![]() |
|
![]() |
Ik denk dat ik depressief ben..
Deed net deze test: http://www.depressiecentrum.nl/zelftest.htm kwam 17 punten uit.. Ik voel me in de steek gelaten door mn beste vriendin, hoewel ze het niet zo bedoelt denk ik. Ben ook 6 kilo aangekomen in een half jaar,en ik blijf maar eten.. Jongens zien me niet staan, school haat ik.. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zelftest Depressie Uw score is: 17 Een score boven de 12 punten zou kunnen duiden op een depressie. Het is bij deze score altijd aan te raden om uw huisarts te raadplegen. De huisarts kan beoordelen wat er precies aan de hand is en u ondersteuning en/of behandeling geven of u zonodig doorverwijzen. Maar net heb ik een heel erge huilbui gehad. Ik voel me vandaag ook kut! Terwijl er zoveel leuke dingen vandaag zijn. Maar ik zit in mn remi boven te janken |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Zie verder de post van Leonoor.
||
Citaat:
||
Citaat:
nee, niet hopla ![]() Mijn psychotherapeute heeft me dat indertijd verteld, en voor mij was dat een grote hulp. Elke depressie is anders, dus het helpt misschien niet bij iedereen, de oorzaak speelt ook een rol. Maar het wordt vaker aangeraden hoor. |
![]() |
||
Citaat:
maar dingen noteren per dag die je zelf leuk vind en dat dat dan zal helpen, gaat er bij mij niet in.
||
Citaat:
In het begin is het dan heel erg moeilijk om iets op te schrijven, omdat je waarschijnlijk je hele dag negatief vond. Het kan dan om kleine dingen gaan bvb: 1 iemand glimlachte naar je 2 ze vroegen hoe het met je ging 3 een auto stopte voor je bij het oversteken Op den duur merk je dat je er meer dan 3 op kunt schrijven. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1) Maar dat komt omdat baliemedewerkers moeten glimlachen. 2) Het een betere gespreksopener is dan gelijk "Hey, kan ik dat-en-dat van je lenen?" 3) Het toch verdomd lullig zou zijn om door te rijden als ik over het zebrapad loop Achter die "positieve punten" zou schrijven? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1) Iemand is niet per definitie een baliemedewerker. 2) Dat is niet automatisch de volgende vraag. 3) Er zijn er genoeg die extra gas geven zodra ze je zien (meestal wel als je nog niet midden op de weg staat). En nee, ik neem je niet te serieus, ik vind je post alleen idd te cynisch. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb ook niet gezegd dat het DE oplossing is tegen alle depressies, maar is een duwtje in de rug naar een positievere kijk op alles. Ik was een enorm pessimistische persoon en dankzij dit ben ik positief geworden. |
![]() |
||
Citaat:
bij AD gebruikers werkt het cognitieve gedeelte anders
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
nergens meer zin in, depressief Anoniiem | 3 | 03-01-2012 12:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Internetverslaafde jongeren vaker depressief Supreme Dutch | 80 | 16-03-2006 20:37 | |
Psychologie |
manisch-depressief nescio | 13 | 20-12-2003 14:39 | |
Psychologie |
Depressieve mensen moeten juist WEL streng voor zichzelf zijn? Eend | 46 | 21-09-2003 12:39 | |
Psychologie |
Dood willen = depressief zijn? MazeMouse | 31 | 01-04-2003 17:40 | |
Psychologie |
Manisch Depressief (MDS - Borderline) Genesis | 25 | 25-03-2002 18:08 |