Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 17:42
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik heb de laatste tijd veel verdriet gehad om mijn ex vriendje. Daar zwerft ook nog een topic over rond op dit forum, maar in principe gaat het hier nu niet om.
Een paar weken geleden werd er een jongen in ons vriendengroepje gelanceerd. Wij hebben een klein, maar vrij hecht vriendengroepje en J. paste er perfect bij.
J is een wat oudere, nogal diepzinnige en mysterieuze jongen die op een bepaalde manier een hele heftige aantrekkingskracht heeft op mij. Hier kwam ik een tijdje geleden, een drietal weken, achter. Ik vindt hem leuk! Terwijl ik me aan het bedenken was hoe het toch kon na R. dat ik J. zo leuk vondt hoorde ik op hetzelfde moment dat een hele goede vriendin van mij, S (ook iemand uit het groepje) en J. elkaar ook leuk vonden. Dat was slikken. Dat was moeilijk. Maar ik beet mijn kiezen op elkaar en hield mijn mond dicht. Ik wilde hun geluk niet in de weg zitten door mijn gevoelens in de groep te gooien.

Nu is het uiteindelijk toch niets tussen S. en J. geworden. Een paar dagen nadat dat duidelijk was overleed een hele goede vriend van J aan een auto ongeluk. Met z’n allen probeerde wij hem zo goed mogelijk op te vangen. Op dat moment werd ik ook weer heel erg geconfronteerd met mijn gevoelens voor J. Wanneer ik hem daar zag zitten, huilend, moest ik moeite doen om zelf ook niet in tranen uit te barsten. Maar op dit moment gaat het gelukkig al wat beter met J. Wat J. en S. betreft. S. is in dit verhaal degene geweest die J, eigenlijk op het laatste moment, af heeft gewezen. S. heeft J. op een gegeven moment duidelijk gemaakt dat het haar toch beter leek om vrienden te blijven. Waarom, dat doet er eigelijk niet eens toe. J. heeft hier uiteraard mee gezeten. Ik denk dat hij het nog steeds vervelend vindt. Maar gisteren maakte hij de opmerking dat hij S. niet meer wilde, omdat het allemaal toch een beetje vervelend was gelopen. Ik was daar niet echt van onder de indruk, maar toen hij even later de opmerking maakte “Niemand wil mij, snik”, al was het met een lach, stak dat mij toch wel. Ik heb dan de neiging om te roepen: “J, ik wil jou wel!”. Maar iets zegt mij dat ik het niet moet doen, dat ik hem niet lastig moet vallen met hetgene wat ik voor hem voel.

J. heeft een vermoeden. Dat weet ik zeker. Afgelopen zaterdag waren we op stap en toen kwam S. naar me toe. Ze zei: “Ik heb J. beloofd dat ik het niet aan je zou vragen, maar ik doet toch omdat ik om je geef en je vriendinnetje ben. Ben jij gek op J.?” Ik heb dit ontkend. Ik kon op dat moment niet eerlijk zijn tegen haar, eerlijk tegen mijzelf. Ik ben zo bezig geweest om mijn gevoelens te onderdrukken de laatste tijd dat ik er helemaal gek van wordt. Afspraakjes maken met R. om maar niet aan J. te hoeven denken.
Ik heb er met mijn beste vriend en mijn beste vriendin nu over gesproken. Zij kunnen mij ook niet echt goed advies geven.
Dus nu ga ik het vragen aan jullie: Wat moet ik doen? Moet ik het hem vertellen of juist niet (vooral gezien de dingen die hij de afgelopen weken allemaal te verduren heeft gehad)? Of kan ik beter mijn mond dicht houden en hopen dat hij op een dag een eerste stap zet?

Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 17:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 18:48
mara18
mara18 is offline
Ik zou er nog niets over zeggen. J heeft het waarschijnlijk al moeilijk genoeg nu. De opmerking : niemand wil mij zou een teken kunnen zijn dat hij hoopt dat jij zou reageren zoals je daar al vermeldde, maar het zou even goed kunnen dat hij gewoon een beetje om aandacht smeekt gezien de omstandigheden (afgewezen, overlijden goede vriend)
Een bijkomend risico is ook dat de vriendschap in de groep op het spel staat.
Wacht misschien tot alle emoties een beetje zijn geluwd en tot hij iets meer duidelijkheid geeft
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:53
Cookie
Cookie is offline
Misschien nog ff wachten maar daarna wel zeggen!!! *denk ik*
Misschien moet je eerst met S. gaan praten waarom J. het aan haar vroeg. Dan kan je daarna bepalen of t je waard is om het aan J. te vertellen.

succes
Oud 12-07-2005, 18:57
Verwijderd
Oeh ja, een confession
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 19:38
WolterB
WolterB is offline
Zolang je nog twijfels hebt over of je het wel of neit moet zeggen, zou ik het niet doen. Pas als het voor jouw gevoel goed voelt.
Oud 12-07-2005, 19:53
Optima
Optima is offline
nooit geschoten is altijd mis

om maar in cliches te vervallen
Oud 12-07-2005, 20:28
*GaJeL*
*GaJeL* is offline
Zeker vertellen, kom op die jongen is hartstikke verliefd op je... Mij lijkt het dat ie S. opgetrommeld heeft als een soort bemiddelaar, best wel schattig en aangezien ie de laatste weken veel te verduren heeft gehad kan ie jouw steun best gebruiken...

Succes!
Oud 12-07-2005, 20:28
Verwijderd
Vertellen. Niet geschoten altijd mis inderdaad en ik denk dat het voor jou gewoon prettiger is als je het kwijt bent.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 20:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou het gewoon vertellen. Je moet toch eerlijk zijn over je gevoelens. Zeker nu je het al een aantal mensen hebt verteld, dadelijk verspreekt iemand zich en krijgt-ie het van iemand anders te weten. En zeker nu hij een beetje in de shit zit, moet je er hem er doorheen helpen. Zorg dat je voor hem bent... maar zorg er ook voor dat er een goed moment is dat je het hem vertelt, het beste is zo snel mogelijk. Maar das best wel moeilijk, I understand...
Oud 12-07-2005, 22:22
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik ga je zelf geen advies geven, want zelf weet ik hoegenaamd niet wat het beste voor jullie is.

Maar zoals je vertelt over je vriendin... babbel er desnoods een met haar over. Waarschijnlijk kan zij het allemaal wat gemakkelijker en nuchterder inschatten. Misschien helpt je ook dat geen stap verder, maar erover praten kan ook al deugd doen, om zelf je gedachten op een rijtje te krijgen.

Het feit dat die vriend van J. verongelukt, moet je wel los zien van jullie die eventueel op elkaar verliefd zijn. Het gaat meestal niet op dat je in zo'n emotieel moeilijke periode niet verliefd kan worden. Sommige mensen hebben dan net meer 'aandacht' nodig, dus dan kan die vonk nog steeds even gemakkelijk overspringen.

Maak het anders gewoon eens supergezellig tussen jullie twee. Brand hem een lekker cd'tje bij elkaar. Doe eens een goei fles wijn, of - waaro mniet - champagne open. Gooi je eens een avondje samen ergens op een zetel, of op één of andere camping. Als het maar gezellig is. Dan komen jullie er wel uit.

niet geschoten is altijd mis gaat misschien wel op. Maar als het over verliefdheid tussen vrienden gaat, die niet helemaal wederzijds is, kan het soms sowieso slecht uitpakken door te schieten. Kan. Pfff, ik weet het ook niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 00:16
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
*GaJeL* schreef op 12-07-2005 @ 21:28 :
Zeker vertellen, kom op die jongen is hartstikke verliefd op je...
Succes!
Waaruit maak jij dat op dan?

Ik denk dat ik toch nog even wacht met het uitspreken van mijn gevoelens.. Misschien kan ik het beter even houden bij het geven van subtiele hints?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 18:32
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik heb het verteld
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 18:36
Methuselah
Methuselah is offline
En?
Oud 17-07-2005, 18:42
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik weet het niet precies. Gisteren na het stappen ben ik nog even mee naar hem gegaan, net voordat ik naar huis ging heb ik met hem gezoend. Ik schrok daar nogal van en rende zowat de deur uit (ik laat ook weer een indruk achter ). Hij kwam me achterna en toen heb ik het hem verteld. Hij stond nogal met zijn mond vol tanden, hij wist niet echt hoe hij moest reageren. Thuis gekomen met hem gechat. Hij zei dat hij niet meer gek was op S., maar na wat trekken kwam eruit dat de manier waarop het was gelopen met S (eerst wel iets willen, daarna ineens niet meer) hem wel pijn had gedaan. Ik heb eigelijk niet echt direct gevraagd naar zijn mening over mij omdat ik dat simpelweg niet durfde. Waarschijnlijk was ik bang voor het antwoord. Stom gedoe allemaal.
Vandaag hem weer gezien, was gezellig. Ik hoop dat ik hem vanavond nog zie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten