Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2005, 13:06
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik had even geen internet maar ik heb niet stilgezeten. hier paar dingetjes waar ik nog mee bezig ben. Ik hoop dat er wat kritiek op komt dus barst maar los. sorry voor de wat rukke scankwaliteit maar ik krijg t echt niet scherper.


met fotoreferentie, mijn vriendje lang geleden met een konijn. Hij hielt m niet goed vast dus rekte t konijn wat uit, ik heb m nog langer gemaakt omdat ik dat leuk vond. Maar t konijn lijkt op n kat


Naar olieverfstudie van rubens voor een altaarstuk. Dit was om mn stofplooien ongein te oefenen omdat ik daaraltijd wat gefrustreerd van raak. Deze is nog niet helemaal af, handen en gezichten ed. en ik ben niet tevreden.


En de paus -johannes paules 2de- voor mijn oma, zijn hoofd is al 10x mislukt dus is nog een grote rode klodder en ik hoop hier veel kritiek op te krijgen want ik worstel een beetje.


verder ben ik nog bezig met n kompleet niet lijkend zelfportret (volgens mijn vriend lijk ik hier op BA baracus ) dit is nog heel pril, en ik stoor me mn aan mijn neus, wat altijd n wat heikel punt is bij mij, tips zijn meer dan welkom


en nog een dingetje , lijn is omdat t niet in 1 keer gescant kon worden. nog in compleet beginstadium dus suggesties zijn welkom
__________________
because we are born free, to have the world as our playground

Laatst gewijzigd op 19-07-2005 om 13:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2005, 13:09
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 19-07-2005 @ 14:06 :
maar t konijn lijkt op n kat
juist...

vind het er wat aquarellerig uitzien, maar dat komt misschien door de scankwaliteit?
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 13:18
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-07-2005 @ 14:09 :
juist...

vind het er wat aquarellerig uitzien, maar dat komt misschien door de scankwaliteit?
juist?

denk dat t aan scanner ligt, int echt is ie wat klodderig maar lang niet zo vaag. Maar ik kloot ook altijd maar wat aan hoor met olieverf, tis niet zo dat ik heel verschillende technieken voor verschillende verfsoorten gebruik eigenlijk doe ik maar wat
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 13:24
Verwijderd
Die onderste vind ik eigenlijk zo al erg leuk. beetje vaag, ik hou niet zo van details...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 14:05
brinta
brinta is offline
Het best vind ik het zelfportret, dat wazige vind ik mooi en de lichtpuntjes. Mooie kleuren ook, rustige uitstraling. Alleen: de ogen kijken niet allebei in dezelfde richting.

De onderste doet me denken aan David Hockney, goed begin.

De paus schilderen zonder dubbele bodem in je bedoelingen vind ik behoorlijk politiek incorrect. Maar hey, ieder zijn meug. Ik zou zelf heel subtiel een kritische toon in zo'n afbeelding aanbrengen (ook al is het voor je oma). Denk bvb aan de paus-schilderijen van Francis Bacon (die zijn dan weer niet zo subtiel ).

De compositie van de eerste twee schilderijen vind ik niet zo sterk, ik denk dat je beter wat meer close-up kan schilderen, mooie details uit een afbeelding halen. Bij vriendje met konijn bvb zou ik kiezen voor het schilderen van alleen zijn bovenlichaam en het onderwerp niet in het midden van je doek plaatsen.

Het Rubens altaarstuk lijkt mij echt heel moeilijk, als ik jou was zou ik aan wat minder gecompliceerde voorstellingen beginnen, met minder personen erop. Maar ik bewonder je doorzettingsvermogen heel erg! Ik zou zelf nooit beginnen aan zo'n meerdere-personen tafereel.
Misschien kun je het donkerbruin uit de achtergrond wat meer terug laten komen in schaduwen of in de kleding, nu lijkt het schilderij een beetje een collage door het licht-donker contrast tussen voorstelling en achtergrond.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:33
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 19-07-2005 @ 14:18 :
juist?

denk dat t aan scanner ligt, int echt is ie wat klodderig maar lang niet zo vaag. Maar ik kloot ook altijd maar wat aan hoor met olieverf, tis niet zo dat ik heel verschillende technieken voor verschillende verfsoorten gebruik eigenlijk doe ik maar wat
vond het konijn ook op een kat lijken. dat wilde ik dus in mijn post zetten, maar bleek niet meer nodig, aangezien jezelf ook al tot die conclusie was gekomen...
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 22:05
siese
Avatar van siese
siese is offline
Ik vind het een leuk idee om het lijf van het konijn nog meer uit te trekken. Het brengt humor in je tekeningen. Daardoor doet het er ook niet echt toe of het nu een konijn of een kat is. Jammer dat zijn rechteroog (van het jongetje) te ver staat.
Je zelfportret heeft mooie kleuren. De neusgaten staan niet mooi in het midden in vergelijking met het lichtpuntje op de top van de neus.
In het laatste zou ik alleen nog kleur ( licht-donker) toevoegen, maar geen details meer schilderen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 11:42
Ninnoc
Ninnoc is offline
bedankt voor alle reacties en brinta voor je uitgebreidheid

zelfportret: wat de ogen en neus betreft hebben jullie gelijk. ik heb eerst de boel lomp opgezet en vanaf de rechterkant iets meer detail en licht ingebracht. ik was tot midden gekomen dus de links is heeft dat nog niet wat t licht op mijn neus betreft, zo zit t int echt ook. wel leuk dat jullie m zo leuk vinden, bij eerdere was dit een beetje onderschildering. t gebied om mijn mond is te geel en tis me te aquarellerig. maar ik zal er nog eens over na denken

@siese : dank je, ik zal nog kijken wat ik met dat oog aankan.
@charlottetje: ah ja ik snapte t de eerste keer niet

@brinta: over de paus - als t niet voor mijn streng katholieke oma was, helemaal mee eens! dat durf ik haar niet aan te doen. ben ook nog bezig met een madonna voor haar

Ik ben t ook met je eens dat de eerste een beetje een saaie bedoeling is. was een vluggertje. ik had m beter niet gecentreerd in een spannende context kunnen plaatsen maar ik heb zon kuthekel aan achtergronden

over rubens studie , valt wel mee hoor, tis maar een dinkie van 24X30. je collagekritiek neem ik mee bij de final details, misschien gooi ik er dan ook nog wat donkerbruin in.

david hockney zie ik er niet in, ik had zelf toen ik dit maakte meer gauguin in mijn hoofd, lekker platte vlakken en dikke lijnen. dus mutant maak je geen zorgen t wordt niet gedetaileerd
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 21:48
ShadowLady
ShadowLady is offline
Zwaar respect voor de kledingsplooien, voor iemand die er gefrustreerd van raakt is dat je best goed gelukt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Verfeffecten
Attention
10 16-01-2013 15:58
ARTistiek Stilleven tomaten (olieverf)
Liya
2 03-01-2008 18:17
ARTistiek Eerste olieverf schilderij
martoi
10 06-10-2006 01:13
ARTistiek olieverf c&c meer dan welkom
Ninnoc
8 08-12-2004 16:33
ARTistiek [olieverf] "Painting medium" oid :|
Verwijderd
2 16-10-2004 19:43
ARTistiek Olieverf
qwertyuiop
4 06-06-2004 15:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.