Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kernwapens leren je om niet te vechten vanwege wat je terugkrijgt. Maar heiligen kunnen je leren, op een andere manier vrede te maken, die veel veiliger is, en dieper werkt. Omdat daarmee de oorzaken van problemen en konflikten worden opgelost. Daarom zal gezegd worden, dat je meer van die heilige kunt leren als van kernwapens nu. Het volgende deel gaat over een man die de brandstapel overleefde en er daarna (met zijn brandwonden) 'behoorlijk fit uitzag'. De overeenkomst tussen het vorige deel en dit deel is wat religie kan doen voor een mens. Daar is het: blijvende vrede tussen mensen onderling, het hier is het: een mens kan karakter krijgen door zijn religie. Het is denk ik zijn geest, die in dat 'behoorlijk fitte' uitstraalt. Zijn geest is niet gebroken door de brandstapel. Mensen kunnen dus heel veel over hebben voor hun religie. En veel geestelijke kracht krijgen van hun religie. Zodat ze zelfs geestelijk bestand zijn tegen vlammen van een brandstapel. Het stukje van die brulaap, daarbij moet ik denken aan het vorige stukje: misschien is de verwachting over die man op de brandstapel dat hij gaat 'brullen' (= jammeren, klagen), maar dat deed hij niet. Het zegt dus hetzelfde verhaal als het stuk van de brandstapel. Ik weet niet of ik dit laatste stukje een droomuitleg mag noemen, dat moet je zelf voelen. Wat die naam "Aletta Anelka" betreft: Wat mij opvalt is dat beide namen met 'A' beginnen, dat ze dezelfde 'e'-klank in het midden hebben, en weer een 'a' op het einde. Ik zou de naam niet zo opzoeken. Misschien betekent de naam iets speciaals? Heb je daar geen idee over? Het kan Afrikaans of Italiaans of Spaans zijn. Ik kom er niet verder mee, met die namen. Als je de namen apart bekijkt, wat komt er bij die namen dan in je op? Samenvatting: Wat de droom je wil laten zien, is volgens mij, hoeveel godsdienst voor mensen kan betekenen. Iets om over na te denken. Groetjes, pe. |
![]() |
||
Dankje wel voor je uitleg, pe
![]() Het verbaast me niets dat dit ook weer zo'n diepgaande droom was, want ik heb wel meer van dergelijke dromen (politieke/sociale e.d..) Wat die naam betreft: bij Aletta, dacht ik aan Aletta Jacobs (maar dat was toen ik wakker was) ![]() Anelka, tja,.. ik was ervan overtuigd dat het een Afrikaanse of een native-Amerikaanse ("Indiaanse") naam was, omdat die heilige in mijn droom daar iets mee te maken had. Aletta, (Alette) klinkt Frans in ieder geval, of misschien Italiaans, ja. Citaat:
Heh, inderdaad. Dat met die a en e-klanken...Wat betekent dat in het algemeen? Voor mij betekent die naam niks, eigenlijk. Stond ook verbaasd op met de naam herhalend in mijn hoofd (zo van: wat is dit nu weer?) Enneh, nog een vraagje: wat betekenen die gevoelstoestanden die ik meemaakte? |
![]() |
|
![]() |
Gatara,
Over Aletta Jacobs heb ik hier wat gevonden: http://www.vilanvandeloo.nl/artikel/art_haj.htm Ze was dus een vrouw die van 1854-1929 leefde, en feministe van het eerste uur was. Arts, voorvechtster van het vrouwenkiesrecht, enz. In http://www.alettajacobs.org/ staat er geloof ik meer over. Nicolas Anelka is een Franse voetballer, een aanvaller (‘attacante’), nummer 9 in de top 11 op deze pagina: http://www.solocalcio.com/gallery/in...nghilterra.htm en hier zul je iets over hem vinden http://www.nicolasanelka.net/ (ik weet bijna niets van voetballen). Maar misschien is er nog een andere Anelka? Maar voorlopig heb je dus nu 2 personen, eentje met Aletta (= Aletta Jacobs) en eentje met Anelka (= Nicolas Anelka, Franse voetballer, aanvaller.). Als je de eigenschappen van die 2 op een of andere manier samenvoegt, kom je er dan niet uit? Een soort voorvechtster voor vrouwen die zoals Nicolas Anelka spits is, niet bescheiden op de achtergrond of zoiets? De ouders van Nicolas Anelka zijn van Martinique, dan gaat het om indianen en negers, die van Afrika afkomen oorspronkelijk. Dus in ieder geval natuurvolkeren. Maar heb jij iets met Afrika of Afrikaans? Aletta Jacobs kwam uit jezelf, maar Nicolas Anelka heb je moeten opzoeken. Kijk eens of je geen andere Anelka weet vanuit jezelf? Want hoe die Nicolas Anelka voetbalt daar zul jij toch ook geen beeld bij hebben in jezelf he? Dan wilde ik nog iets zeggen over die hoofdboei. Je kunt alle plaatsen op het menselijk lichaam als symbool zien van een deel van je geest. Je armen staan bijv. voor ‘wat je kunt doen’, je benen iets als ‘waar je op steunt’ en ‘waarmee je je kunt voortbewegen’. Je borst voor gevoel, en je hoofd voor iets als ‘het centrum in je geest, vanwaar alles geregeld wordt’. Waar alle zenuwen samenkomen, vanwaar je denkt. Als dus het hoofd geboeid wordt, dan wordt dat deel van je geest klemgezet, wat alles regelt, vanwaar alles komt. Het zgn. ‘hoofddeel’, dus van je geest. Als klanken overeenkomen is de principiële betekenis, dat de eigenschappen overeenkomen van wat met die namen bedoeld wordt. Het idee is: “op elkaar lijken” dus. Via dat de klanken op elkaar lijken kom je dan op de eigenschappen, die op elkaar lijken. Die voetballer zal energiek, aktief zijn, en van een natuurvolk afkomstig. Natuurvolkeren denken minder en kunnen dus meer ‘waar’ zijn in veel opzichten. Wat bedoel je met gevoelstoestanden die je meemaakte? Je verbazing en zo? Dat je het vreemd vond, Afrika, betekent dat je het niet begrijpt. Slaat misschien op dat de negers oorspronkelijk als slaaf uit Afrika kwamen? Nicolas Anelka is een neger, zie je als je op http://www.nicolasanelka.net/ klikt. Dat je dat van kernwapens niet begrijpt, kan eraan liggen dat je gedachten en gevoelens niet echt op (wereld-)vrede als ideaal gericht zijn geweest tot nu toe? Want dan zou je dat kunnen aanvoelen denk ik. Wat je bij dat offer dacht kan ik niet zien, je schrijft het niet. Als je je gevoelens meer beschrijft, kan ik misschien de symbolische betekenis ervan vinden. Groetjes, pe. |
![]() |
|
![]() |
hoi
ik had even een vraagje.. vorige week had ik namelijk iets gedroomd. Ik zal even vertellen hoe die droom was. Ik stond voor mijn huis op een bruggetje met een vriend van mij te praten. Naast dat bruggetje zit een fietspad. (dit is in de realiteit ook gewoon zo dus de omgeving is het zelfde) Opeens kwam er een fietser aanrijden. Ik kon eerst niet zien wie het was tot dat de fietser heel dicht bij was. Toen zag ik opeens dat het M. was... Dat is een jongen die een half jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd. Ik kende hem niet zo heel goed, maar ging wel eens met hem om. Maar hij was wel de beste vriend van 2 hele goede vrienden van mij. Maar goed.. in mijn droom zag ik dus dat hij het was die langs fietste. Ik schrok eerst heel erg, want hoe kon dit! Hij kon er niet meer zijn. Ik kalmeerde en hij gaf me een brief. Hij keek heel vriendelijk en zijn bedoeling was ook vriendelijk. (tenminste zo voelde ik dat) Ik bedankte hem. Ik vertelde niet aan de persoon waar ik mee aan het praten was wat ik had gezien enzo. Hij zag ook niks van die brief ofzo. Ik ging gelijk naar huis om die brief te lezen. Maar toen ik dat wilde was die brief opeens van iemand anders. Toevallig wel van iemand die bijna dezelfde naam heeft.. op 1 letter na. Maar ik vond het zo jammer. Het was opeens een teleurstelling omdat ik wilde weten wat hij had geschreven. Hmm.. ik weet eigenlijk niet wat ik wil vragen maar kan dit iets betekenen ofzo? Het blijft maar in mn hoofd hangen. thanks |
![]() |
|
![]() |
Hallo Happy Phantom,
Eigenlijk kan ik de droom alleen goed uitleggen als je de belangrijke achtergrondinfo er ook bij geeft. En zoveel details als mogelijk. In dit artikel vind je hier meer info over. Het is niet gek dat je in je droom 2 scenes door elkaar heen hebt lopen: het gesprek met de jongen op de brug en de jongen die aan kwam fietsen. Dromen zijn symbolisch. Wanneer je bijv. in gesprek bent met iemand en opeens komt er een gedachte of een gevoel over iemand anders in je op - kijk dat is wat in deze droom gesymboliseerd wordt. Alleen, dromen beelden deze dingen vrijwel altijd lichamelijk uit, terwijl het in het echt natuurlijk zich in je geest afspeelt. Deze droom laat dus zo'n soort situatie zien, die niet letterlijk waar is, op lichamelijk niveau, maar zich in je geest afspeelt. De brief is natuurlijk een symbool voor wat hij te vertellen zou hebben, een boodschap van hem. Bij deze droom is vooral belangrijk wat je voelde en wat je nu voelt bij dat hij zelfmoord gepleegd hebt. Kun je daar wat meer over zeggen? Ik vermoed dat de droom je wil vertellen (of liever: wil laten beleven) dat je het erg jammer vindt, dat je niet weet, wat er in zijn geest speelde rondom de zelfmoord. Er is in ieder geval iets, wat jij heel graag wilt weten van hem en als je dat zelf al besefte, dan besefte je dat waarschijnlijk niet genoeg. Het kan dat als je nog meer info of achtergrondinfo geeft, dat de uitleg zou moeten veranderen. Als dit de info is waar het om gaat en er geen bijzondere info is over wat jij voelde en voelt bij zijn zelfmoord, dan zou dit de goede uitleg moeten zijn. Groetjes, pe. |
![]() |
|
![]() |
Ja, stuur je mail maar naar pe100nl@hotmail.com.
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Lucide Dromen Dave2006 | 23 | 01-07-2007 23:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Dromen (kort verhaal) WolterB | 10 | 26-06-2005 17:17 | |