Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2002, 21:10
Built to last
Built to last is offline
zoals in sommige andere landen van vreemdgaan een strafbaar feit maken.

en dan bedoel ik met name in huwlijken. niet in kortstandige relaties.

wie stemt er voor? wie stemt er tegen?

ik stem trouwens voor

Laatst gewijzigd op 09-06-2002 om 21:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2002, 21:14
maarten83
maarten83 is offline
noem is een land??????? ik stem zeker tegen het is toch je eigen leven en als je vreemd gaat dan hou je niet meer van die gene waarmee je bent en de regering hoeft niet alles te bepalen en al ZEKER NIET op het gebied van liefde
Oud 09-06-2002, 21:15
Built to last
Built to last is offline
heel veel landen in afrika en andere gelijksoortige wereldelen staan er forse straffen op vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 21:17
beuk
beuk is offline
Ronduit belachelijk. Laat mensen dat zelf bepalen.
Oud 09-06-2002, 21:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Een huwelijk is een juridisch (burgerlijk en kerkelijk) getint contract.
Vreemdgaan is een grove vorm van liegen.
Vreemdgaan mag dus van mij in het wetboek van strafrecht (zoals elke grove vorm van liegen, fraudepleging bijvoorbeeld).
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 21:32
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Built to last schreef:
heel veel landen in afrika en andere gelijksoortige wereldelen staan er forse straffen op vreemdgaan.

Ja zoals bijvoorbeeld gestenigd worden!

Hoe ver wil jij hierin gaan?!

Ik kan me niet voorstellen dat de overheid zich ook nog eens gaat bemoeien met ons prive-leven.
Ik keur vreemdgaan af. Maar om het als strafrecht op te nemen in de grondwet vind ik te ver gaan.
Oud 09-06-2002, 21:37
Tofke_H
Tofke_H is offline
Zie reply hierboven... (van GeNeVa dus). Daarbij sluit ik me eigenlijk bij aan. Hoever wil je er in gaan?
Oud 09-06-2002, 21:41
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Built to last schreef:
wil je er even bij zetten dat daar vaak de vrouw de lul is. Zij wordt ontzettend misbruikt wordt op grond van dit soort wetten.

Ik ben TEGEN en niet een klein beetje ook. Vreemdgaan is een privezaak en het is belachelijk dat in de wet op te nemen, er staat ook niet in de wet dat je moet trouwen voor je gaat samenwonen of dat soort ongein.
Bovendien zijn er ook mensen waarbij vreemdgaan een deel van de (goede) relatie vormt, de zogehete vrije relatie. Ik ben zelfs VOOR vreemdgaan als beide partijen ervan af weten.
Oud 09-06-2002, 22:09
de abt van sion
Citaat:
Ninnoc schreef:

1) wil je er even bij zetten dat daar vaak de vrouw de lul is. Zij wordt ontzettend misbruikt wordt op grond van dit soort wetten.

2) Ik ben TEGEN en niet een klein beetje ook. Vreemdgaan is een privezaak en het is belachelijk dat in de wet op te nemen, er staat ook niet in de wet dat je moet trouwen voor je gaat samenwonen of dat soort ongein.
3) Bovendien zijn er ook mensen waarbij vreemdgaan een deel van de (goede) relatie vormt, de zogehete vrije relatie. Ik ben zelfs VOOR vreemdgaan als beide partijen ervan af weten.
1) Ik ben uiteraard tegen welke vorm van misbruik dan ook. Dat moet worden ondervangen.
2) Vreemdgaan is géén privé-zaak. Het is a) een zaak tussen twee mensen en b) een zaak van de samenleving: juridisch en financieel bijvoorbeeld. Vreemdgaan en het kwalijke gevolg ervan, echtscheiding, raken de hele samenleving.
3) Het is je volste recht die mening toegedaan te zijn. Persoonlijk ben ik niet voor zogenaamde vrije relaties.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:25
Verwijderd
Citaat:
maarten83 schreef:
noem is een land??????? ik stem zeker tegen het is toch je eigen leven en als je vreemd gaat dan hou je niet meer van die gene waarmee je bent en de regering hoeft niet alles te bepalen en al ZEKER NIET op het gebied van liefde
Bullshit!
Dat je niet meer van iemand houdt kan gebeuren, en daar oordeel ik niet over, maar je kunt er dan wel voor zorgen dat je dan eerst normaal je huidige relatie afsluit en de ander geen pijn doet. Ik ben fel tegen vreemdgaan en er bestaat geen enkel excuus voor. Ik ben wel voor.

En daarbij: niet vreemdgaan heeft nix met liefde te maken, maar met respect en eigenwaarde.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:29
de abt van sion
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

1) Bullshit!
Dat je niet meer van iemand houdt kan gebeuren, en daar oordeel ik niet over, maar je kunt er dan wel voor zorgen dat je dan eerst normaal je huidige relatie afsluit en de ander geen pijn doet. Ik ben fel tegen vreemdgaan en er bestaat geen enkel excuus voor.
2) Ik ben wel voor.

3) En daarbij: niet vreemdgaan heeft nix met liefde te maken, maar met respect en eigenwaarde.
1) Inderdaad.
2) Maar wat bedoel je met: "Ik ben wel voor."?
3) Volgens mij ook wel met liefde. De ware liefde weerhoudt je van liegen en dus van vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:33
Tox
Tox is offline
Ik ben tegen vreemdgaan, maar het verbieden bij wet, ronduit belachelijk. Dan krijg je het net als landen zoals iran, waar vrouwen nog steeds gesteenigd worden omdat ze vreemdgaan. Ook in pakistan is dit het geval.

Nee als je dit soort dingen bij wet gaat verbieden krijg je een te gecontroleerde samenleving. Dit soort dingen zijn prive zaken.

En als ik me nie vergis, zijn prive zaken wel al bij wet beschermt dus.....
Oud 09-06-2002, 22:50
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Inderdaad.

Maak ik dit echt mee? Je bent het met me eens

Citaat:
2) Maar wat bedoel je met: "Ik ben wel voor."?

Dat ik het eens ben met de stelling! Dat ik voor ben

Citaat:
3) Volgens mij ook wel met liefde. De ware liefde weerhoudt je van liegen en dus van vreemdgaan.
Jahwel, maar ik bedoel: Als je niet vreemdgaat als je niet meer van je partner houdt, heeft het alles te doen met respect. Als je wel van je partner houdt hoor je zéker niet vreemd te gaan en dan heeft het wel met liegen te maken
We zijn het wel eens, alleen ik verwoord het weer eens verkeerd..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 00:40
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
tegen.

ik vind dat de wet überhaupt inspraak mag hebben op een relatie, dat is iets tussen die twee mensen, die lossen het samen dan ook maar op, of niet. Ik vind het feit dat iemand vreemdgaat al een erge straf, als diegene nog geeft om zijn/haar huidige vriend(in). Maar aan wat voor straf moet ik denken hierbij??
Oud 10-06-2002, 00:45
Verwijderd
Het huwelijk is een overeenkomst naar burgerlijk recht. Niet-nakoming van die overeenkomst zou dus dwaling of contractbreuk kunnen opleveren. Naar zijn aard is het huwelijk niet geschikt om middels het strafrecht te sanctioneren - dat past niet binnen het stelsel van rechtsbescherming neergelegd in het BW. Ook gezien vanuit het perspectief van contractvrijheid is het niet wenselijk bepaalde gedragingen binnen het huwelijk te sanctioneren, aangezien er niet direct en objectief strijd is met de openbare orde of goede zeden. Verder, zoals gezegd, is er al de mogelijkheid van een actie bij de burgerlijke rechter. Handhaving van het huwelijk middels het strafrecht zou zich dus niet verdragen met het ne bis in idem-beginsel.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:50
moenbase
moenbase is offline
hm, ja van mij zou het mogen, een straf op vreemdgaan.
Maar ook bij relaties die ongeveer een jaar duren. Afhankelijk van de leeftijd welke straf er gegeven wordt.
Maar dan zou er ook zoiets moeten komen als een Liefdes-les. Een les in de liefde, zoals Abt's stelling dat al aangaf.
Oud 10-06-2002, 13:06
Verwijderd
Ik heb trouwens wel een vraag nu: Waar leg je de grens? Wat noem jij vreemdgaan en welke straffen staan er op de (eventuele) meerder vormen van vreemdgaan?

Ik ben fel tegen vreemdgaan en ik zou het fijn vinden als er een 'goede' straf tegen zou komen. Maar ik denk dat dit onmogelijk is, gezien de verschillende meningen over vreemdgaan. De één vindt zoenen vreemdgaan, de ander noemt het pas vreemdgaan als er sprake is van gesclachtsgemeenschap. En wéér een ander vindt het al erg als er geflirt wordt met een ander. Daarbij zijn er ook mensen die zelfs onderling hebben besloten dat zij een open relatie hebben. Je kunt mensen niet straffen als ze iets doen waar ze het beiden mee eens zijn en waar ze niemand pijn mee doen.

En dan nog de vraag hoe lang een relatie al aan de gang moet zijn om aansprakelijk te zijn voor de wet. Want een relatie van 4 maanden kan soms meer diepgang hebben dan een relatie van een paar jaar (uit ervaring). En een relatie van een paar maanden is soms ook serieuzer dan een relatie van een paar jaar (eveneens uit ervaring). Ga je intelligentie ook meetellen? Vindt je het erger als iemand met een hoge intelligentie vreemdgaat dan wanneer het iemand is met een lagere intelligentie? Ga je kijken naar afkomst, opvoeding en cultuur van mensen?

Er zijn zoveel punten waar je op moet letten en ik denk wel dat het echt onmogelijk is om alle mensen tevreden te stellen que wetten op vreemdgaan. Ik vind het een moeilijke kwestie. Ik zou graag willen dat het wordt afgestraft want ik vind het één van de kwalijkste zaken ter wereld en daarbij ook gigantisch respectloos, maar ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 13:20
stout!
stout! is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Ga je intelligentie ook meetellen? Vindt je het erger als iemand met een hoge intelligentie vreemdgaat dan wanneer het iemand is met een lagere intelligentie? Ga je kijken naar afkomst, opvoeding en cultuur van mensen?
Ik word er een beetje moe van dat je overal de intelligentie van mensen bijsleept. Bij andere "overtredingen" wordt ook niet gekeken naar de intelligentie van mensen (tenzij iemand natuurlijk zwakzinnig en dus handelinsonbekwaam is).
Ik vind zelf vreemdgaan een slechte zaak en ik zou willen dat je er iets tegen kon doen, maar ik ben bang dat dat gewoon onmogelijk is. Het gebrek aan respect voor je partner blijft, of je dat nu omzet in een daad of niet. Begrijp je wat ik bedoel? Het is niet de daad van het vreemdgaan die het meeste pijn doet, maar de 'achterliggende gedachte'.
Bovendien, wanneer kun je van een relatie spreken? Of is het alleen vreemdgaan als je een 'liefdescontract' (huwelijk) hebt?
Oud 10-06-2002, 13:31
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef:

Ik word er een beetje moe van dat je overal de intelligentie van mensen bijsleept. Bij andere "overtredingen" wordt ook niet gekeken naar de intelligentie van mensen (tenzij iemand natuurlijk zwakzinnig en dus handelinsonbekwaam is).
Ik vind zelf vreemdgaan een slechte zaak en ik zou willen dat je er iets tegen kon doen, maar ik ben bang dat dat gewoon onmogelijk is. Het gebrek aan respect voor je partner blijft, of je dat nu omzet in een daad of niet. Begrijp je wat ik bedoel? Het is niet de daad van het vreemdgaan die het meeste pijn doet, maar de 'achterliggende gedachte'.
Bovendien, wanneer kun je van een relatie spreken? Of is het alleen vreemdgaan als je een 'liefdescontract' (huwelijk) hebt?
Ik was hem alleen maar een beetje voor hoor. Natuurlijk hoort dat niet mee te tellen! Maar ik weet niet meer wat je van hem/haar (?) kunt verwachten.. Strax komt ie met iets aanzetten als: Mensen die HAVO of hoger hebben worden strenger gestraft dan mensen die eronder zitten en dit zou vette bullshit zijn..
Ik was hem alleen even voor, tuurlijk zit er geen verschil in.. Je hoeft niet intelligent te zijn om te weten dat vreemdgaan slecht is En zoals je al zegt, bij de andere overtredingen wordt hier ook niet naar gekeken.

Verder ben ik het met je eens ja! Het lijkt me onmogelijk om het te straffen en zoals ik al zei: er zijn teveel punten waar je op moet letten. Sommige mensen vinden namelijk dat vreemdgaan bij de relatie hoort (open relatie) en die kun je dan natuurlijk niet gaan straffen..

En over de afkomst, opvoeding en cultuur was ik wel serieus. Want ik denk dat dat er veel mee te maken heeft. In sommige culturen mogen mannen meerdere vrouwen hebben maar moet een vrouw het nit flikken om vreemd te gaan. Als iemand met zulke normen is opgevoed zal hij/zij op een bepaalde manier tegen vreemdgaan aankijken, dus dat moet je ook nog eens mee laten tellen.

En dit is pas de tweede keer dat ik ermee kom aanzetten hoor

Laatst gewijzigd op 10-06-2002 om 13:35.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 14:21
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
Built to last schreef:
zoals in sommige andere landen van vreemdgaan een strafbaar feit maken.

en dan bedoel ik met name in huwlijken. niet in kortstandige relaties.

wie stemt er voor? wie stemt er tegen?

ik stem trouwens voor
Doe dat!!! Dan kan je ook netzogoed ook gelijk een wet maken tegen vrouwen die zich laten verkrachten door andere mannen! Straf iedereen maar!!!
Vreemdgaan is fout, maar dat betekent niet dat dat ook via de ministerie gestraft moet worden. Denk 's logisch zeg! Weet je dat meestal 't geweten wat ze erna krijgen een ergere straf is? Meestal zijn die mensen dan juist hun echtgeno(o)t(e) EN hun parter waarmee ze vreemd zijn gegaan kwijt.

Oud 10-06-2002, 15:35
de abt van sion
Citaat:
Darkened Sky schreef:
vrouwen die zich laten verkrachten door andere mannen!
Bestaan die dan? Het heet dan toch geen "verkrachting" meer?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 16:24
Verwijderd
Ik vind niet dat het opgenomen moet worden. Het is je eigen zaak, hoe oneerlijk het ook kan zijn. Bovendien, wat moet je dan met relaties waarin beiden vreemd mogen gaan en dat ook doen? Zouden die dan opeens straf krijgen?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 16:38
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Een huwelijk is een juridisch (burgerlijk en kerkelijk) getint contract.
Vreemdgaan is een grove vorm van liegen.
Vreemdgaan mag dus van mij in het wetboek van strafrecht (zoals elke grove vorm van liegen, fraudepleging bijvoorbeeld).
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 17:16
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Bestaan die dan? Het heet dan toch geen "verkrachting" meer?
je snapt wel wat ik bedoel, daarmee wordt dus bedoelt dat die verkrachter het slachtoffer in bedwang houdt en daarom niets tegen de verkrachter kan uitrichten. Lees dit stukkie ff abt. en zeg dan ff wat je daarvan vind.
Oud 10-06-2002, 17:42
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Mensen die HAVO of hoger hebben worden strenger gestraft dan mensen die eronder zitten en dit zou vette bullshit zijn..
is het dan bewezen dat Havo-ers 'serieuzer' zijn in een relatie dan Mavo-ers?
Oud 10-06-2002, 19:28
Verwijderd
ik vind het ook onzin, ik bedoel je hoort zat verhalen van meisjes in die landen die zijn verkracht en dat wordt erop gegooid dat ze zijn vreemd gegaan, ik denk dat t als deze regel ingesteld wordt er teveel misbruik van gemaakt gaat worden
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:00
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Verder ben ik het met je eens ja! Het lijkt me onmogelijk om het te straffen en zoals ik al zei: er zijn teveel punten waar je op moet letten. Sommige mensen vinden namelijk dat vreemdgaan bij de relatie hoort (open relatie) en die kun je dan natuurlijk niet gaan straffen..

En over de afkomst, opvoeding en cultuur was ik wel serieus. Want ik denk dat dat er veel mee te maken heeft. In sommige culturen mogen mannen meerdere vrouwen hebben maar moet een vrouw het nit flikken om vreemd te gaan. Als iemand met zulke normen is opgevoed zal hij/zij op een bepaalde manier tegen vreemdgaan aankijken, dus dat moet je ook nog eens mee laten tellen.

hm, misschien moet er iets komen van een contract voor verliefde stelletjes dan? die je kunt uitbreiden naar:
- sex hebbe met niemand anders dan je partner
- om samen te wonen
- trouwen

misschien met wat tussenstappen, en de straf is dan afhankelijk van je contract ofzoiets? :\
Oud 10-06-2002, 20:29
feline
feline is offline
Bullshit.

Ik vind dat mensen hun relatie helemaal zelf uit moeten zoeken, daar moet niet de overheid tussen gaan staan. Wat wil je erna verbieden? Schelden tegen je echtgenooit? Liegen tegen je echtgenoot? het is sowieso haast onmogelijk te controleren. Ik denk dat het dan nog stiekemer gedaan wordt, als er ook nog een boete/gevangenisstraf/whatever op staat. Heeft volgens mij averechtse werking, en dan heb ik nog niet eens gekeken naar relaties die ongeveer draaien op het vreemdgaan.

Absoluut tegen dus.
Oud 10-06-2002, 20:42
Verwijderd
Heheheh, de mannen vinden het terecht, terwijl de vrouwen het onzin vinden. Ik dacht dat mannen vaker vreemdgingen?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 21:16
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Heheheh, de mannen vinden het terecht, terwijl de vrouwen het onzin vinden. Ik dacht dat mannen vaker vreemdgingen?
heejheej, ik vind ut ook onzin hoor!
Oud 10-06-2002, 22:04
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
feline schreef:
Ik vind dat mensen hun relatie helemaal zelf uit moeten zoeken, daar moet niet de overheid tussen gaan staan.
Dan moet je zoiezo ook niet gaan trouwen. Trouwen heeft met wetten te maken. Als die vreemdgaan mag je ze iniedergeval wel straffen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 11:08
Didowoman
Didowoman is offline
Ik ben zeker tegen vreemdgaan!!! Ik vind eigenlijk wel dat er iets in de wet magen komen te staan dat de parter van degene die vreemd is gegaan alle vrijheid krijgt om te straffen. Maar die bevoegdheid moet niet bij de overheid liggen.

(best gek dat ik voor mijn studie rehten nog maar op 5 punten zit, of vinden jullie dat misschien logisch?)
Oud 11-06-2002, 12:23
de abt van sion
Citaat:
Didowoman schreef:
dat er iets in de wet magen komen te staan dat de parter van degene die vreemd is gegaan alle vrijheid krijgt om te straffen. Maar die bevoegdheid moet niet bij de overheid liggen.

Hè???
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:35
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Als Liefde een bevel wordt,
kan Haat erg plezierig zijn.
Oud 11-06-2002, 17:48
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:

is het dan bewezen dat Havo-ers 'serieuzer' zijn in een relatie dan Mavo-ers?
Ik zei dat De Abt wel eens met dit vage idee aan zou kunnen komen zetten haha dus ik was hem even voor

Ik zeg ook dat het bullshit zou zijn als Havo'ers strengere straffen zouden krijgen dan Mavo'ers

Laatst gewijzigd op 11-06-2002 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:49
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Ik zei dat De Abt wel eens met dit vage idee aan zou kunnen komen zetten haha dus ik was hem even voor

Ik zeg ook dat het bullshit zou zijn als Havo'ers strengere straffen zouden krijgen dan Mavo'ers

ja, valt nog meer mee dat de Abt er nog geen stelling over heeft gemaakt

Hm misschien niet helemaal stierenpoep, als ze die lessen, die de Abt verzonnen heeft, les in de liefde eens invoeren. Dan kan door middel van het behaalde cijfer de straf bepalen. of klinkt dat te ingewikkeld?
Oud 11-06-2002, 19:11
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
Built to last schreef:
Ja, in zo'n islamitische landen (ik heb zeker niets tegen islamieten, maar hun wetten...), waar het mannen wel toegelaten wordt en waar vrouwen ervoor gestenigd worden (als ze zelfs maar naar een andere man kijken!!)
Reageren

Regels voor berichten