Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 13:32
bejeweled
bejeweled is offline
Ik denk dat ik depressief ben..
Deed net deze test: http://www.depressiecentrum.nl/zelftest.htm
kwam 17 punten uit..
Ik voel me in de steek gelaten door mn beste vriendin, hoewel ze het niet zo bedoelt denk ik. Ben ook 6 kilo aangekomen in een half jaar,en ik blijf maar eten.. Jongens zien me niet staan, school haat ik..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2005, 13:36
Verwijderd
Wat wil je precies bereiken met dit topic? Voeg er een vraag aan toe, zodat anderen er op kunnen reageren. Wil je het alleen kwijt, dan mag je het in het Lucht-je-hart-topic posten.

Je kunt niet dmv een internettest vaststellen of je depressief bent of niet. Het kan een indicatie geven, maar meer ook niet. Dergelijke tests zijn vaak ook erg afhankelijk van het moment waarop je ze maakt. Als je denkt dat je depressief bent, ga dan naar je huisarts en praat daarmee. Dan kunnen jullie ook naar een mogelijke oplossing zoeken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 14:32
Nijn*
Nijn* is offline
Ten eerste, zou ik nooit op een internettest vertrouwen. Dat is een momentopname met slechts een paar vragen en die test 'kent' jou persoon helemaal niet.

Verder, inderdaad wat wil je met dit bericht bereiken? Als je echt denkt dat je depressief bent zou ik idd met je huisarts gaan praten of met iemand die je kunt vertrouwen.
Oud 29-06-2005, 18:17
Silent Moon
Silent Moon is offline
Zoals al is gezegd: internet testen zeggen niet hoe je je voelt. Het is wel zo dat als je die test doet en zegt dat je niet goed kan slapen, niet meer ergens om kunt lachen wat je eerst wel deed, je in de steek gelaten voelt oid, dat dat dan een depressie kan zijn. Hoelang heb je er al last van? Je zou even kunnen kijken hoe het over 2 weken gaat. Het is nou eenmaal zo en ik denk dat je ook niet veel meer kunt doen dan praten met mensen die je vertrouwd, of naar de huisarts gaan. Succes iig.
Oud 29-06-2005, 19:07
RanC
RanC is offline
Als ik internettesten moet geloven, dan had ik al zeventig keer van een brug gesprongen.

En helaas, ik vervuil nog steeds de virtuele wereld met mijn aanwezigheid.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:22
rare kwast
rare kwast is offline
idem...die tests zijn niet echt te vertrouwen...ik zat ook aan een zware depressie maar riagg zegt van niet..
dus wil niet altijd iets zeggen...
misschien moet je er eens met iemand over praten die je vertrouwd
Oud 29-06-2005, 19:48
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Net zoals iedereen zegt, zo'n test van internet zou ik vooral niet geloven! Als je je echt zo slecht voelt praat er dan met iemand over en waarschijnlijk zie je alles gewoon even verkeerd, want je zegt zelf al dat je beste vriendin het niet zo bedoeld! Misschien even een tijdelijk dipje, heeft iedreen wel eens last van
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:35
Ostentation
Ostentation is offline
Citaat:
bejeweled schreef op 29-06-2005 @ 14:32 :
Ik denk dat ik depressief ben..
Deed net deze test: http://www.depressiecentrum.nl/zelftest.htm
kwam 17 punten uit..
Ik voel me in de steek gelaten door mn beste vriendin, hoewel ze het niet zo bedoelt denk ik. Ben ook 6 kilo aangekomen in een half jaar,en ik blijf maar eten.. Jongens zien me niet staan, school haat ik..
Ik deed hem ook:

Zelftest Depressie

Uw score is: 17

Een score boven de 12 punten zou kunnen duiden op een depressie. Het is bij deze score altijd aan te
raden om uw huisarts te raadplegen. De huisarts kan beoordelen wat er precies aan de hand is en u
ondersteuning en/of behandeling geven of u zonodig doorverwijzen.

Maar net heb ik een heel erge huilbui gehad. Ik voel me vandaag ook kut! Terwijl er zoveel leuke dingen vandaag zijn. Maar ik zit in mn remi boven te janken
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:42
George
George is offline
Haha mijn score is 26, laat ik van het dak springen.
Als je alles zou moeten geloven wat op Internet staat zou er geen enkele twijfel meer bestaan. Het slaat gewoon op geen kut.
Zoals iedereen al zegt, gewoon met iemand praten die je vertrouwt, even je gevoelens uiten, lucht vaak al ontzettend op.
Oud 29-06-2005, 21:15
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
trwns, dat je zes kilo aankomt in half jaar hoeft niet te duiden op depressie, ik weet niet hoe ou dj ebent, maar ik kom tegenwoordig geloof ik ong 10 kilo per jaar aan (maar ben wel in groei)
Oud 29-06-2005, 21:18
Verwijderd
Voor de lol: ik had 19 punten. Ben ik depressief? Absoluut niet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:22
rare kwast
rare kwast is offline
ik had er 28...ben depri volgens een vriendin, volgens mn huisarts maar ggz zegt totaal niet...
wat is er nu geloofwaardig dan?
Oud 29-06-2005, 21:39
Poffertje
Poffertje is offline
13 punten... maar vertrouw internet tests niet zo geweldig goed.
Oud 29-06-2005, 21:55
bloemies
bloemies is offline
ik had 13 punten... maar internet is in dit soort dingen niet geloofwaardig en raad je dan ook aan om er niet teveel van aan te trekken!
Zelf voel ik me namelijk nu tamelijk goed en nog schijn ik misschien wel depresief te zijn! Zo voel ik me dus absoluut niet dus laat het niet van een internet site afhangen!

Laatst gewijzigd op 29-06-2005 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 22:05
Daboman
Daboman is offline
Ik had sterk het idee dat die test bepaalde antwoorden veel zwaarder worden gerekend dan de gemiddelde persoon bedoelt. Voorbeeld van wat ik bedoel: ik maak mezelf verwijten als ik fouten maak. Laten we eerlijk zijn, wie doet dat nou nooit? En tjah als je het soms doet dan is je score natuurlijk wel al per definitie hoger. Conclusie? Waardeloze test, die het misschien alleen maar erger maakt bij mensen die wel denken depressief te zijn. Die vinden in de test alleen maar bevestiging.
Oud 29-06-2005, 22:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had een score van 18 en bij de test van zwaarweer.nl was het ook al zwaarbewolkt. Okee ik voel me nu slechter dan normaal maar ik leef met vlagen dat het goed gaat en slecht gaat. Als ik zo'n test invul op het moment dat het slecht gaat dan scoor ik hoog, vul ik hem in als het goed gaat dan scoor ik waarschijnlijk slecht. Zo'n test zegt dus lang niet alles. Het kan misschien wel een waarschuwing zijn maar laat je niet alleen leiden door het resultaat van zo'n test maar trek ook je eigen conclusies.
Oud 29-06-2005, 22:10
coopergirl
coopergirl is offline
Pfff, nu is het wel duidelijk.. In ieder antwoord staat dat deze tests niet betrouwbaar zijn..
Oud 29-06-2005, 22:11
Stefanie
Stefanie is offline
Ik had 16 punten. Het klopt wel dat ik depressief ben. Ik heb een dysthyme stoornis volgens mijn psycholoog (een depressie die langere tijd aanhoud) waardoor ik me vaak, zonder aanleiding, heel rot voel. De ene dag gaat het perfect, de andere dag zit ik diep in de put.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 10:27
RanC
RanC is offline
Uw score is: 25

Een score boven de 12 punten zou kunnen duiden op een depressie. Het is bij deze score altijd aan te
raden om uw huisarts te raadplegen. De huisarts kan beoordelen wat er precies aan de hand is en u
ondersteuning en/of behandeling geven of u zonodig doorverwijzen.

Lâl.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 10:43
deringmeester
deringmeester is offline
score: 9

wat achterlijke vragen!
Oud 30-06-2005, 10:47
Nijn*
Nijn* is offline
Een score van 23
Oud 30-06-2005, 10:53
Verwijderd
Meid, ik had 14 punten en ik ben niet depressief. 17 punten valt best mee denk ik zo, en wat weet zo'n computer nou van jou!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 10:55
RanC
RanC is offline
Teenage angst!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:30
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik dacht ik doe hem ook even: score van 7

Voel me meteen weer een stuk beter nu ik de zekerheid heb dat ik niet depressief ben
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 13:45
RanC
RanC is offline
*Newsflash*

Vertrouw nooit het internet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2005, 14:22
Shitonya
Shitonya is offline
ach gut
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 14:48
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
Pubertijd?

Had trouwens 11 punten.
Oud 30-06-2005, 14:57
RanC
RanC is offline
Als ik mijn depressie zou baseren op het feit dat meisjes mij niet zien staan, dan had ik nu al lang lopen te bungelen op zolder.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 15:07
Redhair
Redhair is offline
28. Moet ik nu blij zijn dat ik geslaagd ben ofzo? Zoals al gezegd, die dingen zijn geen diagnose, alleen een vaag soort overzicht.
Oud 30-06-2005, 15:55
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
ChateauDenise schreef op 30-06-2005 @ 15:48 :
Pubertijd?

Had trouwens 11 punten.
Of puberteit?

Zie verder de post van Leonoor.
Oud 02-07-2005, 10:24
Nienna*
Nienna* is offline
Het is wel een simpele test zeg...
Echt zo'n test die je sociaal wenselijk kunt invullen!
Ik vind dat je je totaal niet kunt baseren op een test van zo'n slechte kwaliteit.
Voel je je ook echt vaak erg verdrietig en neerslachtig?
Als het ernstigere vormen aan neemt, slecht slapen, echt verdrietig enz. en niet "zomaar" wat "puberaal gejammer", dan kun je hulp zoeken via bijvoorbeeld je huisarts.
Wil je het niet meteen radicaal doen, dan raad ik je aan veel te praten! Als dat moeilijk is voor je, kan schrijven flink helpen. Dat is voor mij een tijd terug een goede therapie geweest.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 12:53
Droyd
Droyd is offline
Zie Leonoor ook

Kwam op 17, ik ben emotioneel labiel maar zeker niet depressief (meer)
Oud 03-07-2005, 13:13
Verwijderd
Veel vragen in deze test zijn gebaseerd op 'nu meer of minder dan vroeger'. Omdat iedereen in dit topic nog jong is, is 'vroeger' onze kindertijd. Het is niet vreemd dat je nu ingewikkelder gevoelens hebt dan toen je een kindje was. Verder zijn veel van de vragen erg momentgericht; als je de test maakt in een sombere bui krijg je zomaar meer punten.

Als jíj je echter al lange tijd erg ongelukkig voelt, dan kun je besluiten om daarover met je huisarts te praten, of met je schoolarts oid, om te kijken of je er iets aan moet/kunt/wil doen. Ongeacht wat een internet testje zegt
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 14:45
Fainne
Fainne is offline
Inderdaad vertrouw nooit op internet tests, ga naar je huisarts ofzo.

TRucje om uit je depressie te geraken.
Schrijf elke dag minstens 3 dingen om die je leuk vond.
Zo bouw je optimisme op.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 08:28
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Fainne schreef op 03-07-2005 @ 15:45 :

TRucje om uit je depressie te geraken.
Schrijf elke dag minstens 3 dingen om die je leuk vond.
Zo bouw je optimisme op.
Wat een onzin zeg, schrijf er dan 100 op en hopla, je depressie is weg. Jeetje wie heeft je dit verteld ?
Oud 04-07-2005, 08:40
LittleLucille
LittleLucille is offline
k had 5 punten..

@bejeweled: dat je het gevoel hebt dat je vriendin je in de steek laat.. heb het er dan eens met haar over..
Oud 04-07-2005, 15:07
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
ratsja schreef op 04-07-2005 @ 09:28 :
Wat een onzin zeg, schrijf er dan 100 op en hopla, je depressie is weg. Jeetje wie heeft je dit verteld ?

nee, niet hopla , langzamerhand.

Mijn psychotherapeute heeft me dat indertijd verteld, en voor mij was dat een grote hulp.

Elke depressie is anders, dus het helpt misschien niet bij iedereen, de oorzaak speelt ook een rol. Maar het wordt vaker aangeraden hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 15:24
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Fainne schreef op 04-07-2005 @ 16:07 :
nee, niet hopla , langzamerhand.

Mijn psychotherapeute heeft me dat indertijd verteld, en voor mij was dat een grote hulp.

Elke depressie is anders, dus het helpt misschien niet bij iedereen, de oorzaak speelt ook een rol. Maar het wordt vaker aangeraden hoor.
ik ken wel een ander - systeem - om een soort dagboek bij te houden en de dingen die je doet per dag opschrijven en deze een cijfer geven, vervolgens gaat een psychiater daarmee aan de slag om een beter beeld te krijgen.

maar dingen noteren per dag die je zelf leuk vind en dat dat dan zal helpen, gaat er bij mij niet in.
Oud 04-07-2005, 15:40
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
ratsja schreef op 04-07-2005 @ 16:24 :
ik ken wel een ander - systeem - om een soort dagboek bij te houden en de dingen die je doet per dag opschrijven en deze een cijfer geven, vervolgens gaat een psychiater daarmee aan de slag om een beter beeld te krijgen.

maar dingen noteren per dag die je zelf leuk vind en dat dat dan zal helpen, gaat er bij mij niet in.
Jawel, het is dan de bedoeling dat je langzamerhand elke dag weer leert apprecieëren, dus niet elke dag opnieuw zou denken: bah weer een nieuwe dag.

In het begin is het dan heel erg moeilijk om iets op te schrijven, omdat je waarschijnlijk je hele dag negatief vond. Het kan dan om kleine dingen gaan bvb:

1 iemand glimlachte naar je
2 ze vroegen hoe het met je ging
3 een auto stopte voor je bij het oversteken

Op den duur merk je dat je er meer dan 3 op kunt schrijven.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 15:46
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Fainne schreef op 04-07-2005 @ 16:40 :
Jawel, het is dan de bedoeling dat je langzamerhand elke dag weer leert apprecieëren, dus niet elke dag opnieuw zou denken: bah weer een nieuwe dag.

In het begin is het dan heel erg moeilijk om iets op te schrijven, omdat je waarschijnlijk je hele dag negatief vond. Het kan dan om kleine dingen gaan bvb:

Op den duur merk je dat je er meer dan 3 op kunt schrijven.
en dit gaat op voor de niet medicijngebruikers ?
Oud 04-07-2005, 15:51
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
ratsja schreef op 04-07-2005 @ 16:46 :
en dit gaat op voor de niet medicijngebruikers ?
euh ja, wat bedoel je daar mee?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:13
Delicate
Delicate is offline
Dat kan aanzienlijk helpen hoor. Positieve kijk op het leven
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:40
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 04-07-2005 @ 19:13 :
Dat kan aanzienlijk helpen hoor. Positieve kijk op het leven
ja bij mij heeft het geholpen en ik zuig het heus niet uit m'n duim hoor, ik merk dat het veel wordt aangeraden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:43
RanC
RanC is offline
Citaat:
Fainne schreef op 04-07-2005 @ 16:40 :
J
Ben ik te cynisch of te ver heen als ik..:

1) Maar dat komt omdat baliemedewerkers moeten glimlachen.
2) Het een betere gespreksopener is dan gelijk "Hey, kan ik dat-en-dat van je lenen?"
3) Het toch verdomd lullig zou zijn om door te rijden als ik over het zebrapad loop

Achter die "positieve punten" zou schrijven?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 04-07-2005 @ 20:43 :

2) Het een betere gespreksopener is dan gelijk "Hey, kan ik dat-en-dat van je lenen?"
3) Het toch verdomd lullig zou zijn om door te rijden als ik over het zebrapad loop

Ja, want:
1) Iemand is niet per definitie een baliemedewerker.
2) Dat is niet automatisch de volgende vraag.
3) Er zijn er genoeg die extra gas geven zodra ze je zien (meestal wel als je nog niet midden op de weg staat).

En nee, ik neem je niet te serieus, ik vind je post alleen idd te cynisch.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 20:29
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
RanC schreef op 04-07-2005 @ 20:43 :

Ja want wat heb je dan zo 'tegen' die methode?

Ik heb ook niet gezegd dat het DE oplossing is tegen alle depressies, maar is een duwtje in de rug naar een positievere kijk op alles.
Ik was een enorm pessimistische persoon en dankzij dit ben ik positief geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 21:04
Pim89
Pim89 is offline
4 punten
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:31
Warsocket
Warsocket is offline
nou prachtig zeg, 7 punten waarvan de helft nog aan me ADHD te wijten is

magoed da tik niet depressief ben had ik die test niet voor nodig
Oud 05-07-2005, 10:15