Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 16:49
Verwijderd
Welbespraakt met whisky

Nogal Schots en scheef
gericht op zinderend
gegiechel
geniet ik.

Stiekem mag ik niet,
slachtofferrollen horen
naar behoren gespeeld
en niet verzopen te zijn.

Maar ik lief
en deze keer niet alleen
de alcohol.

Mocht het verleden
daadwerkelijk afdruipen,
wij zouden gelukkig zijn,
slechts de whisky werkt

en dan nog soms.

Weer eens net iets anders. Buiten de alcohol natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2005, 01:13
Payableondeath
Payableondeath is offline
Heh.
Oud 13-07-2005, 10:43
vidaaa
vidaaa is offline
Ik vind hem wel mooi, maar niet geweldig. Maar dit komt omdat ik hem niet helemaal snap denk ik.

1e strofe is leuk, schots en scheef + whisky is leuk gevonden, verder parallelisme (zo heet dat toch?) is ook mooi.
2e strofe ook mooi, niet veel over te zeggen
slachtofferrollen horen
naar behoren gespeeld

3e strofe snap ik echt niet vooral het woordje 'lief' in combinatie met de rest van de zin. Als er 'lieg' zou staan zou ik hem beter begrijpen.

4e strofe, afdruipen is leuk
Oud 13-07-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
vidaaa schreef op 13-07-2005 @ 11:43 :
Ik vind hem wel mooi, maar niet geweldig. Maar dit komt omdat ik hem niet helemaal snap denk ik.

1e strofe is leuk, schots en scheef + whisky is leuk gevonden, verder parallelisme (zo heet dat toch?) is ook mooi.
2e strofe ook mooi, niet veel over te zeggen
slachtofferrollen horen
naar behoren gespeeld

3e strofe snap ik echt niet vooral het woordje 'lief' in combinatie met de rest van de zin. Als er 'lieg' zou staan zou ik hem beter begrijpen.

4e strofe, afdruipen is leuk
3de strofe. Ik denk dat het iets is met liefhebben van de alcohol harharhar.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 17:57
Sketch
Sketch is offline
M'n spatiebalk werkt weer

Deze lijkt veel luchtiger dan ik me van je herinner, speelser.

De alliteraties en andere rijm is weer erg fijn, alleen over horen-behoren twijfel ik nog een beetje.

Eerst dacht ik dat het over het verdrinken van verdriet gaat, maar de derde strofe, en daarmee ook de eerste, geeft er toch een andere draai aan.

Ik vind 'm leuk
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:19
Reem
Reem is offline
Anders is het wel, inderdaad. Luchtiger, zoals Sketch zegt, en er lijkt minder lang over nagedacht te zijn, wat op zich positief is. Hoe vaker ik je gedicht lees, hoe fijner ik 'm vind. Het straalt toch iets van geluk uit, omdat het niet alleen de alcohol is waardoor je in een bepaalde toestand verkeert.

en dan nog soms.

aparte slotzin. Wat je er precies mee bedoelt blijft open, want je kunt het op verschillende manieren lezen. Dat vind ik leuk.
Oud 13-07-2005, 18:35
Paris
Paris is offline
Ik vind hem ook leuk. Ik dacht trouwens dat ik al had gereageerd, want ik heb 'm gisteren al wel gelezen, maar goed. Ik vind 'm lekker lopen en dingen zoals, al eerder gezegd, schots en scheef en whisky zijn erg leuk. Het onderwerp is niet verrassend voor jou, maar hij is inderdaad iets anders en dat komt volgens mij door het lieve wat er in dit gedicht zit. En het einde vind ik ook erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 14:21
Verwijderd
Er is op zich best over nagedacht, maar het is er veel gemakkelijker uitgekomen. Er stond alleen 1 strofe in die er echt tussenuit moest.

En idd, hij is luchtig, vrolijker. Niet dat alles goed is, anders dronk ik geen alcohol, maar naast de alcohol lief ik nu ook iets anders. Lief van liefhebben, het eigengemaakte ww lieven. Omdat ik lief een mooi woord vind ^^. En dat allebei werkt beter dan alleen alcohol of alleen een lief. Uiteindelijk vergeet je het verleden niet, maar het ontgaat je, soms.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten