Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2005, 20:53
Optima
Optima is offline
Ik ben van plan om iemands hart te gaan winnen, door het aloude spreekwoord uit te testen: " de liefde van de man gaat door de maag" ( geldt net zo hard voor vrouwen overigens )

Maar mannen, wat zouden jullie op prijs stellen voorgeschoteld te krijgen? Een lekker mals stuk vlees, of iets culinairs als crepes suzette?

zelfde vraag voor de vrouwen
Oud 05-07-2005, 20:58
WolterB
WolterB is offline
Ik vind het sowieso leuker om samen te koken, dat ten eerste

En het is bij iedereen anders wat diegene lekker vindt of juist niet. Zelf ben ik heel makkelijk dat ik (bijna) alles wel eet en ook veel dingen lekker vind, maar heel veel zijn ook moeilijker met eten. Probeer een beetje te vissen wat hij lekker vindt en maak dan dan (evt. samen) klaar.

Dan ligt het eraan hoe sjiek je wilt doen, met het eten zelf. Je kunt gewoon gezellig bord op schoot en gezellig kletsen, maar ook 'gewoon' aan tafel eten.
Bij dat laatste is het wel leuk als je de tafel een beetje sfeervol aankleedt, kaarsjes neerzet ofzo en een gezellig, romantisch sfeertje creëert.
Jones
Alsof dat veel uitmaakt? Het is toch al leuk dat er voor je gekookt wordt? (Alhoewel, ik vind het als student niet zo heel indrukwekkend eigenlijk ) Ik zou even aan hem vragen wat hij lekker vind?
Met citaat reageren
Nuck
Nuck is offline
Vind het echt superleuk als een jongen voor mij kookt . Maakt op zich niet zoveel uit wat, lekker wijntje erbij en het is sowieso goed.
Oud 05-07-2005, 21:00
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind samen koken leuker. Ik hou zelf van koken en het is gewoon gezellig om samen te doen. Maar goed, dat was eigenlijk je vraag niet.

Ik vind het prima als-ie een keer voor me kookt. (doet-ie ook wel eens, wanneer dat zo uit komt.. maar ik denk dat je het over echt uitgebreid koken hebt, nietwaar?) Ik heb er vertrouwen in dat het lekker word en samen eten is gezellig. Het maakt me erg weinig uit wat-ie maakt, het hoeft echt geen gevulde eend met een sinaasappel-rumsausje of zo te zijn.
Oud 05-07-2005, 21:00
zeep007
zeep007 is offline
ik denk dat veel mannen zullen zeggen; VLEES.
lekker veel.
dooet het altijd goed.
aan de hand van een gourmet kun je veel vlees verbruiken, ben je beide actief bezig en is meestal ook gezellig.

( dit zou ik zelf ook willen )
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:01
Verwijderd
Het zou me echt niet uitmaken. Ik zou het geweldig vinden, ook al is het het meest vieze wat ik OOIT heb gegeten, gewoon alleen het idee en de intentie al.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:02
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 05-07-2005 @ 22:00 :
ik denk dat veel mannen zullen zeggen; VLEES.
lekker veel.
dooet het altijd goed.
aan de hand van een gourmet kun je veel vlees verbruiken, ben je beide actief bezig en is meestal ook gezellig.

( dit zou ik zelf ook willen )
Offtopic: Mij kan je blijer maken met iets vissigs (shushi ofzo ), iets vegetarisch of waar heel veel (verschillende) groente in zit, maar ik ben ook een apart geval, geloof ik
Oud 05-07-2005, 21:20
Verwijderd
Wat ik graag voorgeschoteld wil hebben? Iets wat ik lekker vind. Dat vind ik al genoeg, als een jongen daar rekening mee houdt. maar ja das wel erg persoonlijk, daarnaast heb ik een vriendje, en die kookt nooit voor me . Gelukkig heb ik een studievriend die wel vaak zijn best voor me doet , maar ja niet om mijn hart te winnen waarschijnlijk.

Wijn bij het eten doet het ook altijd goed. Ik denk dat wanneer het echt een bijzonder etentje is, je het beste iets aparts kan maken. Dus iets culinairs.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:28
Verwijderd
Mwah, als het echt om lekker en ontspannen eten gaat vind ik juist dat je beter iets makkelijks kan maken, waar je heel goed en bedreven in bent, en het bijzonder aankleden (met een mooi gedekte tafel en dat soort dingen) dan dat je drie uur lang in de keuken staat aan te modderen en je dan a la Bridget Jones met blauwe preisoep aan een ongezellige tafel zit (want daar had je geen tijd meer voor)

Bij wijze van dan
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:34
Verwijderd
Ik ga ook voor de samen variant.. En als het dan mislukt.. Ach, niet getreurd, je hebt lol gehad en het samen verprutst
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:02
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het is zomer, dus je moet een beetje rekening houden met het weer. Zeker als het echt warm is, doet Gazpacho het enorm goed. En als je dan toch op z'n spaans bezig bent, kan je net zo goed een paëlla maken. Een flesje frisse witte wijn erbij, en jullie kunnen lekker gaan tafelen. Beiden zijn echt niet moeilijk om te maken.

En om op je andere vraag te antwoorden: bij mij gaat de liefde absoluut door de maag. Iemand die lekker voor me kookt, zal sowieso heel veel indruk op me maken. Doen, doen, doen.

Ik vind het trouwens belangrijker dat je iets maakt waar je vooral zelf heel hard achter staat. Als ik voor anderen kook, hou ik wel rekening met wat ze niet zo graag lusten, maar ik zal nooit vragen wat ze wel willen. Dan is het verrassingseffect te veel weg.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:08
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 05-07-2005 @ 22:28 :
Mwah, als het echt om lekker en ontspannen eten gaat vind ik juist dat je beter iets makkelijks kan maken, waar je heel goed en bedreven in bent, en het bijzonder aankleden (met een mooi gedekte tafel en dat soort dingen) dan dat je drie uur lang in de keuken staat aan te modderen en je dan a la Bridget Jones met blauwe preisoep aan een ongezellige tafel zit (want daar had je geen tijd meer voor)

Bij wijze van dan
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik vind vooral het eten heel belangrijk, en hoe je op zo'n moment met elkaar omgaat. Als iemand me een heerlijke maaltijd aanbiedt, en we DUIDELIJK allebei van het eten en het gezelschap kunnen genieten, kan het me zelfs niet schelen als we gewoon op de grond zitten te eten.
Kaarsjes, perfect gestreken tafelkleed, speciaal gekozen servietten enz. vind ik pas in tweede of derde instantie belangrijk. Voor mij hoeft dat dus echt niet.

En van die blauwe preisoep... je moet volgens mij al een goede kok zijn om je soep blauw te laten worden
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:12
Verwijderd
Ik zou het heel leuk vinden als m'n vriendje voor me ging koken, en ik zou iets willen eten wat ik lekker vind. Daarbij komt wel dat ik me waarschijnlijk erg ongemakkelijk voel als ik een uur op z'n kamer kan wachten tot hij klaar is, of gewoon pas zou komen als hij klaar is. Ik zou liever helpen.

Aan de andere kant, als hij gewoon heel graag zoiets voor mij wil doen, dan wil ik me daar best overheen zetten
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:53
Toet0r
Toet0r is offline
Offtopic: bij mn vriendje en mij gaat de liefde echt door de maag, een keer had ik voor hem een frikandelbroodje gekocht, wil ik die aan hem geven, had hij er ook een voor mij gekocht

Als mijn vriendje dat voor mij zou doen zou het me denk ik niet echt uitmaken wát het is, als ik het maar lekker vind
Dat mag een uitgebreide maaltijd met vis enzo zijn, maar desnoods ook een bord boerenkool met worst.

maar als je iemand nog voor je moet winnen is het misschien wat lastiger om een gerecht klaar te maken wat diegene zeker weten lekker vind.
Je kan gewoon iets simpels maken, maar het er leuk uitlaten zien..Het gaat om het idee, dus echt heel uitgebreid hoeft het niet.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 23:36
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Haha, dat zie ik nog niet voor me gebeuren door mijn vriend. Het enige wat mijn vriend kan, is de frietpan aanzetten

Ik zou graag willen dat hij dan iets speciaals, iets origineels maakt.
Oud 05-07-2005, 23:46
MTpower
MTpower is offline
iets simpels
Niet TE simpel als bijvoorbeeld friet
Een lekker stukje zalm bijvoorbeeld, met zeekraal ofzo.
Of gewoon een biefstukje met frietjes (tja, dan wel).
En natuurlijk het belangrijkste: een overheerlijk toetje!!!!

[edit]
probeer het recepten topic eens voor leuke id-tjes

Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 23:48.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 23:49
Verwijderd
lekker geen vlees, veel groente en rijst
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 23:50
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 06-07-2005 @ 00:49 :
lekker geen vlees, veel groente en rijst
Daar hoeven ze bij mij niet mee aan te komen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 00:07
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
MTpower schreef op 06-07-2005 @ 00:46 :
iets simpels
Niet TE simpel als bijvoorbeeld friet
Een lekker stukje zalm bijvoorbeeld, met zeekraal ofzo.
Of gewoon een biefstukje met frietjes (tja, dan wel).
En natuurlijk het belangrijkste: een overheerlijk toetje!!!!

[edit]
probeer het recepten topic eens voor leuke id-tjes
Gewoon een biefstukje... neen, zou ik niet doen. Een goede biefstuk maken is/vind ik trouwens behoorlijk moeilijk. En een goede saus bij een goede biefstuk is al helemaal een hels karwei. De kans dat of de biefstuk, of de saus niet goed lukt is al heel groot.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 00:50
Verwijderd
Als ze niet kan koken heb ik liever dat ze het ook niet probeert, hoe goed ook bedoeld. Dan gaan we wel gewoon uit eten. Of ze moet het niet erg vinden dat ik diezelfde avond nog een pizza bel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 08:13
Verwijderd
Halve kilo biefstuk met gebakken aardappelen, veel zout en een fles goede Chianti.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 09:45
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-07-2005 @ 09:13 :
Halve kilo biefstuk met gebakken aardappelen, veel zout en een fles goede Chianti.
en liter ketchup
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:58
Verwijderd
Ik kook liever zelf maar 't is ook wel eens leuk als hij iets maakt. Als mijn vriend voor me kookt heb ik het liefst dat hij pannenkoeken bakt, want dat is leuker dan spaghetti bolognese of aardappels/groenten/vlees, en verder kan hij niets koken
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:59
Verwijderd
Pannenkoeken zijn geen maaltijd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 12:05
Verwijderd
geen volledige maaltijd, nee, maar je kan ze wel eten
en met sla ofzo erbij is het wel een volledige maaltijd
Bovendien staan er vrijwel alleen maar suggesties in dit topic die geen echte 'maaltijd' vormen en tegen die mensen zeg je er ook niets van

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:20
Rohit
Rohit is offline
ja, kip tandoori
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eigenlijk kookt mijn vriend altijd voor me als hij er is omdat ik vind dat hij beter kan koken dan ik (sommige dingen dan) meestal doen we het ook wel samen maar dan doet hij het meeste. Ik vind dat wel leuk maar het leukste is toch om het samen te doen, als het echt zo'n geheim wordt wat hij gaat koken enzo dan vind ik het al niet meer zo leuk. Wat ie kookt vind ik niet zo belangrijk zolang het maar wel een complete maaltijd is en met liefde bereid
Oud 06-07-2005, 12:43
Shitonya
Shitonya is offline
ik zou hem dan voor zijn harses slaan. Want boulimia en normaal eten gaat niet samen, dat wordt ruzie
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:47
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Toen ik voor het eerst met mijn vriend had afgesproken, heb ik taco's gemaakt, dat is heel makkelijk maar toch niet alledaags.
Alleen beetje jammer dat hij door de zenuwen geen honger had.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:08
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Oh jaa, als mijn vriend (als ik die al had ) voor me zou koken, zou ik dat zóó geweldig vinden!
Maakt niet uit wat 'ie kookt, nja, wel vegatarisch, anders eet ik het toch niet
Oud 06-07-2005, 13:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2005 @ 01:50 :
Als ze niet kan koken heb ik liever dat ze het ook niet probeert, hoe goed ook bedoeld. Dan gaan we wel gewoon uit eten. Of ze moet het niet erg vinden dat ik diezelfde avond nog een pizza bel.
Kijk, dat is nou zo lullig he. Vrouwen zouden alles eten wat hun man/vriend hun voorschotelt gewoon omdat ze het lief vinden dat hij ook eens een keertje kookt/probeert te koken. Maar mannen... tsk.
Oud 06-07-2005, 13:47
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
Als mijn vriend van plan is om te gaan koken, dan bel ik de krant.
Oud 06-07-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2005 @ 01:50 :
Of liever: shoarmalijn Abdul, onbeperkt nassen voor 8 euri!

Ik denk dat ik beter kan koken dan een eventuele vriendin, die mag het dus aan mij overlaten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:16
Konijn
Konijn is offline
Als ik (in de weekenden) bij mn vriend ben kookt ie eigenlijk altijd (hij woont op zichzelf). Dus verder ook nooit uitgebreid met mooie tafel en kaarsen en weet ik veel (ben ik ook totaaal geen type voor). En hier thuis kook ik ook zowat elke dag, dus is wel fijn als ik dat dan in het weekend niet hoef te doen .
Verder houden we wel zo'n beetje van dezelfde dingen, dus dat komt mooi uit .
Oud 06-07-2005, 14:16
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
grl schreef op 06-07-2005 @ 14:30 :
Kijk, dat is nou zo lullig he. Vrouwen zouden alles eten wat hun man/vriend hun voorschotelt gewoon omdat ze het lief vinden dat hij ook eens een keertje kookt/probeert te koken. Maar mannen... tsk.
Nou dan weet ik niet wat voor vriend jij hebt, maar de mijne kan prima koken hoor.
Oud 06-07-2005, 14:18
Estar
Estar is offline
Mijn vriend kookt regelmatig voor me, hij woont op zichzelf dus we zullen toch moeten eten uiteraard

Maar ik denk dat als ik persoonlijk voor iemand zou gaan koken dat het dan biefstuk met champignons zou zijn met een lekker sausje erbij, en geen groente(vraag me niet waarom maar ik vind dat er echt niet bij horen) en gebakken aardappels.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 06-07-2005 @ 15:16 :
Nou dan weet ik niet wat voor vriend jij hebt, maar de mijne kan prima koken hoor.
De mijne ook, maar dat zei ik ook niet. Het ging me om het principe.
Oud 06-07-2005, 15:14
JorisV
JorisV is offline
samen een vleeskoe slachten en bereiden

:**
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:38
The Goof
The Goof is offline
Ik zou het wel lief vinden, maar ik krijg altijd onaangename kriebels als er om/voor mij veel gehannest wordt. Dan zou ik liever gewoon helpen waar ik kan. Het samen doen lijkt me ook gezelliger.
Oud 06-07-2005, 16:15
Unexplained
Unexplained is offline
Zolang er maar een beest voor is gestorven, vind ik het al snel goed.
Hoewel sommige vrouwen uit de keuken moeten blijven omdat ze gewoon niet kunnen koken. (ze is nog in staat om een magnetronmaaltijd te verpesten )
Oud 06-07-2005, 16:21
Verwijderd
patat met frikandelle
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:11
RoB!N
RoB!N is offline
aardei met slagromen en mischien wat ijs als desert? Lekker stukje vlees erbij wat groente en gebakken aardappels of ziets?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:33
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Gewoon je specialiteit maken.

Van een mooie tafel kan men niet eten, wel van een lekkere tafel
Oud 06-07-2005, 19:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb zelf geen vriendin, maar als ik er een had, zou ik het leuk vinden. Zelf ben ik totaal niet goed in koken. Daarom lijkt het me leuker om dan samen te koken, dan kan ze me nog een en ander leren.
Reageren

Regels voor berichten