Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2005, 17:23
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Hoi,

Ik kan met sommige vragen hier niet terecht in Religie, want die zijn te specifiek/te vérvoerend voor de leek of snijden een onderwerp aan waar de meesten offtopic zegjes gaan doen (denk aan mijn topic over Jehovah Getuigen, ik heb aangegeven dat het mij specifiek om de vraag gaat over het eeuwig leven of de vernietiging en toch gaat iedereen vertellen wat hun allemaal is overkomen m.b.t Jehovah Getuigen )
Ik dacht dus: laat ik mij eens verheffen naar een hoger "level", een of ander forum speciaal voor godsdienstige zaken bedoelt.
Liefst 1 waar ook de geleerde mensen komen (imams, theologen, dominee's, rabbi's enz), maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.
Punt 2 is dat de meeste forums specifiek gaan over 1 godsdienst, b.v op marokko.nl kan ik veel topics en vragen kwijt (hoewel er een groot slag terroristachtig denkende randdebielen zitten, maar dat vind ik nu juist wel leuk eigenlijk) maar da's alleen Islam. Als ik op duizend verschillende forums zit terwijl het ook allemaal op 1 forum kan (maar wel met subforums) kies ik toch graag voor het laatste.
En dan zou ik het ook erg op prijs stellen als het NL is, maar Engels is ook wel goed.
www.theologyweb.com komt redelijk in de buurt, zij het dat je GELD moet betalen om er een beetje fatsoenlijk gebruik van te kunnen maken. Gratis is wel een pré ja.

Iemand enige suggestie? Nee zeker? Toch maar even proberen he.

Ik heb overigens ook een prachtig Joods forum gevonden, voor de liefhebbers: http://efterom.xs4all.nl/joods.tk/
Oud 24-07-2005, 18:01
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 24-07-2005 @ 18:23 :

Ik heb overigens ook een prachtig Joods forum gevonden, voor de liefhebbers: http://efterom.xs4all.nl/joods.tk/
Jemig, dat topic over het bekeren naar het jodendom. Die mensen doen daar zo vaag over
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 18:04
Belgarath
Belgarath is offline
Euhm, nou ja je zou www.gkv.nl kunnen proberen, da's een gereformeerde site, maar ik denk dat je daar redelijk wat kwijt kunt. En het zijn voornamelijk volwassenen dus je krijgt sowieso een fatsoenlijk/serieus antwoord.
Oud 24-07-2005, 18:26
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 24-07-2005 @ 19:01 :
Jemig, dat topic over het bekeren naar het jodendom. Die mensen doen daar zo vaag over
Haha. Dat forum is ook een verzamelplaats van rare figuren. Waar ik zelf ook lang bij behoorde (en nu weer).

Ik zit voornamelijk op een Amerikaans Joods forum, maar dat is meer bedoeld als gemeenschapsforum, juist wat meer gesloten voor buitenstaanders. Is een strikt orthodox forum (maar wel vrij toegankelijk). Wie de link wil mag me PM'en.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:14
bindmiddel
bindmiddel is offline
extreem (imo), vol vooroordelen, kortzichtig. Kortom christelijk forum .

http://www.plexat-forum.nl/phpbb/
Oud 24-07-2005, 20:46
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 24-07-2005 @ 19:01 :
Die's van mij, toevallig
Oud 24-07-2005, 21:00
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 24-07-2005 @ 21:46 :
Die's van mij, toevallig
Ja daarom kwamk ermee
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 17:01
van Heutsz
van Heutsz is offline
Citaat:
bindmiddel schreef op 24-07-2005 @ 21:14 :
extreem (imo), vol vooroordelen, kortzichtig. Kortom christelijk forum .

http://www.plexat-forum.nl/phpbb/
OMG, dat is hier in de stad...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 11:42
no jokes
no jokes is offline
ik vraag me ook af of er zo'n forum is en ik ben er dus helemaal voor als je die ff gaat oprichten
Oud 30-07-2005, 13:39
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Foutje in beginpost over theologyweb.com:
Je hoeft geen geld te betalen (ze werken wel op basis van schenkingen); het duurt alleen even voor je volledige mogelijkheden krijgt, d.m.v een hoger aantal posts/puntjes/e.d
Ik ben wel tevreden met het forum, helaas alleen dat er voornamelijk christenen rondlopen en je dus met christenen discussieert over Islam en niet met moslims. (bijv.)
Oud 30-07-2005, 14:45
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 24-07-2005 @ 19:04 :
Euhm, nou ja je zou www.gkv.nl kunnen proberen, da's een gereformeerde site, maar ik denk dat je daar redelijk wat kwijt kunt. En het zijn voornamelijk volwassenen dus je krijgt sowieso een fatsoenlijk/serieus antwoord.
Wil je zeggen dat " niet volwassenen"geen fatsoenlijke antwoorden kunnen geven
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 12:50
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 30-07-2005 @ 15:45 :
Wil je zeggen dat " niet volwassenen"geen fatsoenlijke antwoorden kunnen geven
Niet volwassenen hebben zelden de kennis/ervaring van een volleerd theoloog/islamoloog/whatever of godsdienstige of anderszins religie-geďnteresseerde.
Dat wil niet zeggen dat kinderen nooit fatsoenlijke antwoorden kunnen geven maar wel dat volwassenen vaak wat weloverwogener gefundeerde antwoorden geven, hoewel kinderen op hun manier ook heel verrassende relevante antwoorden kunnen geven. (maar meestal is het poep wat ze praten, sorry)
Mijn voorkeur gaat nu eenmaal uit naar een volwassen gesprekspartner.
Oud 01-08-2005, 10:33
poepdrol
poepdrol is offline
Forums met alleen gelovigen zijn niet geschikt voor discussies, want dan zit je in een forum met rationeel afgeknepen mensen en dan bereik je gewoon niks.
Oud 01-08-2005, 11:58
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
poepdrol schreef op 01-08-2005 @ 11:33 :
Forums met alleen gelovigen zijn niet geschikt voor discussies, want dan zit je in een forum met rationeel afgeknepen mensen en dan bereik je gewoon niks.
Gelukkig hebben de meeste "gelovige" forums ook een groep kritische "ongelovigen" als lid.
Oud 01-08-2005, 18:13
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
poepdrol schreef op 01-08-2005 @ 11:33 :
Wat ik in eerste instantie wil bereiken is kennis opdoen en zien wat de verschillende visies zijn over allerlei onderwerpen; daar zijn gelovigen uitermate geschikt voor. Ik hoef niemand zo nodig te overtuigen ofzo.
Reageren

Regels voor berichten