Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2005, 11:50
levi's
levi's is offline
Hee hoi, ik mag volgend jaar stage lopen in het buitenland! ik heb er echt zin in, waarschijnlijk het leukste gedeelte van mijn studie, Commerciele economie.

Deel hier je ervaringen over je stage in het buitenland. Waar ben je geweest? hoe lang? was het leuk? etc. !

Ik wil heel graag naar Londen of naar New York. Waarschijnlijk wordt het Londen, omdat het toch dichterbij NL is en je krijgt meer geld van de overheid als je binnen de EU blijft..
Oud 17-07-2005, 13:29
Verwijderd
Hoe zit dat inderdaad met geld van de overheid als je stage in het buitenland wilt gaan lopen? Je krijgt in ieder geval de uitwonende beurs en geld voor de maanden dat je je OV niet gebruikt, maar verder?

Ik wil zelf ook in het buitenland (Groot Brittanië) stage gaan lopen maar ik zit nog een beetje met de kosten .
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 20:26
levi's
levi's is offline
Citaat:
Laurens schreef op 17-07-2005 @ 14:29 :
Hoe zit dat inderdaad met geld van de overheid als je stage in het buitenland wilt gaan lopen? Je krijgt in ieder geval de uitwonende beurs en geld voor de maanden dat je je OV niet gebruikt, maar verder?

Ik wil zelf ook in het buitenland (Groot Brittanië) stage gaan lopen maar ik zit nog een beetje met de kosten .
Ja daar zit ik ook mee! kun je daar geen beurs voor krijgen??
Oud 17-07-2005, 21:37
Verwijderd
op de site van de IB staat dat als je tijdelijk in het buitenland studeerd of stage lopt je een uitwonende beurs kunt krijgen mits je in nederland als voltijd student blijft geregistreed en het moet een onderdeel van je studie zijn

je kunt ook een OV vergoeding krijgen (76,..)

o ja, zelf wil ik over 1,5 jaar (jaah ik weet dat duurt nog lang) stage gaan lopen in amerika samen met een vriendin

verder staat er niets over verdere tegoemoetkomingen(thans ik heb ze niet kunnen vinden)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 21:44
Verwijderd
Ik vroeg het meer omdat de TS in zijn openingspost zei:

Citaat:
levi's schreef op 17-07-2005 @ 12:50 :
Ik wil heel graag naar Londen of naar New York. Waarschijnlijk wordt het Londen, omdat het toch dichterbij NL is en je krijgt meer geld van de overheid als je binnen de EU blijft..
Maar buiten de uitwonende beurs en OV vergoeding krijg je niets dacht ik. Levi's, enlighten us
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 21:48
Verwijderd
Soms kan je een beurs krijgen, maar dat verschilt echt enorm per studie. Volgens mij hebben veel talen studies die mogelijkheid; je moet dan een soort examen afleggen en daar kan je een beurs mee verdienen, dat geld moet je dan gebruiken voor je studie in het buitenland en kan echt flinkt schelen.
Misschien moet je zoiets eens navragen? Of wat je bv. krijgt wanneer je buiten de EU gaat en of je daar genoeg aan hebt.
Voor een stage in het buitenland zou ik zelf veel overhebben, 't is een super goede ervaring, dus geld lenen bij de IBG zou ik niet moeilijk vinden mocht dat echt nodig zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 20:42
levi's
levi's is offline
Nog meer mensen met Stage ervaring in het buitenland?????
Oud 21-07-2005, 20:51
Verwijderd
Volgens mij zijn er zijn organisaties waar je een plan in kunt dienen op basis waarvan je een beurs kunt krijgen...maar er zijn volgens mij maar heel weinig van dat soort beurzen en je plan moet wel ontzettend goed zijn om zo'n beurs te krijgen.

Informeer eens bij je opleiding, daar weten ze er vast meer over. (Maar reken iig niet al te erg op zo'n beurs... )

Zelf heb ik geen ervaring met stage in het buitenland, heb het best naar m'n zin hier in Nederland. (Als ik niet samen had gewoond en geen katten en een huis had gehad, dan had ik het heel misschien nog wel overwogen...maar ik denk toch ook dan niet, als is het alleen al vanwege de taal (Duitsland en Engeland zijn wat dat betreft natuurlijk makkelijker, maar zelf zou ik liever bv. naar Zweden gaan).)

Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 20:52
Verwijderd
http://www.leonardodavinci.nl/
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 21:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op www.wilweg.nl staat hier volgens mij ook nog wel wat info over. Sowieso wel een handige site.
Oud 25-07-2005, 14:19
levi's
levi's is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-07-2005 @ 22:30 :
Op www.wilweg.nl staat hier volgens mij ook nog wel wat info over. Sowieso wel een handige site.
thnx! wel een handige site
Reageren

Regels voor berichten