Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2005, 10:38
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ben van plan een Ipod mini te kopen, maar deze kun je met de standaard bijgeleverde accessoires (usb kabel) alleen via je pc opladen. Nou zou ik het leuk vinden om op vakantie ook op te kunnen laden, dus ik wil graag iets erbij kopen om m ook via het lichtnet op te kunnen laden.
Nou is het probleem: wat kan ik het beste erbij kopen? Ik heb al beetje gekeken op de site, maar k snap het niet helemaal en de site loopt steeds vast Ik wil graag niet al te duur uit zijn, dus dat ik niet nog een firewirekabel oid erbij moet kopen als dat mogelijk is.
Oud 08-07-2005, 11:10
Verwijderd
Een laptop.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 11:11
Verwijderd
http://www.cellphoneshop.net/eltrchforapi.html

Zo'n apparaatje zul je in Nederland vast ook wel ergens kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:47
LB06
LB06 is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 08-07-2005 @ 11:38 :
Ik ben van plan een Ipod mini te kopen, maar deze kun je met de standaard bijgeleverde accessoires (usb kabel) alleen via je pc opladen. Nou zou ik het leuk vinden om op vakantie ook op te kunnen laden, dus ik wil graag iets erbij kopen om m ook via het lichtnet op te kunnen laden.
Nou is het probleem: wat kan ik het beste erbij kopen? Ik heb al beetje gekeken op de site, maar k snap het niet helemaal en de site loopt steeds vast Ik wil graag niet al te duur uit zijn, dus dat ik niet nog een firewirekabel oid erbij moet kopen als dat mogelijk is.
Ik dacht dat een lichtnetadapter er standaard bij zit. Ik heb een eerste generatie iPod mini (die met 8u batterijtijd en 4GB), en daar zat wel een adapter en een firewire kabel bij. Misschien moet je eens terug naar de winkel?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:51
LB06
LB06 is offline
Oh, laat maar. Zit er niet meer standaard bij zie ik. Op de site van apple kun je voor €29 (€26,18 met studentenkorting) een USB lichtnetadapter bestellen. Je kunt dan je iPod via je USB kabel aan het lichtnet hangen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 13:04
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
LB06 schreef op 08-07-2005 @ 13:51 :
Oh, laat maar. Zit er niet meer standaard bij zie ik. Op de site van apple kun je voor €29 (€26,18 met studentenkorting) een USB lichtnetadapter bestellen. Je kunt dan je iPod via je USB kabel aan het lichtnet hangen.
oh dat kan ook met gewoon USB? Dan neem ik gewoon zo'n ding erbij denk ik.
Oud 08-07-2005, 14:02
Krekker
Krekker is offline
Waarom neem je een iPod. Je bent volgens mij goedkoper uit met een iRiver H10. Dan heb je de lichtnetadapter al meegeleverd en heb je bovendien ook nog een kleurenscherm.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 08-07-2005 @ 15:02 :
Waarom neem je een iPod. Je bent volgens mij goedkoper uit met een iRiver H10. Dan heb je de lichtnetadapter al meegeleverd en heb je bovendien ook nog een kleurenscherm.
Wat heb je nou aan een kleurenscherm als je mp3'tjes afspeelt. Apple wil nu ook alle iPods standaard kleurenscherm geven; ik heb nooit zo begrepen wat daar nou de toegevoegde waarde van is.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 17:52
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Laurens schreef op 09-07-2005 @ 17:18 :
Wat heb je nou aan een kleurenscherm als je mp3'tjes afspeelt. Apple wil nu ook alle iPods standaard kleurenscherm geven; ik heb nooit zo begrepen wat daar nou de toegevoegde waarde van is.
hehe als je een standaard iPod en de iRiver met kleurenscherm naast elkaar ziet valt het kleurenscherm toch wel positief op
en tja Apple gebruikt kleurenschermen met 64.000 kleuren, iRiver 265.000 kleuren
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 09-07-2005 @ 18:52 :
hehe als je een standaard iPod en de iRiver met kleurenscherm naast elkaar ziet valt het kleurenscherm toch wel positief op
en tja Apple gebruikt kleurenschermen met 64.000 kleuren, iRiver 265.000 kleuren
Ja, maar buiten dat het positief opvalt heeft het weinig toegevoegde waarde. Ik zou liever zien dat ze met iets nuttigs komen ipv een kleurenscherm. Maarja, wie ben ik he .
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 19:09
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Laurens schreef op 09-07-2005 @ 19:57 :
Ja, maar buiten dat het positief opvalt heeft het weinig toegevoegde waarde. Ik zou liever zien dat ze met iets nuttigs komen ipv een kleurenscherm. Maarja, wie ben ik he .
mwah wel handig voor het bekijken van foto's die je via USB on the go erop zet (foto backup dus). filmpjes kijken op je mp3 speler is een leuke feature. en een kleurenscherm verkoopt nou eenmaal beter dan zo'n 'saai' schermpje
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 21:29
LB06
LB06 is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 08-07-2005 @ 14:04 :
oh dat kan ook met gewoon USB? Dan neem ik gewoon zo'n ding erbij denk ik.
Ja, dan gebruik je gewoon ipv een firewire kabel (wat gebruikelijk is/was bij oudere modellen) een USB kabel.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 09-07-2005 @ 20:09 :
mwah wel handig voor het bekijken van foto's die je via USB on the go erop zet (foto backup dus). filmpjes kijken op je mp3 speler is een leuke feature. en een kleurenscherm verkoopt nou eenmaal beter dan zo'n 'saai' schermpje
Dat laatste is zeker waar. Dat eerste lijkt me niet, waarom zou ik foto's op m'n mp3speler willen bekijken als het ook op de telefoon kan? Voor die extra centimeter beeld doe ik het niet. Bovendien moet je de foto's dan eerst overzetten, ook een heel gedoe.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 19:27
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Laurens schreef op 10-07-2005 @ 19:29 :
Dat laatste is zeker waar. Dat eerste lijkt me niet, waarom zou ik foto's op m'n mp3speler willen bekijken als het ook op de telefoon kan? Voor die extra centimeter beeld doe ik het niet. Bovendien moet je de foto's dan eerst overzetten, ook een heel gedoe.
h320 heeft usb on the go dit betekent dat je er foto's van je digitale camera op kunt zetten via een kabeltje. maw als je (bijvoorbeeld) op vakantie bent en je hebt gene laptop meegesleept maar je wilt wel je foto's backuppen/wegschrijven om meer foto's te maken gebruik je deze functie. het handige van het scherm is dan wel dat je na kunt gaan of alles erop staat voordat je de geheugenkaart van de camera leegt!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 10-07-2005 @ 20:27 :
h320 heeft usb on the go dit betekent dat je er foto's van je digitale camera op kunt zetten via een kabeltje. maw als je (bijvoorbeeld) op vakantie bent en je hebt gene laptop meegesleept maar je wilt wel je foto's backuppen/wegschrijven om meer foto's te maken gebruik je deze functie. het handige van het scherm is dan wel dat je na kunt gaan of alles erop staat voordat je de geheugenkaart van de camera leegt!
Dat laatste is geen argument, als je alles overzet hoef je niet eerst 300 foto´s te gaan doorlopen om te kijken of alles er wel daadwerkelijk opstaat; daar kun je wel vanuit gaan. Geef toe: het heeft weinig toegevoegde waarde
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 23:48
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Laurens schreef op 10-07-2005 @ 20:40 :
Dat laatste is geen argument, als je alles overzet hoef je niet eerst 300 foto´s te gaan doorlopen om te kijken of alles er wel daadwerkelijk opstaat; daar kun je wel vanuit gaan. Geef toe: het heeft weinig toegevoegde waarde
En als je nou na het overzetten nog je foto's wilt kunnen bekijken?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 10:42
sas
sas is offline
je kan ook gewoon een ipod 20 GB kopen, deze is wel 40 euro duurder, maar er zit al een lichtnetadapter bij. Dus is die veel voordeliger dan de mini.
Oud 11-07-2005, 19:53
LB06
LB06 is offline
Citaat:
sas schreef op 11-07-2005 @ 11:42 :
je kan ook gewoon een ipod 20 GB kopen, deze is wel 40 euro duurder, maar er zit al een lichtnetadapter bij. Dus is die veel voordeliger dan de mini.
Het voordeel van een mini tov een grote iPod zit 'em niet alleen in de prijs, maar in de afmetingen. Toen de mini uitkwam was het zo'n beetje de kleinste mp3-speler met een harddisk. Dat is een voordeel dat je niet moet onderschatten. Ik zou echt geen grotere mp3-speler willen dan de mini die ik nu heb. Daarnaast hebben sommige mensen gewoonweg geen 20 of 40GB nodig.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 19:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Laurens schreef op 10-07-2005 @ 20:40 :
ik geef niet toe , ik hou van mn h320 en het geile scherm
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 21:16
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 11-07-2005 @ 20:59 :
ik geef niet toe , ik hou van mn h320 en het geile scherm
o_0
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten