Advertentie | |
|
![]() |
|
Ach, DoP, wat een forum. Sinds december 2004 ben ik hier pas, of eigenlijk, al. Wat gaat de tijd toch eigenlijk snel. DoP zat toen nog in de 80000 posts geloof ik. En wat hebben we beleefd. Nostalgie...
Ik weet nog mijn eerste gedicht hier. Doodsbang was ik. Na meer dan een dag te hebben getwijfeld heb ik uiteindelijk besloten het toch maar wel te posten. De opluchting toen ik zag dat ik niet de grond in werd geboord, er nog vrij positief werd geoordeeld, onvergetelijk. Mijn beste herinnering toch wel. Oh en Halogeen, ik weet nog dat ik daar wel eens mee in discussie ging over een gedicht. Dat was leuk ^^ En DoD, die eerst nog Klein konijntje heette, verschrikkelijk... Oh, en aan deze topic heb ik ook veel plezier beleefd: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1115727 Ach, en nog zo veel meer. Edit: Oh ja, natuurlijk. Post 100.000 Een groots gebeuren in mijn geschiedenis van DoP. Wat een zenuwen gingen daar aan vooraf. Ik had 'm nog bijna gemist, omdat ik vrijwel de hele dag weg was. Ja, post 100.000 is het absolute hoogtepunt tot nu toe. ^^ Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 21:47. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zo nostalgisch kan ik over DoP niet denken hoor, ik ben hier pas veel te kort. Ben ook benieuwd naar reacties van mensen die hier al een tijd niets meer posten of zo. Gewoon om te horen hoe het vroeger was, want daar gaat het nu helemaal niet over, en dat hoort ook bij nostalgie, toch?
Ik kwam hier ergens in december (of stiekem wat eerder, onder een andere nick even) aanwaaien, door Not for Sale die mij er zo'n beetje heengetrokken had. ![]() Ik begon dichten opeens leuk te vinden en ik begon ook vooral koppig op zoveel mogelijk topics te reageren, omdat ik vond dat dat wel eens wat vaker mocht gebeuren (wat Sketch - die twee weken later kwam- deed denken dat ik een vaste Dopper was, hihi). En ja, ik ben een vervelende bemoeial soms en vaak weet ik ook niet zo veel nuttigs te reageren, maar ik blijf het toch lekker koppig volhouden. Al lees ik ook lang niet meer alles tegenwoordig. Oh, en niet te vergeten heb ik van DoP ook een hoop over (ge)dichten geleerd, en vooral heel veel ideeen opgedaan, en dat is altijd hartstikke leuk. DoP deed mij blijven dichten. ![]() Mijn all-time favoriete topic weet ik even niet, maar een ![]() Verder vond ik alle topics waarin een beetje gechat kon worden leuk, gewoon omdat je iedereen dan een beetje leert kennen (xineof met haar bodhran hihi), en ik vond de DoPchat ook een erg leuk initiatief, anders was dit topic er waarschijnlijk ook nooit geweest ![]() Over dubieuze opmerkingen zal ik nog even nadenken, maar die mogen hier helemaal niet herhaald worden ![]() ![]() Oh, en ik 'mis' tacidus omdat ik die nog nooit heb zien posten terwijl hij wel zo vaak genoemd wordt, ik mis dreamerfly die ook een beetje verdwenen leek te zijn, ik mis Re3m die zo lekker regelmatig postte. (al is ze nu geloof ik weer terug). Verder kan ik wel zeggen wie DoP leuk voor mij maken maar dat weten zij zelf heel goed. Punt. En deze post is chaotisch maar dat is dan maar jammer. Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 22:51. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens vind ik dat ik, als je mijn vroegere gedichten bekijkt, erg vooruit ben gegaan. Dat is zeker aan jullie te danken, dus bedankt!
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Klinkt best zwaar ja, maar mij lijkt het wel gaaf als ons dat lukt ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Helaas - we hebben niks gevonden. Probeer het nog eens met andere trefwoorden.
http://forum.scholieren.com/showthre...light=art+shoq mwa. |
![]() |
|
Op 6 maart 2001 registreerde ik me bij scholieren.com. Erg actief ben ik toen nooit geweest, mijn interesse was beperkt tot het gamesforum en het onzinforum waar een vriend van mij indertijd actief was. Bovendien had ik toen thuis geen internet en niet veel na mijn registratie werd het forum van scholieren.com op school permanent geblokkeerd. Pas veel later heb ik dankzij het vernuft van mijn broer een draadloze verbinding weten te leggen met de overbuurman waardoor we internet kregen, uiteraard sterk tegen de wil van mijn moeder in. Waarschijnlijk ben ik toen wat meer vertrouwd geraakt met scholieren.com, maar nog steeds kende ik DoP niet.
Nog een tijd later profileerde ik me als een arrogante zak op Letteren. Dat heeft niet lang geduurd. In mijn examenjaar kreeg ik een keuzeopdracht voor Nederlands. Ik mocht kiezen uit negen betoog/beschouwing opdrachten en één literaire opdracht. Ik koos de laatste. Ik besloot een verhaal te schrijven, dit kun je hier nalezen. Er kwam ook een gedicht in het verhaal voor. Ik begon wat rond te neuzen en besloot het toen op DoP te plaatsen. De reacties waren gematigd positief. In april vorig jaar gebeurde er iets heftigs in mijn leven waardoor ik opeens twaalf korte 'gedichten' schreef. Ook die plaatste ik omdat ik toch benieuwd was naar de kwaliteit ervan. Er kwamen behoorlijke positieve reacties met genoeg commentaar waar ik van kon leren. Sindsdien dicht ik. Hoogtepunten waren voor mij de soms overweldigende reacties die ik kreeg, de paar pareltjes die ik hier las waarvan ik dacht 'ja, zo moet het' of die me zelfs sprakeloos achterlieten. Ik wil ook even van de gelegenheid gebruik maken om wat mensen in het zonnetje te zetten (gruwelijke uitdrukking, maar beter dan 'in de spotlights'). CSN - Zij schrijft de jongste gedichten. Xineof - Uitgebreide, aardige edoch eerlijke reacties. Vaak gedichten waar ik plaatsvervangend tevreden over kan zijn. Thoughtful - Eerlijke en doeltreffende reacties sinds 2004. Halogeen - Omdat hij goed de verlichting kan uithangen. Echt veel gelachen heb ik niet op dit forum, maar dat komt denk ik doordat ik er vrij serieus mee om ben gegaan en me niet erg actief opgesteld heb in het becommentariëren van anderen. Soms moest ik wel heel hard brullen en mijzelf op de knieën slaan vanwege hypocriete mensen die het alleen wat kan schelen wat je van hun gedicht vindt als het positief is. En soms ben ik zelf om je te bescheuren. Dan ben ik een baliekluiver, dagdief, lanterfant, lapzwans, leegloper, niksnut, non-valeur, slampamper of voddenvent. Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 01:39. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb me 21 april 2003 geregistreerd en mijn 3e post was al op DOP: http://forum.scholieren.com/showthre...2#post5140692.
Een dikke maand later was ik al fb van Mystiek. Ik weet nog dat de commentaar over de potentiële fbs toen nog niet verwijderd werd en het commentaar van Anneee op mij was: Ik ken haar niet echt maar ze post dacht ik wel goed op dop. Dat heb ik ook even volgehouden, maar uiteindelijk ergerde ik me rot aan het niveau en de stomme commentaar, verder kregen mijn gedichten ook veel te weinig reactie en ben ik er weggebleven. Maar uiteindelijk hou ik van dichten en toen Leonoor stopte, wilde ik het wel als fb proberen, alleen niemand heeft die reactie ooit gezien, dus dat werd Dreamerfly. Pas een hele tijd later, net toen ik Dop weer eens een kans wou geven en een beetje aan het posten was, stopte Dreamerfly en wou ik mijn kans wagen: * 28 augustus 2004: Dreamerfly stopt met forumbazen. Ze wordt op DoP vervangen door Mutant. Dat was toen mijn 6e forum. Intussen is mijn fb-bestand wat gewijzigd en ben ik ook + geworden, maar dop geef ik niet meer af. Ik vind dat we in korte tijd ontzettend veel bereikt hebben, er wordt regelmatig gepost, er zijn nauwelijks gedichten die zonder reactie blijven, zowat iedereen motiveert zijn/haar mening. Als ik terugblader moet ik soms kokhalzen, ik kan er niets aan doen ^^. Sinterklaasgedichtjes hebben we bijna niet meer en niemand wordt de grond in geboord (tenminste niet meer zonder gegronde reden ![]() Wie ik mis... tadicvs. Al postte ik zelf toen niet bepaald regelmatig, zijn mening en commentaar was van verfrissende aard, kijk maar naar het topic op M&M dat in het 100000 posts-topic wordt aangehaald. ik vraag me af wat hij nu van Dop zou vinden. Wilco1984. Ik kan er niets aan doen, maar het blijft schitterend om terug te lezen ![]() Ons Klein konijn blijkt uiteindelijk ook opgegroeid en ook Sjoerd wordt nog eens een echte dichter. Opmerkelijk om te zien hoeveel men in korte tijd kan leren en dat ook heeft gedaan. En Lampje en xin zijn natuurlijk mijn favorieten al komen ze niet op mijn verjaardag (Lamp, je hebt nix laten weten!!!). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ok, eentje van DoD, toentertijd nog Klein Konijntje, en zijn gevoel voor spelling ![]() Edit: zijn uitspraak heeft betrekking op de regels "en jij… bent meer dan ik zal zijn" Citaat:
![]() Edit: Sorry DoD, ik wilde een quote van TF doen, maar ik kon er geen vinden Laatst gewijzigd op 10-07-2005 om 17:31. |
![]() |
||
Citaat:
Gelukkig dat iedereen vindt dat je verbeterd bent en zo ![]() Ik ga straks ook maar eens een goede quote zoeken, denk ik ![]()
|
|