Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
- De tweede hoofdwet uit de thermodynamica leert dat er niet toevallig orde uit chaos kan ontstaan. Daarnaast leert zij ook dat orde niet behouden kan blijven tenzij er energie in een systeem wordt gestopt. -Dat alles mooi om elkaar draait heeft te maken met de gravitatiewet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alle dingen hebben hun oorsprong en vaste baan gekregen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
( een gek kan meer vragen dan vele wijzen kunnen beantwoorden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Waar die energie vandaan komt? Ik weet het niet. Waar komt alle energie vandaan? Bestaat er niet zo iets als conservatie van energie? Citaat:
![]()
||
Citaat:
Daarbij komt kijken dat god een relatief begrip is, en wat nou als god er bij had moeten zijn toen het helal begon, dan was er helmaal geen tijd die dobelsteen te gooien, want god was er al voordat er met een dobbelsteen gegooid kon worden en omdat wij al weten dat de zon ermee gaat kappen maakt het toch al geen chaos ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Behalve als je energie in het syteem stopt, waarbij we op je tweede punt aankomen. Je stelt dat je dan een perp.M. hebt, maar dat is niet goed, want je voegt energie toe en dat mag bij een perp.M. niet. |
![]() |
||
Citaat:
het heelal is ontstaan en vertoont een zelfdestructief patroon. Dat het daarmee niet bewezen is dat het ook zal vergaan is een goed punt, toch is dit punt sterker dan het god zal hoe dan ook een keer opduiken idee. En als we aangenomen theorieen in twijfel trekken komen we toch weer op interpetatie, en dus persoonlijk, dus een lastige discussie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik geloof in "De natuur" als opperwezen en die hoeft niet op te duiken die is er al |
![]() |
||
Citaat:
Maar dan is god dus geen resultaat van toeval ![]() Of juist wel, maar dan moet je weer geloven in het feit dat de natuur er toevallig is, maar dat kan niet als je de natuur ziet als alles ik ga effe een woorden boek pakken, en kijken hoe de 'de natuur' uitleggen ![]() 1) De schepping; landschap waarin de mens niet of nauwelijksheeft ingegrepen is dan iets wat dood is(steen enzo) ook natuur? of bedoel je niet natuur maar natuur wetten?? ![]() Laatst gewijzigd op 16-07-2005 om 17:17. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en was er chaos voor de natuurwetten? Want natuurwetten zijn opzich dan een soort goden die het draaiende houden, en in jou verhaal is chaos the Papa van het alles, maar dan is god nu dood ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() In het heelal zijn te toch veel dingen die gebeuren hoe ze horen te gebeuren om nog van chaos te kunnen spreken ![]() Of chaos en orde zijn 1, en wisselen elkaar af, maar knoop me hier nog niet aan vast, schiet me pas net te binnen ![]() Als je het zo ziet is chaos 'geevolueerd' in de huidige 'orde' en zal deze orde weer chaos worden dit komt trouwens weer een beetje in de buurt van TS zijn theorie ![]() Laatst gewijzigd op 16-07-2005 om 18:57. |
![]() |
||
Citaat:
en ik gaf als antwoord nee ze is geevolueerd snap je ? ![]() lees het NOG maar eens .. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
een universele wet waar de rest uit volgt ? ( heeft alleen nix met religie te maken... hoewel... you never know ) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(was bedoeld als antwoord op theorie van Ir. de Narie) maar zie jij god als geevolueerd in de vorm van de natuur, of in de vorm van chaos? als je het hebt over de natuur snap ik je heel goed, heb je het over chaos, dan moet(mag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Want als er een wet boven de wetten zou staan, 1 simpele(of minder simpel, niet het punt). Dan zou je dat toch snel kunnen gaan zien als god, of zie ik nu iets groots over het hoofd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() alleen is heel veel in de middeleeuwen verkeerd uitgelegd.. die bijbelpaters snapten nix van de oude wijsheden.. mooi voorbeeld is alchemie, de steen der wijzen,.. de formule van de krab.. die verteld hoe lood in goud verandert kan worden maar.. de (toen bekende) metalen zijn gebruikt om het voor iedereen (welke taal dan ook) duidelijk te maken.. net als wat wij met de platen aan de voyager gedaan hebben .. het gaat niet letterlijk om lood en goud maar om je eigen leven en persoonlijkheid. hoe kan je uit iets waar je ongelukkig mee bent/ nix aan hebt iets maken dat heel waardevol is... en da's meer waard dan echt goud ![]() op de steen der wijzen ( het ding zelf is zoek geraakt) stond danook in het grieks: gezegend is hij die het begrijpt. rijk zijn wil nog niet zeggen dat je gezegend bent. als je echter je leven in eigen hand kan nemen ... en die maloten in de middeleeuwen probeerden vervolgens letterlijk van lood goud te maken ![]() Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 09:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ben niet gek, ben een deeltjesversneller ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik weet eigelijk niet of er een wetenschappelijke def. bestaat voor chaos. Want hoe kan er eigelijk chaos zijn als er natuur wetten zijn. En is dan niet de enige choas de positiefe en negatieve energie die er bestond voor het heelal(of dit heelal) ontstond? En al zou je de oerknal als chaos defineren, weet ik nog steeds niet of chaos en de natuur 1 zijn. (damm wat zijn dit soort vraagstukken moeilijk met een kater ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() alleen hebben zaken die "dichtbij staan" hier meer invloed. de invloed van de maan en de zon zijn zelfs zo sterk dat iedereen ze kan zien en het dichtst bij is de aarde zelf.. gaia's "dikke buik" en anderzijds is haar adem de wind die in je gezicht blaast het is dus niet een enkel "wereldbeeld" maar verschillende met een "gemene deler" Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 11:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met zelfdoders in het hiernamaals? Severus | 37 | 28-10-2007 20:21 | |
Heb je echt contact met God/Jezus? Yab-Yum | 275 | 14-12-2004 19:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De leider van de goden Ieke | 0 | 08-12-2003 20:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder Boosoog | 2 | 20-10-2003 14:10 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] CKV eindopdracht: Het regime van een scherpschutter. Vlooienband | 8 | 05-11-2002 11:21 |