Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2005, 19:18
aaronmirck
aaronmirck is offline
Soms denk ik, als ik mijn eigen persoontje iets hoor zeggen. Mijzelf iets hoor zeggen, een echo in mijn hoofd? Afijn, dan denk ik bij me zelf: wat ben ik toch een gigantische hufter. We hebben het hier niet over het cup-a-soup-hufter-reclame niveau, nee meer over het geaccepteerde irritante gedrag. Arrogante, lullige opmerkingen, die onzekere of zelfverzekerde mede klootzakken moeten raken. Waarom?
Dat zal vast in mij karakter liggen. Ik begin mij te realiseren, terwijl mijn vingers het toetsenbord raken, dat het niet helemaal waar is, wat ik daar typ. Iedereen heeft wel dat rotte karakter in zich heeft: verbergen we het niet gewoon voor veel mensen, omdat we daar belangen bij hebben? Hoe vaak heb jij niet met een glimlach op je gezicht de frustratie verborgen dat je liever buiten in de zon zat, maar noodgedwongen naar het verhaal van de leraar luistert?
Duizenden keren, gok ik.
Maar soms, in een wilde bui, als je alles hebt gehad, de spreekwoordelijke druppel die de nog spreekwoordelijke emmer doet overlopen, je dan een stomme vraag stelt, dan kan je wel flippen. Soms ga je dan schreeuwen, soms vallen er gewonden. Ach, that’s life.
Het is zaterdag middag, een uur of vijf. Stel je het stoplicht voor, bij het rembrand theater. Een vrouw schreeuwt woedend, maar ook echt woedend naar een man. Verbaasd maar ook verblijd door de heisa, blijf ik stil op mijn fiets zitten. Ow my god! “Jij vieze kankerlijer, ik ben je zat!” Daarna loopt ze terug naar hem, maar hij is haar ook zat. Jammer, einde verhaal. Ik fiets verder.

commentaar=welkom, indien goed geformuleerd. Alvast bedankt.
Oud 09-06-2005, 19:20
Verwijderd
En dus? Ik mis je punt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 20:22
Roosje
Roosje is offline
Ik vind dit niet prettig lezend.
Oud 09-06-2005, 20:31
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik citeer mijn broer:

'Waar gaat dit eigenlijk over?'
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 22:58
Lunatik
Lunatik is offline
Ik begin te lezen.. denk leuk... lees verder en verder... Dan opeens draait het 180 graden en snap je volgens mij zelf niet meer waar je het over hebt. Je begint opeens heel ergens anders over wat totaal niet in de verhaallijn past. Wat eigenlijk je conlclusie had moeten worden ( denk ik tenminste) is echt fout, want het slaat echt nergens op. Wat je nou eigenlijk wilt bereiken hiermee is me echt volslagen onduidelijk...

Het begint trouwens bij

Maar soms... over die spreekwoordelijke emmer en zo en druppel.. daar kan ik nog mee leven maar dan begin je over zaterdag middag 5 uur dan sla je compleet de plank mis...

-x-

Laatst gewijzigd op 09-06-2005 om 23:01.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 05:08
Verwijderd
Citaat:
Lunatik schreef op 09-06-2005 @ 23:58 :
maar dan begin je over zaterdag middag 5 uur dan sla je compleet de plank mis...
Dat volg ik dan weer niet.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 07:10
Soapsie
Soapsie is offline
Wat een lachertje...
Oud 10-06-2005, 10:50
Lollita 2
Lollita 2 is offline
ach, weet je ik snap echt niet waarom jullie dat altijd zo afkraken, dat is toch zo pessimistisch! Ik bedoel doe het zelf beter en zo heel slecht is het toch ook niet, ik persoonlijk vind het best een vermakelijk verhaaltje en daar gaat het toch om, denk ik toch... Dus niet zo arrogant, luitjes
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 11:03
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Lollita 2 schreef op 10-06-2005 @ 11:50 :
ach, weet je ik snap echt niet waarom jullie dat altijd zo afkraken, dat is toch zo pessimistisch! Ik bedoel doe het zelf beter en zo heel slecht is het toch ook niet, ik persoonlijk vind het best een vermakelijk verhaaltje en daar gaat het toch om, denk ik toch... Dus niet zo arrogant, luitjes
Mogen wij onze mening nog geven, of waarom plaatst hij het anders hier? Ik vind het best hoor, ik wil best alles wat hier geplaatst wordt de hemel in prijzen, maar daar zal de schrijver niet gelukkiger op worden. Je vraagt hier om kritiek, dus krijg je kritiek.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 11:20
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Lollita 2 schreef op 10-06-2005 @ 11:50 :
Dat is nu juist het probleem op Letteren, iedereen roept altijd maar 'mooi' en 'geweldig', en geeft amper (opbouwende) kritiek. Aan Lunatiks post heb je als TS tenminste nog iets.

(en verscheidene mensen die jij nu aanspreekt hebben het al verscheidene keren beter gedaan)

Dat laatste stukje over die man en die vrouw past er ook totaal niet bij, tenminste, ik zie niet wat het te maken heeft met het stuk ervoor. Het hele verhaal had ik ook een beetje een hak-op-de-tak-gevoel. Als je dat laatste stukje weghaalt, een 'conclusie' schrijft, en het geheel wat rustiger maakt kan het denk ik wel een aardig stukje worden.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 12:09
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Soms denk ik, als ik mijn eigen persoontje iets hoor zeggen. Mijzelf iets hoor zeggen, een echo in mijn hoofd? Afijn, dan denk ik bij me zelf: wat ben ik toch een gigantische hufter. Mijn eigen persoontje, klinkt heel fout. Daarna begin je je tweede zin met hetzelfde als de eerste zin: Mijzelf iets hoor zeggen, een echo in mijn hoofd? en: Soms denk ik, als ik mijn eigen persoontje iets hoor zeggen.
Ik snap echt totaal niet hoe ik die twee zinnen achter elkaar moet lezen. Nogal een foute start van je column. Je eerste zin moet altijd gelijk de aandacht trekken, niet gelijk verwarring oproepen.

We hebben het hier niet over het cup-a-soup-hufter-reclame niveau, nee meer over het geaccepteerde irritante gedrag. Dat cup-a-soup niveau ken ik niet, heb je geen betere vergelijking?

Ik begin mij te realiseren, terwijl mijn vingers het toetsenbord raken, Je toetsenbord betrekken bij hetgeen wat je schrijft is erg cliché en niet nodig.

Iedereen heeft wel dat rotte karakter in zich heeft: verbergen we het niet gewoon voor veel mensen, omdat we daar belangen bij hebben? Hoe vaak heb jij niet met een glimlach op je gezicht de frustratie verborgen dat je liever buiten in de zon zat, maar noodgedwongen naar het verhaal van de leraar luistert? Je gebruikt hier twee keer 'heeft', na iedereen. En de vergelijking van de leraar en het 'klote' gedrag waarover jij spreekt, lijkt me niet echt bij elkaar passend. Ik bedoel, over welk klote gedrag heb je het nu? Tuurlijk iedereen verbergt wel eens frustraties, maar dat is iets anders dan je mond dichthouden als je iemand het liefst verrot wil schelden, niet?

Maar soms, in een wilde bui, als je alles hebt gehad, de spreekwoordelijke druppel die de nog spreekwoordelijke emmer doet overlopen, je dan een stomme vraag stelt, dan kan je wel flippen. Soms ga je dan schreeuwen, soms vallen er gewonden. Ach, that’s life. Je bedoelt als de leraar je een vraag stelt, dat je dan flipt? Dat heb k nog nooit meegemaakt en dat van die gewonden vind ik niet erg grappig. Beetje overdreven. O ja, probeer zo min mogelijk af te wijken van 1 taal, als je met engels en NL door elkaar gaat, wordt het behoorlijk vervelend. Als je je mooi uit wil drukken, kan je beter in het ABN verder gaan.
2 Keer spreekwoordelijk achter elkaar zou ik niet doen, probeer een synoniem te vinden.

Het is zaterdag middag, een uur of vijf. Stel je het stoplicht voor, bij het rembrand theater. Een vrouw schreeuwt woedend, maar ook echt woedend naar een man. Verbaasd maar ook verblijd door de heisa, blijf ik stil op mijn fiets zitten. Ow my god! “Jij vieze kankerlijer, ik ben je zat!” Daarna loopt ze terug naar hem, maar hij is haar ook zat. Jammer, einde verhaal. Ik fiets verder. Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt: iedereen verbergt zijn frustraties maar, maar die vrouw laat het tenminste in het openbaar blijken en dat zouden meer mensen moeten doen? Misschien kan je deze vergelijking wel maken, maar moet je wel goed duidelijk maken wat voor vergelijking je maakt. Even duidelijk maken waarmee je de eerder beschreven situatie, die ook al niet erg duidelijk is, vergelijkt.

Dat jammer einde verhaal, kan echt niet. Het is totaal geen afsluiting, uitsmijter conclusie of iets in die trant, die een goede afsluiting van je column maakt.

In het geheel: Je column staat vol onnodig gescheld, is heel druk, rommelig, met veel spreektaal en onduidelijke uitleg en vergelijkingen. Is daarbuiten te kort voor een column en heeft geen duidelijk standpunt.

Ik weet dus eigenlijk niet zeker of het klopt wat ik dacht dat je wilde duidelijk maken, maar als je dit echt goed duidelijk wilt maken zou ik het hele bestand deleten en overnieuw beginnen. Goed opbouwen, mooie zinnen maken en goed duidelijk voor jezelf hebben: Wat wil ik hiermee duidelijk maken? En hoe ga ik dit brengen?

Goed, hopelijk kan je hier wat mee

Laatst gewijzigd op 10-06-2005 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 10-06-2005 @ 12:20 :
Dat is nu juist het probleem op Letteren, iedereen roept altijd maar 'mooi' en 'geweldig', en geeft amper (opbouwende) kritiek. Aan Lunatiks post heb je als TS tenminste nog iets.
ycnaf

Citaat:

(en verscheidene mensen die jij nu aanspreekt hebben het al verscheidene keren beter gedaan)
Mjeh, ik denk wel alle...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 18:00
aaronmirck
aaronmirck is offline
Soms denk ik, als ik mijn eigen persoontje iets hoor zeggen. Mijzelf iets hoor zeggen, een echo in mijn hoofd? Afijn, dan denk ik bij me zelf: wat ben ik toch een gigantische hufter. Mijn eigen persoontje, klinkt heel fout. Daarna begin je je tweede zin met hetzelfde als de eerste zin: Mijzelf iets hoor zeggen, een echo in mijn hoofd? en: Soms denk ik, als ik mijn eigen persoontje iets hoor zeggen.
Ik snap echt totaal niet hoe ik die twee zinnen achter elkaar moet lezen. Nogal een foute start van je column. Je eerste zin moet altijd gelijk de aandacht trekken, niet gelijk verwarring oproepen.

[Misschien dat ik heel erg moeilijk schrijf, maar ik vond dit best te volgen, misschien dat ik het zo had moeten zeggen:

"Soms denk ik, als ik mijn eigen persoontje iets hoor zeggen-Mijzelf iets hoor zeggen? Een ego in mijn hoofd? Afijn, dan denk ik bij me zelf: Wat ben ik toch een gigantische hufter.]

We hebben het hier niet over het cup-a-soup-hufter-reclame niveau, nee meer over het geaccepteerde irritante gedrag. Dat cup-a-soup niveau ken ik niet, heb je geen betere vergelijking?
[Idd, domme vergelijking, wist niets beter]
Ik begin mij te realiseren, terwijl mijn vingers het toetsenbord raken, Je toetsenbord betrekken bij hetgeen wat je schrijft is erg cliché en niet nodig.
[ik typ, dus typ ik dat. Een cliche? We typpen hier allemaal, ik zeg het alleen eventjes]
Iedereen heeft wel dat rotte karakter in zich heeft: verbergen we het niet gewoon voor veel mensen, omdat we daar belangen bij hebben? Hoe vaak heb jij niet met een glimlach op je gezicht de frustratie verborgen dat je liever buiten in de zon zat, maar noodgedwongen naar het verhaal van de leraar luistert? J
e gebruikt hier twee keer 'heeft', na iedereen. En de vergelijking van de leraar en het 'klote' gedrag waarover jij spreekt, lijkt me niet echt bij elkaar passend. Ik bedoel, over welk klote gedrag heb je het nu? Tuurlijk iedereen verbergt wel eens frustraties, maar dat is iets anders dan je mond dichthouden als je iemand het liefst verrot wil schelden, niet?

[Gelul wat je daar typt, sorry dat ik het zeg. Ik vind het tof als je je mening onderbouwt, maar je zoekt het hier heel ver. Ja, ik gebruik 2 keer "heeft" , dat was dom. Rotte karakter komt dus tot uiting in dit stukje, hieronder, zoals je kan lezen. Ik doel JUIST op het verbergen van emotie, het niet laten zien wie je echt bent-wat soms best handig is.]

Maar soms, in een wilde bui, als je alles hebt gehad, de spreekwoordelijke druppel die de nog spreekwoordelijke emmer doet overlopen, je dan een stomme vraag stelt, dan kan je wel flippen. Soms ga je dan schreeuwen, soms vallen er gewonden. Ach, that’s life. Je bedoelt als de leraar je een vraag stelt, dat je dan flipt? Dat heb k nog nooit meegemaakt en dat van die gewonden vind ik niet erg grappig. Beetje overdreven. O ja, probeer zo min mogelijk af te wijken van 1 taal, als je met engels en NL door elkaar gaat, wordt het behoorlijk vervelend. Als je je mooi uit wil drukken, kan je beter in het ABN verder gaan.
2 Keer spreekwoordelijk achter elkaar zou ik niet doen, probeer een synoniem te vinden.
[lekker boeiend. Ja, ik probeer een beetje in spreektaal te schrijven, in mijn ervaring leest dat lekker-als dat hier niet het geval is, vind ik dat vervelend. Ik gebruik een soort van grapje, door eerst "spreekwoordelijk" en daarna "de nog spreekwoordelijke" te gebruiken, wat je misschien over het hoofd hebt gezien.]

Het is zaterdag middag, een uur of vijf. Stel je het stoplicht voor, bij het rembrand theater. Een vrouw schreeuwt woedend, maar ook echt woedend naar een man. Verbaasd maar ook verblijd door de heisa, blijf ik stil op mijn fiets zitten. Ow my god! “Jij vieze kankerlijer, ik ben je zat!” Daarna loopt ze terug naar hem, maar hij is haar ook zat. Jammer, einde verhaal. Ik fiets verder. Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt: iedereen verbergt zijn frustraties maar, maar die vrouw laat het tenminste in het openbaar blijken en dat zouden meer mensen moeten doen? Misschien kan je deze vergelijking wel maken, maar moet je wel goed duidelijk maken wat voor vergelijking je maakt. Even duidelijk maken waarmee je de eerder beschreven situatie, die ook al niet erg duidelijk is, vergelijkt.
[ik zeg niet dat de vrouw hier slim aan heeft gedaan, of dat het iets is om totaal te stoppen-aan jou is de keuze, de lezer. Ik probeer alleen te laten zien, wat er gebeurd als je die emotie laat gaan]
Dat jammer einde verhaal, kan echt niet. Het is totaal geen afsluiting, uitsmijter conclusie of iets in die trant, die een goede afsluiting van je column maakt.
[ik vond het een redelijk einde, net als ik op mijn fiets gaat de lezer uit het verhaal. Ja, ik denk dat ik zelf over mijn verhaal kan oordelen, maar ik denk niet dat je zo bruut moet zijn: het einde was redelijk]
In het geheel: Je column staat vol onnodig gescheld, is heel druk, rommelig, met veel spreektaal en onduidelijke uitleg en vergelijkingen. Is daarbuiten te kort voor een column en heeft geen duidelijk standpunt.
[onnodig gescheld: ik noem mijzelf hufter, wat volgens mij best vergeefbaar is. De kankerlijers is hoe zij hem noemde, ik ga daar niet van afwijken, het doet het goed zo. Ja, het is een drukke column, die je misschien nog een keer moet lezen, maar dat zegt neit dat het onduidelijk is. Als je er over nadenkt, komt er geen standpunt naar voren, maar dat laat ik dus aan de lezer over. Ik probeer alleen te laten zien wat er gebeurt als je geen rem zet op die emotie]

Ik weet dus eigenlijk niet zeker of het klopt wat ik dacht dat je wilde duidelijk maken, maar als je dit echt goed duidelijk wilt maken zou ik het hele bestand deleten en overnieuw beginnen. Goed opbouwen, mooie zinnen maken en goed duidelijk voor jezelf hebben: Wat wil ik hiermee duidelijk maken? En hoe ga ik dit brengen?

Goed, hopelijk kan je hier wat mee
Oud 10-06-2005, 19:00
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ehm, tja, ik denk niet dat ik de enige ben die die mening heeft, maar als je vindt dat ik je column teveel afkraak moet jij het weten.

Kijk anders even in de column wedstrijd, dan zie je een paar die wél een column zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 08:22
Lollita 2
Lollita 2 is offline
Citaat:
Simoen schreef op 10-06-2005 @ 12:03 :
Mogen wij onze mening nog geven, of waarom plaatst hij het anders hier? Ik vind het best hoor, ik wil best alles wat hier geplaatst wordt de hemel in prijzen, maar daar zal de schrijver niet gelukkiger op worden. Je vraagt hier om kritiek, dus krijg je kritiek.
Wat nou mening...dat is gewoon iemand de grond in boren en ik snap niet hoe een meisje dat dat boxers draagt, nou iemand anders de grond in kan boren!

Je bent toch de ex-vriendin van Timo, Misschien sla ik de plank wel helemaal mis, maar naar wat ik allemaal jouw hoor, lijk jij mij een behoorlijk triest gevalletje!

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 09:11.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 09:08
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Lollita 2 schreef op 06-07-2005 @ 09:22 :
bitchfight
Nuttige up?
Als je dan toch niet on-topic gaat, kan het dan niet gewoon via PM? Houdt het ook wat meer privé enzo...
Oud 06-07-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Wat nou mening...dat is gewoon iemand de grond in boren en ik snap niet hoe een meisje dat dat boxers draagt, nou iemand anders de grond in kan boren!

Je bent toch de ex-vriendin van Timo, Misschien sla ik de plank wel helemaal mis, maar naar wat ik allemaal jouw hoor, lijk jij mij een behoorlijk triest gevalletje!
Ik zou als ik jou was maar even heel erg snel je mond houden. Grimm neigt soms wel eens naar internetterrorisme. Zeker als de bijdrage van Simoen nuttiger is dan de jouwe. Als je denkt dat je zo kan kutten op 'vaste' Letteraars die gewoon goed commentaar leveren, dan raad ik je af om tegelijk met mij een meeting te bezoeken.

Dit mag gezien worden als dreigement, vooral als het effect heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:44
DG
DG is offline
Citaat:
Simoen schreef op 10-06-2005 @ 12:03 :

Je mag best je mening geven, maar dat je gefrustreerd bent omdat jullie gepest worden op school hoeven jullie niet op hem af te reageren.

@ TS: Vond het wel leuk om te lezen, veel blijven schrijven/oefenen en het komt goed.
Het enige commentaar wat ik heb is dat ik je laatste paar regels niet snap over die ruzie.
Oud 06-07-2005, 13:45
DG
DG is offline
Citaat:
Grimm schreef op 06-07-2005 @ 14:38 :
Ik zou als ik jou was maar even heel erg snel je mond houden. Grimm neigt soms wel eens naar internetterrorisme. Zeker als de bijdrage van Simoen nuttiger is dan de jouwe. Als je denkt dat je zo kan kutten op 'vaste' Letteraars die gewoon goed commentaar leveren, dan raad ik je af om tegelijk met mij een meeting te bezoeken.

Dit mag gezien worden als dreigement, vooral als het effect heeft.
ha ha ha. jij was 16 toch?

Als we gaan driegen zou ik als ik jou was je mond maar houden, want ik sla je van links naar rechts van boven naar beneden over het forum heen.

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 13:48.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 06-07-2005 @ 14:45 :
ha ha ha. jij was 16 toch?

Als we gaan driegen zou ik als ik jou was je mond maar houden, want ik sla je van links naar rechts van boven naar beneden over het forum heen.
Doen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 06-07-2005 @ 14:44 :
Je mag best je mening geven, maar dat je gefrustreerd bent omdat jullie gepest worden op school hoeven jullie niet op hem af te reageren.
Nee, we zullen geitenwollen handschoentjes aan doen om vooral de tere depri-gothicschrijfstertjes, die ieder woord fout weten te spellen, niet te kwetsen. Recht zo! Kaptein, laat Letteren varen zoals het immer gevaren heeft. Het is goed zo
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:54
Roosje
Roosje is offline
@ Grimm: Je bent het arrrr er achteraan vergeten.
Oud 06-07-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 06-07-2005 @ 14:54 :
@ Grimm: Je bent het arrrr er achteraan vergeten.
Aye.

Arrrr! Yohoho and a bottle of rum!

Pas maar op, of Kaptein Rene komt ingrijpen, dus laten we dit topic mijden en doen alsof er niets gebeurd is. We gaan immers vrij offtopic.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:

Please, ga toch snel weer weg.

Simoen is helemaal niet triets. Ik vind jou eerder triest, om zoiets te zeggen. Ik weet niet eens wie je bent, maar ik vraag me waar je je mee bemoeit.

En trouwens, het was echt een mening. Een mening hoeft niet altijd lief, zachtaardig en positief te zijn. In het leven kom je niet alleen aardige dingen tegen hoor, en tegen wat hardere opmerkingen (kritiek) moet je kunnen. Als ik zo de reacties van Simoen en Lunatik lees, vind ik die helemaal niet hard. Ik vind ze goed, en de TS heeft er denk ik echt wat aan. Wat heeft iemand nou aan reacties als: 'Wat leuk!' 'Mwah.. kan beter..'

Maar als je er niet tegen kan, ga dan maar snel weer weg.

Oh en DG moet ook z'n mond maar even houden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:32
Changshan
Changshan is offline
Ik heb hier verdomme geen behoefte aan, wie jullie ook zijn. Simone is niet triest, heeft weldegelijk aantoonbare problemen. Als Simone om die dump de grond in geboord moet worden, gebeurt dat ten eerste niet hier, en ten tweede laat je dat dan maar aan mij over, omdat ik het meeste last van dit gebeuren heb.
Oud 06-07-2005, 14:36
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:

Get a Life.
Oud 06-07-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 06-07-2005 @ 15:32 :
wie jullie ook zijn.
Aye, Capt'n!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:54
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 06-07-2005 @ 10:08 :
Nuttige up?
Als je dan toch niet on-topic gaat, kan het dan niet gewoon via PM? Houdt het ook wat meer privé enzo...
Ik ben blij dat dit niet via pm is gegaan.

Btw, wie is DG nou weer?

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 15:07.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 06-07-2005 @ 15:54 :
Ik ben blij dat dit niet via pm is gegaan.

Btw, wie is DG nou weer?
Mattie van Lollita?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:49
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Grimm schreef op 06-07-2005 @ 16:45 :
Mattie van Lollita?
Tsk, pedo. Neem ik zijn opmerkingen gelijk minder serieus.
Oud 06-07-2005, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 06-07-2005 @ 16:49 :
Tsk, pedo. Neem ik zijn opmerkingen gelijk minder serieus.
Mja, in het wilde weg aanvallen heeft weinig zin?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:40
Tovenaar
Tovenaar is offline
Ik ben 20. Ben ik wel oud genoeg om te dreigen, of zullen we het voortaan maar bij geen woorden maar daden houden? Als je mijn prive-leven wilt aanpakken mag je dat doen hoor, maar dan wel of op straat of in de kroeg. Kies maar een tent uit.
Oud 06-07-2005, 17:41
Verwijderd
Het grootste probleem van je column - ik zal me even niet bemoeien met de vorm - is, naar mijn mening, dat er geen duidelijk wending in je verhaal zit. Eigenlijk stel je twee dingen:

- vaak zeggen mensen gemene dingen, dat zijn nou de arrogante klootzakken;
- diep van binnen zijn we allemaal wel een beetje een klootzak.

Je inleiding vind ik wat rommelig, maar uiteindelijk kom je toch min of meer bij je eerste punt. Vrij snel daarna noem je je tweede punt.

Maar dan? Je noemt veel voorbeelden, maar wat gebeurt er met je voorbeelden? Wat doe je daar dan mee? Je voorbeeld aan het eind van je verhaal is best komisch, maar is er ook echt sprake van een wending? Het kan zijn dat ik die wending over het hoofd zie, ik denk dat je het dan veel meer uit moet werken. Maar het komt op me over alsof er geen wending meer in zit. Dat maakt het verhaal onaf, je voorbeelden zijn overbodige versiering (eigenlijk 'verlelijking' dus). Je zou je column in elk geval al een stuk beter maken door je tweede statement als een soort conclusie te presenteren. Noem dus eerst je voorbeelden en dan pas je statement. Maak desnoods eerst een schema.

Verder is het irritant dat velen hier bijna alleen maar commentaar leveren op de vorm en inhoudelijk vrijwel niets zeggen. Sommigen leveren zelfs geen opbouwend commentaar als de vorm correct is, maar zeggen dan alleen maar dat ze het niet begrijpen. De toon is ook vaak vrij onvriendelijk. Dat is jammer, want het zou leuker zijn als het hier net zo gezellig zo zijn als op DoP. Mensen die menen commentaar te moeten leveren zouden ook weleens eerst een schema mogen maken.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:51
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Tovenaar schreef op 06-07-2005 @ 18:40 :
Ik ben 20. Ben ik wel oud genoeg om te dreigen, of zullen we het voortaan maar bij geen woorden maar daden houden? Als je mijn prive-leven wilt aanpakken mag je dat doen hoor, maar dan wel of op straat of in de kroeg. Kies maar een tent uit.
Mijn knoeiharde vuist staat aan uw zijde. Ben ik voor één keer niet voor niets een sportschooljongen.
Oud 06-07-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Tovenaar schreef op 06-07-2005 @ 18:40 :
Jij bent in ieder geval angstaanjagend. Hoe dan ook, ik bind in.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:51
Lollita 2
Lollita 2 is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-07-2005 @ 18:41 :
Het grootste probleem van je column - ik zal me even niet bemoeien met de vorm - is, naar mijn mening, dat er geen duidelijk wending in je verhaal zit. Eigenlijk stel je twee dingen:

- vaak zeggen mensen gemene dingen, dat zijn nou de arrogante klootzakken;
- diep van binnen zijn we allemaal wel een beetje een klootzak.

Je inleiding vind ik wat rommelig, maar uiteindelijk kom je toch min of meer bij je eerste punt. Vrij snel daarna noem je je tweede punt.

Maar dan? Je noemt veel voorbeelden, maar wat gebeurt er met je voorbeelden? Wat doe je daar dan mee? Je voorbeeld aan het eind van je verhaal is best komisch, maar is er ook echt sprake van een wending? Het kan zijn dat ik die wending over het hoofd zie, ik denk dat je het dan veel meer uit moet werken. Maar het komt op me over alsof er geen wending meer in zit. Dat maakt het verhaal onaf, je voorbeelden zijn overbodige versiering (eigenlijk 'verlelijking' dus). Je zou je column in elk geval al een stuk beter maken door je tweede statement als een soort conclusie te presenteren. Noem dus eerst je voorbeelden en dan pas je statement. Maak desnoods eerst een schema.

Verder is het irritant dat velen hier bijna alleen maar commentaar leveren op de vorm en inhoudelijk vrijwel niets zeggen. Sommigen leveren zelfs geen opbouwend commentaar als de vorm correct is, maar zeggen dan alleen maar dat ze het niet begrijpen. De toon is ook vaak vrij onvriendelijk. Dat is jammer, want het zou leuker zijn als het hier net zo gezellig zo zijn als op DoP. Mensen die menen commentaar te moeten leveren zouden ook weleens eerst een schema mogen maken.
kijk daar ben ik het nou mee eens
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:52
Lollita 2
Lollita 2 is offline
haha, mensjes doe ff rustig..niet gelijk zo aggressief...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:54
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
Lollita 2 schreef op 06-07-2005 @ 21:52 :
Over prive-levens praat je gewoon niet op een forum, vind ik, of je uitspraak over bijvoorbeeld ''een triest persoontje'' nu klopt of niet. En als men dan ook nog iemand gaat aanvallen op leeftijd en zelf roept dat hij hem wel even zal neerslaan, ja, dan moet ik wel even reageren.
Oud 06-07-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Dan ook graag geen denigrerende opmerkingen over ons aller Simoentje. En alsjeblieft, waarom een lap tekst quoten als je er maar één zin over te zeggen hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:56
Verwijderd
Citaat:
O, maar je hebt nog niets meegemaakt hoor. Wacht maar tot ze zien dat je agressief verkeerd hebt gespeld....
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:58
Tovenaar
Tovenaar is offline
Heel Scholieren.Com rukt uit om Letteren eens even belachelijk te maken? Echt Komkommertijd he.
Oud 06-07-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
STUFF schreef op 06-07-2005 @ 21:56 :
O, maar je hebt nog niets meegemaakt hoor. Wacht maar tot ze zien dat je agressief verkeerd hebt gespeld....
Nee, ik vind die interpunctie van jou. Oeh, grr! Met drie puntjes!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Tovenaar schreef op 06-07-2005 @ 21:58 :
Heel Scholieren.Com rukt uit om Letteren eens even belachelijk te maken? Echt Komkommertijd he.
Breezer.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:07
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Tovenaar schreef op 06-07-2005 @ 21:58 :

Man man, hehehe, kom niet meer bij. En ze komen niet eens allemaal van Onzin af.
Oud 06-07-2005, 21:11
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Changshan schreef op 06-07-2005 @ 22:07 :
Man man, hehehe, kom niet meer bij. En ze komen niet eens allemaal van Onzin af.
Niet allemaal, nee.
Oud 06-07-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 06-07-2005 @ 22:11 :
Niet allemaal, nee.
Cynisch hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 06-07-2005 @ 21:58 :
Nee, ik vind die interpunctie van jou. Oeh, grr! Met drie puntjes!
Het is dat die knipoog erbij stond, anders had ik met plezier mijn toetsenbord door je strot gerost!

Ik bedoel: ik zal er voortaan op letten!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:15
Verwijderd
Citaat:
STUFF schreef op 06-07-2005 @ 22:13 :
Het is dat die knipoog erbij stond, anders had ik met plezier mijn toetsenbord door je strot gerost!

Ik bedoel: ik zal er voortaan op letten!
Ja, want anders was mijn pleeborstel anaal jouw mond gaan schrobben!

Ofwel: oké!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:17
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 06-07-2005 @ 22:12 :
Cynisch hoor.
Mmnee.
Oud 06-07-2005, 21:24
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Grimm schreef op 06-07-2005 @ 22:15 :
Ja, want anders was mijn pleeborstel anaal jouw mond gaan schrobben!

Ofwel: oké!

Waarom toch die vooroordelen tegen de kritische letteraars? Wie hier iets post, zal gewoon wat gemierenneuk over zich heen krijgen, daar is dit topic voor. De meeste mensen posten hier ook voor intensieve controle.
Reageren

Regels voor berichten