Excite@Home, nu is het dan echt zover. De kabelprovider is door een speciale rechter failliet verklaard, met daarbij de toestemming om een groot aantal gebruikers af te sluiten. Dit betekent voor ongeveer 850.000 AT&T-gebruikers het einde van hun internetverbinding via het Excite@Home-netwerk, en voor maar liefst negentig procent van deze mensen het einde van hun verbinding in ruime zin. De resterende tien procent kon overgezet worden op het eigen netwerk van AT&T, maar daar was nog niet genoeg ruimte voor alle gedupeerden.
Naar verwachting zullen de betrokken klanten in maximaal tien dagen tijd weer voorzien zijn van internet, maar voor Excite@Home zelf zal het niet meer goed komen. Volgens Associated Press kan dat behoorlijke gevolgen hebben voor de internetbranche, aangezien naast AT&T ook nog een aantal andere grote internetbedrijven hun diensten via het netwerk van Excite@Home aanbiedt. Met deze kabelmaatschappijen is het bedrijf nog in onderhandeling, maar in het geval van AT&T was een overeenkomst niet meer in zicht.