|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van de doodstraf? | |||
ik ben voor de doodstraf |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 16.67% |
ik ben tegen de doodstraf |
35 | 72.92% |
ik ben neutraal |
2 | 4.17% |
ik weet het niet |
3 | 6.25% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat zou behalve Turkije mischien niet kunnen, en daar worden de doodstraffen vaak niet uitgevoert of omgezet in levenslang.
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoewel ze als zed bij de EU willen natuurlijk wel zullen moeten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.amnesty.nl/themas_doodstr...verzicht.shtml op deze site kun je de gegevens hierboven zelf controleren.
Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 11:04. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hm, vraag me af hoe frequent de toepassing in al die Russische staten dan is, je hoort er verder weinig over namelijk. (In Georgie kregen terroristen die in 1997 een aanslag pleegden op de president bijvoorbeeld tien jaar, geen doodstraf of wat dan ook, best soft vergeleken met andere landen)
||
Citaat:
![]()
||
Tegen, de doodstraf lost geen problemen op en er kleven wat nadelen aan, zo is het onomkeerbaar.
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
daarnaast vergeten we dat het daadwerkelijk "doodmaken" maar een van de aspecten is. het is ook onmenselijk hoe die mensen daar als beesten behandeld worden. ik zou jullie allemaal willen doorverwijzen naar een site waarop een inmate van de deathrow columns schrijft al tien jaar lang. daarop kan men lezen hoe het leven voor hun dood is.
http://www.deadmantalking.com/
||
Citaat:
![]() Dat wij het ooit nog eens ergens over eens zouden zijn ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dat inlevingsvermogen aan jouw kant is wel een tikje eenzijdig, Saarah. Bovendien, wat nu als je de beslissingen die je neemt netzomin in de hand hebt als je intelligentie of karakter überhaupt?
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik moet die beslissingen niet nemen hé ![]() Ik vind het trouwens wel heel, hoe moet ik het zeggen, "verbazingwekkend" dat je na één post kunt bepalen hoe mijn karakter of intelligentie is, goed van je joh ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Daarmee zei ik dat men zeker genoeg bewijzen moet hebben, en dan kan er in principe toch niemand onschuldig veroordeeld worden? Trouwens, als diegene dan onschuldig is maar wel levenslang krijgt, en na pakweg 15 jaar wordt er ontdekt dat hij onschuldig is en komt hij terug vrij. Dan heeft diegene toch ook geen normaal leven meer? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De rechter of jury bepaald uiteindelijk de doodstraf. Als deze personen de verdachte op een of andere manier niet aanstaat (discriminatie o.i.d.), zal hij sneller veroordeeld worden tot de doodstraf. Als je wraak wilt moet je het zelf doen en voor je eigen gevolgen opdraaien. (Is niet aan te raden ![]()
||
![]() |
Citaat:
- het is goedkoper, waarom zou je afval nog langer willen bewaren? Dingen die voor de maatschappij geen toegevoegde waarde meer hebben en meer kosten dan je ervoor krijgt kun je het beste wegdoen - het recidivismecijfer daalt tot 0% - de doodstraf schrikt potentiele misdadigers af, waardoor de samenleving veiliger wordt - Slachtoffers en nabestaanden krijgen over het algemeen genoegdoening - Waarom selectief zijn? Abortus (=moord op onschuldige mensen) mag wel, em schuldige criminelen straffen niet? etc. Overigens vind ik een argument dat tegenstanders vaak aanhalen niet echt steekhoudend. Het argument dat de doodstraf onomkeerbaar is wanneer onschuldige mensen terechtgesteld past niet in een moderne rechtsstaat. Moderne, forensische technieken, en een gedegen strafrechtsysteem kunnen missers tegewoordig voorkomen.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
Citaat:
daarnaast ben je erg slecht geinformeerd over hoe men tegenwoordig mensen veroordeeld voor de dood straf. het komt vaak voor dat politieagenten bewijs zelf neerleggen. de jury word gekozen uit alleen maar mensen die vóór de doodstraf zijn. geloof me ze hebben alle mogelijkheden maar het word niet genoeg uitgezocht. er zitten meer dan één onschuldige mensen in de death row.
||
Citaat:
Amerika --> doodstraf --> veel criminaliteit (hoge percentage) Nederland --> geen doodstraf --> minder criminaliteit vergeleken met Amerika. Ik heb geen cijders of bronnen, maar dit vermoedt ik. ![]() De meeste ernstige misdaden gebeuren impulsief. Dan wordt er niet nagedacht over een eventuele straf dat ze kunnen krijgen. Ondanks dat de huidige forensische technieken erg modern zijn, is het nog steeds niet perfect. Kans op fouten blijft bestaan.
||
Citaat:
punt 2 ik vraag me af of jij een huisdier hebt? een kat bijvoorbeeld?
||
![]() |
Citaat:
En wat jij zegt, dat het rechtssysteem niet zo perfect is enzo, tja da's natuurlijk verkeerd, daar heb je 100% gelijk in ![]() Ja, ik heb 2 honden, een jong katje en een paard ![]() |
![]() |
||
Citaat:
stel dat jouw kat met een dode muis in zijn mond thuis komt. stop je hem dan twintig jaar lang in een klein kooitje waar hij 23 uur per dag in moet zitten?
|
![]() |
|
|