Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
$lang['text'] = "dit is een text";
$lang['blub'] = "dit is een vis"; En dan met aparte taalbestanden werken (1 taal = bestand). Dan heb je ook geen shitload aan vars die je niet gebruikt omdat het een andere taal is (gezien dit erg hard kan oplopen). Of als osCommerce het doet: 1 globale taal bestand per taal. Met een directory waar voor ieder bestand weer een apart taalbestand is. www.domein.tld/fiets.php roept dan taalbestand /languages/nl/fiets.php aan oid. |
![]() |
|||
Citaat:
En hoe moet het dan met met cross-modulaire verwijzingen; neem aan dat je niet meerdere elementen wil reserveren voor hetzelfde woord. Wat wij doen is een combinatie van nummers en modulenamen; waarbij we 1 generieke modulenaam hebben. Oftewel IF10001, IF10002, IM10001, PM10001, etc. Daarnaast hebben we de ranges verdeeld, waarbij bv. alles tussen 10000 en 30000 informatie is, 30000-40000 warning's en 40000 en daarboven errors. Om het extra duidelijk te maken, plaatsen wij er ook nog een W of een E achter, als 't om een warning of error gaat. Citaat:
[edit] Daarbij wel dus dat de array gevuld word dmv. een taal specifieke file (bv. een .csv file; lekker makkelijk icm. Excel) . Taal hardcoderen in de code zelf zie ik niet als een optie.[/edit] .. Het grootste probleem wat wij hebben met het localizeren, is layout technische zaken. In een taal zijn zinnen soms een stuk langer dan in andere talen. Met PHP heb je daar waarschijnlijk minder last van. Laatst gewijzigd op 16-07-2005 om 17:56. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is moeilijk om er wat zinnig over te zeggen wanneer ik niet de werking van je CMS weet
![]() Maak een tabelletje (taal, code, tekst) en haal bij iedere request de gewenste tekst op. Doe dit wel in één keer (minder queries naar de database); je moet aan het begin van het script dus weten welke teksten je nodig hebt (of zet dit ook in een tabel...). Genereer vervolgens de pagina en bewaar deze op schijf (hoef je niet iedere keer de pagina op te bouwen; alleen wanneer de data veranderd is). Zoals je allicht weet is het mogelijk (bij een goede browser iig) een Accept-Language in te stellen. Deze kun je dus ook uitlezen. Bijvoorbeeld: GET /computers Accept-Language: nl, en;q=0.8 -- nl heeft de voorkeur. Genereer de /computers pagina in het nederlands en bewaar deze bijv. als /cached/computers.nl De volgende keer dat iemand /computers opvraagd (en als voorkeurstaal nl heeft ingesteld), controleer je of deze in /cached staat en de data (in de database oid) niet is veranderd. Zo ja, dan het ge-cachede bestand terug geven, anders generen (en opslaan). |
![]() |
|
De beste manier is met behulp van gettext.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het ging erom dat ieder bestand een eigen file heeft... Citaat:
En als je het per array doet en alsnog samen in 1 file die die in moet laden, bij een kleine website isdat niet erg maar als de website enigzins uitgebreid wordt dan kan dit oplopen tot vele 100en kb's. Citaat:
![]() Al ik he topic doorlees lijkt mijn methode nog steeds de meest effectieve. Ik laat die van Manu even erbuiten omdat ik hier zelf ook nog niet serieus naar heb gekeken en dus niet kan beoordelen. |
![]() |
|
De manier die ik heb aangegeven is DE geaccepteerde standaardmanier om het te doen. Lijkt me veel netter dan je eigen homegrown ding. Meer info (maar jullie hadden ook zelf even kunnen Googlen, php.net is natuurlijk niet de enige resource):
http://www.onlamp.com/pub/a/php/2002/06/13/php.html http://ruistech.com/gettext/howto.php http://www.uberdose.com/php/php-and-gettext-for-i18n/
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 16:22. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||