![]() |
|
![]() |
hey, ik ben bezig aan een site voor het leerlingenparlement van m'n schooltje, en heb gebruik gemaakt van een gratis host zonder banners die php ondersteunt, nl 5gigs.com . Op die server heb ik een php-pack van cutephp, nl cutenews geïnstalleerd dat het mogelijk maakt dat mensen kunnen inloggen op de site en zelf berichtjes posten. Er is alleen één klein probleem: wanneer je de letter "é" gebruik wanneer je berichtjes post via cutenews, dan wordt die omgezet in de vervelende symbolen "é" , wat er natuurlijk niet erg mooi uitziet... Ook andere letters met een symbool, zoals de "ü" worden omgezet... Wanneer ik rechtstreeks een php-file upload via FTP, dan is er geen probleem en wordt de "é" behouden, dus aan de server kan het niet liggen... Maar als ik cutenews op een andere server, zoals Lycos gebruik, dan is er ook geen probleem. Dus het ligt niet aan de server, maar ook niet aan cutenews, alsof het juist de combinatie van die 2 is die het probleem veroorzaakt?!
hopelijk kan iemand me helpen.. thx oja btw, de site kan je vinden op http://olvh.5gigs.com , design is ongeveer af :-)
Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 19:19. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
|