Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2005, 16:04
sten-vvv
sten-vvv is offline
hallo,
ik zou willen weten wanneer je een profielwerkstuk moet maken, ik ga nu naar 4vwo toe. En mag je ook het onderwerp zelf kiezen?
Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2005, 16:11
Lilium
Lilium is offline
Je profielwerkstuk maak je in 6VWO. Het onderwerp is vrij te kiezen, maar het moet gaan over minstens twee vakken uit je profieldeel.
Oud 23-07-2005, 16:13
Vitamintje
Vitamintje is offline
Bij ons moest het gaan over minimaal 1 vak uit je profieldeel. Maar je kunt beter wachten tot je op school informatie hebt gehad over het profielwerkstuk, zodat je weet welke eisen er op jouw school gesteld worden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 16:40
Verwijderd
Ik heb hem even hier heen gegooid, als Leonoor vind dat hij ergens anders heen moet mag ze hem verplaatsen Maar op Studiekeuze hoort hij in ieder geval niet

Bij ons begin je eind 5V aan je profielwerkstuk. Je moet minimaal 1 vak uit je profiel en het liefst ook 1 vak van buiten je profiel. Mijn vriend doet het bijvoorbeeld over Gaudi en hij doet Natuur en Techniek en ze betrekken wiskunde/natuurkunde/kunstgeschiedenis erbij .

Maargoed, je hoeft pas aan je PWS te gaan denken als je hem moet gaan maken
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:22
Breg
Breg is offline
bij ons begin je pas in 6vwo, en dan pas in oktober.
Oud 24-07-2005, 13:29
Verwijderd
Bijn ons was het ook maar 1 vak. Ik zou gewoon wachten tot de school begint met info. Profielwerkstuk klinkt zo eng, maar uiteindelijk is het ook maar een werkstukje wat je binnen een paar dagen af kan hebben (ligt natuurlijk aan je onderwerp/bronnen). Maar het is echt niet zo dat je in oktober al moet beginnen om het in juni af te hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 13:42
Sawna
Sawna is offline
Op mijn school moest het over één vak dat in je profieldeel zit gaan. Wij moesten het onderwerp aan het eind van de 5e klas inleveren, maar je mocht het in de 6e nog gewoon veranderen.

Bij mij op school vonden ze het heel erg leuk als mensen iets anders deden dan een geschreven werkstuk, dus misschien zou je daar over na kunnen denken?
Oud 24-07-2005, 13:48
jet
jet is offline
ik heb hem de dag dat het examen begon ingeleverd... stress er vooral niet te veel over dus
Oud 24-07-2005, 14:45
Verwijderd
Bij ons maakte je hem in 5 Havo of 5/6VWO (op 't VWO begonnen ze geloof ik aan het einde van de 5de met een onderwerp kiezen en maakte ze het pws pas écht in de 6de). Het moest gaan over 1 vak in je profiel, maar je mocht gerust vakken combineren. (Veel mensen gingen voor geschiedenis, sommige mensen voor een combi geschiendenis-aardrijskunde of geschiedenis-maatschappijleer.) We hadden een deadline, wanneer je te laat was, was je te laat, en kreeg je geen cijfer voor je pws en zou je dus ook niet kunnen slagen. Iedereen leverde het op tijd in, op een uitzondering na (maar dat waren mensen met een goede reden; ernstige ziekte, vader overleden etc, dus niet 'jaah, ik had geen zin, t was een beetje moeilijk...').
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 19:00
jet
jet is offline
bij ons waren er 6 deadline's.. en zelfs die mocht je missen. zolang je maar voor de 16e juni was
Oud 24-07-2005, 19:22
fractuur
fractuur is offline
Er wordt altijd veel ophe over gemaakt, maar het is eigenlijk een vergroot po, niet heel erg bijzonder dus. Hij is aan de N kant wat groter dan aan de M kant, is mijn ervaring, maar verder krijg je de info als het goed is aan het eind van de 5de. De deadlines waren bij ons echt één grote chaos, alleen bij geschiedenis was het duidelijk. Ik had mijn pws (bio) ergens eind februari, begin maart ingeleverd geloof ik.. Als ik jou was zou ik meer tijd steken in je gewone po's en je se's, dat is namelijk een stuk nuttiger.
Oud 24-07-2005, 19:46
Verwijderd
We kregen aan het einde van de 5e vwo informatie waaraan het PWS allemaal moest voldoen. We moesten toen een onderwerp bedenken en actieplan maken.
In de 6e is er al vrij snel een deadline waarop wij een aantal dingen moeten inleveren. De uiteindelijke inleverdatum is half december.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 21:36
Verwijderd
Niet druk over maken, zeker nog niet als je in de 4e zit. Zoals gezegd mag je het onderwerp zelf kiezen mits het aan de eisen voldoet zoals die van de profielvakken en wat betreft niveau.

Zoals fractuur al zegt, wordt er veel te veel ophef over gemaakt. In mijn ogen is het een stukje bezigheidstherapie voor eindexamenleerlingen, als je het niet helemaal overschrijft of echt onwaarheden opschrijft dan is er helemaal niets aan de hand en heb je de voldoende of goed zo binnen, wel een beetje afhankelijk van de leraar. Richt je nou maar gewoon op je PO's en SE-toetsen, die zijn veel belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 22:42
Verwijderd
Op elke school gaat het er anders aan toe. Bij ons moesten we eigenlijk voor geschiedenis een werkstuk over de gouden eeuw maken, maar daar was geen tijd meer voor. Dus besloot de school dat we ons profielwerkstuk dan maar over de geschiedenis van de gouden eeuw moesten doen. (Heel slecht plan). De bedoeling was om het met twee personen te doen, maar naar lang aandringen kon je het ook voor een ander vak doen en/of in je eentje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten