Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 08:14
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ik ga volgende week op vakantie met de bus naar Italie, hebben jullie tips wat dan lekker is om mee te nemen? Geen broodje kaas ofzo, dat is saai.. Maar hoe kan ik er iets lekker van maken?
Oud 29-06-2005, 08:25
markeerstift
markeerstift is offline
Ik neem altijd mee:
worstenbroodjes(moet je wel koud lekker vinden)
Broodjes gehaktbal
Broodjes met ei

En we kopen in de bus ook nog wel eens broodje kroket ofzo

Maar je kunt zelf natuurlijk ook gaan voor:
knakworst op brood
Een of andere salade
enz

Maar je moet wel opletten dat je redelijk lang in de bus zit, en dat die tas van hot naar her wordt gesleept en er dus soms niet veel van je broodje overblijft!
Oud 29-06-2005, 08:43
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
klinkt allemaal wel lekker

ik doe denk ik in ieder geval een flesje ranja in de vriezer zodat ik de hele dag verder koud drinken heb..
Oud 29-06-2005, 08:55
WolterB
WolterB is offline
iig géén worst meenemen of dingen die niet lekker worden als het warm wordt. Geeft een hele kleffe bedoeling en eet absoluut niet lekker
Oud 29-06-2005, 09:05
Evaatje
Evaatje is offline
Woepies van het Stoepje.. (kaneel/chocolade broodjes)
of opgerolde pannekoeken
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 09:24
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
markeerstift schreef op 29-06-2005 @ 09:25 :
Ik neem altijd mee:
worstenbroodjes(moet je wel koud lekker vinden)
Broodjes gehaktbal
Broodjes met ei
Wil er nog wel iemand vlak naast, achter en voor je zitten in de bus?
Ik neem altijd brood met sandwichspread (komkommer) mee en kaas erop. Brood met philadelphia (dat blijft ook best goed zolang) en een soort vleeswaar (cervelaat of kipfilet, geen bederflijke zoals ham) of komkommer, bij dat laatste moet je wel van ietwat zompig brood houden, maar het is wel lekker.
Zoute drop, pepermunt, rol zaanse kermis (koekjes), tucjes, zakje nootjes en dat soort dingen verder. Gewoon compacte snaaieritus dus.
Oud 29-06-2005, 09:24
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
WolterB schreef op 29-06-2005 @ 09:55 :
iig géén worst meenemen of dingen die niet lekker worden als het warm wordt. Geeft een hele kleffe bedoeling en eet absoluut niet lekker
Door je drinken thuis in te vriezen, heb je hier geen last meer van. Je flesjes en pakjes drinken werken dan als koelelementen en de broodjes blijven dan ook koel als je ze in de zelfde tas doet. Zeker als je een koeltas gebruikt. Wel je broodjes apart in plastic doen, anders worden ze weer klef door de condens.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 09:58
Nona
Nona is offline
Van die zakjes yoghurt (Breaker?) Of Danoontje strips. Dat valt niet zo zwaar en is ideaal als je de hele nacht niet of amper geslapen hebt ik de bus.
Oud 29-06-2005, 11:27
Nijn*
Nijn* is offline
Breaker, ijswater (gewoon flesje spa in de vriezer gooien), iets van winegums enz (kikkertjes, dropjes) gewoon als snacks, fruit, bijv. appels of watermeloen (natuurlijk alleen als je een koelbox hebt). En als je broodjes wilt meenemen kun je er het beste iets van een salade op doen of sla en dan beleg. Als je gewoon kaas of worst doet wordt dat warm en kaas gaat dan zweten.
Oud 29-06-2005, 11:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- flesjes water
- mueslibollen of krentenbollen (hoeft geen beleg op dus wordt niet zo vies)
- iets van chips ofzo
Oud 29-06-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Evaatje schreef op 29-06-2005 @ 10:05 :
Woepies van het Stoepje.. (kaneel/chocolade broodjes)
of opgerolde pannekoeken
Die eerste neem ik ook altijd mee. Daarnaast heb ik altijd hapsburgers van het stoepje bij me en eventueel broodjes met kaas oid.
Daarnaast aan snoep niet te veel, meestal een zakje met tumtum ofzo.
Een pakje kauwgom voor de smaak, maar pepermunt of tictacjes werkt naturlijk ook. Rol mentos doet het altijd goed.
Voor 's avonds vind ik iets van chips of kaaskoekjes altijd super lekker. Mn moeder neemt ook altijd kleine blokjes kaas mee. Die plakken wel een beetje dan maar oooh zo lekker.
Aan drinken kopen we meestal alles in de bus, ik neem dan ook allleen een flesje water mee.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:08
ethere
ethere is offline
indd krentenbollen,
of mueslirepen natuurlijk.

Vooral geen dingen die in je brood trekken...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:13
JJ13
JJ13 is offline
stroopwafels
Oud 29-06-2005, 13:21
JCG
JCG is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 29-06-2005 @ 14:13 :
stroopwafels
stroopwafel hoor je te eten als ze vers zijn. Niet die kunnen betonnen die ze proberen te verkopen als stroopwafels. Verse stroopwafels of geen stroopwafel
Oud 29-06-2005, 14:20
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ivo schreef op 29-06-2005 @ 10:24 :
Door je drinken thuis in te vriezen, heb je hier geen last meer van. Je flesjes en pakjes drinken werken dan als koelelementen en de broodjes blijven dan ook koel als je ze in de zelfde tas doet. Zeker als je een koeltas gebruikt. Wel je broodjes apart in plastic doen, anders worden ze weer klef door de condens.
Dat werkt inderdaad wel een poosje, maar hangt helemaal af van de lengte van de busreis

Als je ruim 20 uur in een bus moet zitten, dan heeft dat zefls geen zin (of je moet natuurlijk de broodjes die klef kunnen worden als eerste opeten)
Oud 29-06-2005, 15:03
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
ik denk dat ik gewoon onderin mn flesje ranja leg (en bevroren water) en een schaaltje ananas mee neem...of fruitsalade..en dat in een soort kleine thermosfles, dan schijnt het ook kouder te blijven..

pannekoek is ook een goed idee, maar blijft dat lekker?
Oud 29-06-2005, 15:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 29-06-2005 @ 16:03 :
ik denk dat ik gewoon onderin mn flesje ranja leg (en bevroren water) en een schaaltje ananas mee neem...of fruitsalade..en dat in een soort kleine thermosfles, dan schijnt het ook kouder te blijven..

pannekoek is ook een goed idee, maar blijft dat lekker?
Pannenkoeken blijven wel lang lekker maar ze vallen wel snel uit elkaar enzo en het is ook wel essentieel dat je iets meeneemt om je handen mee schoon te maken erna. Ik at ze wel eens in de trein en dat ging ook goed
Oud 29-06-2005, 21:16
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon, brood en fruit. Natuurlijk niet te lang het brood in de tas laten zitten, anders is het door de warmte droog. Voor de rest van de reis gewoon water of cola. Voorwaarde: goed gekoeld!
Oud 30-06-2005, 09:44
Princesita
Princesita is offline
Ik had vorig jaar bij de supermarkt van die verse harde broodjes gehaald en er salade en kaas op gedaan ofzo. Verder nog een appel, iets van koekjes ofzo en water en sap. Alleen ik vond dat ik te weinig drinken mee had genomen (zonder iets te hoeven kopen onderweg zeg maar) aangezien je als je aankomt nog niet direct iets hebt gekocht (inchecken etc). Dus dit jaar neem ik meer drinken mee en houd ik t topic bij voor inspiratie
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 16:50
Naru
Naru is offline
ga met t vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 23:06
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Als ik in de bus zit, neem ik meestal een krentenbol, maar dat is ook best saai
Oud 04-07-2005, 09:53
Roadrunner
Roadrunner is offline
krentenbollen
appels
zo'n breaker ofzo
flesjes water
iets van chips
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:26
dark princess
dark princess is offline
koekrepen ...zoals happers van peijnenburg (of hoe je het schrifjt) doen het ook wel goed en blijven goed met warm weer, je moet er alleen geen flesjes drinken op leggen of andere zware dingen. En natuurlijk sultana's.

Wat ook wel goed vult en ook lekker en gezond is zijn Bammetjes ook van dat peijnenburg geloof ik, die zijn nieuw en erg lekker. Het is een soort ontbijtkoek, het heet geloof ik ook donkere ontbijtkoek en er zitten evenveel (of zelfs meer) vezels in als (dan) bruin brood.

Van die pannenkoeken die je alleen nog op hoeft te warmen in de magnetron zijn ook lekker om mee te nemen, want ze zijn gaar en ze zijn koud goed te eten zonder iets erop, ze zijn namelijk al een beetje zoet van zichzelf...dus geen vieze vingers .

Ohja het is ook ewl handig om van die wetties ofzo mee te nemen, dat zijn van die natte zakdoekjes om je handen en gezicht ofzo mee te verfrissen en schoon te houden. Ook handig als je naar de wc bent geweest in zo'n vies tankstation .

Veel plezier en goede reis
Reageren

Regels voor berichten