Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2005, 13:51
lso
lso is offline
In welke mate vind jij kleren belangrijk als je kijkt naar je partner/het andere geslacht.

Klopt het spreekwoord "Kleren maken de man"?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2005, 13:53
Verwijderd
Schone broek/rok zonder gaten, schone blouse zonder gaten. Kleuren niet vloekend. Meer verwacht ik niet?

Niet belangrijk dus, maar in wezen 'maakt het de man' toch. Onverzorgde tot zelfs vieze kleding maakt de persoon ook vies en onverzorgd.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:59
Hijo de Puta
Hijo de Puta is offline
Cker weten. Een chille spijkerbroek, losse schoenen, shirtje maken heel wat verschil.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:10
Vejji
Vejji is offline
absoluut.
Oud 16-07-2005, 14:25
Megadeth
Megadeth is offline
Juh, tuurlijk.

Als het gewoon wat bij elkaar past en niet te saai is. (Dus niet volledig in't grijs ofzo).

Hangt ook weer van het type kleding af.
Oud 16-07-2005, 14:37
stout!
stout! is offline
Hij heeft kleren die ik leuker vind en kleren die ik minder leuk vind. Vaak kleedt hij zich iets studentikozer dan mijn voorkeur heeft, maar dan nog vind ik hém heel leuk .
Als hij er echt als een zwerver bij zou lopen, zou het denk ik meer invloed hebben op mijn mening over hem, maar nu maakt het me niet zoveel uit. Ik vind het ook heel fijn om in een groot t-shirt of overhemd van hem op de bank te zitten, dus heel kritisch zal ik niet op hem zijn.
Oud 16-07-2005, 15:37
Verwijderd
Ik vind zijn kleding wel gaaf. Vind het voor jongens vooral leuk als ze een beetje losse kleding dragen met een leuk shirt. Maar verzorgt is het aller belangrijkste.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:55
Verwijderd
kleding kan iemand in elk geval een stuk leuker of minder leuk maken denk ik
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 16:18
akumabito
akumabito is offline
Merkleding, of andere dure kleding kunnen me echt totaal niet interesseren, zowel bij mezelf niet als bij anderen.. maar het is natuurlijk WEL zo dat de kleding die je draagt voor een groot deel laat zien wie je bent het is een soort afspiegeling van je karakter.. (ook meteen de reden waarom ik een bloedhekel heb aan al die modetrends: mensen durven zich niet meer te differentieren, alles en idereenmoet maar hetzelde zijn....)
Oud 16-07-2005, 16:29
Roos
Roos is offline
Ik hou er wel van als jongens aandacht besteden aan hun uiterlijk. Ik heb niet echt 1 bepaalde stijl waar ik op val, maar gewoon een beetje nonchalant/hip gekleed vind ik wel leuk
Oud 16-07-2005, 16:35
Verwijderd
^ juist.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 16:44
gurl19
gurl19 is offline
Ik vind mijn 'bijna' vriendje in sommige kleren wel knapper dan in andere kleren! Dus het heeft zeker invloed. Ik let er ook wel op. Maar ik kijk meer naar het geheel.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 16:44
Shitonya
Shitonya is offline
Liefst merkkleding. Stijlvol soms, sportief vaak. Geen mode figuur. Gewoon "normaal" ( spijkerbroek en T-shirt voila)
Ik ben niet zo moeilijk daarin, maar liefst geen modieuze troep of kleding met allemaal versieringen erop geplant
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 16:46
Roos
Roos is offline
Ik geil trouwens heel weinig op merkkleding, ik vind een Zara of H&M jongen net zo leuk als een jongen met allemaal merkjes (draag ik zelf ook steeds minder namelijk).
Oud 16-07-2005, 16:51
Verwijderd
Mwah.. ik ben wel merkgeil vrees ik, maar het HOEFT niet, andere kleding kan net zo goed mooi zijn als dat merkkleding afgrijselijk kan zijn.

Voor de rest ben ik het niet eens met "kleren maken de man" want als je in mooie kleding loopt en je hebt 'het' qua uitstraling niet, dan ziet het er nog een beetje uit als een vlag op een modderschip.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 16:59
annetjuh
annetjuh is offline
ze moeten gewoon in hun kleren passen, kwa smaak en eerlijk waar een man in pak, ziet er altijd nog sexy uit, netzoals een man in uniform
Oud 16-07-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 16-07-2005 @ 17:59 :
ze moeten gewoon in hun kleren passen, kwa smaak en eerlijk waar een man in pak, ziet er altijd nog sexy uit, netzoals een man in uniform
Idd, maar dan wel een fatsoenlijk pak en geen nylon c&a prul waar de armoede van af glimt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 17:02
annetjuh
annetjuh is offline
juist.

maar een man moet gewoon leuke en schone kleren aantrekken.
Oud 16-07-2005, 17:28
dragonstorm
dragonstorm is offline
Totaal niet.

Veel mensen dragen kleding om 'erbij' te horen, om 'cooler' te zijn of er leuker uit te zien. Met als gevolg dat je totaal niet aan iemands kleren kan zien hoe hij/zij is.

Iedereen kan zich leuk kleden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
dragonstorm schreef op 16-07-2005 @ 18:28 :
Totaal niet.

Veel mensen dragen kleding om 'erbij' te horen, om 'cooler' te zijn of er leuker uit te zien. Met als gevolg dat je totaal niet aan iemands kleren kan zien hoe hij/zij is.
Figuren die per se met hun kleren willen uitdragen hoe ze zijn en wat voor denkbeelden ze hebben neem ik ook niet helemaal serieus.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 17:41
Verwijderd
Het moet bij iemand passen en iemand moet er verzorgd uit zien (de persoon zelf en de kleding die hij aan heeft dus), dat vind ik het belangrijkste.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 17:57
akumabito
akumabito is offline
Maatpakken roeleren trouwens..
(altijd op zoek naar een excuus om een pak te drgaen )
Oud 16-07-2005, 17:59
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-07-2005 @ 17:29 :
Ik hou er wel van als jongens aandacht besteden aan hun uiterlijk. Ik heb niet echt 1 bepaalde stijl waar ik op val, maar gewoon een beetje nonchalant/hip gekleed vind ik wel leuk
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 16-07-2005 @ 18:57 :
Roeleren?

Ik vind een spijkerbroek en een leuk shirt (t-shirt of blouse, mag beiden) over het algemeen btw leuker.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 18:00
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2005 @ 18:59 :
Roeleren?

Ik vind een spijkerbroek en een leuk shirt (t-shirt of blouse, mag beiden) over het algemeen btw leuker.
jah, roeleren

Ik ben niet zo vaak in pak gesmeten hoor.. er moet wel een echte aanleiding voor zijn.. vaak met presentaties op school enzo, dan wel.. (moet ook) en dan vind ik 't ook best wel leuk..
Oud 16-07-2005, 18:00
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2005 @ 18:59 :
Roeleren?

Roeleren, een verbastering van 'rulen', oid. Als in 'ze zijn gaaf'. Ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 18:02
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-07-2005 @ 19:00 :
Roeleren, een verbastering van 'rulen', oid. Als in 'ze zijn gaaf'. Ofzo
hahah, jah, volgens mij ben ik echt de laatste die het woord nog gebruikt ofzo, ik heb 't in geen jaren meer ergens gezien..
Oud 16-07-2005, 18:06
.Pure
.Pure is offline
kleding maakt zeker uit, ik kijk naar het totaalplaatje en daar hoort kleding dus ook bij. Het is zeker niet het belangrijkste, maar wél belangrijk voor mij.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 18:08
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 16-07-2005 @ 19:02 :
hahah, jah, volgens mij ben ik echt de laatste die het woord nog gebruikt ofzo, ik heb 't in geen jaren meer ergens gezien..
Offtopic: Het is ook geen echt bestaand woord. (Ik dacht al wel dat het zo iets zou betekenen, maar goed, 't bestaat lekker niet. )
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 18:18
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2005 @ 19:08 :
Offtopic: Het is ook geen echt bestaand woord. (Ik dacht al wel dat het zo iets zou betekenen, maar goed, 't bestaat lekker niet. )
Nog meer offtopic: als mensen het gebruiken, en de betekenis ervan snappen, dan is 't toch een "echt" woord?
Oud 16-07-2005, 18:26
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 16-07-2005 @ 19:18 :
Nog meer offtopic: als mensen het gebruiken, en de betekenis ervan snappen, dan is 't toch een "echt" woord?
Offtopic: Ik vind een woord pas echt echt als het in de Van Dale opgenomen is.
Roeleren heb ik ook nog nooit gebruikt en/of eerder gehoord of gezien.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 18:27
Jones
Citaat:
akumabito schreef op 16-07-2005 @ 18:57 :
(altijd op zoek naar een excuus om een pak te drgaen )
De woorden maatpak en roeleren in 1 zin

Ontopic: Ja, natuurlijk is het belangrijk. Het kan nog zo'n leuk meisje zijn maar als ze in kleren loopt waar gaten/vlekken inzitten dan ga ik haar toch echt niet aanspreken. Stijl maakt me niet zoveel uit zolang het maar verzorgd is. Alhoewel alto's en gothics het afleggen tegenover nonchalant/hip/kak et cetera.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 18:30
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Jones schreef op 16-07-2005 @ 19:27 :
De woorden maatpak en roeleren in 1 zin
Hela, dat kan goed hoor.. in dezelfe kast kun je bij mij zowel een aantal pakken vinden als een aantal heeeeeeel erg foute Hawaii-shirts.. de ene keer moet ik eraan denken m'n zilveren vulpen mee te nemen de andere keer niet vergeten m'n super soaker te vullen.. who cares?
Oud 16-07-2005, 18:44
Bloem
Bloem is offline
Nou, als ik het zo hoor zou je míjn man in ieder geval niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 18:45
akumabito
akumabito is offline
Aww, kom op, neem je zelf niet zo serieus, is toch leuk om af en toe gewoon een maffe bui te hebben?
Oud 16-07-2005, 18:58
Mariekje*
Mariekje* is offline
Kleren maken de man, absoluut. Kleding vind ik belangrijk, al houd ik niet zo van modekutjes. Gewoon een eigen stijl welke hém goed vertegenwoordigd. Dure merkjes vind ik overbodig, op bootschoenen en studentiekoze ruit-overhemden heb ik het niet zo, en al het zwart mag ook wel wegblijven. Een goede jeans met een leuk shirt en het is vrij snel oke. Ow en om niet te vergeten: Als de schoenen niet goed zijn, is de rest over het algemeen ook al verneukt.
Oud 16-07-2005, 19:02
Verwijderd
Ik heb meerdere jongens 'afgewezen' omdat ze er niet uitzagen. Met een gewoon zwart hema t-shirt, een stomme spijkerbroek en lelijke kisten kom je niet in aanmerking. Gelukkig is mijn vriend heel erg op zijn kleding.

Hawai shirts... wat doe je jezelf aan
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:04
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
akumabito schreef op 16-07-2005 @ 19:45 :
Aww, kom op, neem je zelf niet zo serieus, is toch leuk om af en toe gewoon een maffe bui te hebben?
Wat heeft dat nou weer te maken met 'mezelf te serieus nemen' Ik denk aan de hand van je posts hier dat je niks voor mij zou zijn, dat wil niet zeggen dat ik geen lol kan hebben of maken
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:05
Verwijderd
Om verliefd op te worden kan het mij echt niets schelen. Sterker nog: zowel vriend als ex-vriend waren, voordat ik in beeld kwam , altijd bijzonder slecht gekleed. Ja, nouja, het moet wel schóón zijn.

Natuurlijk kunnen leuke, goed passende, goed bij elkaar passende kleren iemand er wel een stuk mooier op maken

Offtopic: de Van Dale neemt woorden pas op als ze een tijdlang met een bepaalde frequentie gebruikt worden daarvoor is het dus ook al een tijdje een woord. Een woordenboek maakt geen woorden, maar verzamelt alleen gemaakte woorden...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:05
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 16-07-2005 @ 20:02 :

Hawai shirts... wat doe je jezelf aan
Precies
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:07
akumabito
akumabito is offline
hahah, zien jullie nou nooit iets dat zo lelijk is, dat het vanzelf weer cool wordt?
Oud 16-07-2005, 19:08
Verwijderd
Dat dénk jij alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:20
Lugosi
Lugosi is offline
hawaiishirts echt trek dat ding uit of verhuis naar hawaii.

kleren maken iemand wel leuker of minder leuk, het is niet het belangrijkste natuurlijk. aan kleren kun je vaak wel zien wat voor type iemand is en of het mijn type is zeg maar. gewoon verzorgd eruitzien is ook goed. geur maakt mij niet zoveel uit want ik ruik vrij slecht oja en de kleren moeten bij de persoon in kwestie passen maar dat is logisch.
Oud 16-07-2005, 19:22
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
akumabito schreef op 16-07-2005 @ 20:07 :
hahah, zien jullie nou nooit iets dat zo lelijk is, dat het vanzelf weer cool wordt?
Oud 16-07-2005, 19:30
Verwijderd
Maar die zijn niet lelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 16-07-2005 @ 20:05 :
Offtopic: de Van Dale neemt woorden pas op als ze een tijdlang met een bepaalde frequentie gebruikt worden daarvoor is het dus ook al een tijdje een woord. Een woordenboek maakt geen woorden, maar verzamelt alleen gemaakte woorden...
Offtopic: Zoals ik dus al zei: ik heb het nog nooit eerder gehoord en/of gelezen.

En om ontopic te blijven: Hawai shirts zijn erg.
(En alles behalve cool door lelijkheid...)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:47
Verwijderd
mij kan het niks schelen wat hij draagt
als ie maar niet stinkt
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:51
WolterB
WolterB is offline
Zolang het verzorgd is en het bij elkaar past en het bij haar past, vind ik het goed
Oud 16-07-2005, 20:13
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 16-07-2005 @ 20:30 :
Maar die zijn niet lelijk.
jawel
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 21:11
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2005 @ 18:39 :
Figuren die per se met hun kleren willen uitdragen hoe ze zijn en wat voor denkbeelden ze hebben neem ik ook niet helemaal serieus.
Je moet ook absoluut geen waarde hechten aan iemands' kleren. Ze zeggen geen fuck. De signal-to-noise ratio is daar veel te groot voor.

Hoewel m'n vriendin zich meestal best leuk kleed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten