Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2005, 18:41
Supersuri
Supersuri is offline
Nederland heeft zich afgelopen week tijdens het icc championchip voor b landen geplaatst voor het wk cricket in 2007 in de West Indies.

Zal de sport dat wk wel aandacht krijgen hier in Nederland? Of zal het net zoals in 2003 bijna aan iedereen voor bijgaan. (nederland deed toen ook mee in Zuid-afrika en wist zelfs 1 wedstrijd te winnen.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2005, 18:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Cricket is natuurlijk wel één van de meest onbekende sporten van Nederland. Sterker nog, het zou me verbazen als ik mensen ken die de spelregels kennen.

Dat kun je ook wel zien aan het feit dat ze bij de B-landen horen en dat ze in 2003 blijkbaar geen bijzondere prestaties hebben verricht

Nederlanders zijn alleen geïnteresseerd in sporten als we een paar Nederlanders hebben die er goed in zijn, zo is het nou eenmaal.
Oud 15-07-2005, 11:38
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-07-2005 @ 19:49 :
Cricket is natuurlijk wel één van de meest onbekende sporten van Nederland. Sterker nog, het zou me verbazen als ik mensen ken die de spelregels kennen.
Ligt eraan natuurlijk hoeveel mensen jij kent . Maar ik zal je eventjes helpen. Er bestaan geen spelregels of reglementen bij Cricket. Ze noemen dat wetten, en er zijn er meer dan 40. Het juiste aantal ken ik niet, en uiteraard zijn er de uitzonderingen.
Daarnaast zijn er dan weer wel reglementen, maar dat zijn meer de huishoudelijke dingen. Zoals hoe je in de beheerraad kan komen, wie daar in moet zetelen,... Heeft niets specifiek te maken met het spelletje zelf.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-07-2005 @ 19:49 :
Nederlanders zijn alleen geïnteresseerd in sporten als we een paar Nederlanders hebben die er goed in zijn, zo is het nou eenmaal.
Nederlanders zijn in het algemeen geïnteresseerd in Voetbal, in niets anders. Of zoals je aanhaalt, als eens een Nederlander iets haalt kijken ze er ook allemaal naar. Zo is dat in Belgie ook, maar dat terzijde.
Oud 15-07-2005, 11:46
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 15-07-2005 @ 12:38 :
Ligt eraan natuurlijk hoeveel mensen jij kent . Maar ik zal je eventjes helpen. Er bestaan geen spelregels of reglementen bij Cricket. Ze noemen dat wetten, en er zijn er meer dan 40. Het juiste aantal ken ik niet, en uiteraard zijn er de uitzonderingen.
Daarnaast zijn er dan weer wel reglementen, maar dat zijn meer de huishoudelijke dingen. Zoals hoe je in de beheerraad kan komen, wie daar in moet zetelen,... Heeft niets specifiek te maken met het spelletje zelf.
Toevallig heb ik nog wel eens cricket gekeken, maar verder dan de reden van die paaltjes en de manier van slaan kwam ik nog niet

Citaat:
Nederlanders zijn in het algemeen geïnteresseerd in Voetbal, in niets anders. Of zoals je aanhaalt, als eens een Nederlander iets haalt kijken ze er ook allemaal naar. Zo is dat in Belgie ook, maar dat terzijde.
Nou ja, voetbal is de belangrijkste sport, we staan dan ook in de top 10 van voetballanden. Maar als Barney weer aan een toernooi meedoet, is iedereen ook ineens darts fan. Zo was dat ook met zwemmen (Pieter van de Hoogenband) etc. Maar met cricket zal dat niet zo snel gebeuren, me dunkt
Reageren

Regels voor berichten