Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 20:24
koenders
koenders is offline
Het lijk bewoog toen de lijk gravers het lijk in de graf tombe gooiden.
“zo”zei de eerste grafgraver “dat was de laatste”, “jep” ,was de tweede er me eens, “rot oorlog! ik heb al meer dan honderd man moeten begraven”.
“Tja” zei de eerste graver, “zo lang Noord en Zuid niet met elkaar willen praten blijft het zo doorgaan”.
De twee graf gravers liepen zwijgend naar hun barakken.

200 jaar later

Henry was aan ’t graven naar een schat in het verboden veldje wat eigenlijk geen veldje was want er groeiden allemaal dichte struiken en bosjes.
Henry had er zijn hut gebouwd en was nu op zoek naar een piratenschat die er was begraven door kapitein Eenoog .
Hij was zo bezig in zijn verhaal dat hij niet merkte dat het al avond was dat maakte op zich niet uit want zijn ouders bleven vandaag bij vrienden slapen.
Henry besloot op het verboden veldje te slapen,
Het was zomer en mooi weer .Hij ging naar huis om zijn slaapzak luchtbed en zaklamp te pakken.
Toen hij terug kwam was het inmiddels al 11 uur (normaal moest hij al om half negen naar bed)hij maakte zich slaap klaar en ging liggen….
-hij zocht naar de schat van kapitein Eenoog en toen hij hem vond, werd hij overvallen door de piraten van kapitein Eik-poot en hij riep –help kapitein Eenoog!- toen kreeg hij een klap van een zwaard.
Hij schrok wakker Henry keek op zijn horloge -00:00- het was al twaalf uur -Henry grinnikte even- spook uur BHOEOE.
Henry ging weer liggen maar op dat moment begon de grond te rommelen –een aardbeving- ging het door Henry heen.
Hij sprong op maar viel weer omdat hij nog steeds in zijn slaapzak lag de grond barstte open en er kwam een man uit de grond.
Hij had een uniform aan een heel gek uniform niet groen maar een blauw en de man zag er witjes uit
Hij vroeg : “Waarom hebt U me geroepen ?”
Henry snapte er geen bal van wie had wie geroepen. Hij vroeg : “wie bent U?”
De man antwoordde met een holle stem:”Wie ik ben? Ik ben Kapitein eenoog aanvoerder van de noordelijke infanterie eerste eenheid derde selectie U riep me !” .
Henry dacht ik droom hij kneep even in zij arm maar hij was wakker klaar wakker zelfs.
“Ww-wat gg-gaat u met me doen?”
“ Ik iets met U doen? U heeft me toch geroepen! hier wacht ik al 2oo jaar op om met mijn eenheid eindelijk rust te vinden.”
“Henry vroeg: zijn er dan meer ?” “Ja jongen een hele eenheid. We deserteerden toen alles verloren leek, door ons zijn er honderden mannen onnodig gesneuveld en is de veld slag veloren”.
“Wij zijn later opgespoord en voor het vuur peloton gebracht en hier begraven.”
“Nu moeten we hier blijven tot dat we een opdracht van onze maarschalk krijgen om onze schuld in te lossen. Dan vinden we eindelijk rust.”
“Maar die maarschalk is toch al lang dood?” vroeg Henry?
“Dat klopt maarzij na geslacht is ook goed dus we luisteren naar u, sir”
“What!! Ben ik de nakomeling van de maarschalk?”
“Dat bent U sir, we doen een opdracht om onze schuld in te lossen en dan pas kunnen we eindelijk rust vinden.”
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2005, 21:00
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Als ik het goed begrijp wil je hierop commentaar?
Oud 28-06-2005, 21:08
Verwijderd
Ik zal je sparen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:25
Noddy
Noddy is offline
Hou oud ben je?
Oud 28-06-2005, 21:26
Noddy
Noddy is offline
hoe*
Oud 28-06-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Noddy schreef op 28-06-2005 @ 22:26 :
hoe*
*edit post.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 23:13
Anki
Anki is offline
Mag ik u erop attenderen dat de titel al een fout bevat. . .

Oud 28-06-2005, 23:25
sweetness
sweetness is offline
yus...
Oud 28-06-2005, 23:25
Tegendraads
Tegendraads is offline
Citaat:
Grimm schreef op 28-06-2005 @ 22:08 :
Ik zal je sparen.

Ah toe, een lullige opmerking, eentje maar!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 10:28
Verwijderd
Ik moest hier om giechelen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Anki schreef op 29-06-2005 @ 00:13 :
Mag ik u erop attenderen dat de titel al een fout bevat. . .

En ik jou dat je interpunctie lelijk is?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 15:44
Anki
Anki is offline
Citaat:
Grimm schreef op 29-06-2005 @ 17:31 :
En ik jou dat je interpunctie lelijk is?
nee, dat mag niet!
Oud 29-06-2005, 16:48
Nijn*
Nijn* is offline
Hihi
Oud 29-06-2005, 17:04
Changshan
Changshan is offline
Lief.
Oud 29-06-2005, 18:36
Nienna*
Nienna* is offline
Aantal posts: 1 (0.01 posts per dag)
Laatste post: 28-06-2005 21:24

Och arm. Je had beter ergens anders kunnen beginnen vrees ik...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:46
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 29-06-2005 @ 19:36 :
Och arm. Je had beter ergens anders kunnen beginnen vrees ik...
Nee joh! Ik vind het heel erg dapper. Alleen moet ik zeggen dat Koendert hier nog niet echt heel ervaren is. Ik zou zeggen: lees, knul, en leer. En let goed op bij Nederlands!

(En schrijf nog eens wat, hoe meer - hoe beter je er van wordt!)
Oud 29-06-2005, 18:50
Verwijderd
Mja, ik ga met Zut Alors! mee, het is wel erg moedig van je, maar zowel je verhaal als je taalgebruik kunnen beter. Als je wilt, loop ik je verhaal wel even helemaal door.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:00
Nienna*
Nienna* is offline
Het is inderdaad erg moedig en daar bewonder ik je ook voor.
Het ging er meer om dat het voor mij helpt eerst ergens anders zekerheid op te bouwen, want op zo'n forum waar je flink commentaar zult krijgen, waag je wel een sprong in het diepe.

Je hebt dus meer ballen dan ik Laten we dat hopen ja...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 29-06-2005 @ 20:00 :
Het is inderdaad erg moedig en daar bewonder ik je ook voor.
Het ging er meer om dat het voor mij helpt eerst ergens anders zekerheid op te bouwen, want op zo'n forum waar je flink commentaar zult krijgen, waag je wel een sprong in het diepe.

Je hebt dus meer ballen dan ik Laten we dat hopen ja...
Sprongen in het diepe zijn schokkend, maar niet fout.

Jij hebt immers geen ballen...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 14:22
koenders
koenders is offline
Over de titel: dat heb ik expres gedaan. Eerst typte ik wat te snel, maar toen dacht ik: 'what the f#ck, het is toch een kinderverhaal' en toen heb ik het maar laten staan.

Wat die foutjes betreft: ik heb het laten checken door mijn moeder . Tsja...

Citaat:
Grimm schreef op 29-06-2005 @ 19:50 :
Mja, ik ga met Zut Alors! mee, het is wel erg moedig van je, maar zowel je verhaal als je taalgebruik kunnen beter. Als je wilt, loop ik je verhaal wel even helemaal door.
Als je dat zou willen doen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 15:02
Changshan
Changshan is offline
Jan! Zeg dan dat jij het bent. Dude, je kinderverhaal is best fun, maar had even tegen de rest gezegd dat je dyslectisch bent. Daar doen we hier niet zo moeilijk over, onze eigen forumbazin is ook dyslectisch.
Oud 01-07-2005, 18:28
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Dan hadden we wel een paar leuke reacties gemist he .
Oud 01-07-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
koenders schreef op 01-07-2005 @ 15:22 :

Als je dat zou willen doen
Morgenochtend. Dat is veel leuker want dan ben ik op mijn best.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 14:03
Verwijderd
Ik denk dat ik het verhaal maar volledig corrigeer, als je een verbetering niet snapt, spui gerust in dit topic

koenders schreef op 28-06-2005 @ 21:24 :

Het lijk bewoog toen de lijkgravers het lijk in de graftombe gooiden.
“Zo” zei de eerste grafgraver, “dat was de laatste.”
“Jep,” zei de tweede, die er overduidelijk mee eens was, “rotoorlog! Ik heb al meer dan honderd man moeten begraven”.
“Tja,” zei de eerste graver, “zolang Noord en Zuid niet met elkaar willen praten, blijft het zo doorgaan”.
De twee grafgravers liepen zwijgend naar hun barakken.

Tweehonderd jaar later.

Henry was aan het graven naar een schat, in het verboden veldje, wat eigenlijk geen veldje was, want het was dichtbegroeid met struiken en bosjes.
Henry had er zijn hut gebouwd en was nu op zoek naar een piratenschat, die daar was begraven door kapitein Eenoog.
Hij was zo bezig in zijn verhaal, dat hij niet merkte dat het al avond was. Dat maakte op zich niet uit, want zijn ouders bleven vandaag bij vrienden slapen.
Henry besloot op het verboden veldje te slapen.
Het was zomer en mooi weer. Hij ging naar huis om zijn slaapzak, luchtbed en zaklamp te pakken.
Toen hij terug kwam was het inmiddels al elf uur. Normaal moest hij al om half negen naar bed. Hij maakte zich slaapklaar en ging liggen.

Hij zocht naar de schat van kapitein Eenoog en toen hij hem vond, werd hij overvallen door de piraten van kapitein Eikpoot. Hij riep 'help kapitein Eenoog!'. Toen kreeg hij een klap met een zwaard.

Hij schrok wakker. Henry keek op zijn horloge. Het was al middernacht. Henry grinnikte: 'Spookuur BHOEOE.'
Henry ging weer liggen, maar op dat moment begon de grond te rommelen. 'Een aardbeving!' ging het door Henry heen.
Hij sprong op maar viel weer, omdat hij nog steeds in zijn slaapzak lag. De grond barstte open en er kwam een man uit de grond.
Hij had een uniform aan, een heel gek uniform, niet groen maar een soort van blauw. De man zag er witjes uit.
Hij vroeg: “Waarom hebt U me geroepen ?”
Henry snapte er geen bal van. Hij vroeg: “Wie bent u?”
De man antwoordde met een holle stem: ”Wie ik ben? Ik ben Kapitein Eenoog, aanvoerder van de noordelijke infanterie, eerste eenheid derde selectie. U riep me!”
Henry dacht: 'Ik droom!' Hij kneep even in zijn arm maar hij was klaarwakker.
“Wat gaat u met me doen?” stotterde hij.
“Ik iets met u doen? U heeft me toch geroepen? Hier wacht ik al tweehonderd jaar op, om met mijn eenheid eindelijk rust te vinden.”
Henry vroeg: 'zijn er dan meer?'
“Ja jongen, een hele eenheid. We deserteerden toen alles verloren leek, door ons zijn er honderden mannen onnodig gesneuveld en is de veldslag veloren.”
“Wij zijn later opgespoord, voor het vuurpeloton gezet en hier begraven.”
Hij vervolgde: “Nu moeten we hier blijven tot dat we een opdracht van onze maarschalk krijgen, om onze schuld in te lossen. Dan vinden we eindelijk rust.”
“Maar die maarschalk is toch al lang dood?” vroeg Henry.
“Dat klopt, maar zijn nageslacht is ook goed, dus we luisteren naar u, sir.”
“Wat? Ben ik de nakomeling van de maarschalk?”
“Dat bent U sir, we doen een opdracht om onze schuld in te lossen en dan pas kunnen we eindelijk rust vinden.”

Iemand verder nog verbeteringen?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 20:33
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Grimm schreef op 02-07-2005 @ 15:03 :

Het lijk bewoog toen de lijkgravers het lijk Twee keer "het lijk" vind ik niet mooi staan. Gebruik een synoniem of gewoon "het". in de graftombe gooiden.
“Jep,” zei de tweede, die er overduidelijk mee eens was, “rotoorlog! Ik heb al meer dan honderd man moeten begraven”.
“Tja,” zei de eerste graver, “zolang Noord en Zuid niet met elkaar willen praten, blijft het zo doorgaan”.
Zei de eerste, zei de tweede, zei de eerste... Dit is zo ongelofelijk saai!

Tweehonderd jaar later.

Henry was aan het graven naar een schat, in het verboden veldje, wat eigenlijk geen veldje was, want het was dichtbegroeid met struiken en bosjes.
Henry had er zijn hut gebouwd en was nu op zoek naar een piratenschat, die daar was begraven door kapitein Eenoog.
Hij was zo bezig in zijn verhaal, dat hij niet merkte dat het al avond was. Dat maakte op zich niet uit, want zijn ouders bleven vandaag bij vrienden slapen.
Ik mis iets? Hij was zo duidelijk bezig in zijn verhaal? Kun je dit voor me uitleggen?
Henry besloot op het verboden veldje te slapen.
Het was zomer en mooi weer. Hij ging naar huis om zijn slaapzak, luchtbed en zaklamp te pakken.
Toen hij terug kwam was het inmiddels al elf uur. Normaal moest hij al om half negen naar bed. Hij maakte zich slaapklaar en ging liggen.

Hij zocht naar de schat van kapitein Eenoog en toen hij hem vond, werd hij overvallen door de piraten van kapitein Eikpoot. Hij riep 'help kapitein Eenoog!'. Toen kreeg hij een klap met een zwaard.

verbetering: Hij zocht naar de schat van kapitein Eenoog. Toen hij hem vond, werd hij overvallen door de piraten van kapiteint Eikpoot. Hij riep: "Help, kapitein Eenoog!" Toen kreeg hij een klap met een zwaard. --> overigens, een KLAP met een zwaard, klinkt een beetje vreemd.
Dit is zijn droom neem ik aan?

Hij schrok wakker. Henry keek op zijn horloge. Het was al middernacht. Henry grinnikte: 'Spookuur BHOEOE.'
Heb je expres in het verleden dubbele aanhalingstekens " gebruikt en in het "latere verleden" enkele aanhalingstekens ' ?
Henry grinnikte tegen zichzelf? Dat BHOEOE komt op mij niet echt goed over.

Henry ging weer liggen, maar op dat moment begon de grond te rommelen. 'Een aardbeving!' ging het door Henry heen.
Hij sprong op maar viel weer, omdat hij nog steeds in zijn slaapzak lag. De grond barstte open en er kwam een man uit de grond.
Hij had een uniform aan, een heel gek uniform, niet groen maar een soort van blauw. De man zag er witjes uit.
De man antwoordde met een holle stem: ”Wie ik ben? Ik ben Kapitein Eenoog, aanvoerder van de noordelijke infanterie, eerste eenheid derde selectie. U riep me!”
“Ik iets met u doen? U heeft me toch geroepen? Hier wacht ik al tweehonderd jaar op, om met mijn eenheid eindelijk rust te vinden.”
Henry vroeg: 'zijn er dan meer?' "Zijn..."
“Ja jongen, een hele eenheid. We deserteerden toen alles verloren leek, door ons zijn er honderden mannen onnodig gesneuveld en is de veldslag veloren.”
Hij vervolgde: “Nu moeten we hier blijven tot dat we een opdracht van onze maarschalk krijgen, om onze schuld in te lossen. Dan vinden we eindelijk rust.”

Iemand verder nog verbeteringen? [/B]
Ik vind het verder een beetje "Hij dit" "Hij dat". Je legt teveel uit wat er gebeurt naar mijn idee en dat hoeft echt niet. Ik vind het niet prettig lezen.
In principe is het natuurlijk niet fout, misschien werkt dit voor jou wel heel goed.
Om mijn verbeteringen had je niet gevraagd, maar ik vond dat Grimm het voor zijn doen maar magertjes heeft gedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 02-07-2005 @ 21:33 :

Om mijn verbeteringen had je niet gevraagd, maar ik vond dat Grimm het voor zijn doen maar magertjes heeft gedaan
Hehe, ik was al blij dat ik het heb gedaan
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 09:54
Uice
Uice is offline
Naast wat Nienna* zei:

Citaat:
Grimm schreef op 02-07-2005 @ 15:03 :

Het lijk bewoog toen de lijkgravers het lijk in de graftombe gooiden.
“Jep,” zei de tweede, die er overduidelijk mee eens was, Uit het bevestigende antwoord 'Jep' was het nog niet duidelijk genoeg dat hij het ermee eens was? Dit soort stijlfouten vind ik tot de ergste behoren. Dit is net zoiets als 'Ja', zei hij, terwijl hij 'Ja' zei.'
Daar komt bij dat het feit dat het lijk het laatste was niet bepaald een kwestie is waar je wel of niet over eens kan zijn. Het is gewoon zo.

“rotoorlog! Ik heb al meer dan honderd man moeten begraven”.
“Tja,” zei de eerste graver, “zolang Noord en Zuid niet met elkaar willen praten, blijft het zo doorgaan”.Geforceerde manier om de situatie duidelijk te maken. Sowieso is deze hele proloog nogal overbodig.

Tweehonderd jaar later.

Henry was aan het graven naar een schat, in het verboden veldje, wat dat eigenlijk geen veldje was, want het was dichtbegroeid met struiken en bosjes.
Henry besloot op het verboden veldje te slapen. Waarom?

Hij sprong op maar viel weer, omdat hij nog steeds in zijn slaapzak lag. De grond barstte open en er kwam een man uit (de grond.)
Henry vroeg: 'zijn er dan meer?'

Iemand verder nog verbeteringen? [/B]
Oud 03-07-2005, 09:56
Uice
Uice is offline
Er wordt trouwens ook helemaal geen verklaring gegeven voor het feit dat het lijk bewoog toen het in de graftombe gegooid werd.
Reageren

Regels voor berichten