Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2005, 09:48
Verwijderd
Dag lezers!

Ik zit er over te denken om over te stappen op een ander anticonceptie middel. Ik gebruik nu de pil, maar doordat ik vaak slaapdiensten draai wordt mijn ritme regelmatig in de war geschopt dat ik hem nog wel eens wil vergeten. Niet zo handig dus.

Nu heb ik rond gesnuffeld en tot nu toe spreekt de anticonceptiepleister me het meeste aan. Zo hoef ik er maar 1 keer per week aan te denken, blijft hij werken bij diarree, overgeven en antibiotica gebruik en is hij net zo betrouwbaar als de pil.
Hij is vrij nieuw en ik heb op dit forum ook nog geen ervaringen gelezen van gebruiksters, vandaar dit aparte topic. Iemand ervaring met deze vorm van anticonceptie?
Groeten, Mij

meer informatie over de anticonceptiepleister
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:25
ekki
ekki is offline
Ik zou het zelf maar niks vinden, altijd zo'n pleister op je lijf. Hormoonafgifte via de huid vind ik ook maar minder.

Maar waarom zou je het niet doen? Ga het gewoon proberen, je merkt vanzelf of je het prettig vindt.
Oud 13-07-2005, 12:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat ze niet echt veilig waren doordat ze niet altijd goed blijven zitten en met zwemmen enzo schijnt het ook lastig te zijn. Je gaat ook niet de hele dag controleren of zo'n pleister nog goed vastzit lijkt me.
Oud 13-07-2005, 20:42
Verwijderd
het schijnt dat die pleisters keihard vastplakken... dus ze gaan er niet gauw per ongeluk af, maar het doet wel pijn om ze zelf los te trekken . Je kunt 'm gewoon op je bil ofzo plakken, dan ziet meestal niemand het.
In Nederland gebruikt niemand het, maar in de VS is het een redelijk populair anticonceptiemiddel, en daar zal vast wel een reden voor zijn
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 13-07-2005 @ 21:42 :
In Nederland gebruikt niemand het, maar in de VS is het een redelijk populair anticonceptiemiddel, en daar zal vast wel een reden voor zijn
Oh, is dat zo? Wat raar... Ik zag het namelijk als optie staan op www.anticonceptie.nl Je zou toch verwachten dat meer meiden het dan gebruiken.... Wat jammer dat er zo weinig mensen zijn die me er dan wat over kunnen vertellen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 09:22
creole
creole is offline
Ik gebruik de anticonceptiepleister zelf en vind het een prima voorbehoedsmiddel. Mijn probleem was dat ik, na 3 jaar implanon gebruikt te hebben, de pil regelmatig vergat. Evra, zoals het hier in Ierland heet, is een kleine pleister die je bijna overal op je lichaam kan aanbrengen behalve op je borsten. Het werkt prima (ben nog niet zwanger en het enige nadeel is dat de pleister na een paar dagen er een beetje smoezelig begint uit te zien (zwarte randjes rondom de pleister) en ik heb soms ook wat last van jeuk.
Ik woon niet in Nederland, dus het grootste nadeel voor mij is de prijs...25 euro per maand...dus dat tikt behoorlijk aan!
Maar all in all, ik vind het een prima optie: niet zo ingrijpend als bijvoorbeeld implanon en geen dagelijks gebruik zoals bij de pil.
Hoop je hiermee wat geholpen te hebben!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:48
netram
netram is offline
vrouwen moeten niet aan anticonceptie doen, maar kinderen baren
Oud 16-07-2005, 15:54
jet
jet is offline
nu ik dit zo zie vind ik het eigenlijk ook wel interessant klinken. maar wat ik me afvraag: kan je er ook je menstruatie mee uitstellen?
Oud 16-07-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 16-07-2005 @ 01:48 :
Oh, is dat zo? Wat raar... Ik zag het namelijk als optie staan op www.anticonceptie.nl Je zou toch verwachten dat meer meiden het dan gebruiken.... Wat jammer dat er zo weinig mensen zijn die me er dan wat over kunnen vertellen
nouja 'niemand' is natuurlijk overdreven... maar wel erg weinig mensen.

@ jet: ja dat kan. Normaal draag je 3 weken zo'n pleister en dan een week niet, net als met de pil eigenlijk... je kunt dus ook gewoon na die 3 weken meteen een nieuwe opplakken
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 18:25
Verwijderd
In vergelijking met anderen komt deze wel het beste naar voren.
Het nadeel van de prikpil en de Implanon vind ik dat je onregelmatige bloedingen kunt krijgen of je menstruatie zelfs helemaal uitblijft. Bovendien kun dus inderdaad je menstruatie uitstellen. Vind ik echt ideaal, zodat ik bijvoorbeeld met vakanties en slaapdiensten daar niet aan hoef te denken.

Denk dat ik maar eens ga praten met meneer de huisarts...

Citaat:
vrouwen moeten niet aan anticonceptie doen, maar kinderen baren
Klopt helemaal. En mannen horen niet op de bank te zitten en kijken naar voetbal, maar buiten jagen op beren en hout hakken...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 18:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 17-07-2005 @ 19:25 :

Klopt helemaal. En mannen horen niet op de bank te zitten en kijken naar voetbal, maar buiten jagen op beren en hout hakken...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten