op zijn horloge. Het was al middernacht. Henry grinnikte: 'Spookuur BHOEOE.' Henry ging weer liggen, maar op dat moment begon de grond te rommelen. 'Een aardbeving!' ging het door Henry heen. Hij sprong op maar viel weer, omdat hij nog steeds in zijn slaapzak lag. De grond barstte open en er kwam een man uit de grond. Hij had een uniform aan, een heel gek uniform, niet groen maar een soort van blauw. De man zag er witjes uit. Hij vroeg: “Waarom hebt U me geroepen ?” Henry snapte er geen bal van. Hij vroeg: “Wie bent u?” De man antwoordde met een holle stem: ”Wie ik ben? Ik ben Kapitein Eenoog, aanvoerder van de noordelijke infanterie, eerste eenheid derde selectie. U riep me!” Henry dacht: 'Ik droom!' Hij kneep even in zijn arm maar hij was klaarwakker. “Wat gaat u met me doen?” stotterde hij. “Ik iets met u doen? U heeft me toch geroepen? Hier wacht ik al tweehonderd jaar op, om met mijn eenheid eindelijk rust te vinden.” Henry vroeg: 'zijn er dan meer?' “Ja jongen, een hele eenheid. We deserteerden toen alles verloren leek, door ons zijn er honderden mannen onnodig gesneuveld en is de veldslag veloren.” “Wij zijn later opgespoord, voor het vuurpeloton gezet en hier begraven.” Hij vervolgde: “Nu moeten we hier blijven tot dat we een opdracht van onze maarschalk krijgen, om onze schuld in te lossen. Dan vinden we eindelijk rust.” “Maar die maarschalk is toch al lang dood?” vroeg Henry. “Dat klopt, maar zijn nageslacht is ook goed, dus we luisteren naar u, sir.” “Wat? Ben ik de nakomeling van de maarschalk?” “Dat bent U sir, we doen een opdracht om onze schuld in te lossen en dan pas kunnen we eindelijk rust vinden.” Iemand verder nog verbeteringen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
In principe is het natuurlijk niet fout, misschien werkt dit voor jou wel heel goed. Om mijn verbeteringen had je niet gevraagd, maar ik vond dat Grimm het voor zijn doen maar magertjes heeft gedaan ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Naast wat Nienna* zei:
Citaat: