Advertentie | |
|
![]() |
|
http://www.scientology.org/en_US/religion/index.html
Klinkt als doorsnee conservatieve een sekte op christelijke grondslag.
||
Citaat:
![]() on topic: scientology is evil |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ernstig offtopic maar wel geinig ![]()
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
Dankjewel; ik heb mij kapot gelachen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
||
Citaat:
||
Citaat:
het is een web waar je heel moeilijk weer uit komt. elke religie die je eigen vrije denken probeert te blokkeren is op z'n minst fout bezig.. Scientology is in dat opzicht uiterst kwaadaardig. overal waar mensen achter de "grote leider" aan rennen krijg je gedonder.. kijk maar eens naar andere dingen waar dat gebeurt. zoals je misschien wel weet hebben heksen vanuit de oudheid daar altijd voor gewaarschuwd, vandaar ook dat er binnen hekserij ( in tegenstelling tot wicca) geen strakke hierarchie is en vandaar ook de regel blijf altijd ZELF nadenken ![]() |
![]() |
|
Ik ben het met je eens. Je moet niet zomaar achter de leider aanrennen.
Op deze site staat een lijst met namen van overleden mensen. De Scientology is mogelijk verantwoordelijk voor hun dood: http://www.whyaretheydead.net/
|
Scientology gaat er vanuit dat iedereen heel veel levens achter de rug heeft en dat we door nare en traumatische ervaringen en verkeerde dingen uit die levens op dit moment een vervuilde geest hebben en hierdoor verminderd bewustzijn hebben en minder goede capaciteiten bezitten. Door allerlei cursussen en trainingen word je dan door 'deskundigen' van de Scientology kerk stap voor stap geleid naar geestelijke verlichting, waarbij je weer een zuivere geest hebt. Gedurende dit proces komt iemand volgens de Scientology kerk steeds meer in harmonie met zichzelf, zijn naaste omgeving, de totale mensheid, het universum en het oneindige/de hoogste Macht. Dus jezelf en anderen worden steeds gelukkiger en meer in overeenstemming met de gehele wereld, waardoor alle ellende, armoede en criminaliteit zo verminderd wordt volgens de Scientology.
Dit komt misschien nog niet zo gek over, maar het lijkt mij een enge of in ieder geval corrupte organisatie of sekte. In mijn ogen is gewoon heel veel van hun zogenaamde religie geripped van Oosterse filosofieën en aangevuld met Science-fiction achtige begrippen en termen. En daarnaast vind ik het niet kloppen dat voor al deze trainingen en dergelijke zoveel geld betaald moet worden en dat ze de grondlegger van de Scientology bij wijze van spreken zien als een afgod. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Shit zeg, zo'n exploitatie is een eeuw terug al beschreven door Nietzsche, scientology past er perfect in.
||
Citaat:
Ze zijn werkelijk voorspelbaar zeg, om vage redenen heb je bij geen enkele skete nog je geld nodig en kan je dat beter aan de leiders geven. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Heh. Ik heb ooit een survey ingevuld over of scientology wat voor mij was. Het flauwe was echter dat je voor je het resultaat te zien kreeg een telefoonnummer moest invoeren. Dat vertrouwde ik niet helemaal, maar ik vroeg me ook wel af wat ze er mee zouden doen, dus ik vulde m'n mobiele nummer in. Mobiel, zodat ze geen adresgegevens zouden kunnen achterhalen. Die vragenlijst was echt pure kul overigens, of je weleens hoofdpijn hebt en of je weleens chagrijnig bent, zulk soort vragen.
Binnen twee weken werd ik gebeld door een vriendelijke meneer die daar werkte. Ik zou eens moeten langskomen, zei hij, want ik bevond me echt in het uiterste van het uiterste. "Zo zul je niet oud worden!" en "Alleen wij kunnen je helpen!", meer van zulk soort crap. Ik heb een keer of vijf moeten zeggen dat ik echt niet langs zou komen voor zo'n 'proefsessie' zoals hij het noemde. En pas toen ik zei dat ik heel de scientology crap vond, droop hij af. Wel nog er achteraan gooiend dat ik er ooit spijt van zou hebben. De vraag is, als ze zich zo vastgrijpen in eventuele potentiele leden, hoe lastig is het dan om van die lui af te komen als je reeds in hun handen bent? Ik ben overigens wel nog steeds van plan om die survey nog eens te doen, te wachten tot ze bellen, en er dan met een vriendin langs te gaan. Allebei onder een valse naam als 't moet. Even kijken hoe het daar binnen is. Ik heb er wat documentaires over gezien, en hmja, ik vind het allemaal wel boeiend. En dan zeg maar niet hun quasi-godsdienst die ze daar ophangen maar voornamelijk hoe ze van alles hebben opgezet. Ik ben te nieuwsgierig voor zulk soort dingen, heh. |
![]() |
||
Citaat:
Weet je nog waar je die survey vandaan gehaald hebt?
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik zou toch maar naar de ex-leden luisteren. Als het immers zo'n fantastische religie was, zouden die ex-leden er niet zo'n drama van maken of wel?
Bekijk eens een willekeurig lijstje kenmerken van sektes. Dan komt Scientology gevaarlijk in de buurt. En sektes zijn over het algemeen niet gezond en goed.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
et kwam in ieder geval neer op een sci-fi verhaal over de mensheid die vordat de aarde ontstond leefde op een andere planeet en in verband met een nakende oorlog ons op aarde te vondeling had gelegd - iets dergelijks. Er zijn mensen op dit forum die zich afvragen hoe er mensen kunnen zijn die zonder religie kunnen leven.... Ik vraag me af hoe mensen in GODSNAAM kunnen geloven in een realiteit die opgebouwd uit een kosmisch onverantwoord verhaal dat ontstaan is in het hoofd van een sfi-fi schrijver (en dus fantast). Na het lezen van pagina's als bovenstaand (op verzoek vertaal ik de quote m wel, maar niet uit mezelf ![]() Das tenminste lekker aards.
||
Citaat:
||
Citaat:
je zegt tegen een meisje dat ze het mooiste meisje is wat je ooit hebt gezien en ze gaat mee ![]() |
![]() |
|
![]() |
Scientology trekt me absoluut niet. Het afkappen van de natuurlijke ontwikkeling van haar leden, de inperking van hun vrijheden en het angstvallig geheim houden van hun leringen in een tijd dat dat eigenlijk niet meer nodig is zijn allemaal tekenen van sektarische trekken. Maar ik weet te weinig van scientology om er echt een oordeel over te vellen, en volgens mij geld dat voor de meeste van de mensen die hier lopen te brullen dat ze wel weten hoe de vork in de steel zit. Wie heeft bijvoorbeeld boeken van Hubbard gelezen?
Wat betreft het bewegen van die asbak, zo wonderbaarlijk zijn dat soort kunstjes niet. Een gevorderd beoefenaar van tai chi kan ook een lichaam 'duwen' zonder het aan te raken. Een beoefenaar van NLP komen dit soort kunstjes waarschijnlijk ook niet zo vreemd voor. En mensen die bekend zijn met 'occulte' wetenschappen beschouwen dit als de normaalste zaak van de wereld.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 06-09-2007 14:07 | |
Films, TV & Radio |
Tom Cruise mag niet filmen in Duitsland vanwege Scientology EvilConduct | 8 | 26-06-2007 21:17 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Help me, pls.. Scientology Timberke | 12 | 25-10-2005 15:36 | |
17-jarige amsterdammer sluit zich aan bij sekte rubenrtv | 46 | 09-02-2004 11:25 | |
Algemene schoolzaken |
verbeterde versie van de enquete over sekten... VERGEET DIE ANDERE! BEANTWOORD DEZE! lovey88 | 23 | 02-12-2001 12:32 |