Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 05:43
Broeder
Broeder is offline
Hoewel het me altijd enorm intrigeert wat iedereen allemaal voor leuke aankopen doet in de supermarkt vind ik het ook erg fascinerend om iets dieper op deze bezigheid in te gaan

Waar doe jij je boodschappen? Ga je altijd naar de dichtstbijzijnde supermarkt? Of altijd naar de goedkoopste? Of koop je je appels en sinaasappeltjes altijd bij de Turkse groenteman op de hoek omdat je daar korting krijgt vanwege je haarkleur of etniciteit?

Winkel je met een mandje? Of toch liever met een wagentje? Of ben je zo iemand die alles stoer in z'n handen door de winkel meedraagt met alle risico's van dien? En hoe zit het met de zegeltjes; spaar je die toevallig ook?

Voor wie nog luiers nodig heeft hier even een extra prijsvergelijkinkje om in de stemming te komen: http://www.degoedkoopsteluiers.nl/pr...?sort=&prod=24

Leef je gerust helemaal uit Dan ga ik ondertussen even dood

Laatst gewijzigd op 29-06-2005 om 05:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2005, 06:10
Apomes
Apomes is offline
Ik ga altijd winkelen in de GB want daar hebben ze lekkere ijsjes! Maar soms ook in het kruidvat want daar hebben ze tandpasta en verzorging die ze in de GB niet hebben! En als ik een kleinigheid moet hebben ga ik naa de buurtwinkel 2 huizen verder. Oh en meestal denk ik weinig nodig te hebben dus neem ik geen mandje ofzo en dan kom ik altijd in de problemen en dat kan leiden tot dolle situaties .

Oh en nu heb ik vakantiewerk in de GB als rekkenvuller en nu voel ik me ordinair

En ik spaar geen zegeltjes, ik verlies dat toch altijd. Ik heb wel een ici parix kaart met super veel punten, maar dat is geen supermarkt

Laatst gewijzigd op 29-06-2005 om 06:21.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 06:57
Broeder
Broeder is offline
Ik vind dat een erg interessante reply
Oud 29-06-2005, 07:40
JJ13
JJ13 is offline
ik ga naar de AH, ook al zit de Aldi ernaast. soms ga ik naar de Aldi, maar alleen als ik niet naar de AH hoef, want dat is me teveel moeite. ik spaar geen zegels, heb wel een bonuskaart en ik winkel altijd met n mandje.
Oud 29-06-2005, 08:26
Verwijderd
Ik ga altijd naar de dichtsbijzijnde, als ik op school zit is het de AH-parkwijk, maar als ik thuis ben en de C1000-kruidenwijk heeft niet wat ik zoek dan ga ik naar de AH-kruidenwijk. Maar de Jumbo waterwijk, AH-centrum,Aldi-centrum, Lidl-centrum kan ik ook bereiken met minder dan 5 minuten fietsen .

Ik neem alleen een mandje als ik meer dan 2 producten mee moet nemen omdat ik niet meer dan 2 handen heb . Ik koop altijd wel zo goedkoop mogelijk mijn spullen omdat ik ook niet zo rijk ben . Maar soms kan er wel appeltaartvla vanaf.

Ik spaar geen zegeltjes maar wel airmiles en bonusdingen maar zegeltjes plakken vind ik stom want zoveel geef ik toch niet uit .
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 08:32
Verwijderd
Ik koop altijd bij de AH omdat ik dat de fijnste supermarkt vind en hij het dichtste bij mijn huis zit. Bij mijn nieuwe huis weet ik het eigenlijk niet. Ik neem nooit een kar mee omdat ik daarmee niet snel door de supermarkt heen kan rennen en ik vergeet vaak een mandje te pakken en heb dan geen zin meer om terug te lopen. Ik weet nog steeds niet waar alles staat in die supermarkt dus ik moet altijd rondjes lopen en gil met mijn huisgenote om te weten waar zij op dat moment is.
Ik koop altijd teveel want ik zie altijd allemaal dingen die ik wil hebben en vind het altijd leuk om door de supermarkt te lopen met allemaal gezonde dingen terwijl iedereen om me heen allemaal troep koopt.
Ik moet ook altijd even tijdschriften kijken bij de supermarkt en die koop ik dan ook allemaal. Verder spaar ik geen zegeltjes maar heb ik wel een BONUSKAART en ga ik altijd bij dezelfde cassiere want ze is zo lekker chagrijnig en dan kan ik overdreven vriendelijk doen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 08:35
Back Door Man
Back Door Man is offline
ik ga ook meestal naar de AH want die is dichtbij en verder vind ik het niet zo boeiend, en natuurlijk heb ik een BONUSKAART aan mijn sleutelbos hangen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 09:19
George
George is offline
Ik werk bij de Super de Boer en als ik daar shop krijg ik 15% van het bedrag terug op m'n rekening.
Als ik elke dag moet werken doordeweeks ga ik naar de Food Factory na m'n werk omdat dat de enige supermarkt is die dan nog open is.
Ik spaar alleen de Supermuntjes voor Madagascarknuffels ♥ maar verder hou ik me bij alle spaardingen uit de buurt omdat ik toch altijd alles kwijtraak.
En ik koop meestal pizza en kant en klaar dingen omdat ik nooit tijd heb om iets fatsoenlijks te maken.
Oud 29-06-2005, 09:30
ZerO
ZerO is offline
Ik ga meestal naar de ah omdat het dichtbij is en heel soms naar super de boer. Oh en ik neem altijd een mandje ik haat winkelwagens ze hebben altijd een afwijking en dan loop je zo schuin door de supermarkt
Ik doe niet aan bonuskaarten enzoo en ik vind het leuk om te kijken wat anderen hebben gekocht want dan denk ik meestal gadverdamme hoe kun je zoiets eten
Oud 29-06-2005, 09:31
Verwijderd
Ik ga 't liefst naar de AH want ik vind de Super maar een ongezellige supermarkt met tl-licht. En ik winkel altijd met een mandje want karretjes vind ik voor 30+ vrouwen met snotkinderen in het zitje.

Ik heb geen bonus, airmiles weetikveelwatvoor pas. Maar ik spaar wel zegeltjes, samen met mn moeder want ik mag altijd het boekje hebben als die vol is en dat is dan weer 25 €

Oh en ik woon in de stad en hier hebben we een citysuper maar die is heel duur, en in de zomer nóg duurder, maar dat komt denk ik omdat veel mensen met een boot daar dan boodschappen gaan doen en dan kunnen ze ze lekker afzetten.

GeZzzellig he?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 09:32
Verwijderd
Ohja, en je kijk en vergelijk site is goed voor terror koe want die is zwanger en zo kan ze lekker kijken en vergelijken voor little terrie
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 09:36
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Wat is de GB?

Ik ga altijd naar Deen, is het meest dicht bij en ook redelijk goedkoop. Als ik zelf ga, ga ik met een mandje, ben ik met mijn vader mee (en gaan we dus inslaan) dan met een wagentje. Maar dan gaan we vaak ook naar de Aldi of de Lidl, voor de grote boodschappen.
We sparen geen zegels, wel wanneer er weer een Walibi actie langskomt.
Ik haat boodschappen doen trouwens, al die mensen om je heen, en dan helemaal als het druk is en je tien minuten bij de kassa staat te wachten terwijl je binnen twee minuten je spullen al had. En dan sta je daar maar en je kunt geen kant op en dat is naar.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 09:38
Hagel
Hagel is offline
de edah is het meest dichtbij, daarna de hoogvliet en dan de ah. Ik wissel het af, ligt eraan hoeveel geld ik nog heb en wat ik wil eten. Ik heb een edahkaart en een ahpas, die van de hoogvliet snap ik niet, die van de edah eigenlijk ook niet maar ach. Ik shop het liefst bij de c1000 bij mijn oude flat maar die is nu veel te ver weg. Oh ik winkel met een mandje, behalve als ik maar een paar dingen hoef te hebben dan zonder
Oud 29-06-2005, 10:08
grandmommy
grandmommy is offline
ik ga altijd naar de appie omdat ik daar tien procent van al m'n aankopen teruggestort krijg op m'n bankrekening en ik doe nooit met een mandje of karretje want ik ben stoer, maar ook omdat ik altijd veel teveel haal en er dan pas achter kom dat ik bete4 een mandje had kunnen pakken. en ik koop veel vlees en kaas want daar hou ik van. ik neem altijd veel meer mee dan ik nodig heb/wil.
Oud 29-06-2005, 11:20
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 29-06-2005 @ 10:31 :
Ik ga 't liefst naar de AH want ik vind de Super maar een ongezellige supermarkt met tl-licht.
.
Oud 29-06-2005, 13:04
Verwijderd
Ik ga altijd naar de AH want ik ben een decadente eter.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:04
Verwijderd
idd wat boeit dat nou.

AH vind ik cool om zijn vegetarische shit.
Aldi/Lidll omdat ze zo cheap ass zijn.
Super De Boer omdat die tegenover mijn kamer ligt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:07
Verwijderd
Ik ga naar de Jumbo omdat die het dichtste bij m'n kamer zit. Ik winkel verder altijd met een mandje, omdat ik toch niet zo heel veel hoef mee te nemen. Daarnaast ga ik af en toe naar de AH. Ehh ik heb wel een bonuskaart, maar spaar verder geen zegels
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:16
Drez
Drez is offline
Ik ga altijd naar de AH want daar zitten er 400 van in het centrum dus dan hoef ik niet te zoeken. En ik heb een bonuskaart natuurlijk en nog heelveel bioscoopbonnetjes.
Oud 29-06-2005, 13:28
Verwijderd
Eh gewoon de dichtstbijzijnde supermarkt. En ik neem vaak geen mandje omdat ik denk dat ik alles wel kan dragen, en dan flikkert alles uit mijn handen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:36
*oma*
*oma* is offline
Ik ga meestal naar de AH, omdat die het dichtste bij is. Ook heb dan natuurlijk mijn bonuskaart mee. Als ik me actief voel, dan ga ik naar de Aldi, Jumbo of Liddl, want die zijn verder weg.
Oud 29-06-2005, 13:43
Verwijderd
ik ben nog nooit in een aldi of lidl geweest, dat wil ik wel, maar ik weet niet waar die zitten. ik heb hier een deen en een dirk in de buurt, de deen vind ik niet fijn, want ze hebben albert heyn pretenties maar ze verkopen echt bijna niets en alles is altijd op. de dirk is wel ok, maar heeft ook veel te weinig, dus fiets ik liever naar de amstelveenseweg waar een vertrouwde AH zit, toch wel mijn lievelingssupermarkt. En tegenover me op de hoek zit een turkse groentenboer bij wie ik inderdaad korting krijg omdat ze van me houden en omdat ik er elke dag veel koop, en de deen heeft smerige verotte groente
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 13:44
Tom Violence
Tom Violence is offline
de Dirk
daar is de chocomel het goedkoopst.

ik haal groenten bij duistere toko's
en ik ga ook wel eens naar de AH
Oud 29-06-2005, 13:44
Kreator
Kreator is offline
Bier, sigaretten en andere troep haal ik bij de aldi, rest bij de buurtsuper. Mandjes of karretjes zijn niet aan mij uitbesteed.
Oud 29-06-2005, 14:03
Otis
Otis is offline
aldi voor grote lading en de Ap voor kleine boodschapjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2005, 14:06
Verwijderd
Ik ga altijd naar verschillende. Ligt aan mijn bui en wat ik nodig heb. Ik woon precies tussen 6 supermarkten in en op de fiets zijn die allemaal binnen 5 minuten te bereiken.

Als ik een cheapass bui heb ga ik naar de Bas maar die ligt helaas ook naast de AH dus daar hop ik ook altijd nog ff naar binnen voor de vega spulletjes die daar in overvloed liggen. Bij de Bas is de Alpro Natural Fresh mega cheap en dan koop ik meestal 4 pakken tegelijk.
Verder ligt tegenover mijn kamer de Edah. Wel een oke supermarkt maar die heeft niks bijzonders in de schappen.
De aldi en C1000 liggen een eindje verderop. De aldi is wel cheap maar die van mij is heel klein en daar ga ik eigenlijk alleen heen voor de Ice Tea Peach. De C1000 is lekker groot en heeft af en toe Bara's en andere lekkere buitenlandse dingen want het ligt echt in een multiculti wijk.

Ik hou eigenlijk best van boodschappen doen want ik hou van eten. Ik neem altijd een mandje. Ook als ik maar voor 1 ding naar binnen ga want meestal zie ik dan toch weer aanbiedingen die ik mee moet nemen. Ik koop bijna altijd gezond (vega, biologisch, soja, groente/fruit) en dat ziet er altijd wel leuk uit op de band zo achter alle vette happen van de rest.

ik heb een bonuskaart, airmiles, edah kaart en spaar af en toe zegels als je er iets leuks mee kan sparen. Helaas geef ik nooit zoveel uit dat mijn spaarkaart echt vol is maar het gaat om het idee dat ik iets gratis KON krijgen....
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 14:11
Verwijderd
Oh en ik haat het altijd als er te weinig ruimte is om je boodschappen in te pakken bij de kassa. Bij de AH zit er meestal wel zo'n grote lange bak maar bij de Bas en Edah zowat niks en moet je meteen na het scannen alles al ergens in gooien anders dondert het er vanaf.

sorry ik kan er niet over ophouden
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 14:13
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
C1000 4 immer.
Ze hebben er alleen geen Desperados.
Oud 29-06-2005, 14:41
Verwijderd
Ik vind de Aldi maar irritant. Koop je allemaal shit die je niet wil kopen, maar het kost niks dus je neemt het maar mee. Vervolgens kun je alsnog naar AH voor de echte boodschappen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 14:46
Below_Zero
Below_Zero is offline
Citaat:
Wiro schreef op 29-06-2005 @ 15:41 :
Ik vind de Aldi maar irritant. Koop je allemaal shit die je niet wil kopen, maar het kost niks dus je neemt het maar mee. Vervolgens kun je alsnog naar AH voor de echte boodschappen.

Oud 29-06-2005, 15:08
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Danique schreef op 29-06-2005 @ 15:11 :
Oh en ik haat het altijd als er te weinig ruimte is om je boodschappen in te pakken bij de kassa. Bij de AH zit er meestal wel zo'n grote lange bak maar bij de Bas en Edah zowat niks en moet je meteen na het scannen alles al ergens in gooien anders dondert het er vanaf.

sorry ik kan er niet over ophouden
vooral kut als dan achteraf blijkt dat je maximum is bereikt
Oud 29-06-2005, 15:30
ZerO
ZerO is offline
Zo ik was net in de ah voor melk en quiche
Ik neem soms ook te weinig geld mee en geen pinpas omdat ik denk dat het allemaal heel goedkoop is en dan kom ik bij de kassa en mag ik spullen terug gaan brengen
Oud 29-06-2005, 15:42
Verwijderd
aan de ene kant is de aldi wel lekker goedkoop maar ik vind het daar maar een zooitje en ik vind t daar bijzonder irritant dat ik meteen alles in mn kar meot gooien om t dan later weer goed in te pakken
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 15:48
Lady Jane
Lady Jane is offline
Meestal Super de Boer, omdat die bij ons heel chill is en dichtbij.
Als ik goedkoop wil doen ga ik naar de Dirkson.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 16:08
tuttebel
tuttebel is offline
k vind t echt vet dat die mensen van de aldi al die codes uit hun hoofd kennen.
kga misschien bij de jan linders werken..en voor de rest kom ik niet echt veel in supermarkten.
Oud 29-06-2005, 16:11
Hakuna
Hakuna is offline
C1000 en Edah, gewoon omdat ze binnen loop afstand bij mij vandaan liggen.

Neem altijd mandje bij de C1000 omdat het personeel anders denkt dat je staat te jatten.

Boodschappen doen kost niet alleen geld, maar leverd voor mij ook nog eens geld op (als ik voor mijn oudere buurvrouw boodschappen haal) en dat tikt best wel aan in een jaar.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 16:15
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Mandarijntje schreef op 29-06-2005 @ 10:36 :
Wat is de GB?

Ik ga altijd naar Deen, is het meest dicht bij en ook redelijk goedkoop. Als ik zelf ga, ga ik met een mandje, ben ik met mijn vader mee (en gaan we dus inslaan) dan met een wagentje. Maar dan gaan we vaak ook naar de Aldi of de Lidl, voor de grote boodschappen.
We sparen geen zegels, wel wanneer er weer een Walibi actie langskomt.
Ik haat boodschappen doen trouwens, al die mensen om je heen, en dan helemaal als het druk is en je tien minuten bij de kassa staat te wachten terwijl je binnen twee minuten je spullen al had. En dan sta je daar maar en je kunt geen kant op en dat is naar.
naar welke deen ga je?
Oud 29-06-2005, 16:24
Metal
Metal is offline
ALTIJD AH en aldi.
Oud 29-06-2005, 17:07
pipimädchen
pipimädchen is offline
Ik ga niet naar de dichtsbijzijnde supermarkt, want dat is Albert Heyn en ik heb er gewerkt en ik wil niet herkend worden
Ik ga altijd naar Edah als ik nepmartini of een stokbrood hebben wil, voor de rest naar Bas vd Heyden en ik ga ook weleens naar Lidl maar ik heb geen flauw idee wat ik daar doe
Oud 29-06-2005, 17:08
grandmommy
grandmommy is offline
ik ga ook nooit naar de albert heijn waar ik werk maar altijd een andere. want ik koop altijd heel veel snoep enzo en dat hoeven ze helemaal niet te weten want dan denken ze dat ik anorexia heb omdat ik niet dik ben
Oud 29-06-2005, 17:10
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
terror koe schreef op 29-06-2005 @ 18:07 :
Ik ga niet naar de dichtsbijzijnde supermarkt, want dat is Albert Heyn en ik heb er gewerkt en ik wil niet herkend worden
Ik ga altijd naar Edah als ik nepmartini of een stokbrood hebben wil, voor de rest naar Bas vd Heyden en ik ga ook weleens naar Lidl maar ik heb geen flauw idee wat ik daar doe
van nepmartini moet ik altijd kotsen

en wij hier thuis gaan naar C1000 voor vlees en voor andere dingen naar de aldi en heel soms naar de AH want daar woon ik tegenover en dat is wel es makkelijk
Oud 29-06-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 29-06-2005 @ 18:07 :
Hehehe. Ik wil nooit naar de supermarkt vlak bij school. Tien minuutjes lopen, ideaal voor als je wat wil hebben in je tussenuren of na school iets te zuipen wil, maar ik heb er - twee dagen - gewerkt dus mooi niet dat ik er heen ga. Straks moet je je ex-collega's nog gedag zeggen ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:35
]{ing
]{ing is offline
alleen voor brouwmeester naar de aldi
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:35
Verwijderd
Ik ga altijd naar de albert heijn en ik doe gestructureerd boodschappen
Mandjes pak ik haast nooit, omdat ik altijd denk dat ik het zo wel mee kan nemen en er dus te laat achterkom dat het echt wel veel te veel is.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:40
AngelLena
AngelLena is offline
Meestal Albert Heijn, die zit het dichtst bij, maar als ik echt een keer goed krap bij kas zit of in de buurt ben dan wil ik nog wel eens naar de Jumbo gaan. Ik heb natuurlijk een Bonuskaart, dus Albert Heijn is niet eens zo achterlijk duur.
Oud 29-06-2005, 17:45
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
]{ing schreef op 29-06-2005 @ 18:35 :
alleen voor brouwmeester naar de aldi
schultenbräu
Oud 29-06-2005, 17:54
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Kreator schreef op 29-06-2005 @ 18:45 :
schultenbräu
nah, brouwmeester
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 17:58
Waltz
Waltz is offline
Ik ga ook naar de Albert Heijn want die is om de hoek en ik heb een Bonuskaart aan mijn bos. Dus dat is dan extra voordelig he. Maar eigenlijk vind ik dat best stom want mijn favosupermarkt is dus de Vomar. En het dichtsbijzijnde filiaal is in een dorp op 30 min fietsafstand dus daar kom ik nooit.

Zegeltjes vind ik trouwens maar stom, ik lik liever aan ijsjes.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:02
Back Door Man
Back Door Man is offline
bij de super de boer heb je het lekkerste bier, genaamd BIER BEER
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:02
Suey
Suey is offline
In het gat waar ik woon is alleen een Jan Linders, daar ga ik dus altijd heen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten