Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wil je zelf niet meer, probeer dan te leven voor andere. Ik bedoel ze geven om je. Als jij vrolijk bent of je vrolijk gedraagt zullen andere mensen dat ook fijn vinden. Mja sterkte hè. @ts. weet dat je hier niks aan heb. Maar ook jij sterkte. Ik zal zeggen zet het van je af ze leeft nog. Mja zo makkelijk werkt het niet ... Ik kan je gelukkig (voor mij dan) niks uit ervaring vertellen. Hopelijk voor jou is er iemand die tips voor je heeft.
||
Citaat:
verder.. ik weet het niet.. misschien dat je er een keer met een maatschappelijk werker over kan praten? of een vertrouwenspersoon van school o.i.d.? sterkte!
||
Citaat:
En jij beschrijft ook precies hoe zij zich nu gedraagt. Alsof het niet kan dat er mensen zijn die om haar geven en dat wij ons eigenlijk maar aanstellen. Wou dat het zo was! Wel fijn dat je het door hebt, en ontzettend veel succes met je therapie en behandeling die je op dit moment hebt! Hoop dat je in je verdere leven iets goeds kunt opbouwen met jezelf en zeker met anderen! Liefs Carmen |
![]() |
|
![]() |
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1233620
Ik heb ongeveer hetzelfde als jij hebt. Mijn vriend heeft ook een aantal zelfmoordpogingen gedaan vroeger.. Toen ik dit hoorde, dacht ik er wel eens overna.. Toen hij overspannen werd(en nog is), denk ik de hele dag dat ie iets voor me verbergt. Het is heel moeilijk om dan nog je bloed-eigen-vriend te vertrouwen dattie niet terug keert in zen oude patroon.. Nu lukt het me aardig door er niet aan te denken en hem heel gelukkig te maken, maar soms als ik hem ongelukkig zie, dan weet ik zelf ook niet meer wat ik moet doen...: hij huilt, ik huil, het leven lijkt een grote puinhoop + ik ben zoo bang dat er iets gebeurd of dattie iets in de gaten krijgt. Ik wil absoluut NIET dattie dit van mij denkt.. Ik wil hem altijd steunen, en ik sta altijd volkomen achter hem, maar ik ben wel heeel erg bang dat er iets kan gebeuren.. En ja, het risico loop je altijd, overal, dat iemand een zelfmoordpoging doet.. Maar mijn vriend trekt zich dingen heel erg aan... Als we ruzie hebben gehad, dan is het na 1 week nog niet helemaal over.. Terwijl ik dan bv alweer heel gezellig doe enzo.. Hem kost dat dan 2 weken... En op dat moment weet ik niet zo goed wat ik moet doen... : geen ruzie maken, en het meningsverschil maar laten zitten / of wel bepraten+uitpraten en hem een 1. lage dunk van zichzelf laten krijgen(want zo is hij) 2. Ik ga denken dat hij zit met wat er vroeger gebeurt is, en of hij van plan is iets te doen. 3. Na 2 weken pas weer een vrolijke T. (ik noem hem T.) Ik hou heel veel van mijn vriend, maar soms ben ik gewoon heel erg bang dat hij terug keert in dit patroon. Ik vertrouw hem wel, en hij zegt zelf dat ik niet weet hoe moeilijk hij het daarmee heeft gehad... En volgens mij moet je het hebben meegemaakt... Maar ik kan bv niet naar films kijken waar ze iemand 'ophangen', dan stik ik gewoon van binnen en leg ik de link naar mijn vriend toe.. Mijn vriend heeft het al aardig verwerkt (denk ik), het ligt meer bij mij... Meis, je kunt altijd met me praten.... ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je moet je zelf eruit helpen , maar daarbij zo min mogelijk mensen belasten is mijn mening. maar als je het echt niet ziet en je wilt zelfmoord plegen , leef dan tijdelijk voor andere. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je de vrolijkheid van het leven terug krijgt. Ik hoop dat ik het nu beter heb geformuleerd.
||
![]() |
Citaat:
Als je ergens dood van gaat ![]() Bovendien als mensen echt om je geven, zullen ze niet van je verlangen dat je er alles aan doet om hen zo min mogelijk te belasten. Die willen niet dat jij jezelf eruit helpt. Die willen jou er samen uithelpen. Ik blijf er ook bij dat als je echt dood wilt, je dat zeker moet nastreven. Alleen de mens wil van nature helemaal niet dood. Mensen willen een beter leven en dat gaan ze met zelfmoord iig niet bereiken. Een poging kan echter wel het een en ander te weeg brengen. Het is niet voor niks dat er maar heel weinig pogingen succesvol zijn. en ts. Waar heb je het dan precies zo moeilijk mee?
||
![]() |
Citaat:
Ik vond het het heel moeilijk om mensen weer onder ogen te komen naar mijn poging. Want ik wil ze juist niet belasten met mijn problemen en door dat het mislukte en dus nog steeds hier ben, maken ze zich juist alleen meer zorgen en zijn ze meer beslast. Maar ik vind dat je niet moet leven voor andere. Wat ik ook denk is dat iemand die zegt dat je voor andere moet leven heeft nooit de wanhoop gevoeld, koud, vedriet die je opzo moment kan voelt |
![]() |
||
Citaat:
Het is allemaal heel vervelend voor je als je niet kan leven zoals het op dat moment gaat, maar op het moment dat jij uit het leven stapt wens jij de persoon van wie je het allermeest houdt precies hetzelfde toe. Want denk maar niet dat die persoon nog een fijn leven kan hebben zonder jou. Maar goed, waarschijnlijk ben je op het moment dat je tot zo'n besluit komt helemaal niet meer in staat om aan anderen te denken of je in anderen te verplaatsen. Tenminste, dat hou ik mezelf altijd maar voor, want ik hoop ten zeerste dat al die mensen niet opzettelijk hun nabestaanden zoveel pijn doen.
||
Citaat:
Op zo'n moment ben ik juist helemaal van de wereld en als ik dan logisch kon denken, dan deed ik dat op zo'n moment echt wel. Denk maar niet dat ik zit te springen om telkens gedwongen opgenomen te worden, want dat is écht geen pretje, je hebt niks te vertellen. Het is jammer dat er nog te veel mensen denken zoals jij nu doet. Je doet t niet expres, voor jou is het misschien logisch, maar het levert heel veel onbegrip op. Als je niet begrepen wordt, versterkt dat de gedachte dat mensen niet van je houden. En thnx ![]()
||
Citaat:
Als een mens volledig bij zn nuchtere is, dan zal ie nooit zelfmoord kunnen plegen, denk ik. Ik denk dat de mensen die zelfmoord plegen in een zware depressie, psychose of gewoon een impulsieve bui hebben. Ik geloof nooit dat mensen, die van hun levend genietend, een zelfmoordpoging kunnen doen.
||
![]() |
Citaat:
Maar ik vind het belachelijk dat je zou moeten blijven leven, om andere mensen geen pijn te doen.
||
Citaat:
nu kan ik nog realistisch denken van: ow nee die kunnen niet zonder me en die doe ik veel pijn maar als je "ineens" echt dood wil dan vergeet je dat.. iedereen kan zonder je en je bent niets waard dus dat laatste klopt wel een beetje ![]()
||
Citaat:
Maar ik denk (en hoop) dat Eend gelijk heeft als ze zegt dat een nuchter denkend mens nooit tot zoiets in staat is en dat er andere factoren (zoals psychotische kenmerken) inderdaad meespelen.
||
![]() |
Citaat:
En als ik zo hopeloos ben dat ik zelfmoord wil plegen, geloof ik al helemaal niet dat het net zo ondraaglijk wordt als mijn leven. Ik ben er zeker toe in staat, alleen ik wil nu niet dood want ik wil wat van mijn leven maken. Maar om de nabestaanden zal ik het echt niet laten. Dat dat erg egoistisch is, zal ik verder niet mee zitten. Mijn leven, mijn dood.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
BAng voor ruimtes, vooral de grote lucht devilcat | 71 | 09-04-2021 12:28 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |