Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2005, 16:58
Mori
Mori is offline
Ik zoek dus een koeling voor op mijn processor. Die dingen worden niet meer gemaakt voor Pentium 3, maar de mijne heeft wel zijn langste tijd gehad. Wie heeft er nog eentje liggen?
Oud 13-07-2005, 17:51
Jon
Jon is offline
Je zou er over na kunnen denken alleen de fan te vervangen. Kun je er afschroeven als het goed is.
Oud 13-07-2005, 17:56
Mori
Mori is offline
Citaat:
Jon schreef op 13-07-2005 @ 18:51 :
Je zou er over na kunnen denken alleen de fan te vervangen. Kun je er afschroeven als het goed is.
Je bedoelt alleen het draaiende deel eruit halen? En kun je zon ding gewoon los bij elke pcwinkel krijgen?
Oud 13-07-2005, 18:38
roman
roman is offline
nope, je moet naar een electra speciaal zaak, je moet gewoon de ventilator zelf vervangen... die zit als het goed is op een coolrib geschroefd en die coolrib zit weer vast aan je processor..

dus gewoon het hele zaakie van je processor afhalen en meenemen naar zo,n winkel en dan vragen of ze een ventilator hebben in die maat... succes
Oud 13-07-2005, 20:25
Mori
Mori is offline
Citaat:
roman schreef op 13-07-2005 @ 19:38 :
nope, je moet naar een electra speciaal zaak, je moet gewoon de ventilator zelf vervangen... die zit als het goed is op een coolrib geschroefd en die coolrib zit weer vast aan je processor..

dus gewoon het hele zaakie van je processor afhalen en meenemen naar zo,n winkel en dan vragen of ze een ventilator hebben in die maat... succes
Van het weekend dan maar s kijken...
Oud 13-07-2005, 23:40
Ruudje
Ruudje is offline
Die maken ze nu nog wel hoor. De eerste de beste fatsoenlijke computerboer heeft er vast nog wel eentje
Oud 14-07-2005, 08:25
Joh@n
Joh@n is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 14-07-2005 @ 00:40 :
Die maken ze nu nog wel hoor. De eerste de beste fatsoenlijke computerboer heeft er vast nog wel eentje
Ja precies Bijkomend voordeel is dat een koeler van een socket A (AMD Athlon of Duron) ook past en die nog een stuk langer gemaakt is. Voorbeeldje:

http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=46981

Ook verkrijgbaar bij mycom als die wel in de buurt zit
Oud 14-07-2005, 17:22
Jon
Jon is offline
Citaat:
Het zou een slot 1 kunnen zijn.. die zijn lastiger te vinden.
Oud 14-07-2005, 19:02
Mori
Mori is offline
Citaat:
Ik ben bij 3 computerwinkels geweest (com4, paradigit en nog 1, met mn processor bij me) en alle 3 vertelden ze me van niet.
En als ik zo op google zoekt lijkt het idd dat ik dus zon slot 1 ding heb... De processor zit op een kaart die ik dwars in het moederbord steek.
Oud 14-07-2005, 19:33
Jolt
Jolt is offline
Is het niet gewoon passief gekoeld?
Oud 14-07-2005, 20:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-07-2005 @ 20:33 :
Is het niet gewoon passief gekoeld?
Nope, dat is er echt één die actief gekoeld is. Slot 1 klopt ja. De koeler van die dingen is erg lastig te vervangen, als je al een vervanging kunt vinden. Ik heb hier ook nog zo'n bordje met proc en als ik hier even kijk, lijkt het erop dat áls het al mogelijk is, je flink aan het schroeven zult moeten.
Oud 14-07-2005, 20:06
Jon
Jon is offline
Citaat:
Heartworm schreef op 14-07-2005 @ 20:02 :
Ik ben bij 3 computerwinkels geweest (com4, paradigit en nog 1, met mn processor bij me) en alle 3 vertelden ze me van niet.
En als ik zo op google zoekt lijkt het idd dat ik dus zon slot 1 ding heb... De processor zit op een kaart die ik dwars in het moederbord steek.
Heb je er soms eentje waar de fan geintegreerd is? Dan wordt het inderdaad lastig (maar niet onmogelijk).

Zoals deze:

..as opposed to zo eentje (waar je de fan makkelijk afschroeft):

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 20:11.
Oud 15-07-2005, 11:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jon schreef op 14-07-2005 @ 21:06 :
Heb je er soms eentje waar de fan geintegreerd is? Dan wordt het inderdaad lastig (maar niet onmogelijk).

Zoals deze:

[afbeelding]
Jep, die is het waarschijnlijk, die heb ik namelijk ook. Ik heb hem nu trouwens eens open gehad en het is wel te doen, maar je moet wel een beetje handig zijn.

Regels voor berichten