Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2005, 21:02
Kimisa
Kimisa is offline
Ik hoop dat dit op het goede forum staat.

Laatst las ik ergens dat biergist (voor een deel) vlees zou kunnen vervangen. Ik zou graag weten of dit waar is, want op internet kan ik er niet veel over vinden. Ik eet niet graag vlees, maar ik moet het blijven eten omdat mijn moeder bang is dat ik niet de vitaminen binnenkrijg die ik nodig heb, vooral b12 als ik het goed heb. Weet iemand het misschien?

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 21:06
Verwijderd
ze? wie is bang?

ik kan het me niet echt voorstellen dat biergist een vleesvervanger zou zijn...
Maar als je geen vlees eet maar wel genoeg zuivel en ei gebruikt, krijg je echt niet zo gauw een tekort aan vitamine b12, als iemand daar toch nog bang voor is kun je altijd nog multivitaminepillen of b-complex-pillen of multivitaminevruchtensap gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 21:07
Kimisa
Kimisa is offline
Oh, ik had die zin opnieuw getypt. Mijn moeder dus.

Biergist zou een hoog gehalte aan vitamine b12 bevatten net zoals vlees. Ik twijfelde er al aan maar goed, ik kan het dus wel nemen om er zeker van te zijn dat ik het genoeg binnenkrijg?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 18:12
Roos
Roos is offline
misschien qua b12 gehalte, maar dat is niet alles wat in vlees zit.
Oud 14-07-2005, 18:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 08-07-2005 @ 22:07 :
Oh, ik had die zin opnieuw getypt. Mijn moeder dus.

Biergist zou een hoog gehalte aan vitamine b12 bevatten net zoals vlees. Ik twijfelde er al aan maar goed, ik kan het dus wel nemen om er zeker van te zijn dat ik het genoeg binnenkrijg?
Zeker. Biergist is sowieso wel goed voor je, bijv. voor je huid
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 18:48
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 08-07-2005 @ 22:02 :
Ik hoop dat dit op het goede forum staat.

Laatst las ik ergens dat biergist (voor een deel) vlees zou kunnen vervangen. Ik zou graag weten of dit waar is, want op internet kan ik er niet veel over vinden. Ik eet niet graag vlees, maar ik moet het blijven eten omdat mijn moeder bang is dat ik niet de vitaminen binnenkrijg die ik nodig heb, vooral b12 als ik het goed heb. Weet iemand het misschien?
Ja zit b12 in naar het schijnt.

Vlees bevat 2 dingen die belangrijk zijn. B12 en ijzer.
De rest is niet goed.
Voor b12 is het een bron. Voor b12 kan je je ook wenden tot ei, melk en kaas. Als je daar uit moet kiezen, ga dan voor ei... zuivel is slecht voor je lichaam.. slechter dan ei en vlees. Pure gif...
Je kan ook b12 supplementen nemen of producten waarin b12 zit toegevoegd.

Voor de ijzer...tsja... dat is deels zo... maar je moet wel een goed dieet hebben. En dat betekent dat je veel vitamine c binnen krijgt anders word de ijzer uit vlees niet goed opgenomen.
Beter is om ijzer uit andere producten te halen. Uit bruin brood, appelstroop, ijzerrijke groenten zoals boerenkool, broccoli...
En goed ook vitamine c in je dieet erbij.

Laat je moeder eens informatie lezen over een vegetarisch dieet (vleesloos dieet). Dan zal ze zich geen zorgen meer maken.
Oud 14-07-2005, 18:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 08-07-2005 @ 22:07 :
Beter kan je dan marmite nemen... dat is een gist product waar b12 in zit... weet niet of dat uit biergist bestaat...
Oud 14-07-2005, 21:20
Silverchoice
Silverchoice is offline
Er zitten vele vitaminen in biergist, maar vitamine B12 komt toch echt niet in dat lijstje voor. Verder sluit ik me aan bij Sarah, wat betreft het voedingsadvies

Regels voor berichten