![]() |
||
Citaat:
of is dat nu weg [/B][/QUOTE]Ja zijn er zeker veel, heb erg lekker bloed ![]() Lyme is 'de tekenziekte' die je oploopt door een 'zieke' teek. Die teken kwam vroeger allen in zuid Europoesche landen voor maar in NL zijn er steeds meer. Als je de ziekte van Lyme hebt ga je je steeds beroerder voelen, vreselijk moe, pijn in je gewrichten en geheugenverlies. Het wordt steeds erger en in de laatste fase kan je last van uitvalverschijnselen krijgen, alles kan uitvallen dus ook je hart.. Zo ver hoeft het niet te komen want als je er op tijd bij bent krijg je een hele zware antobioticakuur van 2 weken en er is niets meer van over, het herstel kan nog wel lang duren. Ik had álleen last van vermoeidheid, pijn in botten en gewrichten en vreselijk geheugenverlies. En een teek moet je nooit er uit trekken ![]() Verdoven met bv. alcohol mag ook nooit omdat hij dan misselijk wordt en gaat spugen, als hij Lyme heeft krijg je het op die manier..
Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 12:02. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als je honden hebt hebt je toch neem ik aan wel een tekenpincet? En bij honden is het helemaal makkelijk verwijderen (als je er niet vies van bent want die zijn best goor). Ik zet altijd mijn vinger op het balletje (bij honden worden het balletjes) en als ie goed vol is laat ie bij 2 keer draaien al los, weet je zeker dat alles meekomt. Voor als je je toch zorgen blijft maken staat hier de hele waslijst met symptomen: De symptomenlijst... * Soort ring (erythema migrans genoemd), tot tientallen centimeters doorsnede. Andere typen uitslag zijn mogelijk. * Plotselinge onverklaarbare koorts- of zweet-aanvallen, of koude rillingen. * Vermoeidheid, verminderd uithoudingsvermogen. * Gezwollen klieren (oksels, liezen, hals) * Pijnlijke keel. * Pijn in testikels, pijn in de onderbuik. * Onregelmatige menstruatie zonder aanwijsbare oorzaak. * Pijn in de borsten, melkproductie zonder reden. * Slecht functionerende of geïrriteerde blaas en urinewegen. * Verlies van libido of sterk verminderd seksueel functioneren. * Maagproblemen, misselijkheid of branderigheid . * Darmproblemen, te dunne ontlasting of verstopping. * Pijn in de borst of ribben. * Kortademigheid, hoesten. * Onregelmatige of trage hartslag, overslaan van hartslagen, met benauwdheid als gevolg. * Ruisend hart of hartklepproblemen (te constateren door een arts). * Pijnlijke en/of gezwollen gewrichten van bijv. knieën, polsen, enkels of ellebogen. * Pijnlijke, stijve nek of rug. * Spierpijn of kramp in spieren. * Trillen of ritmisch aantrekken van spieren in het gezicht of op andere plaatsen. * Hoofdpijn, vaak gesitueerd bovenin het hoofd. * Problemen in de nek, "piepen"en kraken van het nekgewricht, stijfheid en pijn. * Tintelen, ongevoelige plekken, brandende of stekende pijn, die plotseling kan verspringen naar een andere plek. * Verlamming in het gezicht, vaak aan één zijde, problemen met praten. * Oogproblemen, dubbel zien, moeite met scherp zien, overgevoeligheid voor licht etc. * Pijn of jeuk in oren, suizen, zoemen of fluiten in de oren, overgevoeligheid voor geluiden. * Toegenomen gevoeligheid voor wagenziekte, hoogtevrees en verminderd evenwichtsgevoel. * Duizeligheid, vaak draaierig in het hoofd. * Trillen of schokken van ledematen. * Verwardheid, problemen een gedachtespoor vast te houden. * * Concentratieproblemen, last met het lezen en begrijpen van een tekst. * Vergeetachtigheid, slecht korttermijn geheugen. * Problemen met samenhangend spreken, moeite met schrijven. * Oriëntatieproblemen, verdwalen, naar een verkeerde plaats gaan om iets te doen.. * Sterke stemmingswisselingen, onredelijk reageren op kritiek, depressiviteit, geestelijke instabiliteit. * Slaapproblemen, te weinig slapen, of juist veel te lang slapen en vermoeid wakker worden. * Na alcoholgebruik "katers" van abnormale afmetingen. * Onverklaard gewichtsverlies of juist toename van het gewicht. * Plotseling abnormaal haarverlies.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja eerst vond ik het ook vies haha maar nu ben ik het wel gewent om het eruit te halen bij onze honden en katten (zelfs soms bij paard) ja als ie groot is gaat het gemakkelijk eruit ![]() ( we hebben wel zon teken pincet) tnx! voor die lijst |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ze worden misselijk en gaan spugen (als je pech hebt hebben ze Lyme en geven het virus in je over). Ik lag altijd in het gras of liep door de bossen te banjeren, dag in dag uit. Dat is combinatie met lekker bloed heeft mij al die teken opgeleverd... 20 tot 30% van de teken in NL is besmet, op de eilanden (of alleen texel, dat weet ik niet zeker) is dat zelfs 90%!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
die kome op de gekste plekken hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1227309 hier staat misschien ook nog wat info, das mijn topic, ben laatst ook gebeten door een teek en volgens de dokter is het waarschijnlijk een infectie met een besmette teek. En op www.lyme.nl vind je veel info over de ziekte.
|
|