Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2005, 22:35
Crunchie
Crunchie is offline
Ik heb vakantiewerk bij de Hornbach en er viel mij op daar hoe verschrikkelijk royaal die flinterdunne tasjes worden weggegeven. Nu vraag ik mij af: zijn die tasjes biologisch afbreekbaar of niet? Heeft iemand enig idee?
(Als deze topic hier niet hoort: verplaats hem gerust. Ik dacht aan de natuur en het milieu en kon niets beters vinden)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2005, 23:34
Verwijderd
Ik denk wel dat de meeste mensen het tasje weghalen voordat ze hun plant in de grond stoppen ...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 06:40
Crunchie
Crunchie is offline
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 06:56
Verwijderd
Beter dan dat je helemaal geen tasje krijgt of ervoor moet betalen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:00
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
je kan ook papieren tasjes gaan vouwen....
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:34
MarMaar
MarMaar is offline
Wat een stomme reacties zeg!!
Eindelijk iemand die eens een goed punt naar voren brengt, en dan word er zo "laks" op gereageerd.

Laten we ervanuit gaan dat de meeste mensen de tasjes na gebruik keurig weg gooien, maar dan nog, komt dat plastic weer in afvalproductie terecht. Verbranding van plastic levert zeer schadelijke stoffen op.
Dus totaal niet biologisch afbreekbaar.

Ik vind het heel goed dat er in sommige winkels geld gevraagt word voor een tasje, dan ga je nadenken of je het eigenlijk wel nodig hebt.
Koop gewoon een goede boodschappentas, ipv overal om een plastic zakkie te zeuren.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:45
Verwijderd
Hoewel het al enkele jaren verboden is, krijgt men bij de meeste winkels standaard een tasje, terwijl het personeel dient te vrágen of de klant een tasje wil. Het is inderdaad erg slecht voor het milieu. :/ Tja, ik blijf maar gewoon lachend zeggen dat het toch echt zó wel mee gaat.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 18:01
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
MarMaar schreef op 19-07-2005 @ 17:34 :
Laten we ervanuit gaan dat de meeste mensen de tasjes na gebruik keurig weg gooien, maar dan nog, komt dat plastic weer in afvalproductie terecht. Verbranding van plastic levert zeer schadelijke stoffen op.
Dus totaal niet biologisch afbreekbaar.
Meestal sleep ik een schoudertas bij me waar veel in past. Wel zo praktisch. En als ik er dan toch een heb gebruik ik hem meestal wel vaker dan 1 keer.
Oud 19-07-2005, 18:15
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Yerli schreef op 19-07-2005 @ 19:01 :
Meestal sleep ik een schoudertas bij me waar veel in past. Wel zo praktisch. En als ik er dan toch een heb gebruik ik hem meestal wel vaker dan 1 keer.
Inderdaad, wij hebben thuis een hele voorraad plastic tasjes liggen voor als iemand iets wil gaan kopen of dergelijks. Zodat je niet telkens een ander tasje nodig hebt.

Ik zeul toch overal rond met schouderstas als ik ergens heen ga, of iets wil gaan kopen, dusja dan past het daar idd net zo goed in
Oud 19-07-2005, 18:50
Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
perseus schreef op 19-07-2005 @ 17:45 :
Hoewel het al enkele jaren verboden is, krijgt men bij de meeste winkels standaard een tasje, terwijl het personeel dient te vrágen of de klant een tasje wil. Het is inderdaad erg slecht voor het milieu. :/ Tja, ik blijf maar gewoon lachend zeggen dat het toch echt zó wel mee gaat.
Wij dienen het ook te vragen en dat vind ik al vervelend om te doen, omdat ik als klant ook altijd, zoals jij, gewoon lachend zeg dat het toch echt zó wel mee gaat.
Als er planten worden gekocht, willen de meeste mensen elke plant in een apart zakje en met verschillende gereedschappen is dat ook zo het geval. Ik gok dat 80 procent geen eigen tas meeheeft en dat vind ik toch wel erg.

Dank voor de (serieuze) reacties!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 19:24
Konijn
Konijn is offline
Ik zeg altijd per se dat ik geen tasje hóef, ook al hebben ze m al automatisch gepakt. Ik heb mn tas bij me voor kleine spulletjes en voor grotere dingen zit er een (hergebruikt dus) plastic tas in.
Zelf zit ik achter de kassa en krijgen mensen een tas als ze er om vragen én moeten ze er voor betalen (maar ja, supermarkt dus).
Oud 20-07-2005, 11:41
Verwijderd
Eigenlijk zou een tasje overal bijv. tien cent moeten kosten. Mensen die echt een tas nodig hebben kunnen zo een tas kopen en mensen die eigenlijk niet echt een tas nodig hebben en ook wel zelf tassen mee zouden kunnen nemen, kopen dan geen tas.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 16:47
Yerli
Yerli is offline
Ja dat is waar . Grote kans dat mensen dan gaan nadenken of ze het echt nodig hebben. En het winkelpersoneel moet dan wel vragen of ze een tasje nodig hebben.
Oud 20-07-2005, 16:51
wizkid
wizkid is offline
10 cent vind ik eigenlijk nog wel best weinig. Je hebt ook vaak dat als je onder de 10 euro pint dat er ook 10 cent bijkomt maar k heb dan ook zoiets van ja doe maar gewoon het is maar 10 cent. Enja het klopt wel dat het bij 10 zakjes al 1 euro wordt, maar ieder zakje draagt zijn eigen slechte bijdrage aan het milieu. Misschien zou 50 cent of meer al effectiever zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 20-07-2005 @ 17:51 :
10 cent vind ik eigenlijk nog wel best weinig. Je hebt ook vaak dat als je onder de 10 euro pint dat er ook 10 cent bijkomt maar k heb dan ook zoiets van ja doe maar gewoon het is maar 10 cent. Enja het klopt wel dat het bij 10 zakjes al 1 euro wordt, maar ieder zakje draagt zijn eigen slechte bijdrage aan het milieu. Misschien zou 50 cent of meer al effectiever zijn.
Het gaat om de drempel. De meeste mensen denken totaal niet na over dingen die gratis zijn, dus de zaak verandert al als zo'n tasje tien cent kost.

Minstens 50 cent zou wel erg veel zijn voor een normaal tasje.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:03
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
perseus schreef op 20-07-2005 @ 18:26 :

Minstens 50 cent zou wel erg veel zijn voor een normaal tasje.
Ik denk dat het beter te veel kan zijn dan te weinig.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 19-07-2005 @ 17:45 :
bij de h&m mag ik niet zonder tasje maar ze vragen het wel.

- 'Wil je een tasje erbij?'
> 'neehoor, gaat zo wel mee'
- 'Oh, maar dat mag niet vanwege de beveiliging' *stopt spul in tasje en geeft tasje aan mij*

ehm ja.

en ik heb geen ontopic reactie want het antwoord is al gegeven
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 13:45
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-07-2005 @ 20:49 :
bij de h&m mag ik niet zonder tasje maar ze vragen het wel.

- 'Wil je een tasje erbij?'
> 'neehoor, gaat zo wel mee'
- 'Oh, maar dat mag niet vanwege de beveiliging' *stopt spul in tasje en geeft tasje aan mij*

ehm ja.

en ik heb geen ontopic reactie want het antwoord is al gegeven
Dan moet je het eigenlijk niet meer vragen

Als je écht geen tasje wilt, waarom zou het dan moeten
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 14:13
Verwijderd
ik snap ook écht niet wat de beveiliging er mee te maken heeft... ik heb toch een bonnetje en die dingen met inkt zijn van de kleren af gehaald, dat lijkt mij genoeg....
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 20:43
althea
althea is offline
Vele winkels willen altijd een tasje geven omdat je zo ook wel onrechtstreekse reclame voor hen maakt.
Wij thuis sparen de tasjes op en nemen die mee naar de winkel of we nemen een schoudertas mee. Zo is het herbruikbaar en goed voor het milieu. En ja, mensen zouden geld moeten vragen voor de tasjes, want éénmaal als mensen moeten betalen, dan pas beginnen ze erover na te denken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 14:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
bij een kledingwinkel verwacht ik ook gewoon een tasje
dat is praktischer en ik gebruik ze toch meerdere malen daarna.

bij supermarkten worden meestal al geen gratis tasjes meer verstrekt
en dat vind ik wel een goede zaak

maar biologisch afbreekbaar zijn de meesten niet
Reageren

Regels voor berichten