Advertentie | |
|
![]() |
|
Hier kun je misschien wel iets vinden. Zelf zou ik in de eerste regel 'hen' laten staan en er in de tweede regel 'ze' van maken, ook omdat ik twee keer hen achter elkaar niet zo mooi vind staan.
Edit: o, bij de twijfelgevallen, waaronder ook 'wijzen' en 'brengen', staat dat je 'hun' moet gebruiken, maar uiteindelijk moet je doen wat jou het meest logische lijkt. Ik denk dat niemand er verder erg op zal letten ![]() Ik denk trouwens dat bij 'Als ik hun van de wijs breng' wel veel mensen even zullen nadenken, het staat niet logisch (maar op die site staat het ook als gewoon 'brengen', niet 'van de wijs brengen').
Laatst gewijzigd op 11-07-2005 om 14:02. |
![]() |
||
Citaat:
Die site is wel handig, maar die gaat over het verschil tussen hen en hun, kan er niet op vinden of ik in die tweede regel wel "ze" mag gebruiken als het geen onderwerp is...
||
Citaat:
![]() Volgens mij kan je 'ze' wel als lijdend voorwerp gebruiken. Althans, 'ik wijs ze de weg' klinkt niet echt raar vind ik.
||
Citaat:
![]() ![]() Ik vind het echt een groot twijfelgeval.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Paris, je weet zo langzamerhand toch wel dat de spelling- en grammaticaregels ondergeschikt zijn aan de regels van de schrijver? Je moet eens ophouden met krampachtig vasthouden aan bepaalde grammaticale regels en het verbeteren van woorden die in jouw ogen fout zijn, want ze zijn nu eenmaal eigen aan het gedicht. En dat moet je niet willen veranderen. Dan moet je zelf maar schrijven. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Offtopic: Dit topic begint onderhand wel steeds meer op Moderne Talen te horen... Maar het gedicht vind ik, of het nou hen of ze is, toch erg leuk ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Als ik ze van de wijs breng, wijs jij hen dan de weg? Ik denk dat ik er dat van maak, maar ik weet het nog niet zeker...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Drol drol drol??? Huh??? Monica89 | 6 | 14-08-2013 05:25 | |
Studeren |
Huiswerktips imadisaster. | 4 | 03-01-2012 19:16 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Duits waarom 3e en waarom 4e naamval.. learingguy | 9 | 15-06-2011 20:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |