Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 16:46
Duckii
Duckii is offline
Als een ster, tussen de duizenden andere sterren, die langzaam om elkaar heen draaien, zonder enkele reden. Zo draait iedereen om mij heen. Geen aanraking, enkel een paar blikken. Blikken die voor mij genoeg zeggen. Niemand die mij mag, niemand die mij aardig probeert te vinden. De vooroordelen winnen het toch wel van mijn positieve kanten. Ze zullen mij nooit nog een kans geven. Ik heb er één gehad, die heb ik verknald. Waarmee ik ook meteen mijn toekomst verknalde op sociaal gebied. Zelfs jij, jij draait om mij heen. Hoe zou een ster zich voelen, als er niemand met hem praat, niemand om hem geeft, niemand met hem omgaat. Het zelfde als ik? Iets dat er wel is, maar voor de rest niet bestaat. Ik ben iemand geworden die ik vroeger uitlachte. Nu, jaren later, begrijp ik pas hoe zij zich gevoeld moeten hebben. Zal ik er ooit bij horen, of blijft het leven zoals het nu is? Waarom besta ik überhaupt nog, er is toch niemand die om mij geeft. Ik leef alleen voor jou. Terwijl jij leeft om mij zwart te maken. Soms kan ik je niet begrijpen. Doe je zo om erbij te horen, of omdat je mij echt niet mag? Jij geeft mijn leven zin, maar tegelijkertijd verknal je het. Waarom kan het niet weer worden zoals vroeger? Gezellig samen dingen doen met mensen die eerst vrienden waren. Ja waren, nu doen ze net als de rest. Mijn leven kapot maken. Ster, wil jij misschien mijn vriend worden? Dan maak ik einde aan mijn leven hier en kom ik naar je toe. Samen staan we sterker.

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 19:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Duckii schreef op 06-07-2005 @ 17:46 :
Als een ster, tussen de duizenden andere sterren, die langzaam om elkaar heen draaien, zonder enkele reden. Zo draait iedereen om mij heen. Geen aanraking, enkel een paar blikken. Blikken die voor mij genoeg zeggen. Niemand die mij mag, niemand die mij aardig probeert te vinden. De vooroordelen winnen het toch wel van mijn positieve kanten. Ze zullen mij nooit nog een kans geven. Ik heb er één gehad, die heb ik verknald. Waarmee ik ook meteen mijn toekomst verknalde op sociaal gebied. Zelfs jij, jij draait om mij heen. Hoe zou een ster zich voelen, als er niemand met hem praat, niemand om hem geeft, niemand met hem omgaat? Hetzelfde als ik? Iets dat er wel is, maar voor de rest niet bestaat. Ik ben iemand geworden die ik vroeger uitlachte. Nu, jaren later, begrijp ik pas hoe zij zich gevoeld moeten hebben. Zal ik er ooit bij horen, of blijft het leven zoals het nu is? Waarom besta ik überhaupt nog, er is toch niemand die om mij geeft. Ik leef alleen voor jou. Terwijl jij leeft om mij zwart te maken. Soms kan ik je niet begrijpen. Doe je zo om erbij te horen, of omdat je mij echt niet mag? Jij geeft mijn leven zin, maar tegelijkertijd verknal je het. Waarom kan het niet weer worden zoals vroeger? Gezellig samen dingen doen met mensen die eerst vrienden waren. Ja, waren, nu doen ze net als de rest. Mijn leven kapot maken. Ster, wil jij misschien mijn vriend worden? Dan maak ik einde aan mijn leven hier en kom ik naar je toe. Samen staan we sterker.
Verder vind ik het eigenlijk schandalig dat niemand hier nog op heeft gereageerd, want het is een goed stukje. Misschien wat aan de korte kant, de tijden zijn discutabel en tegen het einde aan wordt het steeds verwarder en verwarrender, wat hier niet zo mooi is. De schuingedrukte zin vind ik niet zo passen in het geheel, althans, met de vorm die deze nu heeft. Ik zou het weer enkelvoud maken. Voor de rest, puik werk en welkom op Letteren!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:11
Duckii
Duckii is offline
Ja je hebt geljk. In enkelvoud is die zin mooier!
bedankt voor je reactie Grimm
Oud 06-07-2005, 20:52
Tovenaar
Tovenaar is offline
Ge zijt al welkom geheten, doch, een tweede keer kan geen kwaad naar wij dachten. Welkom.

Over je verhaaltje: Je begint goed, maar vanaf ''Waarom besta ik nog'' vind ik het saai en voorspelbaar worden. Daarvoor speel je beter met het gevoel van eenzaamheid, vanaf daar wordt het echter nogal cliche. En op het eind begrijp ik niet meer waar je precies heen wilt. Heb je het nu tegen iemand waar je vroeger een relatie mee had of tegen Ster zelf? Dan bedoel ik een zin als deze:

Citaat:
Terwijl jij leeft om mij zwart te maken. Soms kan ik je niet begrijpen. Doe je zo om erbij te horen, of omdat je mij echt niet mag?
Keep writing.
Oud 06-07-2005, 20:56
Changshan
Changshan is offline
Ergens wordt het inderdaad voorspelbaar, misschien ook omdat we toch al wel veel van dit soort stukjes hier hebben hoor. Maar goed, het slot is wel weer leuk. Weinig nog toe te voegen aan ander commentaar.
Oud 06-07-2005, 21:00
Roosje
Roosje is offline
Goed, ik geef het toe: ik had het al wel gelezen, maar was te lui om te reageren. Ik had nog ergens een foutje gezien, een die Grimm niet heeft aangestreept, maar ik kan hem zo niet vinden. Verder heb ik niet echt commentaar, maar het leest prettig. Beetje verwarrend, dat wel, maar dat maakt me hier niet zoveel uit. Mooi stukje dus.
Oud 06-07-2005, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 06-07-2005 @ 22:00 :
... een die Grimm niet heeft aangestreept...
Kut, dat kan ik niet hebben.
Ik ga zoeken!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
zonder enkele reden.
Zonder enige reden. (?)

Citaat:
Blikken die voor mij genoeg zeggen.
'voor' kan weggelaten worden.

Citaat:
als er niemand met hem praat
'er' kan ook weggelaten worden.

Citaat:
Ik ben iemand geworden die ik vroeger uitlachte.
Bij nader inzien een vreemde zin.

Citaat:
... maar tegelijkertijd verknal je het
Niet echt een geschikte woordkeuze.

Citaat:
De vooroordelen winnen het toch wel van mijn positieve kanten.
Ook een vreemd-ogende constructie, in ieder geval, die tegenstelling...

Grimm
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:06
Roosje
Roosje is offline
Ik heb hem al.

Citaat:
Dan maak ik einde aan mijn leven hier en kom ik naar je toe.
een einde

Edit: Dit was dan die ene die mij nog opviel.
Oud 06-07-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 06-07-2005 @ 22:06 :
Ik heb hem al.

een einde

KUUUUUUUUT, zoek ik me helemaal het leplazarus en dan heb ik hem nóg niet!

Bah.

Grimm.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:08
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 06-07-2005 @ 22:07 :
KUUUUUUUUT, zoek ik me helemaal het leplazarus en dan heb ik hem nóg niet!

Bah.

Grimm.
Beter zoeken.
Oud 06-07-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 06-07-2005 @ 22:08 :
Beter zoeken.
Aye. Ik heb wel heel veel andere dingen gevonden!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:10
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 06-07-2005 @ 22:09 :
Dat nog net wel, ja. Maar lekker niet die van mij *steekt tong uit*.
Oud 06-07-2005, 21:13
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Grimm schreef op 06-07-2005 @ 22:09 :
Maar ik had de eerste foutjes er al uitgehaald, zonder te posten. Makkelijk he MSN De rest liet ik aan jullie over.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Kerboga schreef op 06-07-2005 @ 22:13 :
Maar ik had de eerste foutjes er al uitgehaald, zonder te posten. Makkelijk he MSN De rest liet ik aan jullie over.
Had het al gehoord ja.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 10:29
Duckii
Duckii is offline
nog bedankt Kerboga!
Reageren

Regels voor berichten