Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 22:49
Otis
Otis is offline
Hoi

hoe ga jij met geld om? Waar geef je veel aan uit en waarom?
Ben je vaak blut?
heb je veel baantjes? en wat voor een baantjes?
leen je veel bij ib of leen je wel eens van je vrienden?
wat doe je als je nog maar 4 euro hebt en nog 2 weken tot stufi moet?
spaar jij?
heb je leuke muntstukanekdotes?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 22:54
Ramble On
Ramble On is offline
Bij mij wordt altijd geleend en dan durf ik het niet terug te vragen want dan voel ik me een zeur.
Meestal leen ik bij m'n moeder als ik blut ben en het nog even duurt voordat m'n geld komt.
Oud 12-07-2005, 22:58
Lente
Lente is offline
hoi ik ga best goed om met mijn geld vind ik. ik betaal mijn huur en eten en de rest gaat op aan leuke dingen. uitgaan en kleding en cadeautjes en nutteloze dingen die op dat moment onmisbaar lijken. ik werk en heb stufi en mijn ouders betalen mijn studie dus dat scheelt nogal. soms vragen mensen als ik werk of ik even de kassa door wil spitten voor een 10cent uit waardanook
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik vergeet vaak als mensen van me hebben geleend...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 23:00
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik heb geen lening, maar m'n moeder verdient geen reet en m'n vader is dood dus ik krijg veel geld van IB en ook nog wat van m'n vaders pensioenfonds en ik kom ruim rond en hou zelfs geld over.
Oud 12-07-2005, 23:00
Verwijderd
munstukken zijn vervelend, omdat je het moet tellen, het veel ruimte inneemt en het vies is.

het liefste doe ik alles met pin, ook voor eigen overzicht.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 23:03
Broeder
Broeder is offline
Hoi

Net als bijna iedereen ga ik ook niet zo verstandig met geld om. Ik koop altijd hele interessante dingen alleen nuttig zijn ze meestal niet en ik ben dus meestal "platzak" Ik werk maar een paar uurtjes per maand op het Bodegraafse postkantoor want anders word ik gek. Binnenkort krijg ik ook geen studiefinanciering meer en heb ik een probleem Lenen vind ik niet zo gaaf want ik vergeet altijd wat ik van wie leen en dan voel ik me en dom en dat willen we natuurlijk niet Soms krijg ik wel eens geld van een rijk iemand maar daar kopen we dan maar drank en sigaretten voor of spelen we photoplay want anders duurt de dag ook zo lang. Als ik nog vier euro over heb ben ik verheugd want normaal is het minder Mijn hilarische anekdote: Pas vond ik een euro onder de bank en toen kocht ik een ijsje. Of eigenlijk was het een bakje gedroogde uitjes maar dat klinkt zo stom.
Oud 12-07-2005, 23:14
Big Boi
Big Boi is offline
Heb 't financieel gezien wel getroffen. Ouders verdienen goed en doe het zelf ook. Hou veel geld over dus spaar veel. Nooit schulden, kan eigenlijk wel alles kopen wat ik echt graag wil hebben, mja moet je ook hard voor werken.

Nadeel: iedereen komt altijd bij mij geld 'lenen en vergeten'
Oud 12-07-2005, 23:52
Verwijderd
gat in mn hand van hier tot tokio
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 00:16
pipimädchen
pipimädchen is offline
ik vind geld stom en ik wil gewoon alleen maar bier
Oud 13-07-2005, 00:25
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Wij hebben het niet zo breed thuis. Betaal dus voor mijn eigen studie. Maar goed, werk twee dagen in de week. Dus heb wel geld voor studie, uitgaan en kleine dingen.
Oud 13-07-2005, 01:45
snoodaard
snoodaard is offline
Muntstukken zijn vaak een last en een zegen. Soms ben je door de flappen heen en kan je alsnog bier halen omdat je munten hebt. Andere keren zijn er te weinig munten voor bier. Het leven is lastig met munten.
Oud 13-07-2005, 01:50
meisjekim
meisjekim is offline
bij mij gaat het meestal;

GELD?!?!? WAAR??!?!?! OH, nou is het weer weg
Oud 13-07-2005, 01:51
meisjekim
meisjekim is offline
Citaat:
terror koe schreef op 13-07-2005 @ 01:16 :
ik vind geld stom en ik wil gewoon alleen maar bier
kijk geld = bier?!
Oud 13-07-2005, 03:15
*oma*
*oma* is offline
tsja, geld...
Oud 13-07-2005, 08:31
Otis
Otis is offline
Citaat:
koekjes schreef op 13-07-2005 @ 00:52 :
gat in mn hand van hier tot tokio
GROTE HAND heb je
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 08:43
Susanne
Susanne is offline
goeiedag
Oud 13-07-2005, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Sleeping Liar schreef op 13-07-2005 @ 01:25 :
Wij hebben het niet zo breed thuis. Betaal dus voor mijn eigen studie. Maar goed, werk twee dagen in de week. Dus heb wel geld voor studie, uitgaan en kleine dingen.
ja prima, maar waarschijnlijk krijg je dan ook een aanvullende beurs en kan je daar vanuit veel bekostigen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 10:56
Jones
Citaat:
Otis schreef op 12-07-2005 @ 23:49 :
Hoi

Ben je vaak blut?
spaar jij?

Niet zo goed, huur/eten/bier/kleding omdat het redelijk noodzakelijke dingen zijn om geld aan uit te geven Ja, ik ben vaak blut, Nee, ik heb 1 baantje. Koerier bij DHL, Ja ik leen veel bij de IB maar dat ga ik rond september stoppen omdat ik nu een baantje heb. Nooit bij vrienden, vrienden soms bij mij. Dan zorg ik dat mijn huisgenoten altijd een brood/kaas en avondeten voor mij betalen. Nee, ik spaar niet. Wat ik wel weer van plan ben nu ik een baantje heb. Mijn god wat wordt mijn leven geweldig nu ik een baantje heb zeg
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:02
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Otis schreef op 13-07-2005 @ 09:31 :
GROTE HAND heb je
Ik heb slechts maat 43, maar toch leef ik op enorm grote voet, , , , , , .

Henk Mul !
Oud 13-07-2005, 11:07
Otis
Otis is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 13-07-2005 @ 12:02 :
Ik heb slechts maat 43, maar toch leef ik op enorm grote voet, , , , , , .

Henk Mul !
dus jij maakt grote STAPPEN in je leven
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:14
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik ga te makkelijk met geld om. Als ik het heb dan moet het op ofzo. Ik geef veel geld uit aan bier en sigaretten en beltegoed. Het gaat eigenlijk allemaal op hieraan, omdat ik hierna niets meer over houd. Bier is lekker, aan roken ben ik verslaafd en ik sms te veel en af en toe ben ik ook zo'n doos die denkt dat ze de complete 'Friends' dvd-box kan winnen met zestien smsjes. Ik ben na twee weken stufi blut. Dus de helft van het jaar ben ik blut.
Ik heb op dit moment alleen een baantje bij een poppodiumdinges achter de bar. Het is eigenlijk vrijwilligerswerk, maar krijg er wel €7,- vrijwilligersbeloning ofzo per uur voor.
Ik leen niet bij IBG, soms van vrienden, maar dan gaat het om twee euro voor een patatje als ik mn knip niet bij me heb. Ik leen vaker van mijn vader wat geld zodat ik peuken kan halen of een biertje (of veel meer) in de kroeg kan halen. Ik spaar niet. Ik plunder mijn spaarrekening zodra ik geen geld meer heb. Dat is dan vaak wel tien hele euro's.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:16
Verwijderd
vorig jaar heb ik een jaar niet gewerkt en alleen maar geleend. dit jaar werk ik full time en verdien dus lekker veel geld. ik heb nog wel wat schulden bij mijn ouders maar dat is zo opgelost. ik haat het nu om blut te zijn maar dat is me gelukkig dit hele jaar pas 3 dagen overkomen. ik geef veel geld uit aan uitgaan en verder eigenlijk bijna nergens aan.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:22
innogen
innogen is offline
Ik ga niet zo goed met geld om, de frase 'aan het eind van mijn geld hou ik altijd een stukje maand over' () is wel van toepassing. Ik geef veel geld uit aan concertkaartjes en cd's oja en het noodzakelijke eten en drinken natuurlijk. Oja en af en toe wat kleren.
Ik ben heel vaak blut vooral nu ik de laatste maanden geen baantje meer heb en dan is stufi alleen echt te weinig
Maar nu heb ik weer een vakantiebaantje, hetzelfde als wat ik eerst al deed, en werk ik 32 uur in de week dus ik zit al met spanning te wachten totdat al dat geld binnenkomt
Ik leen niets bij de IB, en soms van mijn vrienden maar alleen als het niet anders kan. Ik probeer zo min mogelijk van mijn vrienden te lenen want dat vergeet ik toch maar.
Als ik 4 euro over zou hebben zou ik een klein vreugdedansje doen want ik had deze maand na twee weken nog maar 2,80 en nu is daar nog maar 1,40 van over Maarja lowlandskaartje en nieuwe schoenen is al zowat heel mijn stufi
Ik spaar niet, maar toen ik een vaste baan had wel, ongeveer 50 euro per maand wat ik dan overstortte op mn spaarrekening.
En vroegah spaarde ik munten en ik heb er een heleboel in mijn verzamelmap
Oud 13-07-2005, 11:23
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Otis schreef op 13-07-2005 @ 12:07 :
dus jij maakt grote STAPPEN in je leven
Ja, maar toch deug ik voor geen cent, want ik zit immer voor een dubbeltje op de eerste rang. , , , .

Henk Mul !
Oud 13-07-2005, 11:41
Verwijderd
Ik heb best een gat in mijn hand.. en ik geef geld uit aan onnodige dingen maar voornamelijk aan kleren en cadeautjes en eten.. Ik ben altijd een week ofzo voor het einde van de maand redelijk blut en dan ga ik gewoon niets leuks meer doen.. Ik verdien iets van 40 euro p/maandmet mijn werk.. En ik leen niets van IB want ik krijg ook niets van ze nog.. en ik leen nooit iets van vrienden.. En als ik nog maar 4 euro heb en ik nog 2 weken tot stufi moet dan ben ik dus schijnbaar 18 en krijg ik geld en ben ik gewoon de laatste twee weken rete krenterig..

Ik spaar elke maand 10% van mijn inkomsten.. (jaja 15 euro per maand ).. En ik heb geen leuke muntstukanekdotes want ik hou niet van muntjes, vooral niet van 1,2 eurocenten..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:19
Verwijderd
Ik ga vrij goed met geld om, meestal omdat ik niet zo veel geld heb. En anders omdat ik in een stom dorp woon waar toch niks te doen is.

Ik ben nu min of meer blut , alle pogingen om werk te zoeken ten spijt. Nu ben ik dus wanhopig maar ik ga sebiet nog maar eens interimkantoren bezoeken.

En ja, ik heb wel een leuke munstukanekdote Ik keek gisteren naar een semi-intellectuele quiz op canvas, en één van de vragen was "welk muntstuk heeft 7 inkepingen langs de zijkant, 10, 20 of 50 cent?" De intellectuelen wisten het allemaal niet maar ik wel 20 cent is het btw
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:27
Jolene
Jolene is offline
Ik ga denk ik maar eens een baan zoeken
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:35
Verwijderd
ik werk bij de AH, en ik verdien mad veel, dus dat is fijn. voordat ik hier werkte, was ik altijd halverwege de maand blut, en nu ben ik nooit meer blut. nouja, bijna nooit. ik geef geld uit aan kleren, uitgaan, concerten en vakantie's. ik leen bijna nooit, maar vrienden wel van mij. oja, en ik spaar 25 euro per maand, dus dat schiet niet op
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:41
klittie
klittie is offline
Een keertje stopte ik een kwartje in het gleufje van Otis en er kwam een toverbal uit Dat was nog eens waar voor mijn geld
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
doezel schreef op 13-07-2005 @ 13:19 :
En ja, ik heb wel een leuke munstukanekdote Ik keek gisteren naar een semi-intellectuele quiz op canvas, en één van de vragen was "welk muntstuk heeft 7 inkepingen langs de zijkant, 10, 20 of 50 cent?" De intellectuelen wisten het allemaal niet maar ik wel 20 cent is het btw
Dat is best niet slim.. want 10 en 50 cent zijn super geribbeld aan de zijkant
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 13:49
Otis
Otis is offline
Citaat:
klittie schreef op 13-07-2005 @ 13:41 :
Een keertje stopte ik een kwartje in het gleufje van Otis en er kwam een toverbal uit Dat was nog eens waar voor mijn geld
dat was een memorabele dag
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 14:15
vixen
vixen is offline
Ik ben eigenlijk altijd blut, maar nu heb ik 3 baantjes en verdien ik echt bakken met geld. En mn ouders hebben net keiveel geld op mn rekening gestort voor mn vakantie. Dus straks ga ik kleren en een fiets kopen.
Als ik 4,- heb als ik nog 2 weken moet wachten tot de stufi dan biets ik bij iedereen alles en leen ik een beetje geld van mn zus.
Ik heb mn financieen best op orde soms.
Oud 13-07-2005, 15:26
George
George is offline
Ik ben meestal alleen de eerste week dat ik m'n loon heb niet blut. Sowieso gaat de helft van wat ik verdien op een spaarrekening, en de rest geef ik uit aan kleding en sigaretten (ha, nu niet meer!) en uitgaan en cadeautjes en lowlandskaartjes en dat soort dingen. En treinkaartjes. Om dat te kunnen kopen allemaal ben ik bliepmiep bij SuperdeBoer en als het geen vakantie is geef ik ook wel eens bijles. Ik leen niet want ik hou niet van schulden, maar ik leen wel te veel uit.
Oud 13-07-2005, 16:05
Apomes
Apomes is offline
Oh, ik kom later in de problemen omdat ik zoveel uitgeef. Al mijn geld gaat naar kledij, verzorging en uitgaan . Ik werk momenteel in de gb maar dat is vakantiewerk. Tijdens het schooljaar werk zondags thuis in de bakkerij en in de winkel en dat verdiend goed . Ook krijg ik nog wekelijks zakgeld en als ik moets hebben moet ik het maar vragen, ik ben rotverwend . Als ik 4 euro heb ga ik gewoon vragen aan mijn moeder of ik haal mijn obligaties af van de bank haha. Ik leen nooit bij vrienden, vrienden lenen bij mij en meestal vergeet ik dat terug te vragen . sparen doe ik maar ik zet het nooit op de bank, ik geef het dan uit...dus dat is eigenlijk niet sparen . Mijn ouders sparen voor mij.
Ik heb wel 2 leuke muntanekdotes:

- ene keer stak ik een biljet van 50 euro in een parkeerautomaat en toen ik kreeg ik voor 46 euro wisselgeld terug in stukken van 2 en 1 euro haha
- ene keer nam ik een Italiaanse 2 euromunt vast en toen kreeg ik een visioen, dat was spannend en vreemd
Oud 13-07-2005, 18:35
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 12-07-2005 @ 23:54 :
Bij mij wordt altijd geleend en dan durf ik het niet terug te vragen want dan voel ik me een zeur.
Heel herkenbaar. Heb zelf altijd geld bij me en als het dan zover is, moet iedereen altijd van mij lenen. Probeer gewoon nee te zeggen tegen mensen als je weet dat je het dan niet terugkrijgt.

OT: heb 3 baantjes en kan daar prima mee rondkomen. Krijg ook nog 50 euro kleedgeld en 40 euro zakgeld per maand. Heb nooit geldgebrek (naja soms contant geld, ik pin meestal) en kan zo ongeveer 100 euro per maand sparen.

En tsja munt-anekdotes. Niet echt leuke. Mijn zusje heeft ooit honderd gulden gevonden en zelf dacht ik ook een rijksdaalder gevonden te hebben. Grapjassen hadden die echter aan de stoep vastgeplakt En verder op mijn werk wel eens een biljet van 200 euro gezien, gebeurt ook niet vaak.
Oud 13-07-2005, 18:50
suikerprinses
suikerprinses is offline
ik ben vaak blut. ik verdien veel maar geef het snel weer uit. nu heb ik nog maar 1baantje maar vanaf morgen hopelijk 2. dan verdien ik nog meer.
ik geef mn geld uit aan uitgaan,eten,kleren&troep.
ik spaar ongeveer 100euro per maand, maar soms haal ik geld van mn spaarrekening omdat ik blut ben. aan het einde van de maand heb ik sowieso weinig geld, dan ben ik blij als ik mn fooi krijg. en ik leen niet bij ib want ik studeer niet&ga dat komend jaar ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 19:02
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik ga heel volwassen met geld om. ik ben nu aan het sparen voor mijn collegegeld voor volgend jaar (zz). en ik ben nooit echt blut want ik zorg dat ik altijd geld op mijn spaarrekening heb zodat ik niet hoef te whinen bij m'n ouders, zoals de rest vd wereld.
Oud 13-07-2005, 19:03
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik ben nu volledig blut en werkloos maar normaal gesproken kan ik redelijk met mn geld omgaan, heb eigenlijk aan t eind van de maand nooit geld tekort. gelukkig.
en nu moet ik sparen want ik moet mn studie zelf betalen en ga uit huis
Oud 13-07-2005, 21:50
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik ga heel slecht met geld om eigelijk. Ik geef alles binnen een week uit en ben daarna de rest van de maand blut. Ik spaar niet, nooit gedaan ook .
Maar ik zorg er wel voor dat ik nooit echt geld van mensen leen (op een paar euro na), want ik wil niet in de schulden zitten .
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:56
grandmommy
grandmommy is offline
ik heb een baantje in de albert heijn en mijn geld gaat op aan paardenstalling, paardentroep, kleding en nutteloze tijdschriften. ik heb zelden schulden en als ik ze heb betaal ik ze terug zodra ik geld heb. en dat is dan hooguit na twee weken. ik ben wel vaak blut, maar omdat ik thuis woon en dus geen eten hoef te kopen heb ik schijt. ik ben per maand hooguit twee weken blut, en anders heb ik iets nuttigs voor m'n geld gekocht.
Oud 13-07-2005, 22:03
June bug
June bug is offline
hoe ga jij met geld om?
Best wel goed..
Waar geef je veel aan uit en waarom?
aan sigaretten, omdat ik teveel rook.
Ben je vaak blut?
nee nooit, ik zorg altijd dat ik een reserve van ong. 100 euro overhoud.
nee maar 1tje, supermarkt aan de kassa.
ik leen niks bij ib, en nooit van vrienden.
uh, dat gebeurt me nooit, maar ik denk dat ik gewoon niks zou doen, niet uitgaan enzo, misschien een klein beetje bij m'n moeder lenen, maar niet teveel want anders houd ik een schuld en dat wil ik niet..
spaar jij?
nee dat doet m'n moeder voor me, en ik heb zelf van vroeger nog wat spaargeld.
nee
Oud 13-07-2005, 23:18
Hagel
Hagel is offline
slecht
Ben je vaak blut?
correct
ik heb 1 baantje in een winkel
ik leen bij ib en soms bij mijn vriend, maar ik betaal wel altijd snel terug
goedkoop eten kopen en vaak bij ouders eten, vriendje eten of het vriendje hier uitnodigen en dan pruilen of hij boodschappen betaald
spaar jij?
soms
niet dat ik weet
Oud 13-07-2005, 23:53
jd
jd is offline
Als ik geen geld heb, kan ik super maar dan ook super zuinig leven.
Sinds kort heb ik weer geld, en dan loop ik in de winkel, dan zie ik dat is leuk, dit is leuk. En dan gaat het saldo weer heel hard onderuit, ik moet mezelf echt dwingen om niet teveel onzinnige dingen te kopen.

Ik heb mezelf de laatste dagen zitten te observeren (ook een boeiende bezigheid). Nu ga ik probeer om daar een "gulden" middenweg tussen te vinden. En hopelijk kan ik dan weer een beetje sparen...
Oud 14-07-2005, 21:17
paco de taco
paco de taco is offline
ben nooit blut, zorg altijd dat ik meer geld verdien dan dat ik van plan ben uit te geven. in ieder geval zodat ik kan kopen wat ik wil (natuurlijk geen oude amerikaan van duizenden euro's, of een les paul uit de jaren 50 en dat soort grappen) maar gewoon platen/cd's, uitgaan, kleren, enz. en dan nog wat sparen
Oud 14-07-2005, 21:19
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 14-07-2005 @ 22:17 :
ben nooit blut, zorg altijd dat ik meer geld verdien dan dat ik van plan ben uit te geven. in ieder geval zodat ik kan kopen wat ik wil (natuurlijk geen oude amerikaan van duizenden euro's, of een les paul uit de jaren 50 en dat soort grappen) maar gewoon platen/cd's, uitgaan, kleren, enz. en dan nog wat sparen
John wat klink je verstandig!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 21:20
schimmel
schimmel is offline
ik was altijd blut en nu heb ik nog steeds niets te besteden omdat ik me rot werk voor wacken over 2 weken alweer en ik wil daar lekker uit wil kunnen geven aan gave dingen.
verder ben ik te krenterig ergens veel geld aan uit te geven. behalve schoenen (L)
eten vind ik al helemaal zo zonde van mn geld dat eet je toch weer op.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 21:48
RockaholiC
RockaholiC is offline
hoe ga jij met geld om?
slecht

Waar geef je veel aan uit en waarom?
school, kleren, cd's/dvd's, eten, treinkaartjes.. daarom.

Ben je vaak blut?
ja, meestal al een week nadat ik mn salaris heb gehad

eentje, verkoopsterr bij de hema

ik leen van mn ouders en als die niets willen geven vraag ik een voorschot

geld lenen

spaar jij?
ik doe elke maand een poging tot maar het schiet niet echt op

nee
Oud 14-07-2005, 21:53
Kaps
Kaps is offline
hoe ga jij met geld om?
redelijk, I suppose

Waar geef je veel aan uit
kleren, cd's/dvd's, motor.

Ben je vaak blut?
eigenlijk nooit.

ik heb twee kutbaantjes, die elke gemiddelde vmbo'er kan
Maar dat vind ik hip, want dan voel ik me beter dan mijn collegae

ik leen nie.

da komt nie voor

spaar jij?
zo'n 200 per maand als het meezit, maar dat kan ik ook zo in één keer weer uitgeven als ik d'r zin in heb.

nee [/B][/QUOTE]
Oud 15-07-2005, 10:49
Verwijderd
ik heb sinds kort een bijbaantje en iedereen verbaast zich erover: 'dat meen je niet, werk jij?'.

ik ben heeel erg zelfstandig JA

maar meestal slijm ik te vaak bij mijn ouders, want ik ben vergeleken bij mijn vriendenkring nogal lui qua werk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten