Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 18:54
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ik heb een jonge kraai gekregen en die ga ik opvoeden, alleen heeft iemand hier ook nog tips hoe ik dat het beste kan doen?
veel liefs mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 19:12
eztah
eztah is offline
Mmm, er loopt iemand rond op dit forum (drama) die er veel vanaf weet denk ik
Ik zal het hem ff zeggen, maar dat duurt misschien ff want hij heeft geen computer thuis.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 10:27
Kupu
Kupu is offline
Mijn oom heeft dit ook wel gedaan toen ie jong was. En het is eigenlijk niet zo moeilijk volgens mij. Kraaien zijn zeker voor vogels erg intelligent. Je doet m in een doos, met wat warms op de vloer, je hangt er een lamp boven zodat ie het niet koud krijgt, en je voert m gewoon dagelijks, en dan wordt ie vanzelf wel tam. Tenminste... als ie jou van jongs af aan kent. Als je m vangt als ie al bijna volwassen is, dan is de kans vrij klein dat het ook slaagt.

Dat voeren, dat weet ik niet precies hoe dat moet. Maar ik denk dat je het beestje eerst gewoon met een pincet voert. Als dat niet werkt dan druk je het voorzichtig zijn strot in dus dan moet je dwangvoeren. Klinkt misschien wreed, maar anders gaat ie dood door verhongering, das nog wreder. En als ie wat ouder is dan hoef je m waarschijnlijk niet meer zelf te voeren, dan eet ie zijn eigen eten wel op. En als ie volwassen is, dan verzamelt ie zijn eigen eten. Maar echt een garantie dat hij of zij je altijd 'trouw' blijft, heb je niet. Of je moet m kortwieken(paar veertjes eraf knippen). Dan leert ie ook niet vliegen.(ik weet niet zeker of een vogel uberhaupt wel leert vliegen als ie van jongs af aan opgevoed wordt door een mens, ze hebben immers geen voorbeeld, en geen nest om van af te springen...)
Oud 10-06-2002, 16:34
rodina
rodina is offline
imho hoort zo'n beestie lekker vrij rond te fladderen, maar goed dat terzijde.
Het zijn gewoonte dieren, dus al jij iedere keer wat lekkers op een vaste plaats legt komt ie vanzelf, dat soort kleine dingetjes.
M'n buurman heeft ook zo'n beest zal es vragen hoe die 'mheeft op gevoed
Oud 10-06-2002, 20:27
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
dit beessie is erg jong, kan nog niet vliegen en zelfs eten moeten we hem helemaal in zijn strot duwen. want anders willen de wormen weleens omhoog kruipen (erg ranzig om te zien)
maar wat mag ie nog meer hebben
ik weet inmiddels dat rauwe eieren goed zijn als ie wat ouder is en zelf kan eten.
maar wat nog meer???
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:29
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Mijn oom heeft dit ook wel gedaan toen ie jong was. En het is eigenlijk niet zo moeilijk volgens mij. Kraaien zijn zeker voor vogels erg intelligent. Je doet m in een doos, met wat warms op de vloer, je hangt er een lamp boven zodat ie het niet koud krijgt, en je voert m gewoon dagelijks, en dan wordt ie vanzelf wel tam. Tenminste... als ie jou van jongs af aan kent. Als je m vangt als ie al bijna volwassen is, dan is de kans vrij klein dat het ook slaagt.

Dat voeren, dat weet ik niet precies hoe dat moet. Maar ik denk dat je het beestje eerst gewoon met een pincet voert. Als dat niet werkt dan druk je het voorzichtig zijn strot in dus dan moet je dwangvoeren. Klinkt misschien wreed, maar anders gaat ie dood door verhongering, das nog wreder. En als ie wat ouder is dan hoef je m waarschijnlijk niet meer zelf te voeren, dan eet ie zijn eigen eten wel op. En als ie volwassen is, dan verzamelt ie zijn eigen eten. Maar echt een garantie dat hij of zij je altijd 'trouw' blijft, heb je niet. Of je moet m kortwieken(paar veertjes eraf knippen). Dan leert ie ook niet vliegen.(ik weet niet zeker of een vogel uberhaupt wel leert vliegen als ie van jongs af aan opgevoed wordt door een mens, ze hebben immers geen voorbeeld, en geen nest om van af te springen...)

jij hebt het over een doos met een lamp erboven maar in de natuur hebben ze ook geen lamp boven hun nest, misschien een moeder vogel maar hij is ook wel weer zo groot om zonder warmte te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 08:14
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:
dit beessie is erg jong, kan nog niet vliegen en zelfs eten moeten we hem helemaal in zijn strot duwen. want anders willen de wormen weleens omhoog kruipen (erg ranzig om te zien)
maar wat mag ie nog meer hebben
ik weet inmiddels dat rauwe eieren goed zijn als ie wat ouder is en zelf kan eten.
maar wat nog meer???
Van die zachte vleeshondebrokken in kleine stukjes, brood in kleine stukjes en in water of melk gesopt.
Oud 11-06-2002, 13:43
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:
ik heb een jonge kraai gekregen en die ga ik opvoeden, alleen heeft iemand hier ook nog tips hoe ik dat het beste kan doen?
veel liefs mij
Vroeger toen ik nog jong was hadden wij ook een kraai, ik kon daarmee altijd spelen, die was tam zat. Maar hoe mijn ouders hem hebben opgevoed weet ik ook niet, we hadden pas nog een kauw proberen te opvoeden. Alleen het ging niet echt dus hebben we hem aan een oom gegeven die het wel kan.
Oud 14-06-2002, 14:54
drama
drama is offline
Citaat:
eztah schreef:
Mmm, er loopt iemand rond op dit forum (drama) die er veel vanaf weet denk ik
Muah

Nah, een kraai is makkelijk tam te maken. Gewoon veel tijd aan besteden. Eten geven, veel aanwezig zijn.

Alleen, een kraai MOET ruimte hebben om te vliegen anders is het zielig. Dus eigenlijk gewoon vrij los vliegen. Maar, het probleem is dat kraaien hyperintelligent zijn en tamelijk brutaal. Als ze tam zijn, kunnen ze zwaar irritant worden. Mensen aanvallen e.d. En dan heb je vrij veel kans dat ie wordt gevangen of afgeknalt.

Een tamme kraai, opzich koel aangezien het intelligente dieren zijn maar doe het toch maar niet denk ik. Ben bang dat je 'm uiteindelijk maar vrij laat omdat er teveel gezeik van komt en vervolgens gaat ie op straat mensen pesten. Om uiteindelijk afgeknalt te worden.
Oud 16-06-2002, 09:10
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
veel plezier dr mee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten